Παρά το τρέχον οικονομικό περιβάλλον, η διάθεση των Αμερικανών για revenge travel συνεχίζεται αλλά με αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν.
Η τάση για υπεύθυνα ταξίδια, η οποία εμφανίστηκε μετά τον COVID, συνεχίζει να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα κράτησης διακοπών για τους Αμερικανούς, ενώ η τιμολόγηση των Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων, όπως φαίνεται από το ADR, παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα από το 2019, και σε χαμηλότερα εντός των ΗΠΑ.
Όπως αποκαλύπτει σε άρθρο του ο διευθύνων σύμβουλος της GuestCentric Systems, Pedro Colaco, τα ξενοδοχεία αναμένεται να συναντήσουν πέντε σημαντικές τάσεις κατά τη διάρκεια της υψηλής σεζόν του 2023, οι οποίες συνοψίζονται ως εξής...
1. Η ζήτηση για ταξίδια είναι εκρηκτική για το καλοκαίρι του 2023
Τα δεδομένα που δημιουργήθηκαν από το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων της Guestcentric δείχνουν ότι η ζήτηση για ταξίδια είναι ισχυρή για την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Σύμφωνα με σχετική ανάλυση που δημοσιεύθηκε στις 25 Ιουνίου του 2023, η αύξηση του Ιουνίου κυμαίνεται στο +23% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022. Οι ξενοδοχειακές κρατήσεις για τον Ιούλιο αντιπροσωπεύουν αυτήν τη στιγμή το 87% των επιπέδων του 2022, ενώ οι κρατήσεις για τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο συνεχίζουν να επιταχύνονται.
Επιπλέον, στοιχεία καταναλωτών που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα από την Real Research δείχνουν ότι το 87% των ανθρώπων παγκοσμίως σχεδιάζει να ταξιδέψει αυτό το καλοκαίρι. Οι αναζητήσεις πτήσεων αυξήθηκαν επίσης κατά 25%, σύμφωνα με την Expedia, ενώ η Airbnb ανακοίνωσε ότι οι επισκέπτες της έχουν προγραμματίσει διαμονή σε περισσότερες από 72.000 πόλεις και κωμοπόλεις αυτό το καλοκαίρι.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η τάση των ταξιδιών για revenge travel διατηρείται ισχυρή και αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι εξακολουθούν να επιδιώκουν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο των διακοπών και τα ξενοδοχεία θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα να προσαρμοστούν ανάλογα.
2. Οι άμεσες κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023 βρίσκονται σε αντιστοιχία με τα επίπεδα του 2022
Το 2022, οι άμεσες κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με τα προπανδημικά επίπεδα (με σημείο αναφοράς το 2019). Τα τελευταία δεδομένα αγοράς (που δημιουργήθηκαν τον Ιούνιο) δείχνουν ότι οι άμεσες κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023 βρίσκονται σε αντιστοιχία με τα επίπεδα του 2022, αλλά συνεχίζουν να υπερτερούν σημαντικά όλων των άλλων καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των Booking και Expedia. Οι επισκέπτες εξακολουθούν να επικοινωνούν απευθείας με τα καταλύματα και έτσι τα ξενοδοχεία έχουν την ευκαιρία να μετατρέπουν αυτές τις ερωτήσεις σε κέρδος.
3. Η Πορτογαλία είναι ένας από τους πιο καυτούς προορισμούς στον κόσμο, με ιδιαίτερη έμφαση στις Αζόρες
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Travel Industry Trends 2023 που δημοσιεύθηκε από το Mastercard Economics Institute, η Πορτογαλία είναι ο όγδοος προτιμώμενος προορισμός για τους Ευρωπαίους τουρίστες το 2023. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι Ευρωπαίοι τουρίστες επιλέγουν κοντινούς προορισμούς, κάτι που μπορεί να οφείλεται στο τρέχον οικονομικό κλίμα.
Ο αριθμός των επισκεπτών από τις ΗΠΑ στην Πορτογαλία έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο TravelPulse, οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος την τέταρτη πιο σημαντική αγορά της Πορτογαλίας για το 2023. Κατά τη διάρκεια των πρώτων κιόλας μηνών του 2023, η αύξηση των επισκεπτών από τις ΗΠΑ στην Πορτογαλία συνεχίστηκε αμείωτος. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ο αριθμός των επισκεπτών από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 26% σε σχέση με τα στοιχεία του 2019.
Παράλληλα, οι Αζόρες γίνονται τάση, καθώς επί του παρόντος, οι κρατήσεις για τον Ιούλιο έχουν διπλασιαστεί σε σύγκριση με τον Μάιο του 2023, σημειώνοντας μάλιστα τη μεγαλύτερη αύξηση μέσης ημερήσιας τιμής δωματίου (ADR +33%).
Άλλες περιοχές με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2022 περιλαμβάνουν τη Λισαβόνα και την Κεντρική Πορτογαλία. Το Αλγκάρβε που θεωρείται παγκόσμιο hot spot για τους τουρίστες σε όλο τον κόσμο, όπως ήταν αναμενόμενο, είχε επίσης ισχυρές επιδόσεις τον Ιούνιο του 2023 έναντι του 2022, με αύξηση πληρότητας 12% και ADR 3%.
4. Το ADR αυξάνεται στην Ευρώπη και πέφτει στις ΗΠΑ
Ο δείκτης μέσης ημερήσιας τιμής (ADR) και η τιμολόγηση έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το 2022, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με στοιχεία των ξενοδοχείων του χαρτοφυλακίου της Guestcentric, τα οποία παρουσιάστηκαν τον Ιούνιο του 2023, το ADR των ξενοδοχείων στην Ευρώπη βρίσκεται επί του παρόντος σε επίπεδα αυξημένα κατά 13% έναντι του 2022. Ωστόσο, στις ΗΠΑ, παρουσιάζεται καθοδική τάση της τάξης του 5% έναντι των επιπέδων 2022.
5. Τα βιώσιμα ταξίδια θα συνεχίσουν να είναι κρίσιμης σημασίας μέσα στο καλοκαίρι του 2023
Τα τελευταία χρόνια η σημασία των βιώσιμων ταξιδιών ενισχύεται, όχι μόνο στα μεμονωμένα άτομα αλλά κυρίως στα εταιρικά ταξίδια. Έρευνα της Great Hotels of the World έδειξε ότι σε όλες τις περιπτώσεις που εταιρικοί πελάτες απέρριψαν προτάσεις ξενοδοχείων, ο πρώτος λόγος που δόθηκε ήταν η μη συμμόρφωση με τα κριτήρια βιωσιμότητας του πελάτη, σε αντίθεση με άλλους κρίσιμους παράγοντες όπως η τιμή, η διαθεσιμότητα, ή ανεπαρκείς περίοδοι τιμολόγησης.
Στην Ευρώπη, οι μεγάλες εταιρείες και οι ΜΜΕ υποχρεούνται ήδη να συλλέγουν δεδομένα προκειμένου να παρουσιάζουν τις πρωτοβουλίες τους στο κομμάτι της βιωσιμότητας από το 2024 και ύστερα, ορίζοντας τους Δείκτες KPI και την απόδοσή τους από έτος σε έτος. Σε αυτό θα πρέπει να ακολουθήσει η αλυσίδα εφοδιασμού τους, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων, αποδεικνύοντας ότι και εκείνα εργάζονται ενεργά για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και τη βελτίωση της ευημερίας των κοινοτήτων και των εργαζομένων τους. Επομένως, τα ξενοδοχεία πρέπει να αποδεικνύουν σε αυτές τις εταιρείες ότι είναι οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμα.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον προαιρετική για τα ξενοδοχεία, αλλά ένας κρίσιμος παράγοντας που θα επηρεάσει άμεσα την κερδοφορία της επιχείρησης. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να τις καταγράφουν ενεργά.
Πώς θα μπορέσουν τα ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν τη ζήτηση;
Δεδομένων των τάσεων αυτών, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα και να επενδύουν στη βελτίωση των καναλιών απευθείας κρατήσεων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτίωση της υπάρχουσας εμπειρίας χρήστη στη σελίδα τους ή με την προσφορά αποκλειστικών πλεονεκτημάτων ή εκπτώσεων στις απευθείας κρατήσεις.
Με την αυξανόμενη σημασία που έχουν τα βιώσιμα ταξίδια, τα ξενοδοχεία πρέπει να επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους στις πρακτικές βιωσιμότητας. Αυτό περιλαμβάνει την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον πρωτοβουλιών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, η μείωση των απορριμμάτων και η προώθηση τοπικών και βιολογικών προϊόντων. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επικοινωνούν με διαφάνεια τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα μέσω του ιστότοπού τους, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ενημερωτικού υλικού στο δωμάτιο.
Αυτές οι βέλτιστες πρακτικές θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν την τρέχουσα ταξιδιωτική ζήτηση, να ανταποκριθούν στις προτιμήσεις των επισκεπτών και να ευθυγραμμιστούν με τις τάσεις βιωσιμότητας.