Τέλος στην αγωνία δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων μαθητών έδωσε η ανάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Ένας από τους πιο επίπονους κύκλους της εφηβικής ζωής τους μόλις έκλεισε και μια νέα συναρπαστική περίοδος τώρα αρχίζει. Οι υποψήφιοι κατάφεραν με επιτυχία να ολοκληρώσουν μία κοπιώδη διαδρομή που απαιτούσε προσπάθεια, δουλειά, μεθοδικότητα, πολλές θυσίες και να πετύχουν τον στόχο τους, κατοχυρώνοντας μία θέση σ’ ένα νέο ταξίδι απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων, επιστημονικών και επαγγελματικών εφοδίων.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους όσοι κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, αλλά και για εκείνους που το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό, τίποτα δεν έχει χαθεί, αφού οι ευκαιρίες στη ζωή, δεν σταματούν σε μια δοκιμασία, ούτε οι Πανελλήνιες είναι ο αποφασιστικότερος παράγοντας για την επίτευξη των προσωπικών στόχων.
Κουρασμένοι, αλλά και χαρούμενοι για την επιτυχία τους, μαθητές από την Κω, μίλησαν στο “ΒτΚ” και θέλησαν να μοιραστούν κάποια πράγματα σχετικά με τα μυστικά της επιτυχίας, τους ανθρώπους που τους βοήθησαν, αλλά και τα σχέδια τους για την επόμενη μέρα.
Ζ. ΚΑΛΛΟΥΔΗ: ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ
Η Ζαφείρα Καλλούδη μαθήτρια του Λυκείου Ζηπαρίου συγκέντρωσε 17.920 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΠΑ), δηλώνοντας απόλυτα ικανοποιημένη, αφού ήταν η πρώτη της επιλογή, καθώς έχει πολλές δυνατότητες για επαγγελματική αποκατάσταση.
Τα φετινά θέματα της φάνηκαν σχετικά βατά, για όσους είχαν προετοιμαστεί καλύτερα, με τα Μαθηματικά να την δυσκολεύουν περισσότερα από τα υπόλοιπα.
Με βάση την προσωπική της εμπειρία, θεωρεί πολύ δύσκολο να μπορέσει κάποιος να καταφέρει να γράψει καλά χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου, επισημαίνοντας ότι εκείνη την βοήθησε αρκετά.
Διάβαζε περίπου 3-4 ώρες την ημέρα και στον περιορισμένο ελεύθερο χρόνο που είχε, συνήθιζε να πηγαίνει βόλτα με τις φίλες της και γενικά να προτιμάει να βρίσκεται εκτός σπιτιού, για να ξεφεύγει λίγο το μυαλό της από τα μαθήματα.
Συμβουλεύει τους νέους υποψήφιους, να οπλιστούν με υπομονή και επιμονή για να μπορέσουν να πετύχουν τον στόχο τους, ενώ σε όσους δεν τα κατάφεραν, τους συμβουλεύει να μην τα παρατήσουν και εάν έχουν τα ψυχικά αποθέματα, να ξαναδώσουν Πανελλήνιες.
Μ. ΑΥΓΟΥΛΛΑ: ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΕΙΧΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΧΩΡΙΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
Η Μαρία Αυγουλλά, μαθήτρια του ΕΠΑΛ Κω, συγκέντρωσε 17.500 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Μπορεί η πρώτη της επιλογή να ήταν η Αρχιτεκτονική, ωστόσο δηλώνει πολύ ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, αφού έμαθε ότι το συγκεκριμένο Τμήμα έχει ενδιαφέροντα μαθήματα και μεγάλες ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση.
Θεωρεί σημαντική την βοήθεια του φροντιστηρίου, και θεωρεί ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για να πετύχει κάποιος τον στόχο του, χωρίς φροντιστήριο, τονίζοντας ότι η ίδια δεν θα τα είχε καταφέρει χωρίς την στήριξη του φροντιστηρίου.
Διάβαζε περίπου 2-3 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερό της χρόνο, κυρίως τα Σαββατοκύριακα προτιμούσε να πηγαίνει για περπάτημα με τις φίλες της και να ξεκουράζεται σπίτι, παρέα με την οικογένειά της.
Για να πετύχει κάποιος, μας λέει, ότι πρέπει να είναι συνεπής καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς, να αφιερώνει χρόνο τον εαυτό του και να ξεκουράζεται και κυρίως να μην έχει άγχος, γιατί μπορεί αν αποδειχθεί καταστροφικό.
Στους συνυποψήφιούς της που δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, τους συμβουλεύει να κοιτάξουν και άλλες επιλογές, καθώς υπάρχουν αρκετές, ενώ εάν είναι τόσο δυνατοί ψυχικά, να ξαναδώσουν πανελλήνιες.
Γ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΟ
Ο Γιώργος Παπαδόπουλος, μαθητής του 1ου Λυκείου, συγκέντρωσε μαζί με το ειδικό μάθημα των Αγγλικών 17.030 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πειραιά. Δηλώνει ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, καθώς ήταν η πρώτη του επιλογή, γιατί του αρέσει να μαθαίνει για τους διεθνείς πολιτικούς θεσμούς.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, θεωρεί ότι ήταν μέτριας δυσκολία, με το μάθημα της Ιστορίας, να τον δυσκολεύει περισσότερο.
Πήγαινε φροντιστήριο και θεωρεί ότι τον βοήθησε αρκετά, ενώ πιστεύει ότι μπορεί κάποιος να τα καταφέρει και χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου, αρκεί να προσπαθήσει αρκετά.
Διάβαζε περίπου 2 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερό του χρόνο, προτιμούσε να είναι σπίτι με την οικογένειά του και να ξεκουράζεται.
Θεωρεί ότι δεν υπάρχουν μυστικά, για να πετύχει κάποιος στις Πανελλήνιες, καθώς ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Το βασικό, όπως μας λέει, είναι η θέληση και η προσήλωση που πρέπει να έχει ο κάθε υποψήφιος προς τον στόχο του.
Για όσους δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, τους λέει να έχουν το κεφάλι ψηλά και να μην απογοητεύονται και όσοι θέλουν και μπορούν, να ξαναδώσουν εξετάσεις, ενώ υπάρχουν και πολλοί άλλοι δρόμοι που μπορούν να ακολουθήσουν.
Π. ΤΣΟΛΑΚΗΣ: ΣΤΟΧΟΣ ΕΠΕΤΕΥΧΘΗ
Ο Παναγιώτης Τσολάκης, μαθητής του 2ου Λυκείου Κω, συγκέντρωσε 15.700 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (ΟΠΑ), που ήταν και η πρώτη του επιλογή, καθώς και ο πατέρας του ασχολείται με τα οικονομικά, αλλά και ο ίδιος βρίσκει πολύ ενδιαφέρον το Τμήμα και αναφέρει ότι ο στόχος που είχε θέσει επετεύχθη, έστω και αν χρειάστηκαν πολλές θυσίες.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, θεωρεί ότι ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με πέρυσι, με τα Μαθηματικά, να τον δυσκολεύουν περισσότερο.
Το φροντιστήριο, όπως λέει, έπαιξε τεράστιο ρόλο στο να τα καταφέρει, καθώς τον βοήθησε αρκετά στο να του λυθούν οι απορίες που είχε κατά την διάρκεια της χρονιάς και θεωρεί σχεδόν αδύνατο, έτσι όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, ένας μαθητής, να γράψει καλά χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου.
Διάβαζε περίπου 3 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερο χρόνο του, κυρίως τα Σαββατοκύριακα έβγαινε με τους φίλους του και πήγαινε προπονήσει μπάσκετ στον Ιπποκράτη.
Για να τα καταφέρει ένας υποψήφιος στις Πανελλήνιες, όπως μας λέει, πρέπει να είναι συγκεντρωμένος στο στόχο του, να είναι μεθοδικός και να έχει υπομονή.