Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα
Follow us

Το νερό και η ενυδάτωση

07/09/2018
13 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, μου δημιουργήθηκαν σχετικά διατροφικά ερωτήματα: πίνουμε νερό; πόσο νερό πίνουμε; ενυδατωνόμαστε σωστά;

Αρχικά, το νερό αποτελεί περίπου το 60% του σωματικού μας βάρους. Το μεγαλύτερο ποσοστό του νερού το προσλαμβάνουμε από την κατανάλωση ροφημάτων κι ένα μικρότερο από τις στερεές τροφές.

Έτσι η ενυδάτωση συνδέεται άρρηκτα με βασικές λειτουργίες του σώματος όπως είναι: η κυκλοφορία του αίματος (θερμορύθμιση), η λειτουργία του εγκεφάλου (μνήμη, πονοκέφαλοι, ζάλη) και ζωτικών οργάνων (νεφρά, καρδιά, έντερο).

Υπάρχει η πεποίθηση ότι καταναλώνοντας νερό κατά τη διάρκεια των γευμάτων καθυστερεί την χώνεψη. Πρόσφατη μελέτη όμως δείχνει αντίθετα αποτελέσματα. Η κατανάλωση νερού πριν και κατά τη διάρκεια των γευμάτων φάνηκε να βοηθάει στη διάσπαση της τροφής, τη χώνεψη και την απορρόφηση μικροθρεπτικών συστατικών. Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους είτε γιατί φαίνεται να ενισχύει το μεταβολισμό μας, είτε γιατί προκαλεί το αίσθημα του κορεσμού.

Αθλητές που στην προπόνησή τους χάνουν το 6-10% του νερού τους μέσω του ιδρώτα και δεν το αναπληρώνουν, αισθάνονται κόπωση και εξάντληση με αποτέλεσμα η απόδοσή τους να μην είναι μέγιστη.

Καθημερινά πρέπει να καταναλώνουμε 8-10 ποτήρια υγρών εκ των οποίων τα 6-8 να είναι νερό. Το σύνολο των υγρών που χρειαζόμαστε εξαρτάται από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και από την ένταση της άσκησης.


Tips για σωστή ενυδάτωση


•        Πίνουμε μικρές ποσότητες νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας

•        Έχουμε μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό

•        Αποφεύγουμε την κατανάλωση καφεϊνούχων ροφημάτων

•        Κατά τη διάρκεια της άσκησης πάντα φροντίζουμε να πίνουμε νερό



1.       Davy, B.M., et al., Water consumption reduces energy intake at a breakfast meal in obese older adults. J Am Diet Assoc, 2008. 108(7): p. 1236-9.

2.       Camps, G., et al., A tale of gastric layering and sieving: Gastric emptying of a liquid meal with water blended in or consumed separately. Physiol Behav, 2017. 176: p. 26-30.

3.       Popkin, B.M., K.E. D'Anci, and I.H. Rosenberg, Water, hydration, and health. Nutr Rev, 2010. 68(8): p. 439-58.

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

ΕΞΟΔΟΣ