Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το αυξημένο ενεργειακό κόστος τείνει να ψαλιδίσει τα κέρδη από τον Τουρισμό σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα αναμένεται να βιώσει μία πολύ καλή χρονιά από άποψη αφίξεων. Οι καταναλωτές δεν δείχνουν να πτοούνται από τις αυξημένες τιμές στην ενέργεια, κάτι που επιβεβαίωσε μιλώντας στο Insider.gr ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος σημείωσε ότι «τα νούμερα είναι αφύσικα καλά. Η ζήτηση είναι πάνω από την αγωνία για την ενεργειακή κρίση και οι τιμές καυσίμων δεν δείχνουν να έχουν επηρεάσει τους τουρίστες».Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η πλευρά της ζήτησης «κρατάει γερά» έναντι της ενεργειακής πρόκλησης, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα είναι χαμένοι από το υψηλό ενεργειακό κόστος. Οι καταναλωτές θα πληρώσουν ακόμη ακριβότερα για υπηρεσίες και προϊόντα ενώ οι επιχειρήσεις HoReCa θα καταγράψουν υψηλούς τζίρους με μειωμένα περιθώρια κέρδους.Με στόχο τη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης από τη Ρωσία και την αντιμετώπιση της κρίσης, η ΕΕ προτείνει σειρά μέτρων με αυξημένους στόχους ενεργειακής απόδοσης και έργα ΑΠΕ που αναμένεται ότι θα κινητοποιήσουν επενδύσεις ύψους 300 δις. ευρώ ενώ στην Ελλάδα μετασχηματίζεται το Σχέδιο Ανάκαμψης. Αλλά και στην εσωτερική πολιτική, ο κλιματικός νόμος προβλέπει επίσης ριζικές παρεμβάσεις οι οποίες θα περιορίσουν τις ζημιές λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους και θα επηρεάσουν άμεσα τον κλάδο του Τουρισμού.Πρόκειται για την πρωτοβουλία «GR-eco islands», η οποία εντάσσεται σε συγκεκριμένο αναπτυξιακό πλαίσιο με στόχο το παράδειγμα των πράσινων νησιών όπως είναι η Χάλκη, η Αστυπάλαια και η Τήλος να το ακολουθήσουν και άλλα ελληνικά νησιά, προτάσσοντας έτσι τα οφέλη της βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργειακής απόδοσης ως μέτρο αντιμετώπισης της αύξησης του ενεργειακού κόστους.Συγκεκριμένα, θεσπίζεται το Αναπτυξιακό Στρατηγικό Πλαίσιο για τα ελληνικά νησιά «GR-eco islands» (εφεξής Στρατηγικό Πλαίσιο Πρωτοβουλίας «GR-eco islands») με σκοπό τη μετάβαση των νησιών προς την κλιματική ουδετερότητα, τη διασφάλιση της ενεργειακής τους αυτάρκειας, μέσω της παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) σε συνδυασμό με συστήματα αποθήκευσης της ενέργειας ή της διασύνδεσής τους με το ηπειρωτικό σύστημα, την προώθηση της κυκλικής οικονομίας,την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, την προώθηση της καινοτομίας και της αξιοποίησης τεχνολογιών αιχμής,την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, τη διασφάλιση της απασχόλησης και τη δημιουργία νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας, την ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, την προώθηση του τουριστικού τομέα και της γαλάζιας οικονομίας.Τα νησιά υπάγονται στο Στρατηγικό Πλαίσιο Πρωτοβουλίας «GR-eco islands», κατόπιν αξιολόγησης των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, της δυνατότητας υλοποίησης εμβληματικών, καινοτόμων και πιλοτικών έργων προστιθέμενης αξίας στο έδαφός τους, της έκτασης και έντασης της επιδιωκόμενης αναμόρφωσης του πράσινου αναπτυξιακού τους μοντέλου, της πρόθεσης δέσμευσης των τοπικών φορέων για την υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων, των διαθέσιμων πόρων χρηματοδότησης, καθώς και της δυνατότητας ολιστικής συναρμογής των σκοπών και μέσων των ενωσιακών πρωτοβουλιών «Καθαρή Ενέργεια για τα νησιά της Ε.Ε.», «Έξυπνα Νησιά», «Σύμφωνο των Δημάρχων» και «Σύμφωνο των Νησιών».Η επιλεξιμότητα των νησιών καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη τον μόνιμο πληθυσμό τους και τις τοπικές δημογραφικές τάσεις, την προοπτική και το χρονοδιάγραμμα ηλεκτρικής διασύνδεσής τους με το ηπειρωτικό σύστημα, εφόσον είναι μη διασυνδεδεμένα, τις ενεργειακές τους ανάγκες σε επίπεδο ζήτησης ισχύος και κατανάλωσης ενέργειας, την τουριστική κίνηση, την προσβασιμότητα και προσπελασιμότητά τους στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών, τους αξιοποιήσιμους φυσικούς πόρους, καθώς και τα οικονομικά και κοινωνικά τους χαρακτηριστικά. Για την υλοποίηση όσων προβλέπονται στην παρούσα, προκηρύσσονται δράσεις και προγράμματα για τα επιλέξιμα νησιά χρησιμοποιώντας τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων εντός των ετήσιων ορίων του και εντός του προϋπολογισμού των Τομεακών και Περιφερειακών Προγραμμάτων του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025, τους πόρους για την απανθρακοποίηση των νησιών, το «Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης», το Πράσινο Ταμείο, καθώς και λοιπούς ενωσιακούς και εθνικούς πόρους.Οι φορείς υλοποίησης καθορίζονται κατά αρμοδιότητα ανάλογα με τις επιλέξιμες παρεμβάσεις. Την προκήρυξη, παρακολούθηση και τον έλεγχο της υλοποίησης αναλαμβάνουν οι υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για τα χρηματοδοτικά προγράμματα ή τα εργαλεία, μέσω των οποίων διατίθενται οι σχετικοί πόροι.insider.gr
  • 20 Μαΐου 2022
  • 0 Σχόλια

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σοβαρό πλήγμα δέχεται ο εσωτερικός τουρισμός στα Δωδεκάνησα αφού οι αδιανόητα υψηλές τιμές των καυσίμων, καθιστούν ακόμα λιγότερο ανταγωνιστικά τα νησιά του νομού έναντι άλλων προορισμών που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των Ελλήνων ταξιδιωτών. Τα ακριβά ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια, σε συνδυασμό με τις τιμές των καυσίμων που φιγουράρουν ανάμεσα στις πιο ακριβές ανά τη χώρα, απομακρύνουν τους Ελληνες επισκέπτες οι οποίοι αναζητούν περισσότερο οικονομικές επιλογές σε κοντινότερους προορισμούς όπου θα δαπανήσουν λιγότερα χρήματα αλλά και λιγότερο χρόνο για να φτάσουν. Ιδιοκτήτης συγκροτήματος καταλυμάτων το οποίο επισκέπτονται επαναλαμβανόμενοι Ελληνες ταξιδιώτες, δήλωσε στη «δ» πως ένα από τα βασικά ερωτήματα που δέχεται πριν γίνει η κράτηση είναι η τιμή των καυσίμων στο νησί, οι οποίες χαρακτηρίζονται «απαγορευτικές» από την πλειονότητα των ενδιαφερομένων. «Φέτος για πρώτη φορά μας ρωτούν οι Ελληνες πελάτες ποιο είναι το κόστος της βενζίνης στη Ρόδο για να αποφασίσουν αν τους συμφέρει ή όχι να κάνουν εδώ τις διακοπές τους. Είμαστε ήδη ως προορισμός σε μειονεκτική θέση εξαιτίας της απόστασης από τον Πειραιά, γεγονός που συνεπάγεται χρόνο και κόστος για να επιλέξει Ελληνας τα νησιά μας για διακοπές. Νομίζω ότι η τιμή της βενζίνης είναι η χαριστική βολή για τη Ρόδο ή ακόμα και την Κω, που αν κάποιον τον ενδιαφέρει να δει το νησί θα πρέπει να ενοικιάσει αυτοκίνητο. Είμαι πολλά χρόνια στον χώρο του τουρισμού και αυτό που διαπιστώνω πλέον είναι ότι για τον εσωτερικό τουρισμό δεν υπάρχει εύκολος δρόμος επιστροφής. Ισως αν η ΔΑΝΕ ήταν ζωντανή να μπορούσαμε να είχαμε καλύτερη προοπτική ως προορισμός για Ελληνες, αλλά όταν “βούλιαξε”, “βούλιαξαν” μαζί και οι επιλογές μας», λέει στη «δ» ιδιοκτήτης καταλυμάτων. Η ήδη λαβωμένη οικονομία των νησιών εξαιτίας των δύο ετών κορωνοϊού που έβαλε «πάγο» στον τουρισμό αλλά και της ενεργειακής κρίσης που έχει τινάξει στον αέρα τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, έρχεται αντιμέτωπη με τις συνεχείς αυξήσεις και στην ακτοπλοΐα που πυροδοτούν νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα, δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις των νησιωτών αλλά και επηρεάζουν άμεσα τον εσωτερικό τουρισμό. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα ξεπεράσουν το 15% μέχρι το καλοκαίρι σε σχέση με πέρυσι προκαλώντας τεράστια οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους των μικρών νησιών τόσο λόγω του κόστους των εισιτηρίων όσο και λόγω των ανατιμήσεων που θα επιφέρει σε βασικά αγαθά και την ίδια ώρα θα προκαλέσει δεύτερες σκέψεις σε όσους θα θελήσουν να επισκεφθούν τα μικρά νησιά για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της «δημοκρατικής» τα Δωδεκάνησα θα είναι αυτά που θα πληρώσουν και πάλι την… νύφη, αφού είναι ο πιο απομακρυσμένος νησιωτικός νομός από το λιμάνι του Πειραιά κι αυτό αποτελεί από μόνο του ανασταλτικό παράγοντα καθώς εκτός από τις πολλές ώρες, οι εν δυνάμει επισκέπτες θα πρέπει να δαπανήσουν και περισσότερα χρήματα για να ταξιδέψουν είτε με πλοίο είτε με αεροπλάνο. Για παράδειγμα μια τετραμελής οικογένεια για να ταξιδέψει με πλοίο από τον Πειραιά στη Ρόδο χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς καμπίνα για 18 και πλέον ώρες, θα πρέπει να πληρώσει περίπου 500 με επιστροφή και μόνο για την οικονομική θέση κι αυτό εάν έχει γίνει εγκαίρως η κράτηση για τα φθηνά εισιτήρια, διαφορετικά το ποσό εκτοξεύεται πάνω από τα 600 ευρώ! Τα ακριβά αεροπορικά και πλέον και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καθιστούν απαγορευτικό κυρίως για οικογένειες, το ταξίδι προς τη Ρόδο και τα άλλα νησιά, από τα μεγάλα αστικά κέντρα απ΄όπου οι κάτοικοι ψάχνουν ευκαιρία να αποδράσουν όχι μόνο για τις καλοκαιρινές διακοπές τους αλλά και τα τριήμερα που αξιοποιούν για ανάπαυλα από την απαιτητική καθημερινότητα. Η ανάκαμψη του εσωτερικού τουρισμού στα τελευταία χρόνια, μετά από τη «βουτιά» στην περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης και του περιορισμού των μετακινήσεων λόγω του κορωνοϊού, μετά και την κατακόρυφη αύξηση στα καύσιμα δεν φαίνεται να αφορά στα Δωδεκάνησα τα οποία εξαιτίας των ακριβών εισιτηρίων, τα οποία επιβαρύνθηκαν επιπλέον στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, δεν μπορούν να απορροφήσουν μεγάλο κομμάτι της πίτας. Η πλειονότητα των επισκεπτών του καλοκαιριού είναι Δωδεκανήσιοι που διαμένουν σε άλλα μέρη και επιστρέφουν στον τόπο καταγωγής τους για διακοπές ή για Δωδεκανήσιους που επιλέγουν κοντινά νησιά για να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο του καλοκαιριού. Σε διαφορετική περίπτωση, η ισχνή μειοψηφία αφορά σε επαναλαμβανόμενους Ελληνες επισκέπτες που μετά και την εκτόξευση των τιμών λόγω της ενεργειακής κρίσης, κάνουν πλέον δεύτερες σκέψεις. Όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, ικανοποιητικά νούμερα στις αφίξεις εσωτερικού τουρισμού, τα Δωδεκάνησα έχουν να καταγράψουν πάνω από μια δεκαετία, με εξαίρεση τα μικρά νησιά του νομού όπου τα πράγματα είναι ελαφρώς καλύτερα. Το παράδοξο πάντως είναι ότι με λιγότερα χρήματα μπορείς να μεταβείς από την πρωτεύουσα σε δημοφιλείς προορισμούς του εξωτερικού όπως η Ιταλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία και η Ισπανία. Η διαμορφωθείσα κατάσταση στις τιμές των εισιτηρίων και στις περιορισμένες επιλογές των νησιωτών, γεννούν πολλά ερωτηματικά πάντως για τον τρόπο που διαμορφώνονται, ενώ άξιο αναφοράς είναι το γεγονός, πώς σε πολλές περιπτώσεις κοστίζει φθηνότερα μια πτήση εξωτερικού που διαρκεί περισσότερες ώρες και που στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνει και γεύμα και που προσγειώνεται επίσης σε διεθνή αεροδρόμια, απ΄ό,τι να ταξιδέψει κανείς εντός Ελλάδας. Από μια έρευνα της «δ», ενόψει και του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος στις 13 Ιουνίου 2022, μέσω μεγάλης πλατφόρμας αναζήτησης πτήσεων, την στιγμή που ο κάτοικος ή ο επισκέπτης του νησιού καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μεταβεί ή να αναχωρήσει από το νησί, ο επιβάτης με αφετηρία την Αθήνα έχει την ευκαιρία για το ίδιο χρονικό διάστημα με λιγότερα ή και περίπου τα ίδια χρήματα να ταξιδέψει στο εξωτερικό, οπότε εξ ορισμού τα νησιά μας βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και οπωσδήποτε εκτός των δημοφιλών επιλογών.   Πηγή:www.dimokratiki.gr
  • 19 Μαΐου 2022
  • 0 Σχόλια

  • ΤΟΠΙΚΑ

Την Κω, τη Σάμο και τη Ρόδο θα επισκεφτεί τις επόμενες ημέρες ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χ. Στυλιανίδης.Στο νησί μας θα έρθει το Σάββατο, όπου το πρωί θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Δημαρχείο, ενώ αργότερα θα επισκεφτούν την Ζιά.Αναλυτικά το πρόγραμμά τουΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣΑΜΟΣ – ΚΩΣ – ΡΟΔΟΣΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΜΑΪΟΥ – ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΜΑΪΟΥΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΜΑΪΟΥ 2022ΣΑΜΟΣ07:50 – Αναχώρηση για Σάμο08:50 – ΆφιξηΕπίσκεψη στο Ηραίο για επίβλεψη καθαρισμών09:30 – Σύσκεψη στον Δήμο Δυτικής Σάμου (Καρλόβασι)Επίσκεψη στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο (Καρλόβασι)12:00 – Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Σάμου13:30 – Σύσκεψη στον Δήμο ΣάμουΤελετή παράδοσης δύο πυροσβεστικών οχημάτων σε εθελοντές από αδελφοποιημένο Δήμο ΓερμανίαςΕπίσκεψη στον Μητροπολίτη Σάμου16:00 – Αναχώρηση για ΚωΚΩΣ17:00 – Άφιξη στην Κω18:00 – Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία ΚωΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΜΑΪΟΥ 2022ΚΩΣ10:00 – Σύσκεψη στον Δήμο ΚωΕπίσκεψη στην Ζια13:00 – Αναχώρηση από ΚωΡΟΔΟΣ13:30 – Άφιξη στην Ρόδο14:00 – Επίσκεψη στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Απόλλωνα και Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Λίνδου18:00 – Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ρόδου19:00 – Συνάντηση με Δήμαρχο ΡόδουΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΜΑΪΟΥ 202210:30 Σύσκεψη με Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και εμπλεκόμενους Φορείς20:15 Αναχώρηση από Ρόδο
  • 18 Μαΐου 2022
  • 1 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ