Έντονες αντιδράσεις για την διαφήμιση της Adidas με φόντο τον Παρθενώνα
Πολιτικές -και όχι μόνο- αντιδράσεις έχει προκαλέσει η διαφήμιση της Adidas με φόντο τον Παρθενώνα. Στο σόου με drone στον Αττικό ουρανό φαίνεται, μεταξύ άλλων, και ένα αθλητικό παπούτσι να «πατά» πάνω στην Ακρόπολη, εικόνα που προκάλεσε σάλο.Το Υπουργείο Πολιτισμού ενημερώνει ότι εντός της ημέρας οι αρμόδιες υπηρεσίες καταθέτουν μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας, ενώ η διαφήμιση προκάλεσε την αντίδραση του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι: Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας», τονίζει το Υπουργείο Πολιτισμού σε σχετική ανακοίνωση.Επιπλέον, ενημερώνει ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, «προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».Η υπουργός, Λίνα Μενδώνη, σε συνέντευξή της σημείωσε ότι η εταιρεία έλαβε άδεια από το Ζάππειο. Ωστόσο, όπως εξήγησε η διοίκηση του Ζαππείου έπρεπε να είχε ζητήσει την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού και αυτό είναι που καθιστά μη νόμιμη τη διαδικασία. «Η αντιπολίτευση έπρεπε πρώτα να ψάξει την υπόθεση και μετά να κατηγορήσει το υπουργείο» τόνισε.ΠΑΣΟΚ: Εμπορευματοποίηση πολιτιστικών συμβόλων – Η Ακρόπολη δεν είναι διαφημιστικό φόντο«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να “πατά” την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά», τονίζει ο Τομέας & Δικτύου Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού».«Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;», τονίζει το ΠΑΣΟΚ και ζητά:-Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.-Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.-Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας», καταλήγει το ΠΑΣΟΚ.Γερουλάνος: Αν δεν ξέρουν να σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους«Προσωπικά, ποτέ πια Adidas. Αν δεν ξέρουν να σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους», γράφει ο Παύλος Γερουλάνος στο Χ σχετικά με την διαφήμιση με φόντο τον Παρθενώνα.Προσωπικά, ποτέ πια Adidas. Αν δεν ξέρουν να σέβονται τον πολιτισμό μας, δεν θέλω να φοράω τα προϊόντα τους.ΣΥΡΙΖΑ: Προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάςΑνακοίνωση για την επίμαχη διαφήμιση εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι «η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».«Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο», επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ.Η ανάρτηση της Δ. ΚουτσούμπαΑνάρτηση για το θέμα είχε κάνει και η Δέσποινα Κουτσούμπα.«Πριν από λίγο εμφανίστηκε αυτή η διαφήμιση μπροστά/πάνω από την Ακρόπολη!Κάποια αθλητική φίρμα- και δεν ξέρουμε αν έχει πάρει καν άδεια.Το σύνθημα έχει ήδη δοθεί, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ως φόντο τα μνημεία, ακόμη και τα μνημεία ΟΥΝΕΣΚΟ. Κανένας σεβασμός UPD δεν πήραν άδεια από το ΥΠΠΟ! Είπαμε, ο καθένας κάνει ότι θέλει», γράφει συγκεκριμένα η κα. Κουτσούμπα στο Facebook.enikos.gr