Ήρθε και πάλι ο Σεπτέμβρης και το μυαλό , εμάς των γονέων , είναι σε ποιες δραστηριότητες θα εντάξουμε τα παιδιά μας .
Προσπαθούμε να προσαρμόσουμε το πρόγραμμα της εργασίας μας , το πρόγραμμα των άλλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων όπως ξένες γλώσσες , καλλιτεχνικά , μουσική κά , με το πρόγραμμα της μια ή περισσότερων αθλητικών δραστηριοτήτων , επί ένα ή δυο παιδιά κατά κύριο λόγο , συνυπολογίζοντας την απόσταση από το σπίτι και τον χρόνο ανάμεσα στις δραστηριότητες .
Χαριτολογώντας , η οικογένεια χρειάζεται ειδικό software , για να συνυπολογίσει όλα αυτά τα δεδομένα .
Για να μην αναφέρω και τα Σαββατοκύριακα , που η οικογένεια από το πρωί , μέχρι το βράδυ είναι γεμάτη υποχρεώσεις , πάρτι γενεθλίων και υποχρεώσεις στις δραστηριότητες .
Στο τέλος της ημέρας , η οικογένεια επιστρέφει εξουθενωμένη στο σπίτι και στην ουσία , δεν της απομένει χρόνος , να αναπτύξει ουσιαστική επικοινωνία .
Τα φυσιολογικά παιδιά , από την φύση τους , είναι κινητικά δραστήρια και επιθυμούν να συμμετέχουν σε όσες περισσότερες δραστηριότητες είναι εφικτό . Δεν είναι κακό . Εξάλλου η μεταφορά μάθησης , μόνο ευεργετικά οφέλη θα έχει στην ψυχοκινητική εξέλιξη του .
Αρκετοί γονείς ,
- Κατευθύνονται σε δραστηριότητα με κριτήριο τι αρέσει σε εκείνους , ή εάν έχουν εκεί γνωστούς ή συμμαθητές κτλ . πχ πατέρας θα πάει το παιδί του ποδόσφαιρο ή στο μπάσκετ , γιατί αρέσει σε εκείνον ή ήταν παλιός αθλητής και όχι στο παιδί .
- Την απόσταση από τον χώρο που διεξάγεται η δραστηριότητα πχ ΄΄ πάμε σε ότι είναι πιο κοντά στο σπίτι ΄΄κά .
- Επίσης , αρκετοί γονείς έχουν τον ρόλο του προπονητή στα παιδιά τους , με αποτέλεσμα να προκύπτει σύγχυση ρόλων και αρκετές φορές λάθος ανατροφοδότηση .
- Θεωρούν ότι , όσες περισσότερες δραστηριότητες , τόσο και καλύτερα , προσπαθώντας να καλύψουν τις τύψεις , για τον χαμένο χρόνο , που λόγω υποχρεώσεων , δεν περνούν με τα παιδιά τους .
Για παράδειγμα , έχω συναντήσει παιδί , το οποίο φεύγει από την προπόνηση στο μπάσκετ , πηγαίνει στην προπόνηση του ποδοσφαίρου , συνεχίζει στο τένις και στο τέλος στον στίβο . Όλα αυτά σε μια μέρα , με την αιτιολογία ότι το παιδί παίζει και δεν κάθεται μπροστά από μια οθόνη .
Οι πολλές δραστηριότητες σε καμία περίπτωση , δεν υποκαθιστούν το ελεύθερο παιχνίδι .
- Πιέζουν τα παιδιά τους να συμμετέχουν σε δραστηριότητες , ενώ εκείνοι , δεν αποτελούν θετικά πρότυπα συμμετοχής .
Eπομένως , πώς θα επιλέξουμε την δραστηριότητα ή τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσει το παιδί μας ;
Πριν όμως επιλέξουμε τη δραστηριότητα , πρέπει να εξηγήσουμε στα παιδιά μας , ότι η άσκηση κάνει καλό στην υγεία μας , με πολλαπλά οφέλη στην σωματική και ψυχική υγεία , στις σχολικές επιδόσεις και στην κοινωνικοποίηση .
- Aρχικά , το παιδί , θα μας οδηγήσει στην δραστηριότητα που θα ακολουθηθεί και εμείς είμαστε υπεύθυνοι να το διευκολύνουμε προς αυτή την κατεύθυνση .
- Στη συνέχεια , εμείς οι γονείς είμαστε υπεύθυνοι , να επιλέξουμε το περιβάλλον που προσφέρεται η δραστηριότητα , δίνοντας βάση στα ποιοτικά της χαρακτηριστικά .
- Να ρωτήσουμε πχ , ποιος / ποια θα προπονεί το παιδί μας . Εάν είναι απόφοιτος ΣΕΦΑΑ ή διπλωματούχος προπονητής , εάν έχει εμπειρία κά .
Στις μικρές κοινωνίες , είναι πιο εύκολο να συμβεί αυτό . Αλλά πλέον και στο διαδίκτυο , μπορούμε να αναζητήσουμε πληροφορίες . Καλό θα είναι στα βασικά μας κριτήρια , ειδικά στις μικρές ηλικίες , να αναζητούμε προπονητή , που έχει τα χαρακτηριστικά ενός καλού παιδαγωγού .
Γενικά , πρέπει να γνωρίζουμε , όλους τους ανθρώπους που θα έχουν σχέση , με το παιδί μας , στο πλαίσιο της ομάδας . Γιατί πέρα από τον προπονητή , το παιδί μας θα τύχει να έχει και με άλλους ανθρώπους επαφή , παράγοντες , κάποιος υπεύθυνος/η που θα συνοδεύσει το παιδί μας σε έναν αγώνα κτλ .
Πολλές φορές , εμείς οι γονείς , ενθουσιασμένοι που το παιδί μας ξεκινάει την δραστηριότητα , αμελούμε να ρωτήσουμε τα βασικά και σημαντικότερα .
- Να εξετάσουμε κατά πόσο ασφαλής είναι ο χώρος άθλησης , ανάλογα με την ηλικία του παιδιού .
- Επίσης , καλό θα είναι , να αξιολογήσετε την επικοινωνία με τον προπονητή και το ευρύτερο περιβάλλον του σωματείου , πχ με το ΔΣ , ο τρόπος ενημερώσεων , στην ενημέρωση για επικείμενες δραστηριότητες , στον τρόπο καταβολής των εισφορών κτλ .
- Να σταματήσουμε την σεξιστική διάκριση των αθλημάτων . Να μην ξεχνάμε , ότι δεν υπάρχουν αθλήματα για αγόρια και για κορίτσια . Δεν αποτελεί πρόβλημα , εάν το αγόρι μας , μας ζήτησε να πάει πχ μοντέρνο χορό ή το κορίτσι μας ποδόσφαιρο και άρση βαρών .
Ιδιαίτερα πριν την προπόνηση , καλό θα είναι εμείς οι γονείς , να εστιάσουμε δίνοντας ανατροφοδότηση στην αξία της προσπάθειας και της δημιουργίας φιλιών , στην ευχαρίστηση του παιχνιδιού κά .
Επιτυχία σε ένα σπορ , δεν είναι μόνο η νίκη . Αφήστε στο παιδί σας , μια δοκιμαστική περίοδο και παρακολουθείστε ,εάν το παιδί , φεύγει ικανοποιημένο με ενέργεια και ενθουσιασμό .
Η επιλογή των σπορ είναι μια συνεχής διαδικασία δοκιμής και λάθους , αφήστε τα παιδιά σας να τη ζήσουν.
Κλείνοντας , οι γονείς , για να αξιοποιήσουμε ευεργετικά τον χρόνο που περιμένουμε το παιδί μας να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα , μπορούμε στον λιγοστό χρόνο που έχουμε , να προγραμματίσουμε την προσωπική μας άθληση . Ας μην περιμένουμε στο αυτοκίνητο , ή έξω από το γήπεδο , αλλά ας πάμε ένα περπάτημα ή τρέξιμο , έστω και για 10 – 20 λεπτά .
Ας μην ξεχνάμε , κανένας δεν γεννήθηκε για ένα συγκεκριμένο άθλημα .
Ας δημιουργήσουμε πρώτα χαρούμενα παιδιά και μετά πρωταθλητές .
Καλή σχολική χρονιά σε όλους μας .