Το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων Ελλήνων κεντρίζει η αγορά των μεταχειρισμένων, με σχεδόν έναν στους πέντε Έλληνες να αγοράζουν μηνιαίως ένα προϊόν από δεύτερο χέρι ενώ ακόμα κι αυτοί που δεν έχουν δοκιμάσει τα second hand να σκέφτονται να στραφούν, σύντομα προς αυτά. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει τουλάχιστον από τα αποτελέσματα πρόσφατης μεγάλης πανελλαδικής έρευνας σχετικά με τις τάσεις της ελληνικής αγοράς μεταχειρισμένων της τρέχουσας χρονιάς, που πραγματοποίησε η Vendora, μια από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες πλατφόρμες αγγελιών στην Ελλάδα.
Μάλιστα η ανακύκλωση και μεταπώληση αντικειμένων αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμη ταχύτερα τα επόμενα χρόνια, με τους καταναλωτές να αντιλαμβάνονται πλέον τα πολλαπλά οφέλη αυτής της ανάπτυξης.
Ειδικότερα όπως προέκυψε από την έρευνα της Vendora, το 65% των ερωτηθέντων αγοράζουν μεταχειρισμένα προϊόντα τουλάχιστον μια φορά μέσα στο χρόνο ετησίως. Την ίδια στιγμή 9 στους 10 Έλληνες ισχυρίζονται πως σκοπεύουν να αγοράσουν κάτι μεταχειρισμένο τους επόμενους 12 μήνες, ενώ οι μισοί εξ αυτών παρότι δεν έχουν προβεί σε κάποια τέτοιου τύπου αγορά σκοπεύουν να το πράξουν στο μέλλον.
Βασικός παράγοντας για την επιλογή προϊόντων από δεύτερο χέρι παραμένει η εξοικονόμηση χρημάτων, ωστόσο στη δεύτερη θέση των λόγων που στρέφουν τους καταναλωτές στα second hand προϊόντα βρίσκεται η ποικιλία και η μοναδικότητα των ίδιων των αντικειμένων.
Η αγορά και η πώληση μεταχειρισμένων ειδών έχει από πέρυσι υιοθετηθεί από όλες τις ηλικιακές ομάδες στην Ελλάδα, με τις διαφοροποιήσεις που καταγράφονται φέτος να χαρακτηρίζονται μικρές. Συγκεκριμένα η πλειονότητα των ερωτηθέντων ανήκε στην ηλικιακή ομάδα των 38-55 ετών, ακολουθούμενη από την ομάδα 56 . Οι νεότεροι ερωτηθέντες είναι οι πιο ενεργοί αγοραστές, με μέσο όρο 3,6 αγορές μεταχειρισμένων ετησίως. Στις πωλήσεις μεταχειρισμένων βλέπουμε το ανάποδο, αυτοί που ανήκουν στην μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα πωλούν 4 αντικείμενα κατά μέσο όρο ετησίως, κρατώντας τα ηνία.
Οι Έλληνες αγοράζουν περισσότερο διαδικτυακά από ποτέ
Όπως και σε όλους τους κλάδους έτσι και σε αυτόν, η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα, αφού αφενός έχει μειώσει το εισόδημα των νοικοκυριών κι αφετέρου έχει ωθήσει την ελληνική βιομηχανία του e-commerce να κάνει άλματα σε μικρό χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Έλληνες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο για τις αγορές τους, με 38% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι θα δαπανήσει περισσότερα για διαδικτυακές αγορές σε σχέση με πέρυσι και μόνο 1 στους 5 Έλληνες να δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για αγορές μέσω διαδίκτυο.
Αυτή η τάση έχει αντίκτυπο και στο πώς οι Έλληνες ψωνίζουν για μεταχειρισμένα προϊόντα. Το 45% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν ιστοσελίδες online αγγελιών. Ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται παλαιοπωλεία και παζάρια έχει μειωθεί από πέρυσι, γεγονός που οφείλεται (και) και στην πανδημία του Covid-19 και των περιορισμών που έχει επιφέρει στον τομέα του λιανικού εμπορίου.
Οι κατηγορίες προϊόντων που ξεχώρισαν
Μεγάλη διαφορά υπήρξε και στους τύπους προϊόντων που εμπορεύθηκαν οι καταναλωτές στη Vendora, πριν και κατά το lockdown. Τα αντικείμενα που μας κρατούν απασχολημένους στο σπίτι κατέγραψαν την μεγαλύτερη άνοδο ενώ η πιο δημοφιλής κατηγορία αναδείχτηκε αυτή των «υπολογιστών, tablet και περιφερειακών» με την ζήτηση να υπερδιπλασιάζεται. Σημαντική αύξηση παρουσίασε και η κατηγορία «Βιντεοπαιχνίδια & Κονσόλες», ακολουθούμενη από τα πιο «παραδοσιακά» αντικείμενα για δραστηριότητες εντός σπιτιού, όπως είδη γυμναστικής και μουσικά όργανα.
Μια ακόμα αλλαγή που έφερε η πανδημία του κορονοϊού είναι η σημασία που απέκτησε η τιμή αγοράς ενός προϊόντος σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες (67%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε πιο ευαίσθητους στις τιμές των προϊόντων.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Vendora δημιουργήθηκε το 2017 με στόχο να προωθήσει την επανάχρηση προϊόντων μέσω αγγελιών. Με πάνω από 130.000 ενεργές αγγελίες και περισσότερες από 1.500.000 μηνιαίες επισκέψεις, πλέον αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο site αγγελιών όλων των εποχών στην Ελλάδα.
insider.gr