Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • AROUND THE WORLD

Μόλις πριν από λίγο καιρό, γράφαμε για τα αποτελέσματα έρευνας που αναδείκνυε το υψηλό κόστος αγοράς, ως τον σημαντικότερο ανασταλτικό παράγοντα στην εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά.Αυτή τη φορά όμως, μια νέα μελέτη, κάνει λόγο για σημαντική μείωση της τιμής των μπαταριών λιθίου, και συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων επτά ετών.Η ανάγκη για φτηνότερες μπαταρίες αναφέρεται συχνά ως τρόπος επιτάχυνσης της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, με τους ειδικούς να περιμένουν τη στιγμή που τα EVs θα φτάσουν σε τιμές που θα είναι συγκρίσιμες με εκείνες των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.Η τιμή των μπαταριών ιόντων λιθίου έχει μειωθεί δραματικά, λόγω της υπερπροσφοράς κυψελών, αλλά και της μείωσης των τιμών για τα βασικά υλικά και άλλα συστατικά που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή τους.Εξίσωση τιμών έως το 2026Η πορεία για τα ηλεκτρικά οχήματα να γίνουν τόσο προσιτά όσο τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι το πραγματικό τεστ για τη μαζική υιοθέτησή τους. Αν η τάση που παρατηρούμε φέτος συνεχιστεί, θα μπορούσαμε να δούμε την πολυπόθητη εξίσωση τιμών μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων να γίνεται πραγματικότητα για τους καταναλωτές το 2026.Στην παρούσα φάση, το μέσο κόστος μιας μπαταρίας ανέρχεται στα 109 ευρώ ανά kWh, καταγράφοντας πτώση 20% σε σχέση με πέρυσι. Για να επιτευχθεί η "μαγική" εξίσωση τιμών, η τιμή των μπαταριών πρέπει να μειωθεί κατά 14 ευρώ στα 95 ευρώ ανά kWh, κάτι που, σύμφωνα με την αναφορά του Bloomberg, έχει ήδη συμβεί στην Κίνα.Εκεί, ορισμένα ηλεκτρικά μοντέλα πωλούνται ήδη φτηνότερα από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Bloomberg προβλέπει ότι οι τιμές των μπαταριών θα πέσουν κάτω από τα 95 ευρώ ανά kWh μέχρι το 2026 και κάτω από τα 65 ευρώ ανά kWh μέχρι το 2030.Πάντως, υπάρχουν γεωπολιτικοί και μακροοικονομικοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αυτές τις προβλέψεις.Η κότα και το αυγόΕπίσης, υπάρχει και το γνωστό δίλημμα της αιτιότητας, που εκφράζεται με το ερώτημα "η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα”. Το οποίο στην προκειμένη περίπτωση, αφορά την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, που παραμένει στενά εξαρτημένη από τις πωλήσεις τους.Παρόλο που πρόσφατα υπήρξε υπερπροσφορά μπαταριών, εν μέρει λόγω και της επιβράδυνσης της ανάπτυξης των πωλήσεων EV σε ορισμένες αγορές, οι κατασκευαστές ενδέχεται ως αποτέλεσμα να μειώσουν την παραγωγή τους.Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την πορεία προς την εξίσωση της τιμής μεταξύ EV και ICE οχημάτων. Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μειώνουν τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που, τουλάχιστον στη Γερμανία, έχει οδηγήσει σε σημαντική πτώση των πωλήσεων για το 2024.Στην Αμερική, ο εκλεγμένος Πρόεδρος Donald Trump, έχει απειλήσει με επιβολή δασμών 60% στις κινεζικές εισαγωγές και 10%-20% στους εισαγωγείς από άλλες χώρες. Η ομάδα μετάβασης που έχει συγκροτήσει, προωθεί την κατάργηση της φορολογικής ελάφρυνσης ύψους 7.000 ευρώ για τα ηλεκτρικά οχήματα.Αν αυτό γίνει, θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αν και ο Elon Musk θεωρεί πως μια τέτοια εξέλιξη, ενδεχομένως να ωφελήσει τη Tesla.topgeargreece.gr
  • 01 Ιανουαρίου 2025
  • 1 Σχόλια

  • AROUND THE WORLD

Στο Μιλάνο, το να καπνίζει κανείς δεν θα αποτελεί σύντομα συνήθεια: η ιταλική πρωτεύουσα της μόδας και της οικονομίας αποφάσισε να απαγορεύσει το τσιγάρο στους εξωτερικούς χώρους από αύριο 1η Ιανουαρίου, μια πρώτη στην ιταλική χερσόνησο.Σύμφωνα με τη «διάταξη για την ποιότητα του αέρα», που υιοθετήθηκε το 2020 από το Μιλάνο, «από την 1η Ιανουαρίου του 2025, η απαγόρευση καπνίσματος εκτείνεται σε όλους τους δημόσιους χώρους, μεταξύ αυτών στους δρόμους».Μια απαγόρευση που δεν ευχαριστεί τον Μόργκαν Ίσακ, έναν καπνιστή, ο οποίος μίλησε στο AFPTV: «Ο νέος νόμος είναι υπερβολικός», είπε ο 46χρονος υδραυλικός.«Συμφωνώ να μην καπνίζω στο εσωτερικό ή κοντά σε έναν ηλικιωμένο ή σε ένα παιδί, όμως το να απαγορεύουν το κάπνισμα έξω περιορίζει κατά κάποιο τρόπο την ατομική ελευθερία, κατά την άποψή μου είναι υπερβολικό», εξήγησε ο ίδιος.Αντιθέτως, η Στελίνα Μαρία Ρίτα Λομπάρντο, μια Μιλανέζα ηλικίας 56 ετών που εργάζεται σε ένα σχολείο, δήλωσε πως «συμφωνεί πλήρως» με το νέο μέτρο. Η ίδια δεν καπνίζει και θεωρεί ότι «το κάπνισμα δημιουργεί πολύ μεγάλη μόλυνση, σε μια εποχή όπου υποφέρουμε πολύ από την κλιματική αλλαγή».Μια μονάχα εξαίρεση προβλέπεται: «οι απομονωμένοι χώροι όπου είναι δυνατό να τηρείται μια απόσταση τουλάχιστον 10 μέτρων από άλλους ανθρώπους», κάτι που σε μια πόλη τόσο πυκνοκατοικημένη όσο το Μιλάνο θεωρείται αδύνατο, εκτός ίσως τη νύχτα. Το μέτρο δεν αφορά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα.Στην περίπτωση μη τήρησης της απαγόρευσης, ο παραβάτης θα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα πρόστιμο που κυμαίνεται μεταξύ 40 και 240 ευρώ.Στην πρωτεύουσα της Λομβαρδίας, απαγορευόταν ήδη το κάπνισμα από το 2021 στους δημόσιους χώρους με πράσινο, εκτός κι αν ήταν δυνατόν να τηρείται μια απόσταση ασφαλείας 10 μέτρων, στις παιδικές χαρές, στις στάσεις των λεωφορείων και τους σταθμούς ταξί, όπως και σε όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις.Η πόλη του Μιλάνου, που περιβάλλεται από έναν πυκνό βιομηχανικό ιστό και καταγράφει συχνά υψηλά ποσοστά ρύπανσης λεπτών αιωρούμενων σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου, είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στη μάχη κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, πόσο μάλιστα ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2026.Η Ιταλία έχει ριχτεί από το 1975 στη μάχη κατά του καπνίσματος με μια περιορισμένη απαγόρευση ιδίως στα δημόσια μέσα μεταφοράς. Το 1995, η απαγόρευση διευρύνθηκε στον δημόσιο τομέα και το 2005 σε όλους τους κλειστούς δημόσιους χώρους.Σχεδόν ένας Ιταλός στους πέντε καπνίζει, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Στατιστικής της Ιταλίας (Istat) για το 2023 και 93.000 θάνατοι αποδίδονται κάθε χρόνο στο κάπνισμα, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας. Συγκριτικά, σχεδόν τρεις Γάλλοι στους 10 καπνίζουν, έναντι 8% στη Σουηδία και 37% στη Βουλγαρία.Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
  • 01 Ιανουαρίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • AROUND THE WORLD

Τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία των τελευταίων ετών βιώνει η Νότια Κορέα αφότου ένα αεροσκάφος Boeing-737, με 181 επιβαίνοντες, συνετρίβη κατά την προσγείωσή του. Μάλιστα, κηρύχθηκε εθνικό πένθος για μια εβδομάδα στη χώρα.Η στιγμή της συντριβής έχει καταγραφεί σε βίντεο – ντοκουμέντο, όπου φαίνεται το αεροσκάφος να βγαίνει από τον διάδρομο προσγείωσης, να χτυπά σε τοίχο και να τυλίγεται στις φλόγες. Δύο αεροσυνοδοί διασώθηκαν, οι μαρτυρίες των οποίων θα είναι καθοριστικές στην έρευνα των Αρχών που ξεκίνησε ήδη.Απαντήσεις για τα αίτια της συντριβής αναμένεται να δώσουν τα δύο μαύρα κουτιά, τα οποία εντοπίστηκαν, ενώ οι ειδικοί αμφισβητούν τις αρχικές υποδείξεις ότι ένα χτύπημα σμήνους πουλιών μπορεί να οδήγησε στην πτώση και συντριβή του αεροπλάνου.Σημειώνεται πως οι περισσότεροι εκ των επιβαινόντων επέστρεφαν στη Σεούλ από χριστουγεννιάτικες διακοπές στη Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.Βίντεο που μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο MBC εικονίζει το Μπόινγκ να κάνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους, και με καπνό να εκλύεται από τους κινητήρες. Κατόπιν, προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.Σε άλλα βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το κουφάρι του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.Ο νοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.Πρόκειται για το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αερομεταφορών χαμηλού κόστους, ιδρυθείσας το 2005.Τη 12η Αυγούστου 2007, αεροσκάφος τύπου Bombardier Q400 της Jeju Air, με 74 επιβάτες, βγήκε από διάδρομο στο αεροδρόμιο του Μπουσάν. (νότια), με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά επτά άνθρωποι. Η Ji ζήτησε «ειλικρινή συγγνώμη» από τους συγγενείς των θυμάτων.Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα. Το χειρότερο στην ιστορία της έγινε όταν συνετρίβη Μπόινγκ 767 της Air China που μετέβαινε στην Μπουσάν από το Πεκίνο, τον Απρίλιο του 2022, όταν έχασαν τη ζωή τους 129 άνθρωποι.Πηγή: ΕΡΤNews | Ρένα Δημητρίου, Άγις Μενούτης
  • 29 Δεκεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια

Για να ξέρεις πάντα τι συμβαίνει around the world

Σε αυτή την κατηγορία θα βρεις ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο. Όλων των ειδών σημαντικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν εκτός Ελλάδας είναι δημοσιευμένα σε αυτή την σελίδα. Άρθρα για σημαντικές πολιτικές εξελίξεις, για περιβαλλοντικές καταστροφές, για επιστημονικές μελέτες που αξίζει να αναδημοσιευτούν και να συζητηθούν, για δημόσια πρόσωπα, περίεργα ή αστεία περιστατικά που καταγράφηκαν σε φωτογραφικό φακό μιας ξένης χώρας είναι μερικά παραδείγματα των κειμένων που θα βρεις σε αυτή την κατηγορία. Οι δημοσιογράφοι της ιστοσελίδας μας «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ» θεωρούν καθήκον τους όχι μόνο να είναι ενημερωμένοι για το τι συμβαίνει στον κόσμο, αλλά στον βαθμό που μπορούν, να γνωστοποιούν τις διεθνείς εξελίξεις στους απανταχού Δωδεκανήσιους και όχι μόνο.

ΕΞΟΔΟΣ