Προβλήματα αντιμετωπίζουν οι αλιείς των νησιών στη διακίνηση των αλιευμάτων τους προς άλλα νησιά και την Ηπειρωτική Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, τα αλιευτικά προϊόντα, λόγω του ότι είναι ευπαθή, χρειάζεται να διοχετευτούν το συντομότερο δυνατόν στην αγορά, για να διατηρήσουν την αξία τους και να μην είναι επικίνδυνα για τους καταναλωτές . Ο προσφορότερος τρόπος αυτή τη στιγμή για τη διακίνηση των αλιευμάτων είναι τα πλοία της ακτοπλοΐας , τα οποία όμως, ως επί το πλείστον, δεν διαθέτουν υποδομή για τη συντήρηση των αλιευμάτων κατά τη μεταφορά. Η μεταφερόμενη ποσότητα αλιευμάτων, είναι τέτοιου μεγέθους που δεν επιτρέπει στους παραγωγούς αλιείς να επωμιστούν το κόστος μίσθωσης ειδικού οχήματος – ψυγείου , για τη μεταφορά των αλιευμάτων.
Προτείνουν λοιπόν, να συμπεριληφθεί στις απαιτούμενες προδιαγραφές, για τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές, που συνδέουν τον ηπειρωτικό κορμό με την νησιωτική χώρα, η ύπαρξη υποδομής (ειδικών χώρων- ψυγείων) κατάλληλης για τη ασφαλή μεταφορά των αλιευμάτων τους.
Ο έπαρχος ΠΕ Καλύμνου Μανώλης Μουσελλής με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη και τον υφυπουργό Γιάννη Παππά τους γνωρίζει το πρόβλημα και μεταφέρει το αίτημα των Αλιέων που προτείνουν, να συμπεριληφθεί στις απαιτούμενες προδιαγραφές, για τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές, που συνδέουν τον ηπειρωτικό κορμό με τη νησιωτική χώρα, η ύπαρξη υποδομής (ειδικών χώρων- ψυγείων) κατάλληλης για την ασφαλή μεταφορά των αλιευμάτων τους.
Παρατίθεται η επιστολή του επάρχου Μανώλη Μουσελλή:
«Αξιότιμοι, κύριε υπουργέ και κύριε υφυπουργέ,
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε η αλιευτική δραστηριότητα, είναι θεμελιώδης για τις νησιωτικές κοινωνίες, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομία των νησιών, την απασχόληση και τη διατήρηση του τοπικού πληθυσμού και αποτελεί συστατικό στοιχείο της παράδοσης και της κουλτούρας τους.
Ταυτόχρονα είναι επίσης γνωστές οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ασχολούμενοι επαγγελματίες, όχι μόνο λόγω της φύσης του επαγγέλματος. αλλά και εξαιτίας των περιορισμών που επιβάλλονται από τη νομοθεσία, κρατική ή κοινοτική, με στόχο κυρίως τη διατήρηση και προστασία των ιχθυαποθεμάτων. Είναι γεγονός επίσης ότι το εισόδημα που αποκομίζουν οι απασχολούμενοι με αυτή τη δραστηριότητα είναι, χαμηλό και εντελώς αναντίστοιχο με την καταβαλλόμενη προσπάθεια.
Με αυτά τα δεδομένα είναι σημαντικό να μπορέσουμε να συνεισφέρουμε με ενέργειες, που θα συμβάλλουν στην υποστήριξη και τη βιωσιμότητα του κλάδου, εφόσον είναι βέβαιο ότι επιθυμούμε να τον κρατήσουμε ζωντανό. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε ότι εντάσσεται το αίτημα των αλιέων μας, να διευκολυνθούν κατά τη διακίνηση των αλιευμάτων τους σε άλλα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα. Τα αλιευτικά προϊόντα, λόγω του ότι είναι ευπαθή, χρειάζεται να διοχετευτούν το συντομότερο δυνατόν στην αγορά, για να διατηρήσουν την αξία τους και να μην είναι επικίνδυνα για τους καταναλωτές. Ο προσφορότερος τρόπος αυτή τη στιγμή για τη διακίνηση των αλιευμάτων είναι τα πλοία της ακτοπλοίας, τα οποία όμως, ως επί το πλείστον, δεν διαθέτουν υποδομή για τη συντήρηση των αλιευμάτων κατά τη μεταφορά.
Η μεταφερόμενη ποσότητα αλιευμάτων, είναι τέτοιου μεγέθους που δεν επιτρέπει στους παραγωγούς αλιείς να επωμιστούν το κόστος μίσθωσης ειδικού οχήματος – ψυγείου, για τη μεταφορά των αλιευμάτων. Προτείνουν λοιπόν, να συμπεριληφθεί στις απαιτούμενες προδιαγραφές, για τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές, που συνδέουν τον ηπειρωτικό κορμό με την νησιωτική χώρα, η ύπαρξη υποδομής (ειδικών χώρων- ψυγείων) κατάλληλης για τη ασφαλή μεταφορά των αλιευμάτων τους.
Γνωρίζουμε την ευαισθησία σας για τα θέματα που αφορούν τα νησιά μας και τον αλιευτικό κλάδο ιδιαίτερα και αναμένουμε τις πρωτοβουλίες σας. Είμαστε στη διάθεσή σας για τυχόν διευκρινίσεις όσον αφορά την υλοποίηση της πρότασης αυτής.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.»
Πηγή: kalymnos-news.gr