Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Πανελλαδικές: Ευκολότερα θέματα και αύξηση της εξεταστέας ύλης - Πρόταση έκπληξη από τον Οργανισμό Εξετάσεων

13/05/2021
71 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει αύξηση της εξεταστέας ύλης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και μείωση του επιπέδου της δυσκολίας των ερωτημάτων.

Αύξηση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και ταυτόχρονα μείωση του επιπέδου της δυσκολίας των ερωτημάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων, προτείνει προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που βρίσκεται υπό την εποπτεία του εκάστοτε υπουργού και εδρεύει στο υπουργείο Παιδείας.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του esos.gr, ως παράδειγμα εξεταστέας ύλης ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει στην υπουργό Ν. Κεραμέως το Βασιλικό Διάταγμα 277 του 1965, με το οποίο καθορίζονταν η εξεταστέα ύλη του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου του 1965.

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει εκ νέου αύξηση της εξεταστέας ύλης όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και τον προσδιορισμό της με ολόκληρες θεματικές ενότητες ή κεφάλαια του σχολικού βιβλίου και όχι με σελίδες ή παραγράφους από το σχολικό βιβλίο.

Εξηγεί τον λόγο: Η αυστηρά οριοθετημένη και μικρή σε έκταση εξεταστέα ύλη, μέσα από σελίδες σχολικών βιβλίων, οδηγεί νομοτελειακά στην "παπαγαλία”.

Η εισήγηση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων

  • Να υπάρχει ύλη, αλλά να καθορίζεται με επιστημονικές περιοχές, όχι με σελίδες από τα σχολικά βιβλία.
  • Η ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων πρέπει να περιγράφεται στις υπουργικές αποφάσεις με τρόπο γενικό και περιγραφικό και να μην αναλύεται με σχολαστικό τρόπο και λεπτομερείς παραπομπές σε σελίδες, παραγράφους, ενότητες και υποενότητες των σχολικών βιβλίων.

Οι συνέπειες της στείρας αποστήθισης είναι καταστροφικές, όχι μόνον για το γεγονός ότι οι υποψήφιοι στερούνται της πραγματικής γνώσης, αλλά κυρίως γιατί δημιουργεί μη σκεπτόμενους πoλίτες, σημειώνει ο Οργανισμός.

Διαπιστώνει συνεχή αύξηση της δαπάνης των οικογενειών στα Φροντιστήρια των τελευταίων τάξεων Λυκείου των μαθητών.

Επισημαίνει ότι με την φροντιστηριακή εκπαίδευση των μαθητών, πέρα από την οικονομική επιβάρυνση δρα ενισχύοντας την ανισότητα στην ελληνική εκπαίδευση.

Υπογραμμίζει ότι η δυνατότητα που δόθηκε στους υποψηφίους να δηλώσουν την προτίμησή τους για μεγάλο αριθμό σχολών είχε ως αποτέλεσμα την παραγνώριση των ενδιαφερόντων τους.

Θεωρεί πολύ χρήσιμη τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος παρακολούθησης της πορείας των φοιτητών στα ΑΕΙ φοίτησης κατά τα πρώτα έτη φοίτησής τους, ώστε να υπάρχει πλούτος δεδομένων που θα βοηθήσει στην βελτίωση του συστήματος.

Παρατηρεί ότι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις λειτουργούν χωρίς ρητά και θεσμικά διατυπωμένο θεωρητικό πλαίσιο, από το οποίο θα αναδύεται το πλαίσιο των κεντρικών επιλογών του συστήματος, όπως:

α. Ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι των Πανελληνίων Εξετάσεων;

β. Ποιο πλήθος προσανατολισμών / κατευθύνσεων και επιστημονικών πεδίων διασφαλίζει το σκοπό και τους στόχους;

γ. Πόσα και ποια εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο διασφαλίζουν το σκοπό και τους στόχους;

δ. Ποιο πρέπει να είναι το εύρος επιλογής τμημάτων/σχολών από τους υποψηφίους ώστε να διασφαλίζονται καλύτερα οι σπουδές τους καθώς και η ποιότητα τους επιστημονικού δυναμικού που αναπτύσσει η ελληνική κοινωνία;

ε. Κατά πόσο είναι χρήσιμη η δυνατότητα των υποψηφίων να επιλέγουν σχολές από διαφορετικούς προσανατολισμούς;

Πηγή: esos.gr


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ