Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Πλήθος καταγγελιών, αιτημάτων αλλά και ευχαριστήριων επιστολών καταγράφονται καθημερινά στα «γραφεία παραπόνων» στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Περισσότερες από 31.000 αναφορές καταμετρήθηκαν το περασμένο έτος στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (γνωστά παλαιότερα ως Γραφεία Παραπόνων), έναν βασικό θεσμό του ΕΣΥ με άξονα τον ασθενή και τις υπηρεσίες που (πρέπει να) παρέχονται.Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαθέσιμης ετήσιας έκθεσης του αρμόδιου Τμήματος του υπουργείου Υγείας, το 2024 καταγράφηκε αύξηση στις καταγγελίες των πολιτών κατά 25,5%, στα αιτήματα κατά 36% και στις θετικές αξιολογήσεις κατά 31%.Στον ίδιο ρυθμό προσπαθούν να κινούνται και οι αρμόδιες υπηρεσίες των νοσοκομείων, απαντώντας με δραστικές παρεμβάσεις σε όσα επισημαίνονται γραπτώς ή και προφορικώς από τους πολίτες αλλά κυρίως με διερεύνηση και εξέταση κάθε έγγραφης, ηλεκτρονικής ή προφορικής αναφοράς.Συνολικά, το 2024 υποβλήθηκαν:2.390 γραπτές καταγγελίες6.097 προφορικά παράπονα17.805 αιτήματα4.813 ευχαριστήριες επιστολές.Εξετάστηκαν και απαντήθηκαν γραπτώς 1.929 καταγγελίες, 115 καταγγελίες παραπέμφθηκαν σε αρμόδια όργανα για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ή και Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, ενώ 53 διαβιβάστηκαν σε άλλα όργανα, όπως η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για περαιτέρω διερεύνηση.Παράλληλα, σε 6.255 περιπτώσεις, τα Γραφεία προχώρησαν σε ενέργειες για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη και την άμεση διευθέτηση των θεμάτων που αναδείχθηκαν.Συνολικά 1.148 καταγγελίες και παράπονα έγιναν τον περασμένο χρόνο για τα νοσοκομεία της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου το 2024. Επίσης, η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων έχει την αρνητική πρωτιά, και με μεγάλη διαφορά από τις άλλες Περιφέρειες, σε περιστατικά όπου διαπιστώθηκε παραβίαση δικαιωμάτων των πολιτών: το 9,06% των καταγγελιών κρίθηκε βάσιμο (σύμφωνα με το ygeiamou.gr).Στον αντίποδα, στην κατάταξη των ΥΠΕ, βάσει ευχαριστήριων επιστολών, πρώτη είναι η 3η ΥΠΕ, με 1.263 και ακολουθεί η 4η ΥΠΕ με 1.257. Τα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου Αττικής με 934 στην 3η θέση και ακολουθούν η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου στην 4η θέση με 576 επιστολές. Στην πέμπτη θέση είναι η 7η ΥΠΕ Κρήτης με 258 θετικές επιστολές και ακολουθούν η 6η ΥΠΕ με 280 και η 5η ΥΠΕ με 245.Σύμφωνα με την έκθεση, η πλειονότητα των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι πολίτες αφορά στην αλληλεπίδρασή τους με το προσωπικό των νοσοκομείων (ποσοστό 45,1%).Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών/παραπόνων της τάξεως του 41,5% αφορά σε διοικητικές διαδικασίες.Τα ζητήματα που σχετίζονται με το κλινικό έργο αντιπροσωπεύουν μόλις το 13,4% των συνολικών καταγγελιών/παραπόνων. Το περιεχόμενο των καταγγελιών/ αναφορών λειτουργεί ως «καθρέφτης» του νοσοκομείου για τις διοικήσεις τους.Τα στοιχεία κατευθύνουν τις δράσεις βελτίωσης και απάντησης στο πρόβλημα. Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στην έκθεση, γίνεται επιμόρφωση του προσωπικού, ενισχύεται η ενδονοσοκομειακή επικοινωνία των υπηρεσιών, επιταχύνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με ψηφιακά εργαλεία.Τα ίδια τα Γραφεία, μέσα από την εμπειρία τους, ζητούν ενίσχυση με προσωπικό, εξειδικευμένη επιμόρφωση, νομική υποστήριξη, καθώς και την αναβάθμιση του θεσμικού τους ρόλου μέσω της μετατροπής τους σε Αυτοτελή Τμήματα.Πώς κατατάσσονται οι ΥΠΕ βάσει παραπόνων/καταγγελιών6η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας – 2.4001η ΥΠΕ Αττικής – 2.1133η ΥΠΕ Μακεδονίας– 1.2592η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου – 1.1484η ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης – 7097η ΥΠΕ Κρήτης – 5755η ΥΠΕ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας – 283Και πώς βάσει ευχαριστήριων επιστολών3η ΥΠΕ Μακεδονίας – 1.2634η ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης– 1.2571η ΥΠΕ Αττικής– 9342η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου– 5767η ΥΠΕ Κρήτης – 2586η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας – 2805η ΥΠΕ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας– 245.Ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κω Νικόλαος Φανιός ερωτήθηκε αν το Νοσοκομείο της Κω ήταν ψηλά στα παράπονα και τις καταγγελίες, δεδομένου ότι κατά καιρούς έχουν καταγραφεί σοβαρότατα προβλήματα, τα οποία άλλωστε έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη και ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και όπως δήλωσε στη «δ»: «Όχι, δεν ήταν ψηλά το Νοσοκομείο της Κω. Τον τελευταίο χρόνο πηγαίνουμε πολύ καλά.Το καλοκαίρι που πέρασε, παρόλο που το Νοσοκομείο πιέστηκε πάρα πολύ, δεν είχαμε τα φαινόμενα του παρελθόντος.Παλαιότερα η Κως ήταν πρώτο θέμα στις ειδήσεις, δεν είχαμε παθολόγους, υπήρχαν και λυπηρά περιστατικά, κάτι οι καρότσες και λοιπά, τα θυμόμαστε όλοι. Φέτος δεν έγινε κάτι τέτοιο.Πήγε καλά το καλοκαίρι, γιατί εμείς μετράμε τις δυνάμεις μας το καλοκαίρι, που έχει 200.000 πληθυσμό το νησί, με όλες τις αντιξοότητες που έχει αυτό στο σύστημα υγείας.Πήγε καλά το νοσοκομείο, βεβαίως παράπονα υπάρχουν. Καθημερινά βλέπουμε στα επείγοντά μας 200 άτομα, άλλα τόσα καθημερινά στα εξωτερικά μας ιατρεία… Θα υπάρχουν και ένα και δύο που θα είναι δυσαρεστημένοι από οτιδήποτε. Εγώ αυτό που θέλω, είναι να καλέσω και προτρέπω όλους να έρχονται στο γραφείο των παραπόνων να υποβάλουν τα παράπονα τους, γιατί θέλουμε να διορθωνόμαστε. Και αν δεν μπορούν να πάνε στο γραφείο, να έρχονται εδώ στο γραφείο του διοικητή να τα λένε σε μένα, ούτως ώστε να ελέγχονται άμεσα και να βρίσκουμε τις βέλτιστες λύσεις.Επίσημα και όμορφα να έρχονται εδώ και να λένε ότι δεν είμαι ευχαριστημένος από το νοσοκομείο γι’ αυτόν τον λόγο. Εγώ το θέλω αυτό, το έκανα και στην Κάλυμνο, γιατί θέλω πραγματικά να βλέπω τα κενά μας και να διορθωνόμαστε». Πηγή:www.dimokratiki.gr
  • 20 Νοεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Σε νέο, αυστηρότερο πλαίσιο ελέγχου εισέρχονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές, καθώς οι κυρώσεις που έως σήμερα αφορούσαν αποκλειστικά τα τερματικά POS επεκτείνονται πλέον και στο σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Σύμφωνα με τη νέα διάταξη στο νομοσχέδιο για τις κληρονομιές, οι επιχειρήσεις που θα εντοπίζονται να μην έχουν αναβαθμίσει και διασυνδέσει τα συστήματα POS και IRIS με την ΑΑΔΕ αντιμετωπίζουν πλέον βαριές κυρώσεις.Συγκεκριμένα, θα επιβάλλονται «καμπάνες» 200.000 ευρώ σε επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Ανεξάρτητης Αρχής για την εφαρμογή του μέτρου και σε περίπτωση υποτροπής μέσα στην ίδια πενταετία το πρόστιμο αυξάνει στο ποσό των 300.000 ευρώ.Σημαντικές κυρώσεις προβλέπονται και για όσους δεν προχωρούν στις απαιτούμενες αναβαθμίσεις των POS μέσα στις προθεσμίες που ορίζει η ΑΑΔΕ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ακυρώνεται η δήλωση συμμόρφωσης της επιχείρησης, ενώ επιβάλλεται πρόστιμο 100.000 ευρώ. Για περιπτώσεις μερικής συμμόρφωσης, όπου αναβαθμίζεται μόνο μέρος του εξοπλισμού, το πρόστιμο ανέρχεται σε 500 ευρώ για κάθε τερματικό που παραμένει σε παλαιότερη έκδοση, εκτός αν αποδειχθεί ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται στην επιχείρηση.Με την είσοδο του IRIS στο ρυθμιστικό πλαίσιο, η Φορολογική Διοίκηση επιδιώκει να κλείσει κάθε πιθανό «παράθυρο» μη καταγεγραμμένων συναλλαγών. Είτε η πληρωμή γίνεται με κάρτα μέσω POS είτε με άμεση μεταφορά χρημάτων μέσω IRIS, το σύστημα πρέπει να καταγράφει και να μεταφέρει τα δεδομένα στην ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο.Η νέα ρύθμιση αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο των ηλεκτρονικών πληρωμών, ενώ χιλιάδες επιχειρήσεις και πάροχοι καλούνται να προσαρμοστούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις. Από την 1η Δεκεμβρίου η εφαρμογή του IRIS θα είναι υποχρεωτική από όλη την αγορά. Η ΑΑΔΕ ολοκλήρωσε το κανονιστικό πλαίσιο για τη διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων με τη Φορολογική Διοίκηση, ενσωματώνοντας τις άμεσες πληρωμές (Instant Payments) στην καθημερινότητα των καταναλωτών.Έτσι από τον επόμενο μήνα κατά την πληρωμή σε ένα ταμείο, εκτός από τη χρήση κάρτας ή μετρητών, θα υπάρχει και η επιλογή της άμεσης πληρωμής από το κινητό τους τηλέφωνο μέσω IRIS. Αυτό επιτρέπει την άμεση μεταφορά χρημάτων από τον τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη στον λογαριασμό της επιχείρησης. parapolitika.gr
  • 19 Νοεμβρίου 2025
  • 2 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Μία ιδιαίτερα σημαντική ημέρα για την εκπαιδευτική κοινότητα της Κω ήταν η σημερινή, καθώς το πρωί της Τρίτης υπεγράφη στο γραφείο του Δημάρχου Θεοδόση Νικηταρά το συμβόλαιο αγοράς οικοπέδου για την ανέγερση του 3ου Γυμνασίου Κω. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί κομβικό βήμα στην προσπάθεια ενίσχυσης των σχολικών υποδομών του νησιού, που τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν πιεστικές ανάγκες.Στην υπογραφή του συμβολαίου παρευρέθηκαν, εκτός από τον Δήμαρχο, οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου, η οικογένεια Φρόνα, καθώς και οι Αντιδήμαρχοι Κ. Χατζηθωμά, Γ. Κασσιώτης, Π. Χατζηχριστοφής και Κ. Χόνδρος, ενώ το «παρών» έδωσε και ο Διευθυντής του 3ου Γυμνασίου.Το οικόπεδο, συνολικής έκτασης 8 στρεμμάτων, βρίσκεται στην περιοχή δίπλα στην Αλεξάντερ Φάσιον, σε σημείο που θεωρείται κατάλληλο για την ανέγερση νέων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η δήλωση των ιδιοκτητών του ακινήτου, οι οποίοι εξέφρασαν την πρόθεσή τους να παραχωρήσουν επιπλέον 4 όμορα στρέμματα μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα δημιουργίας ενός πρότυπου σχολικού χώρου.
  • 18 Νοεμβρίου 2025
  • 6 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ