Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Την οργή της κοινωνίας της ακτοπλοϊκώς απομονωμένης Αστυπάλαιας ξαναφέρνει στη Βουλή ο Γιώργος Νικητιάδης Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ με νέα του ερώτηση, μετά την προκλητική κυβερνητική αδιαφορία. Κτηνοτρόφοι βλέπουν τις περιουσίες τους να καταστρέφονται, τα σφάγια μένουν αδιάθετα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις παλεύουν με την έλλειψη πρώτων υλών και πελατών, οι κάτοικοι δεν μπορούν να επισκεφθούν γιατρούς, νοσοκομεία ή δημόσιες υπηρεσίες στα γειτονικά νησιά. Η ερώτηση κατατέθηκε την Τετάρτη 9 Απριλίου και απευθύνεται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βασίλειο Κικίλια.Συμφώνως με το κείμενο της νέας ερώτησης, η Αστυπάλαια για έξι ολόκληρους μήνες βρίσκεται σε πλήρη ακτοπλοϊκή απομόνωση από τα κοντινά νησιά της Κω και της Καλύμνου, με τους κατοίκους της να έχουν φτάσει στα όρια της απόγνωσης. Στην απάντηση που έδωσε η Κυβέρνηση στην πρώτη ερώτηση, με το ίδιο θέμα, που κατέθεσε ο κ. Νικητιάδης  στις 18 – 12 -2024, ο τότε Υπουργός περιορίστηκε σε μία πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες τον Σεπτέμβριο του 2024, η οποία δεν απέδωσε. Από τότε, δεν υπήρξε καμία νέα προκήρυξη, καμία εναλλακτική λύση, καμία πολιτική κινητικότητα. Όπως τονίζει στην ερώτηση του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, απευθυνόμενος πλέον στο νυν Υπουργό κ. Κικίλια «Εάν νομίζετε ότι έτσι αντιμετωπίζονται οι προκλήσεις και δυσκολίες της νησιωτικής πολιτικής, τότε φοβούμαι ότι η μοναδική σχέση σας με τα νησιά μας αφορά τις καλοκαιρινές σας διακοπές και όχι τις πραγματικές και ζωτικής σημασίας ανάγκες των μονίμων κατοίκων και επαγγελματιών της Δωδεκανήσου».Όπως επισημαίνει ο κ. Νικητιάδης, οι τοπικές αρχές της Αστυπάλαιας δεν έχουν πάψει να αγωνίζονται εδώ και έξι μήνες πια για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού, αλλά βρίσκουν διαρκώς απέναντί τους έναν τοίχο αδιαλλαξίας και αδιαφορίας από την πλευρά του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας κ. Νικόλαος Κομηνέας κρούει και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου με την 8-4-2025 επιστολή του εν όψει και της έναρξης της τουριστικής περιόδου, αλλά και των διακοπών του Πάσχα. Οι κτηνοτρόφοι του νησιού έχουν ήδη υποστεί μεγάλη οικονομική ζημία εξαιτίας της αδυναμίας μεταφοράς σφαγίων στις τοπικές κοινωνίες των άλλων νησιών της Δωδεκανήσου. Εν όψει δε του Πάσχα, ο κίνδυνος της οικονομικής τους καταστροφής είναι τεράστιος, καθώς πρόκειται για την εποχή του χρόνου που ανέμεναν το εμπόριο των κατσικιών να εκτοξευθεί. Αντ’ αυτού, εάν δεν βρεθεί λύση εκατοντάδες σφάγια να αχρηστευτούν. Σημειώνεται ότι είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη για τους κατοίκους και την τοπική οικονομία η αδυναμία εφοδιασμού του νησιού με κάθε είδους προϊόντα και η αδυναμίας της διάθεσης των παραγόμενων στο νησί αγαθών του πρωτογενούς τομέα. Εκτός από τα κατσίκια, είναι αδύνατο να στηριχθεί η ιχθυοκαλλιέργεια του νησιού και το εμπόριο των ψαριών, όταν αυτά δεν μπορούν να μεταφερθούν άμεσα στις αγορές των άλλων νησιών.Η μη σύνδεση του νησιού με την Κάλυμνο και την Κω έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία εξυπηρέτησης οποιασδήποτε βασικής ανάγκης των κατοίκων. Η Αστυπάλαια εξυπηρετείται με ένα μόνο δρομολόγιο την εβδομάδα της εταιρείας «Blue star» από τον Πειραιά προς τα νησιά της Δωδεκανήσου. Αυτό  δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες εφοδιασμού του νησιού, τη διάθεση των προϊόντων του νησιού στις αγορές των λοιπών νησιών, αλλά και την εξυπηρέτηση αναγκών, όπως η επίσκεψη σε ιατρεία, νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες της Καλύμνου και της Κω. Η υγεία και η νοσοκομειακή περίθαλψη καθίστανται στην πραγματικότητα μη προσβάσιμες, όταν οι πολίτες εξαρτώνται μόνο από ένα δρομολόγιο την εβδομάδα. Επίσης, η Αστυπάλαια διαθέτει μόνο ένα υποκατάστημα τράπεζας, με συνέπεια ακόμα και για επείγουσες τραπεζικές συναλλαγές στις λοιπές τράπεζες να αναμένεται αυτό το ένα δρομολόγιο της εβδομάδας για την Κάλυμνο και την Κω. Όλα αυτά αποτελούν ζητήματα επιβίωσης των κατοίκων και των επιχειρήσεων και το αρμόδιο Υπουργείο έχει την αποκλειστική ευθύνη για την εξεύρεση λύσεων. Ο κ. Νικητιάδης επισημαίνει πως «ένα τέτοιο περιβάλλον μόνον «βιώσιμο» δεν είναι και αναρωτιέμαι εκ νέου πώς είναι δυνατόν να επιτρέπετε να εξελίσσεται αυτή η κατάσταση στο νησί που η ίδια η Κυβέρνησή σας επέλεξε να διαφημίσει διεθνώς ως το «πρώτο έξυπνο και βιώσιμο νησί με ενεργειακή αυτονομία στη Μεσόγειο», υλοποιώντας σχετικό πρόγραμμα».Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης ερωτά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βασίλειο Κικίλια:·        Γιατί έως σήμερα το Υπουργείο δεν έχει λάβει οιαδήποτε πρωτοβουλία για την εξεύρεση λύσης ως προς τη σύνδεση του νησιού με την Κάλυμνο και την Κω, παρά αρκέστηκε σε μία πρόκληση το Σεπτεμβρίου του 2024 και στο γεγονός πως δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες;·        Πότε και με ποιό τρόπο σκοπεύει να επιλύσει το πρόβλημα του αποκλεισμού της Αστυπάλαιας;·        Σκοπεύει να βρει άμεση λύση εν όψει του Πάσχα σε ό,τι αφορά το εμπόριο των κατσικιών, δεδομένου του κινδύνου κατάρρευσης του πρωτογενούς τομέα του νησιού;·        Θα αποστείλει, όπως αιτήθηκαν οι τοπικές αρχές, τη μεταφορά κτηνιάτρου στο νησί το Σάββατο 12 Απριλίου 2025, ώστε να πραγματοποιηθούν κρεοσκοπήσεις και να δοθεί εντολή προς το Λιμεναρχείο Καλύμνου για τη μεταφορά των σφαγίων με ταχύπλοο του λιμενικού;Το κείμενο της ερώτησης είναι το εξής;Κύριε Υπουργέ,Την 18-12-2024 κατέθεσα προς το Υπουργείο σας την υπ’ αριθμ. πρωτοκ. 2245 ερώτησή μου, στην οποία περιέγραψα λεπτομερώς την κατάσταση που επικρατεί στην Αστυπάλαια εξ αιτίας της μη εκτέλεσης οποιουδήποτε από τα 4 προβλεπόμενα δρομολόγια για κάθε εβδομάδα από και προς τα νησιά της Καλύμνου και της Κω. Σας μετέφερα τις βαρύτατες συνέπειες που προκαλούνται για την κοινωνία και την οικονομία του νησιού από τον εν λόγω αποκλεισμό, που ήδη τότε είχε φέρει σε απόγνωση τους μόνιμους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Αστυπάλαιας. Δυστυχώς, με την απάντησή σας αρκεστήκατε να επαναλάβατε κάτι ήδη γνωστό σε όλους τους ενδιαφερομένους, ότι δηλαδή για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών εκδώσατε την υπ’ αριθ. πρωτ.: 2252.1.1/63559/24/09-09-2024 «Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών», για την οποία όμως δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον. Με άλλα λόγια, μας είπατε ευθαρσώς ότι η μέριμνα και η προσπάθεια του Υπουργείου σας για την τακτική και ομαλή σύνδεση της Αστυπάλαιας εξαντλήθηκε σε μία και μόνον πρόκληση του Σεπτεμβρίου του 2024 και, συνεπώς, ουδεμία άλλη ενέργεια απαιτείται εκ μέρους σας (ούτε καν νέα πρόσκληση!) για την αντιμετώπιση αυτής της απελπιστικής κατάστασης. Εάν νομίζετε ότι έτσι αντιμετωπίζονται οι προκλήσεις και δυσκολίες της νησιωτικής πολιτικής, τότε φοβούμαι ότι η μοναδική σχέση σας με τα νησιά μας αφορά τις καλοκαιρινές σας διακοπές και όχι τις πραγματικές και ζωτικής σημασίας ανάγκες των μονίμων κατοίκων και επαγγελματιών της Δωδεκανήσου.Οι τοπικές αρχές της Αστυπάλαιας δεν έχουν πάψει να αγωνίζονται εδώ και έξι μήνες πια για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού, αλλά βρίσκουν διαρκώς απέναντί τους έναν τοίχο αδιαλλαξίας και αδιαφορίας εκ μέρους σας. Σήμερα ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας κ. Νικόλαος Κομηνέας κρούει και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου με την 8-4-2025 επιστολή του εν όψει και της έναρξης της τουριστικής περιόδου, αλλά και των διακοπών του Πάσχα. Είναι ιδιαιτέρως σοβαρό το γεγονός ότι οι κτηνοτρόφοι του νησιού έχουν ήδη υποστεί μεγάλη οικονομική ζημία εξαιτίας της αδυναμίας μεταφοράς σφαγίων στις τοπικές κοινωνίες της Δωδεκανήσου. Εν όψει δε του Πάσχα, ο κίνδυνος της οικονομικής τους καταστροφής είναι τεράστιος, καθώς πρόκειται για την εποχή του χρόνου που ανέμεναν το εμπόριο των κατσικιών να εκτοξευθεί. Αντ’ αυτού, εάν δεν βρεθεί λύση εκατοντάδες σφάγια να αχρηστευτούν. Σημειώνεται ότι είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη για τους κατοίκους και την τοπική οικονομία η αδυναμία εφοδιασμού του νησιού με κάθε μορφής προϊόντων, αλλά και της διάθεσης των παραγόμενων στο νησί αγαθών του πρωτογενούς τομέα. Εκτός από τα κατσίκια, είναι αδύνατο να στηριχθεί η ιχθυοκαλλιέργεια του νησιού και το εμπόριο των ψαριών, όταν αυτά δεν μπορούν να μεταφερθούν άμεσα στις αγορές των άλλων νησιών.Πέρα από τα ανωτέρω, επαναλαμβάνεται ότι η μη σύνδεση του νησιού με την Κάλυμνο και την Κω έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία εξυπηρέτησης οποιασδήποτε βασικής ανάγκης των κατοίκων. Σημειώνεται ότι το νησί εξυπηρετείται με ένα μόνο δρομολόγιο την εβδομάδα της εταιρείας «Blue star» από τον Πειραιά προς τα νησιά της Δωδεκανήσου. Αυτό, όμως, το ένα δρομολόγιο, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες εφοδιασμού του νησιού, τη διάθεση των προϊόντων του νησιού στις αγορές των λοιπών νησιών, αλλά και την εξυπηρέτηση αναγκών, όπως η επίσκεψη σε ιατρεία, νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες της Καλύμνου και της Κω. Η υγεία και η νοσοκομειακή περίθαλψη καθίστανται στην πραγματικότητα μη προσβάσιμες, όταν οι πολίτες εξαρτώνται μόνο από ένα δρομολόγιο την εβδομάδα. Επίσης, η Αστυπάλαια διαθέτει μόνο ένα υποκατάστημα τράπεζας, με συνέπεια ακόμα και για επείγουσες τραπεζικές συναλλαγές στις λοιπές τράπεζες να αναμένεται αυτό το ένα δρομολόγιο της εβδομάδας για την Κάλυμνο και την Κω.Τα ανωτέρω αποτελούν ζητήματα επιβίωσης των κατοίκων και των επιχειρήσεων και το Υπουργείο σας έχει την αποκλειστική ευθύνη για την εξεύρεση λύσεων. Όπως δε έχω επισημάνει ξανά, ένα τέτοιο περιβάλλον μόνον «βιώσιμο» δεν είναι και αναρωτιέμαι εκ νέου πώς είναι δυνατόν να επιτρέπετε να εξελίσσεται αυτή η κατάσταση στο νησί που η ίδια η Κυβέρνησή σας επέλεξε να διαφημίσει διεθνώς ως το «πρώτο έξυπνο και βιώσιμο νησί με ενεργειακή αυτονομία στη Μεσόγειο», υλοποιώντας σχετικό πρόγραμμα.Δεδομένου ότι η Αστυπάλαια παραμένει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Κάλυμνο και την Κω για έξι μήνες, ενώ την ίδια κατάσταση αντιμετώπισαν και πέρυσι οι κάτοικοι του νησιού για τέσσερις μήνες, με αποτέλεσμα να έχουν ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής και υπομονής.Δεδομένου ότι οφείλατε να έχετε ήδη βρει λύση, έπειτα από τις επανειλημμένες εκκλήσεις των τοπικών αρχών, αλλά και έπειτα του σχετικού κοινοβουλευτικού ελέγχου.Δεδομένου ότι επίκεινται οι διακοπές του Πάσχα και ο πρωτογενής τομέας του νησιού απειλείται με κατάρρευση.Ερωτάται ο Υπουργός:1. Γιατί έως σήμερα δεν έχετε λάβει οιαδήποτε πρωτοβουλία για την εξεύρεση λύσης ως προς τη σύνδεση του νησιού με την Κάλυμνο και την Κω, παρά αρκεστήκατε σε μία πρόκληση του Σεπτεμβρίου του 2024 και στο γεγονός πως δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες;2.  Πότε και με ποιό τρόπο σκοπεύετε να επιλύσετε το πρόβλημα του αποκλεισμού της Αστυπάλαιας;3.  Σκοπεύετε να βρείτε άμεση λύση εν όψει του Πάσχα σε ό,τι αφορά το εμπόριο των κατσικιών, δεδομένου του κινδύνου κατάρρευσης του πρωτογενούς τομέα του νησιού;4.  Θα αποστείλετε, όπως αιτήθηκαν οι τοπικές αρχές, τη μεταφορά κτηνιάτρου στο νησί το Σάββατο 12 Απριλίου 2025, ώστε να πραγματοποιηθούν κρεοσκοπήσεις και να δοθεί εντολή προς το Λιμεναρχείο Καλύμνου για τη μεταφορά των σφαγίων με ταχύπλοο του λιμενικού; 
  • 10 Απριλίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε σήμερα η Μίκα Ιατρίδη με αντικείμενο την αποκατάσταση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Αστυπάλαιας με τα υπόλοιπα νησιά των Δωδεκανήσων και ιδιαίτερα με την Κάλυμνο και την Κω.Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΘΕΜΑ: «Αποκατάσταση ακτοπλοϊκών συνδέσεων Αστυπάλαιας με τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου».Το τελευταίο χρονικό διάστημα η Αστυπάλαια δεν έχει τις προβλεπόμενες ακτοπλοϊκές συνδέσεις με τα υπόλοιπα νησιά των Δωδεκανήσων και ιδιαίτερα με την Κάλυμνο και την Κω.Σύμφωνα και με την έγγραφη ενημέρωση του Δήμου της Αστυπάλαιας το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρά ζητήματα στην οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα των κατοίκων του νησιού, ιδιαίτερα και ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου του Πάσχα, αλλά και της ανάγκης για μετακίνηση κτηνιάτρου της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής Δωδεκανήσου από την Κάλυμνο στην Αστυπάλαια για την πραγματοποίηση των απαραίτητων κρεοσκοπήσεων.Με δεδομένο ότι υπάρχει έντονος προβληματισμός στους κατοίκους της Αστυπάλαιας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού τους, με σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.Ερωτάται ο κ. ΥπουργόςΠοια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να επιλυθεί το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Αστυπάλαιας με τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου, ειδικά με την Κάλυμνο και την Κω;Στα πλαίσια της αρμοδιότητας του, προτίθεται να δώσει εντολή για τη διάθεση σκάφους του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου να μεταβεί κτηνίατρος στην Αστυπάλαια από την Κάλυμνο για τις απαραίτητες κρεοσκοπήσεις ενόψει του Πάσχα; 
  • 09 Απριλίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Για τη νησιωτική Ελλάδα, το ζήτημα του κόστους της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας αποτελεί ζήτημα ζωτικής σημασίας ενώ το ίδιο ισχύει και για τον τουρισμό μας», επισημαίνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, που προχώρησε σε κοινοβουλευτική παρέμβαση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών προτείνοντας συγκεκριμένα μέτρα για να μην επωμιστούν οι πολίτες την αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων λόγω του νέου περιβαλλοντικού κανονισμού της Ε.Ε.Ο κ. Κόνσολας τονίζει ότι ορθά ασκείται πίεση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να διαμορφώσουν νέα εκπτωτικά πακέτα για οικογένειες ή για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών αλλά προκύπτει και η ανάγκη κρατικής παρέμβασης.Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου προτείνει μέτρα, όπως:1ον: Επιδότηση της διαφοράς κόστους στο νέο καύσιμο προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή εναλλακτικά η παροχή έκπτωσης , στο επίπεδο απορρόφησης της αύξησης, για τους κατοίκους των νησιών.- Η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια είτε οχημάτων είτε επιβατών.Σήμερα, ο ΦΠΑ στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο ενός επιβάτη είναι στο 13%, ενώ στην Ιταλία είναι στο 10% και σε άλλες χώρες είναι ακόμα χαμηλότερος, φτάνοντας και ως το 5%. Ένα τέτοιο μέτρο θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό προς τα νησιά αλλά και την τουριστική κίνηση στα νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.- Ένταξη της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων για να μπορεί να επιδοτηθούν τα εισιτήρια ενδονησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τους μονίμους κατοίκους των νησιών.Όπως αναφέρει ο κ. Κόνσολας, οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών είναι αναγκασμένοι να επιλέγουν ενδονησιωτικές μετακινήσεις για ιατρικούς λόγους ή για να διεκπεραιώσουν διοικητικής φύσεως υποθέσεις τους.Επισυνάπτεται το κείμενο της κοινοβουλευτικής πρωτοβουλίας του Μάνου Κόνσολα για να μην επωμιστούν οι πολίτες την επιβάρυνση από την αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.Ε Ρ Ω Τ Η Σ ΗΠροςΚύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΚύριο Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και ΟικονομικώνΘΕΜΑ: «Μέτρα για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των συνεπειών από την αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»Κύριοι Υπουργοί,Η ενεργοποίηση των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρήση των καυσίμων στην ακτοπλοΐα, προκαλούν την αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.Η οικονομική αυτή επιβάρυνση δεν πρέπει να μετακυλιστεί στους πολίτες και ιδιαίτερα στους κατοίκους των νησιών που είναι αναγκασμένοι να επιλέγουν ενδονησιωτικές μετακινήσεις για ιατρικούς λόγους ή για να διεκπεραιώσουν διοικητικής φύσεως υποθέσεις τους, αλλά και στους πολίτες που θέλουν να επισκεφθούν τα νησιά τη θερινή περίοδο.Ορθά ασκείται πίεση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να διαμορφώσουν νέα εκπτωτικά πακέτα για οικογένειες ή για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.Προκύπτει, όμως, και η ανάγκη κρατικής παρέμβασης σε αυτή τη συγκυρία που θα μπορούσε να επικεντρωθεί σε ζητήματα, όπως:- Η επιδότηση της διαφοράς κόστους στο νέο καύσιμο προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή εναλλακτικά η παροχή έκπτωσης , στο επίπεδο απορρόφησης της αύξησης , για τους κατοίκους των νησιών.- Η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια είτε οχημάτων είτε επιβατών. Σήμερα, ο ΦΠΑ στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο ενός επιβάτη είναι στο 13%, ενώ στην Ιταλία είναι στο 10% και σε άλλες χώρες είναι ακόμα χαμηλότερος φτάνοντας και ως το 5%. Ένα τέτοιο μέτρο θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό προς τα νησιά αλλά και την τουριστική κίνηση στα νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.- Η ένταξη της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας στο πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων για να μπορεί να επιδοτηθούν τα εισιτήρια ενδονησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για τους μονίμους κατοίκους των νησιών.Για τη νησιωτική Ελλάδα, το ζήτημα του κόστους  της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας αποτελεί ζήτημα ζωτικής σημασίας ενώ το ίδιο ισχύει και για τον τουρισμό μας.Κατόπιν των ανωτέρωΕρωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβουν και να ενεργοποιήσουν για να απορροφηθεί η αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και να μην επωμιστούν το κόστος της οι πολίτες.Ο Ερωτών ΒουλευτήςΜάνος ΚόνσολαςΒουλευτής Δωδεκανήσου
  • 07 Απριλίου 2025
  • 0 Σχόλια

Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για τα πολιτικά της χώρας

Όλες οι εξελίξεις στην πολιτική σκηνή της χώρας είναι εδώ! Πρόκειται για αμιγώς πολιτικά θέματα που εμπεριέχουν δηλώσεις ή εμφανίσεις πολιτικών προσώπων, της Κεντρικής Διοίκησης, της Αυτοδιοίκησης και της Αντιπολίτευσης, καθώς και πληροφορίες - αναλύσεις νέων αποφάσεων και μέτρων που πρόκειται να τεθούν σύντομα σε εφαρμογή.Τα πολιτικά νέα γίνονται συχνά αιτίες ρήξης και διχασμού μεταξύ πολιτών, ωστόσο «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ» τηρεί τις δημοσιογραφικές αρχές με το να διερευνά όλες τις πολιτικές εξελίξεις και να τις μοιράζεται με τον κόσμο, διατυπώνοντας όλα τα γεγονότα και τα λεγόμενα με αντικειμενικότητα και αμεροληψία. Ταυτόχρονα, οι πολίτες είναι ελεύθεροι να εκφράσουν – με κόσμιο πάντα τρόπο – τις απόψεις τους είτε δημοσιεύοντας τα σχόλιά τους κάτω από κάθε άρθρο της ιστοσελίδας μας είτε επικοινωνώντας μαζί μας.

ΕΞΟΔΟΣ