Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Η επιβολή τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση με κάθετες αυξήσεις και χωρίς διαβάθμιση, που σχεδιάζεται για τον ελληνικό τουρισμό, θα τινάξει στον αέρα τις ενέργειες για δωδεκάμηνο τουρισμό, για τόνωση της αγοράς ταξιδιωτών της τρίτης ηλικίας και των σχολικών εκδρομών αλλά και για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και της οικονομίας της χώρας μας.Αυτό επισημαίνει σε επιστολή της προς τα αρμόδια υπουργεία η Ομοσπονδία τουριστικών γραφείων FedHATTA, κρούοντας «καμπανάκι» για το άρθρο 28 του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής».Η FedHATTA επισημαίνει ότι το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, το οποίο αντικαθιστά, επεκτείνει και αυξάνει το ήδη ισχύον τέλος διαμονής στα κάθε είδους καταλύματα, θα είναι δυσβάσταχτο για τον ελληνικό τουρισμό και κυρίως όσον αφορά τους Έλληνες ταξιδιώτες και τον εσωτερικό τουρισμό.Διευκρινίζοντας ότι δεν είναι αντίθετη με την ανάγκη εξεύρεσης πόρων για την αντιμετώπιση των αποτελεσμάτων της κλιματικής αλλαγής, η Ομοσπονδία υπέβαλε δύο προτάσεις για τον τρόπο επιβολής του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, ώστε αυτή να μην είναι μονόπλευρη και να αφορά μόνο τον τουριστικό τομέα, αλλά και να είναι σωστά σχεδιασμένη προκειμένου να μην προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον τουρισμό της χώρας μας και στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας είναι οι εξής: 1. Σύστημα ζωνών με κυμαινόμενο ύψος τέλους ανά ζώνη: Περιλαμβάνει πιο αναλογικό και ορθολογικό σχεδιασμό επιβολής του τέλους ώστε αυτό να μην επιβαρύνει υπερβολικά όλους ανεξαρτήτως τους πελάτες καταλυμάτων σε όλη την επικράτεια, αλλά ανάλογα με την τουριστική προβολή του κάθε τόπου και του είδους τουρισμού που παράγεται εκεί, κατά τα πρότυπα άλλων κρατών-μελών της ΕΕ που διαθέτουν αντίστοιχο τέλος διαμονής. Η Ιταλία, για παράδειγμα, εφαρμόζει σύστημα επιβολής διαφορετικού τέλους διαμονής για κάθε πόλη, το οποίο είναι απόλυτα εναρμονισμένο με την τουριστική αγορά της. Συγκεκριμένα και ενδεικτικά, η Ρώμη έχει τέλος διαμονής 6€, η Βενετία 3,5€, το Μιλάνο εντός του δακτυλίου 5€, ενώ εκτός του δακτυλίου είναι δωρεάν, το Λέτσε 1,5€ κ.ο.κ. Είναι ορθό να μην πληρώνουν οι πελάτες τα ίδια χρήματα στη Ρώμη και στο Λέτσε. Στη χώρα μας, θεωρούμε πως θα ήταν ορθότερο και θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτό, χωρίς σοβαρές συνέπειες στον τουρισμό στο σύνολό του, ένα σύστημα με ζώνες και με τις αντίστοιχες τιμές ανά ζώνη, ανάλογα με την θέση των περιοχών στον τουριστικό χάρτη. Μία πρόταση θα ήταν η εξής:• Αθήνα και Θεσσαλονίκη • Νησιά μεγάλης προβολής και ακριβών καταλυμάτων (Μύκονος, Σαντορίνη, Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα κλπ.) • Μικρά νησιά ακριβών καταλυμάτων (Ύδρα, Σπέτσες, Φολέγανδρος, Κέα, Σκιάθος, κλπ.) • Νησιά μικρής προβολής και μεσαίων τιμών καταλυμάτων (Κύθηρα, Τήνος, Άνδρος, Σύρος, Νάξος, Σίφνος, Χίος, Πάτμος, Λέρος, Αίγινα, Ιθάκη κλπ.) • Ηπειρωτική ΕλλάδαΑσφαλώς δεν αμφισβητείται ότι είναι εντελώς διαφορετικό το προφίλ των πελατών που θα επιλέξουν, για παράδειγμα, την Καστοριά, τα Ιωάννινα ή την Κατερίνη, ανεξαρτήτως αστέρων του καταλύματος, από τους πελάτες που θα επιλέξουν ένα νησί.2. Διαφοροποίηση της χρέωσης του τέλους στις σχολικές εκδρομές: Κρίνεται αναγκαία η διαφοροποίηση των τιμών του τέλους για τα γκρουπ μαθητών που συμμετέχουν σε σχολικές εκδρομές, δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία που εξυπηρετούν τον μεγάλο όγκο μαθητών είναι συνήθως 5* και 4* και βρίσκονται κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα. Είναι εμφανώς παράλογο να πληρώνει το ίδιο τέλος ένα πελάτης ξενοδοχείου 5* ή 4* στη Μύκονο, την Κρήτη ή τη Ρόδο με έναν μαθητή που συμμετέχει σε σχολική εκδρομή σε ξενοδοχείο 5* ή 4* στα Ιωάννινα, την Αλεξανδρούπολη ή τη Θεσσαλία. Σημειώνεται, ότι στο Βερολίνο τα σχολικά γκρουπ εξαιρούνται από το τέλος διαμονής, ενώ στην Πράγα δεν πληρώνουν τέλος διαμονής οι πελάτες κάτω των 18 ετών.Πηγή newmoney.gr  
  • 23 Νοεμβρίου 2023
  • 0 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Στη διαχείριση των προκλήσεων της επόμενης ημέρας με στόχο τη διατήρηση των υψηλών επιδόσεων που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός τα τελευταία χρόνια εστίασε ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, στο πλαίσιο ενημέρωσης για την πορεία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η εταιρεία, δίνοντας, παράλληλα, τον τόνο για τη σεζόν του 2024.«Η επιβατική κίνηση φέτος στα 14 αεροδρόμια ήταν πολύ καλή. Όμως, είναι λάθος να εφησυχάζουμε. Δεν γίνεται κάθε χρονιά να έχουμε ρεκόρ στον τουρισμό. Είναι απλά μαθηματικά. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για την επόμενη ημέρα. Υπάρχουν πολλές προκλήσεις μπροστά μας τις οποίες αν δεν τις διαχειριστούμε εγκαίρως, τότε πολύ φοβάμαι ότι μπορεί να δούμε χρονιά με αρνητικό πρόσημο», είπε χαρακτηριστικά.Ένα από τα μείζονα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο, σύμφωνα με τον Γ. Βήλο, είναι η έλλειψη προσωπικού, η οποία σε συνδυασμό με τις αυξήσεις που καταγράφονται σε επίπεδο τιμών οδηγούν στην… εξασθένηση της σχέσης ποιότητας-τιμής.«Περίπου 80-100 χιλιάδες άτομα απουσιάζουν από τον κλάδο του τουρισμού. Ταυτόχρονα βλέπουμε αυξήσεις τιμών σε όλο το εύρος της τουριστικής αλυσίδας, κάποιες είναι δικαιολογημένες λόγω πληθωρισμού και κάποιες όχι. Αρα, από τη μία πέφτει το επίπεδο της ποιότητας της υπηρεσίας κατά κανόνα λόγω έλλειψης προσωπικού και από την άλλη αυξάνονται οι τιμές, κάτι που διαταράσσει τη σχέση ποιότητας - τιμής και σε αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεχτικοί, γιατί δεν είμαστε μόνοι μας στον τουρισμό. Εχουμε ανταγωνισμό. Όλοι θέλουν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην πίτα του τουρισμού. Πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή στο πώς θα προσελκύσουμε κόσμο να εργαστεί στον τουρισμό», τόνισε.Ο επικεφαλής ανάπτυξης της Fraport Greece αναφέρθηκε επίσης στο φαινόμενο του υπερτουρισμού και στην ανάγκη επιμήκυνσης της σεζόν ούτως ώστε να επιτευχθεί αποσυμφόρηση των προορισμών κατά τους μήνες υψηλής ζήτησης. «Τα δύο κίνητρα που δίνουμε εμείς για παράδειγμα στις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να “τραβήξουμε” κίνηση στους περιφερειακούς μήνες βοηθούν στην αντιμετώπιση του υπερτουρισμού. Πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές, ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Δεν αναφέρομαι μόνο στα ξενοδοχεία, αλλά στα δίκτυα αποχέτευσης, ύδρευσης, στη διαχείριση απορριμμάτων, στα οδικά δίκτυα», επεσήμανε.Παράλληλα, δε, ανέδειξε την ανάγκη ανάπτυξης του τουρισμού πέρα από το κλασικό μοντέλο «ήλιος-θάλασσα», δεδομένου ότι πλέον προτεραιότητα των νέων ταξιδιωτών είναι οι εμπειρίες, αλλά και την ανάγκη στροφής σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο τουρισμού.Αναφερόμενος στις γεωπολιτικές εξελίξεις και στις επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό των δύο πολέμων που μαίνονται σε Ουκρανία και Ισραήλ, ο Γ. Βήλος τόνισε: «Οι γεωπολιτικές εξελίξεις δημιουργούν ένα δυναμικό περιβάλλον που ενδεχομένως να δημιουργήσει νέες συνθήκες και αναλόγως να επηρεαστεί και η επιβατική κίνηση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου. Θα επηρεαστούμε σίγουρα, αλλά δεν είμαστε σε θέση αυτή τη στιγμή να το ποσοτικοποιήσουμε. Κάποια επίδραση θα υπάρξει. Τώρα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για απώλειες λόγω του πολέμου στο Ισραήλ γιατί συνέπεσε με το τέλος της σεζόν που ούτως ή άλλως φθίνει η κίνηση».Πάντως, όπως επεσήμανε, σε ετήσια βάση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ταξιδεύουν περίπου 700 χιλιάδες τουρίστες από το Ισραήλ και άλλες 700 χιλιάδες ταξιδιώτες προέρχονται από Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία.«Ακόμη κι αν δημιουργηθεί κάποιο κενό, θα καταφέρουμε να το καλύψουμε, όπως κάναμε στη Θεσσαλονίκη, η οποία ήταν βασικός προορισμός Ρώσων, Ουκρανών και Λευκορώσων. Καλύψαμε την απουσία των συγκεκριμένων αγορών με τουρίστες από την Αλβανία, την Κροατία, το Λουξεμβούργο, τη Νορβηγία, που δεν ταξίδευαν στη Θεσσαλονίκη μέχρι να ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, και επίσης από την αύξηση των μεριδίων αγοράς από την Ιταλία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Ουγγαρία, την Ηνωμένο Βασίλειο και τη Ρουμανία. Καλύψαμε επιτυχώς και το κενό που δημιουργήθηκε από την έλλειψη των Σκανδιναβών στα Χανιά κατά την πανδημία. Είναι, πάντως, πολύ νωρίς να αξιολογήσουμε τη συνολική επίδραση του πολέμου».Ο επικεφαλής της Fraport Greece αναφερόμενος στο 2024, τόνισε πως «τα μηνύματα που λαμβάνουμε μέχρι στιγμής, χωρίς να μπορούμε να αξιολογήσουμε την επίδραση του πολέμου Ισραήλ, είναι ότι το capacity (αεροπορικές θέσεις των εταιρειών) θα είναι στο ίδιο επίπεδο με το 2023. Ισως σε κάποιους προορισμούς δούμε λίγες παραπάνω θέσεις και σε κάποιους άλλους λίγες παρακάτω. Το μήνυμα που παίρνουμε από τις αεροπορικές είναι ότι βούλησή τους είναι να βάλουν τον ίδιο αριθμό αεροπορικών σε σχέση με φέτος που είναι μια καλή εξέλιξη γιατί δεν γίνεται κάθε χρονιά να καταγράφουμε ρεκόρ».Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο της Fraport Greece, αυτή την περίοδο εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση του τερματικού σταθμού της Σαντορίνης, ο οποίος πλέον είναι τριπλάσιος σε σχέση με το 2017. «Κάθε χρόνο επενδύουμε περί τα 50 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των 14 αεροδρομίων. Επίσης, ανάλογα με την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης και τις προβλέψεις σχεδιάζουμε νέες επεκτάσεις για το μέλλον», είπε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της εταιρείας.Ερωτηθείς για τη διεκδίκηση της παραχώρησης των 22 αεροδρομίων από τη Fraport Greece, ο Γ. Βήλος τόνισε πως η εταιρεία, ως ειδικού σκοπού, δεν μπορεί να συμμετάσχει σε κανέναν διαγωνισμό. «Οι μέτοχοι της εταιρείας προφανώς όταν θα υπάρξει διαγωνισμός, θα τον αξιολογήσουν ανάλογα με τα δεδομένα, όπως θα προκύψει τότε. Αξιολογούμε ανά περίπτωση», είπε χαρακτηριστικά.Οι επιδόσεις του 2023Ως προς τις επιδόσεις των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, ο Γ. Βήλος τόνισε ότι, με βάση τις εκτιμήσεις, η επιβατική κίνηση θα διαμορφωθεί μέχρι το τέλος του έτους σε 33,8 εκατ. έναντι 31,2 εκατ. το 2022 και 30,2 εκατ. το 2019, το τελευταίο προ πανδημικό έτος.Σύμφωνα με τα στοιχεία του 10μήνου, η συνολική επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια της χώρας ανήλθε σε 32,3 εκατ., αυξημένη κατά 8,4% σε σχέση με το 2022 και κατά 12% περίπου σε σύγκριση με το 2019. Τα 13 από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία κατέγραψαν θετικό πρόσημο, με μοναδική εξαίρεση τη Μύκονο.«Η Μύκονος είναι ένας προορισμός που είναι οριακά αρνητικός, στο -1,9%, σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρυσι, το 2022, η Μύκονος ήταν στο συν 11% σε σχέση με το 2019. Αρα, φέτος είναι μια συνέχεια μιας πολύ καλής χρονιάς», τόνισε «Στη Σαντορίνη βλέπουμε ότι έχει καταγραφεί οριακή αύξηση 0,5%, αλλά το 2022 η Σαντορίνη ήταν στο συν 20%. Αρα και το 0,5% που βλέπουμε στη Σαντορίνη ως αύξηση είναι πολύ καλή απόδοση», προσέθεσε.«Η Θεσσαλονίκη έχει καταγράψει σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, διότι ήταν ο μόνος προορισμός που πέρυσι, το 2022, δεν κατάφερε να ανακάμψει 100% σε σχέση με το 2019. Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης το 2022 ήταν στο -15%, γιατί αφενός το α’ τρίμηνο του 2022 είχαμε ακόμη τους περιορισμούς για τον κορωνοϊό και αφετέρου καταγράψαμε τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και στη Θεσσαλονίκη υπάρχει σημαντική κίνηση από Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία. Αυτά λοιπόν επηρέασαν αρνητικά την απόδοση της Θεσσαλονίκης το 2022, αλλά φέτος βλέπουμε ότι έχουμε πλήρη ανάκαμψη και κινούμαστε στο 19,5%-20% σε σχέση με πέρυσι».Συνολικά, στα 14 αεροδρόμια επιχειρούν 110 αεροπορικές εταιρείες από 42 αγορές και εκτελούν 900 δρομολόγια ετησίως. Το 2022 ξεκίνησαν 64 νέα δρομολόγια, εκ των οποίων τα 10 αφορούσαν τη Ρόδο, τα 8 τα Χανιά, τα 7 τη Θεσσαλονίκη, 7 την Κέρκυρα και 6 το Ακτιο, έναν ανερχόμενο προορισμό.euro2day.gr
  • 22 Νοεμβρίου 2023
  • 0 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (αρ. 6539/16-11-2023) η έγκριση των προγραμμάτων LEADER από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2023-2027. Πρώτη σε κατανομή η Δωδεκάνησος, μεταξύ 50 τοπικών προγραμμάτων όλης της Ελλάδας.Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (αρ. 6539/16-11-2023) η Υπουργική Απόφαση 2097/10-11-2023 με την οποία εγκρίνονται οι τοπικές στρατηγικές σε 50 περιοχές της Ελλάδας. Η πρόταση που υποβλήθηκε από την Αναπτυξιακή Δωδεκανήσου (ΑΝΔΩ) ΑΕ εγκρίθηκε και κατανέμονται στην περιοχή μας 6.200.000€ - το υψηλότερο ποσό σε όλη την Ελλάδα – στο πλαίσιο του νέου LEADER του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, της προγραμματικής περιόδου 2023 – 2027. Με αφορμή αυτό, η ΑΝΔΩ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:Η διοίκηση και το προσωπικό της ΑΝΔΩ ευχαριστούν τους δεκάδες φορείς όλων των νησιών του νομού που συμμετείχαν στις διαβουλεύσεις και στην κατάρτιση της τοπικής στρατηγικής για την επόμενη προγραμματική περίοδο. Επίσης τους φορείς που συμμετέχουν στην Επιτροπή Διαχείρισης του Προγράμματος: την Περιφερειακή Ένωση Δήμων, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον Δήμο Ρόδου, το Εμπορικό, το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, την ΕΑΣΔ, τους Συλλόγους: ΑΜΕΑ, Προστασίας Περιβάλλοντος και τον Σύλλογο Αλιέων Καλύμνου.Ευχαριστίες πρέπει να απευθύνουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο Γενικό Γραμματέα κ. Δημήτρη Παπαγιαννίδη και στους υπηρεσιακούς παράγοντες, που επιβραβεύουν τη σταθερή, διαφανή και αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας μας σε μια δύσκολη συγκυρία, σε συνέχεια της οικολογικής καταστροφής από την πυρκαγιά του Ιουλίου.Εντός των επόμενων μηνών, αναμένεται η έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων εφαρμογής του νέου προγράμματος ώστε να προετοιμαστούμε για την προκήρυξη προς τους υποψήφιους δικαιούχους μετά το πρώτο τρίμηνο του 2024.Άμεσα αναμένουμε και τα αποτελέσματα του προγράμματος LEADER Αλιείας για την επόμενη περίοδο 2023-2027.
  • 22 Νοεμβρίου 2023
  • 0 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ