Ξεκινά αύριο, 9 Μαρτίου η υποβολή αιτήσεων για τους λογιστές και φοροτεχνικούς που επιθυμούν να λάβουν επιδότηση από 1.500 έως 2.000 ευρώ προκειμένου να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές υποδομές των επιχειρήσεών τους.
Πρόκειται για τη νέα δράση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» που αφορά στην ενίσχυση Αυτοαπασχολούμενων Λογιστών – Φοροτεχνικών, καθώς και Νομικών Προσώπων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών, προκειμένου να ανταποκριθούν άμεσα στις ανάγκες ψηφιακού εκσυγχρονισμού τους, λόγω των διευρυμένων και διαρκών αναγκών χρήσης ψηφιακών εφαρμογών για την παροχή των υπηρεσιών τους.
Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 30.000.000 ευρώ, ενώ συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.
Οι ωφελούμενοι
Της νέας δράσης μπορούν να ωφεληθούν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν καταχωριστεί στα οικεία Μητρώα που τηρούνται στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, ως εξής:
α) Αυτοαπασχολούμενοι λογιστές - φοροτεχνικοί κάτοχοι επαγγελματικής ταυτότητας λογιστή - φοροτεχνικού κατά τάξεις
β) Νομικά Πρόσωπα παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών.
Η επιδότηση
Σε κάθε ωφελούμενο (διακριτό ΑΦΜ) θα αποδίδεται μέγιστη συνολική επιχορήγηση για την αναβάθμιση της ψηφιακής υποδομής της επιχείρησής του ως εξής:
- Επιχορήγηση έως 2.000 ευρώ για έσοδα χρήσης το έτος 2020 έως 20.000 ευρώ.
- Επιχορήγηση έως 1.500 ευρώ για έσοδα χρήσης το έτος 2020 υψηλότερα των 20.000 ευρώ.
Τα έσοδα προκύπτουν από το έντυπο Ε3 του φορολογικού έτους 2020 που υποβλήθηκε το 2021, από τον πίνακα Δ1/Πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών, κωδικός 500 «Σύνολο Εσόδων από Πωλήσεις Αγαθών και Παροχή Υπηρεσιών».
Οι δυνητικοί ωφελούμενοι, οι οποίοι έκαναν έναρξη εντός του 2021 και έως τις 28.02.2022, δύναται να αιτηθούν και να λάβουν ως ανώτερο όριο επιχορήγησης ποσό 1.500 ευρώ.
Οι προϋποθέσεις συμμετοχής
Οι ωφελούμενοι της δράσης θα πρέπει:
- να υποβάλουν μία Αίτηση Χρηματοδότησης ανά ΑΦΜ,
- να λειτουργούν νομίμως στη χώρα και να έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ έως και τις 28/02/2022,
- να έχουν μέχρι τις 28/02/2022 ως ενεργό κωδικό δραστηριότητας έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Κεφαλαίου 6: ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ σε τουλάχιστον μία εγκατάσταση της επιχείρησης (έδρα ή/και υποκατάστημα),
- να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014.
Η εξέταση της ιδιότητας των ωφελούμενων θα πραγματοποιηθεί με βάση στοιχεία που έχουν καταχωριστεί σε σχετικά Μητρώα που τηρούνται στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας και είναι σε ισχύ μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2022.
Οι δαπάνες που επιδοτούνται
Με στόχο τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των δυνητικών ωφελούμενων επιχορηγούνται αποκλειστικά οι ακόλουθες δαπάνες προμήθειας:
- Εξοπλισμός Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας
- Λογισμικά απαραίτητα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της επιχείρησης
Στον εξοπλισμό Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας συμπεριλαμβάνονται: Desktop PC και περιφερειακά, laptop, servers, πολυμηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός πληροφορικής. Επιλέξιμη δαπάνη είναι και η αγορά λογισμικού με τη μορφή Software as a Service (SaaS) εφόσον είναι απαραίτητη για την λειτουργία της επιχείρησης και την ψηφιακή αναβάθμιση αυτής. Στην περίπτωση απόκτησης με τη μορφή Software as a Service (SAAS), επιλέξιμο είναι το κόστος για ένα έτος. Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες κτήσης πάγιων στοιχείων για τα οποία το κόστος απόκτησης κάθε διακριτού στοιχείου εξοπλισμού δεν είναι μεγαλύτερο από 1.500 ευρώ ή άλλο όριο το οποίο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δίνει τη δυνατότητα απόσβεσης του στοιχείου εντός του έτους απόκτησής του και έως τα όρια που αναφέρονται ανωτέρω υπό προϋποθέσεις.
Οι δαπάνες που δεν είναι επιλέξιμες
Να σημειωθεί πως δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για: κινητά τηλέφωνα, tablets, συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας ή άλλες ομοειδείς συνδέσεις, οι κάθε είδους συνδρομές σε περιοδικά ή βιβλιοθήκες (έντυπες ή ηλεκτρονικές), καθώς και ο ανακτήσιμος φόρος προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ).
Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1/1/2021. Η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι έξι μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31/12/2023.
Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις
Η υποβολή των αιτήσεων ξεκινά αύριο 9 Μαρτίου και ώρα 12:00 ενώ η προθεσμία εκπνέει στις 18 Απριλίου 2022 και ώρα 15:00.
Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) www.ependyseis.gr (https://www.ependyseis.gr/mis/(S(1it1z10uc43wyrplyln2zi2i))/System/Login.aspx?ReturnUrl=%2fmis%2f) με την ένδειξη: «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών».
Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων.
insider.gr