Πρόταση να καλυφθεί με επιδότηση προς τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων η διαφορά της τιμής μεταξύ του καυσίμου που καίνε τώρα τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας και του ακριβότερου MGO με περιεκτικότητα μόλις 0,001% σε θείο, το οποίο θα καταναλώνουν υποχρεωτικά από 1η Μαΐου 2025, επικοινωνούν οι ακτοπλόοι προς την κυβέρνηση, προκειμένου να αποφευχθεί η αναγκαστική εκ των πραγμάτων αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 12%. Η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο καυσίμων είναι 30%.
«Την πρόταση αυτή, την έχω πει στον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη» αποκάλυψε στο newmoney ο Διονύσης Θεοδωράτος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας: “Αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα κόστος πετρελαίου για το VLSFO στα 100 ευρώ. Το MGO κάνει 130. Τα 30 ευρώ που είναι η διαφορά προτείνουμε να τα επιδοτήσει το κράτος στις εταιρείες πετρελαιοειδών και να μας το πουλάνε σε τιμή VLSFO, ώστε να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου. Ας επιδοτηθούν οι εταιρείας εμπορίας και όχι οι ακτοπλοϊκές. Να το κοιτάξουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Ναυτιλίας» και πρόσθεσε:
«Κάποια άλλη άμεση λύση δεν βλέπω. Είναι η πιο ξεκάθαρη». Στη συνέχεια καταθέτει τον προβληματισμό του:
«Ο ναύλος δεν μπορεί να φτάσει στον Θεό γιατί δεν θα πατάει άνθρωπος στα πλοία. Και θέλω να σημειώσω ότι, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η ακτοπλοΐα δεν συμμετείχε στην αύξηση του πληθωρισμού».
Από την 1η Μαΐου του 2025, όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Και δεν είναι μόνο αυτό.
Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο “Fit for 55” για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας. Το νέο καύσιμο θα είναι ακριβότερο από το συμβατικό που καίνε τώρα τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Επίσης, αναμένεται να μετακυλήσει στο εισιτήριο περίπου 2% από τις αυξήσεις στα μισθολόγια των ναυτικών. μετά την υπογραφή της νέας ΣΣΕ. που προβλέπει αύξηση 5%.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, δήλωσε ότι «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί, εκτός από το κομμάτι των καυσίμων (που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου), υπάρχει επίσης το μισθολογικό κόστος, το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών, κ.ά.».
Πηγή: newmoney.gr