Μετά τα είδη ένδυσης, υπόδησης, τα παιγνίδια και τα προϊόντα bazaar από τις 20 Φεβρουαρίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, στις περιοχές πολύ υψηλού κινδύνου, απαγορεύεται να πωλούν από το φυσικό τους δίκτυο και καλλυντικά.
Αυτό προβλέπει σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) στην οποία αναφέρεται πως απαγορεύεται η πώληση αρωμάτων και κολονιών/ΚΑΔ 47.75.76.02 παρασκευασμάτων ομορφιάς, μακιγιάζ φροντίδας δέρματος συμπεριλαμβανομένων και των αντιηλιακών.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε συνέχεια έντονης δυσαρέσκειας που έχουν εκφράσει τα καταστήματα πώλησης καλλυντικών και μετά από παρέμβαση του μεγαλύτερου παίκτη του κλάδου, του Χόντου, ανέφεραν στο capital.gr πηγές με γνώση.
Οι αλυσίδες και τα μεμονωμένα καταστήματα πώλησης καλλυντικών από τον περασμένο Μάρτιο υπολειτουργούν ενώ εκτός από τον χαμένο τζίρο φοβούνται ότι η μετακίνηση των καταναλωτών από το δίκτυο τους στα σούπερ μάρκετ για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων θα παγιωθεί.
Σύμφωνα με τη Nielsen οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στις κατηγορίες των καλλυντικών και των προϊόντων ατομικής περιποίησης σημείωσαν πέρυσι ανάπτυξη 5,4% σε σχέση με το 2019.
Τα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), σημείωσε πτώση 39,4%, δηλαδή μεγαλύτερη από την πτώση στον κλάδο ενδυμάτων (-36,6%) και υποδημάτων (-34,9%).
Πάντως εκτός από τον Χόντο, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) αντιδρά στην ΚΥΑ για τελείως διαφορετικό λόγο όμως. Με επιστολές του προς τους υπουργούς Ανάπτυξης, Υγείας και Οικονομικών, ο ΠΣΒΑΚ, ζητά την άρση της απαγόρευσης πώλησης καλλυντικών στα supermarket υποστηρίζοντας τον κίνδυνο να χαθούν θέσεις εργασίας από τον κλάδο.
Όπως υποστηρίζει, στις παρούσες συνθήκες τα supermarket και τα φαρμακεία είναι η μόνη διέξοδος για τις πωλήσεις της βιομηχανίας καλλυντικών, καθώς το ηλεκτρονικό δίκτυο δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό στο σύνολο της αγοράς.
Πηγή: capital.gr