Διαφημίσεις - Top Left

Διαφημίσεις - Top Right

Saturday, April 29, 2017

Τελευταία νέα

Η αποκλειστική συνέντευξη του κ. O’ Brien στο «ΒτΚ»

D. O’ BRIEN( Δντης Ryanair) «ΕΑΝ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟ 2018 ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΩ»

Γιατί δεν θέλει χρήματα από τις τοπικές αρχές και τους φορείς

    • Συνεντεύξεις
    • Αρχική δημοσίευση
      10/8/2016 7:42:52 PM
    • Τελευταία ενημέρωση
      10/11/2016 9:39:54 AM
    • Διαβάστηκε 1261 φορές

    Η αποκλειστική συνέντευξη του κ. O’ Brien στο «ΒτΚ»

    D. O’ BRIEN( Δντης Ryanair) «ΕΑΝ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟ 2018 ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΩ»

    Γιατί δεν θέλει χρήματα από τις τοπικές αρχές και τους φορείς

    Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, David O’ Brien, μίλησε αποκλειστικά στο «Βήμα της Κω» και την Κατερίνα Φιλοπούλου, για τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση κατάργησης της Κω από το πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας για το 2017. Ο κ. O’ Brien, εξηγεί υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε να πετάξει – μόνο για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου – η Rynair στην Κω το επόμενο καλοκαίρι, ξεκαθαρίζει σε όλους τους τόνους, πως δεν θα δεχθεί χρήματα από τις τοπικές αρχές και τους φορείς και δεσμεύεται πως, εάν το 2018 μειωθούν οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο, τότε η εταιρεία θα επιστρέψει στο νησί μας και μάλιστα δυναμικά.

                                     Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

    - Κύριε O’ Brien, μπορείτε να μας εξηγήσετε τους λόγους που σας οδήγησαν στην απόφαση να καταργήσετε την Κω από το πτητικό σας πρόγραμμα για την επόμενη χρονιά;

    Οι ναύλοι απαιτούσαν να τονώσουμε τις πτήσεις για την Κω, πολύ περισσότερο από ότι χρειαζόταν να τονώσουμε τις πτήσεις για οπουδήποτε αλλού. Η ζήτηση για την Κω ήταν χαμηλότερη. Εάν λάβει κανείς υπόψην του τη ζήτηση που υπάρχει για την Ελλάδα, ειδικά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο – που είναι αντίστοιχη με αυτή που υπάρχει για παράδειγμα, για την Ισπανία – αλλά και τη ζήτηση που υπάρχει για την περίοδο Απριλίου – Μαίου και Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου – που είναι πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη που υπάρχει για την Ισπανία – δεν μπορούμε να στηριζόμαστε μόνο σε 2 μήνες το χρόνο. Τα αεροδρόμια ίσως να μπορούν, αλλά εμείς όχι.

    Έτσι, η ζήτηση για την Κω απαιτούσε από εμάς ναύλους που ήταν πάρα πολύ χαμηλοί. Και μπορούμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα με το να «διανέμοντας» τα αεροπλάνα μας κάπου αλλού. Λυπάμαι που το λέω αυτό, γιατί αγαπώ το νησί σας.

    Ακυρώσαμε την Κω για του χρόνου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι την ακυρώνουμε για πάντα. Φυσικά και θα θέλαμε να πετάξουμε ξανά εκεί, όπως άλλωστε και σε κάθε ένα από τα 200 αεροδρόμια που θα πετάμε το 2018. Αλλά δεν βλέπουμε κανένα καλό λόγο για να τοποθετήσουμε πολύ ακριβά αεροσκάφη στην Κω, όταν μπορούμε να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες – και αποτελέσματα – σε άλλες χώρες, που έχουν και μεγαλύτερη ζήτηση.

    -          Έχει η απόφασή σας σχέση με την προσφυγική κρίση και το πώς είχε αντίκτυπο στο νησί;

    Δεν είναι δουλειά μου να πω που οφείλεται η έλλειψη ζήτησης για την Κω. Αυτό που μπορώ να σας πω, όπως πολύ σωστά επισημάνατε και στην πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύσατε για τα στοιχεία των πτήσεων της Ryanair από το 2010 μέχρι και φέτος, είναι ότι το 2016 είχαμε πολύ υψηλή πληρότητα, γεγονός που οφείλεται στο ότι είχαμε πολύ χαμηλούς ναύλους. Και αυτά τα φθηνά εισιτήρια, δεν είναι συμβατά με τις χρεώσεις που υπάρχουν στο αεροδρόμιό σας, τον Απρίλιο, τον Μάιο, τον Ιούνιο, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

    Μπορεί να έχεις έχει κέρδος τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά ξέρετε, τα αεροπλάνα πρέπει να τα πληρώνουμε 12 μήνες το χρόνο, οπότε δεν μπορούμε να πετάμε για Κω, μόνο για 2 μήνες το χρόνο.

    -          Έχει έρθει σε επαφή μαζί σας κάποια από τις τοπικές αρχές, μετά την ανακοίνωση της απόφασής σας να καταργήσετε τις πτήσεις για Κω;

    Απ’ όσο γνωρίζω όχι, αλλά ξέρετε, δεν πρόκειται για τις τοπικές αρχές. Έχω τεράστια συμπάθεια προς τις τοπικές αρχές. Δεν θέλω χρήματα από τις τοπικές αρχές. Δεν είναι εκεί το θέμα. Το θέμα είναι πως εμείς πρέπει να πληρώσουμε το ελληνικό κράτος, και μελλοντικά την Fraport, υψηλές τιμές στο αεροδρόμιο, την ώρα που η ζήτηση είναι χαμηλή. Δεν μπορούμε λοιπόν να απαιτούμε χρήματα από τις τοπικές αρχές απλά και μόνο για να τα δώσουμε στη Fraport, ή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το ζήτημα είναι περισσότερο θεμελιώδες.

    -          Ούτε το Υπουργείο Τουρισμού είχε κάποια επαφή μαζί σας μετά την ανακοίνωση;

    Όχι. Αλλά μετά από 2 χρόνια που μιλάω για το Υπουργείο Τουρισμού, φαντάζομαι πως όλοι – εμού συμπεριλαμβανομένου – έχουν βαρεθεί με το θέμα. Δεν πρόκειται να κατηγορήσω το Υπουργείο Τουρισμού. Πιθανώς τα θέματα που σχετίζονται με τα αεροδρόμια, τις χρεώσεις, τους φόρους κ.λ.π., αν και είναι εξαιρετικά σημαντικά για τον τουρισμό, αποτελούν αρμοδιότητα άλλων υπουργείων. Δεν είναι δική μου δουλειά να εμπλακώ στην ελληνική πολιτική. Εγώ μόνο αποφασίζω που πηγαίνουν τα αεροπλάνα μας και για την ώρα, δεν μας ενδιαφέρει να πετάνε για Κω, με τις ισχύουσες τιμές στο αεροδρόμιο, ειδικά την περίοδο Απριλίου – Μαίου και Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου.

    -          Ας υποθέσουμε ότι η Fraport αποφασίσει να χαμηλώσει τις τιμές και τους φόρους. Θα επανέλθετε;

    Κανείς δεν ξέρει τι θα κάνει η Fraport, άλλωστε δεν έχουν παρουσιάσει ακόμα κάποιο πλάνο. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι θα αυξήσει τις χρεώσεις και μάλιστα η ελληνική κυβέρνηση το έχει ήδη επιτρέψει. Εάν τις χαμήλωναν, φυσικά και θα επανεξετάζαμε την απόφασή μας. Αλλά σ’ αυτή τη φάση, κάθε ένα από τα 390 αεροπλάνα που θα πετάνε για τη Ryanair το επόμενο καλοκαίρι, είναι ήδη τοποθετημένα σε άλλους προορισμούς.

    -          Άρα δεν υπάρχει καμία περίπτωση του χρόνου να έχουμε πτήσεις της Ryanair;

    Νομίζω πως για την επόμενη χρονιά, η μόνη περίοδος που υπάρχει κάποια πιθανότητα, είναι το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου. Κι αυτό, μόνο εάν υπάρχει οικονομικό κίνητρο για να το κάνουμε αυτό. Δεν θέλω να πιστέψει κανείς πως έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω την εφημερίδα σας και τη συνομιλία μας, ως κάποιο μοχλό διαπραγμάτευσης.

    -          Ξέρετε, η Κως ήταν το πρώτο αεροδρόμιο που πετάξατε στην Ελλάδα. Και αντί όλα αυτά τα χρόνια, να έχει την αύξηση που θα περίμενε κανείς, ως ο «πρώτος φίλος» που είχατε στη χώρα μας, δεν είδαμε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, είδαμε ραγδαία αύξηση στη Θεσσαλονίκη και τα Χανιά, που ξεκίνησαν αργότερα. Τι πήγε στραβά;

    Πρέπει να σας ξεκαθαρίσω πως αγαπώ τη χώρα σας. Όλες οι διακοπές μου τα τελευταία 3 χρόνια, είναι στην Ελλάδα. Ακόμα και οι διακοπές μου για του χρόνου, θα είναι στην Ελλάδα. Νιώθω πραγματικά άβολα κάνοντας κριτική. Δεν νομίζω πως το ζητούμενο είναι να επιρρίψουμε ευθύνες σε κάποιους.

    Η πραγματικότητα είναι πως η ζήτηση για την Κω έχει περιοριστεί μόνο σε 2-3 μήνες το χρόνο. Εμείς όμως θέλουμε να πετάμε 12 μήνες. Πέρσι έκανα μια πρόταση να αφαιρεθούν οι φόροι, στις αρχές και στο τέλος της τουριστικής περιόδου, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε πτήσεις για τουλάχιστον 6 μήνες. Για οποιοδήποτε λόγο, κάτι τέτοιο δεν έγινε δεκτό.

    Σε ότι αφορά στα Χανιά, η τουριστική περίοδος είναι μεγαλύτερη σε διάρκεια, ενώ υπάρχουν και οι πτήσεις εσωτερικού, που μας επιτρέπουν να διατηρούμε το πτητικό μας πρόγραμμα, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Όπως ήδη γνωρίζετε, το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη που έχουμε προγραμματίσει για του χρόνου, είναι αυτό της Θεσσαλονίκης, όπου προσθέσαμε 5 νέες γραμμές, υπολογίζουμε αύξηση της τάξης του 14% και ένα επιπλέον αεροσκάφος. Αλλά η Θεσσαλονίκη καλύπτει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ηπειρωτικής Ελλάδας.

    Και ξέρετε κάτι; Μια εβδομάδα μετά την ανακοίνωσή μας για την Θεσσαλονίκη, λάβαμε μια ειδοποίηση, πως δεν θα υπάρχει «χώρος» για επιπλέον πτήσεις στο αεροδρόμιο για του χρόνου, καθώς θα γίνουν κάποιες εργασίες στο διάδρομο. Όπως καταλαβαίνετε, κάποιες φορές μας είναι δύσκολο να συνεννοηθούμε, σ’ αυτό θα συμφωνήσω.

    -          Αν μπορούσατε να μιλήσετε απευθείας με έναν Κώο επιχειρηματία, που νιώθει ότι η επόμενη χρονιά, θα μειώσει ακόμα περισσότερο την ήδη μειωμένη δουλειά του, τι θα του λέγατε;

    Θα έλεγα πως είμαι περίλυπος. Προσπαθήσαμε πέρσι να συνεχίσουμε να πετάμε, εάν οι φόροι μειώνονταν στη «χαμηλή περίοδο». Και εάν αυτό συμβεί το 2018, τότε θα επιστρέψουμε. Αλλά δεν θέλουμε να διεκδικήσουμε χρήματα είτε από τις τοπικές αρχές, είτε από τους τοπικούς φορείς, όταν απλά θα τα δίνουμε είτε στο κράτος, είτε στη Fraport. Δεν είμαστε «εισπράκτορες». Και σίγουρα αυτή η απόφαση μας κάνει να φαινόμαστε οι «κακοί» της υπόθεσης, ενώ δεν είναι αυτός ο τρόπος που λειτουργούμε.

    Εάν οι χρεώσεις μειωθούν το 2018 στην Κω, θα επιστρέψουμε και μάλιστα πολύ δυναμικά. Στην πραγματικότητα, είμαστε από τις λίγες αεροπορικές εταιρείες που μπορούν να κάνουν δυναμική επάνοδο σε κάποιον προορισμό.

    Επίσης θα του έλεγα πως, εάν η διαφημιστική προβολή ήταν τέτοια για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του χρόνου, θα μπορούσαμε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να βάλουμε ένα αεροσκάφος για την Κω για εκείνο το διάστημα. Αλλά μόνο για εκείνο το διάστημα, ακριβώς γιατί τα άλλα αεροπλάνα μας έχουν ήδη τοποθετηθεί σε άλλους προορισμούς. Και αυτό μπορεί να γίνει, γιατί θα έχουμε ένα επιπλέον αεροσκάφος, λόγω του κλεισίματος του διαδρόμου στη Θεσσαλονίκη που σας ανέφερα πριν. Υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις λοιπόν, θα μπορούσαμε να το βάλουμε στην Κω. Και εννοώ με εκπτώσεις στις χρεώσεις. Δεν πρόκειται να δεχτώ χρήματα από τις τοπικές αρχές και τους φορείς. Δεν είμαστε ούτε εισπράκτορες, ούτε ενδιάμεσοι, είτε για το κράτος, είτε για τη Fraport.
    1 σχόλια
    • nikos: 10/8/2016 2:53:00 PM manager οχι θολοκουλτουριαρης συριζανελ αντε μπας και ξυπνησουμε. Απάντησέ του
    Το όνομα και το σχόλιό σας θα δημοσιευθούν εφόσον ελεγχθούν από την συντακιτκή ομάδα.
    Τα σχόλια θα πρέπει να τηρούν τους όρους και τις προύποθέσεις της ιστοσείδας

    Άρθρα και σχόλια του Γιάννη Ιωαννίδη

    Περισσότερα άρθρα

    Δημοσκόπηση

    Πιστεύετε ότι θα επιτευχθεί με επιτυχία η νέα προσπάθεια για την δημιουργία μίας ενιαίας ομάδας ποδοσφαίρου στο Νησί;

    Εξώφυλλο Εφημερίδας

    559

    PAPARAZZI

    • ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI (26/04/17)

      ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI (26/04/17)

    Γρήγορη αναζήτηση

    Διαφημίσεις - Right

    Widget Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

    Πρόγραμμα Τηλεόρασης

    Διαφημίσεις - Right 2

    ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

      Υπηρεσίες

      zwdia