Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Η επόμενη μέρα του Eλληνικού τουρισμού - Προκρατήσεις, τάσεις και τα δύο μεγάλα «αγκάθια»

01/12/2021
120 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Το βηματισμό της προς την ανάκαμψη δείχνει να βρίσκει η εγχώρια τουριστική βιομηχανία, με το ενδιαφέρον των τουριστών για ταξίδια στη χώρα μας να παραμένει έντονο και τις προκρατήσεις για την επόμενη σεζόν να κινούνται σε καλά, δεδομένων των συνθηκών, επίπεδα. Για να εκμεταλλευτεί όμως ο κλάδος το θετικό αυτό μομέντουμ, θα πρέπει τόσο οι επιχειρήσεις όσο κι οι αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν την επόμενη ημέρα, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις αλλά και τα δομικά προβλήματα που δημιούργησε ή ενέτεινε η υγειονομική κρίση. 


Πώς κινήθηκε το 2021 και τι δείχνουν οι προκρατήσεις για την επόμενη χρονιά

«Η ζήτηση για τον κλάδο δείχνει να είναι η μεγαλύτερη της τελευταίας 20ετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία ύψους 750 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν στις τουριστικές επιχειρήσεις. Την προοπτική αυτή σηματοδοτούν οι προκρατήσεις για το 2022, οι οποίες ήδη ανέρχονται στο 40% και εκτιμάται ότι αν δεν ανακοπούν από την νέα μετάλλαξη και συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, θα φτάνουν μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου στο 70% των συνολικών δωματίων και κλινών των τετράστερων και πεντάστερων ξενοδοχείων της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε η Eurobank σε 140 ξενοδοχεία πελάτες της, στις κατηγορίες 4 και 5 αστέρων, τα οποία διαθέτουν 36.600 κλίνες. Για μια τάξη μεγέθους να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας υπήρχαν το 2020, 651 μονάδες πέντε αστέρων και 1.708 μονάδες τεσσάρων αστέρων (2.359 μονάδες) οι οποίες διέθεταν συνολικά 438.689 κλίνες.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, τα ποσοστά είναι άκρως ενθαρρυντικά και προδιαγράφουν μια «εκρηκτική» όπως χαρακτηρίστηκε, ζήτηση για την επόμενη χρονιά, η οποία ακολουθεί τις καλές επιδόσεις της τρέχουσας. Να θυμίσουμε ότι την χρονιά του 2021 o ελληνικός τουρισμός επέστρεψε στην ανάκαμψη υπερβαίνοντας τις αρχικές προβλέψεις που έκαναν λόγο για ανάκτηση του 40% με 45% των εσόδων του 2019 . Όπως όλα δείχνουν μάλιστα η χρονιά θα φτάσει αν όχι θα ξεπεράσει το 55% αυτών, δηλαδή έσοδα κοντά στα 10 δισ. ευρώ από τα 4,280 δισ. ευρώ που ήταν οι τουριστικές εισπράξεις πέρυσι. 

Στα καλά νέα της επόμενης χρονιάς χρονιάς θα πρέπει να προστεθούν και οι τιμές των προκρατήσεων, οι οποίες δείχνουν να ακολουθούν την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε φέτος. Σύμφωνα με τα στελέχη της Eurobank μάλιστα εκτιμάται ότι θα κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, του 2019. Να θυμίσουμε ότι η εκτίναξη των τουριστικών εισπράξεων κατά 139% στο φετινό 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020 οφείλεται κατά 89% στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και κατά 25,5% στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.

Σύμφωνα με τον Walter Lo Faro, Senior Director, Market Management Southern Europe της Expedia, που συμμετείχε στην εκδήλωση, η τάση ο κόσμος να δαπανά περισσότερα χρήματα για διακοπές και διασκέδαση συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με τα ταξίδια μάλιστα να υπερτερούν έναντι άλλων τρόπων διασκέδασης

Βάσει των στοιχείων της Expedia, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία παγκοσμίως, οι αναζητήσεις ταξιδίων το τρίτο τρίμηνο του έτους για ταξίδια στην περιοχή ΕΜΕΑ αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και τριπλασιάστηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Την ίδια στιγμή ένας στους πέντε ταξιδιώτες εκτιμά ότι θα δαπανήσει περισσότερα για ταξίδια από ότι για άλλους τρόπους διασκέδασης, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που θα προτιμούσαν να έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν από το να λάβουν για παράδειγμα μια αύξηση μισθού. 

Τα αγκάθια της επόμενης ημέρας

Το θετικό μομέντουμ είναι εδώ και αυτό είναι κάτι που συνομολογούν όλοι οι φορείς του τουρισμού της χώρας. Παράλληλα βέβαια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα «αγκάθια» που εντοπίζονται στον κλάδο, τα οποία αν δεν διευθετηθούν θα στερήσουν μερίδιο ανάπτυξης, την επόμενη ημέρα της πανδημίας.

Το πρώτο εξ αυτών είναι η έλλειψη προσωπικού η οποία έγινε αισθητή και την τρέχουσα χρονιά και εδράζεται σε πολλούς παράγοντες. Ο βασικότερος εξ αυτών είναι η επαγγελματική στροφή που αναγκάστηκαν να κάνουν πολλοί εργαζόμενοι κατά το διάστημα που τα ξενοδοχεία παρέμειναν κλειστά ή χωρίς πελάτες λόγω πανδημίας και η οποία στέρησε μέρος του εργατικού του δυναμικού του κλάδου κυρίως από τους νησιωτικούς προορισμούς.

Σε αυτό συνέβαλε και η απότομη ανάκαμψη που παρατηρήθηκε στην Αθήνα η οποία κράτησε πολύ κόσμο στα αστικά κέντρα και ενέτεινε τις ελλείψεις στους θερινούς προορισμούς. Αποτρεπτικά λειτούργησε και η αύξηση του κόστους διαμονής και μετακίνησης η οποία επιβαρύνει δυσανάλογα τους εποχικούς εργαζόμενους. «Βάσει του ενδιαφέροντος που υπήρχε θα μπορούσαμε να μείνουμε ανοιχτοί μέχρι τον Νοέμβριο για να υποδεχόμαστε τουρίστες, η έλλειψη προσωπικού όμως μάς οδήγησε να κλείσουμε το ξενοδοχείο από τα μέσα Οκτωβρίου» ανέφερε πρόσφατα ξενοδόχος της Μυκόνου στο insider.gr. 

Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως ανέφερε ο Ευθύμιος Λαμπαδιάρης, επικεφαλής της διεύθυνση Hotels & Leisure Finance Division της Eurobank, η Εurobank θα συνεργαστεί με την Marketing Greece και τον ΣΕΤΕ για να δημιουργήσουν έναν οδικό χάρτη για την αντιμετώπιση του προβλήματος. 

Πέρα από την έλλειψη προσωπικού βέβαια, μεγάλο πρόβλημα για την επόμενη ημέρα του κλάδου δημιουργεί και η έλλειψη υποδομών η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει ασφυξία σε ήδη κορεσμένους ελληνικούς προορισμούς. 

«Η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε μείνει πίσω και κάποια νησιά φτάνουν οριακά το capacity που έχουν, γεγονός που θα μπορούσε να κάμψει την ανοδική τους πορεία δυνητικά» επεσήμαναν χαρακτηριστικά τα στελέχη της Eurobank.  Πράγματι έγινε μεγάλη πρόοδος στα οδικά δίκτυα και στα αεροδρόμια μέσω της ιδιωτικοποίησής τους. Ωστόσο οι υποδομές δεν είναι μόνο δρόμοι, αεροδρόμια και λιμάνια, είναι το δίκτυο ύδρευσης κι αποχέτευσης, η αποκομιδή κι η ανακύκλωση των απορριμμάτων, ακόμα και η αναβάθμιση και σωστή εκμετάλλευση των μαρίνων και του yachting οι οποίες μπορούν να προσθέσουν σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Διανέοσις περί τα 3 δισ. ευρώ ετησίως στον τουριστικό λογαριασμό» σημείωσαν, συμπληρώνοντας ότι «θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα νέο προϊόν, βασιζόμενοι σε καλές πρακτικές που εφαρμόζονται ήδη σε άλλους ανταγωνιστές μας στη Μεσόγειο».

Αλλάζει το τοπίο στην ελληνική ξενοδοχία

Η επένδυση στις υποδομές θα δημιουργούσε τα εχέγγυα για υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης ειδικά εφόσον πραγματοποιείται σε μια στιγμή που το τοπίο αλλάζει και στην ελληνική ξενοδοχία. 

Σύμφωνα με τα στελέχη της Eurobank πολλοί είναι οι ξενοδόχοι που προχωρούν σε ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις των καταλυμάτων τους, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και για τη ανέγερση νέων μονάδων στη χώρα.  

Ήδη οι πελάτες της Eurobank σχεδιάζουν να προσθέσουν στο ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας τα επόμενα χρόνια 2.000 επιπλέον δωμάτια, τεσσάρων και πέντε αστέρων, αυξάνοντας το ποσοστό των υψηλών κατηγοριών στο συνολικό ξενοδοχειακό δυναμικό της επικράτειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 οι περισσότερες μονάδες στη χώρα εντοπίζονται στην κατηγορία των δύο αστέρων, 3.605 καταλύματα από σύνολο 10.052. 

Αντίστοιχα ακόμα 5.000 δωμάτια αναμένεται να ανακαινιστούν και να αναβαθμιστούν σε τουριστικά δημοφιλείς περιοχές όπως τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες, το Ιόνιο και η Κρήτη. Ο αριθμός ενδέχεται να αυξηθεί καθώς αρκετά ξενοδοχεία στις προαναφερθείσες περιοχές αναμένεται να αλλάξουν χέρια, το προσεχές διάστημα, περνώντας μέσα από εξαγορές είτε σε Έλληνες είτε σε ξένους ξενοδόχους. Ως προς το τελευταίο μάλιστα τα στελέχη της Eurobank επεσήμαναν ότι το κλίμα έχει αλλάξει από πλευράς αποτιμήσεων και πλέον οι επενδυτές δεν αναζητούν ευκαιρίες αλλά επενδύουν με αποτιμήσεις παρόμοιες αν όχι καλύτερες από άλλες ανταγωνιστικές αγορές της Μεσογείου.


https://www.insider.gr/epiheiriseis/201632/i-epomeni-mera-toy-ellinikoy-toyrismoy-prokratiseis-taseis-kai-ta-dyo-megala

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
ΑΓΡΕΛΛΗ ΞΑΝΘΙΠΠΗ
ΑΓΡΕΛΛΗ ΞΑΝΘΙΠΠΗ 01/12 - 19:04
Τουρισμός
Το μεγάλο αγκάθι είναι η πανδημία. Ήδη έδωσαν οδηγίες στους συνταξιούχους να αποφύγουν τα ταξίδια μέχρι να αφανιστεί ο παγκόσμιος θανατηφόρος ιός. Ας κρατάμε μικρό καλάθι γιατί ο τουρισμός είναι ο μεγαλύτερος ασθενής.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ