Ολοένα και περισσότερο έδαφος μεταξύ των επιλογών των καταναλωτών κερδίζουν σταδιακά τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη ή με περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης, με τα μερίδια αγοράς τους να ενισχύονται ταχύτατα. Μάλιστα, αρχίζουν να αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στην αγορά των γλυκισμάτων και ειδών ζαχαροπλαστικής, καθώς το κοινό επιμένει να στρέφεται σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
Όπως προκύπτει από νέα μελέτη της εταιρείας ερευνών IRI, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, η απουσία ζάχαρης αποτελεί πλέον έναν καθοριστικό παράγοντα κατά την επιλογή ενός νέου προϊόντος από τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. Όταν ένας καταναλωτής θέλει να δοκιμάσει για πρώτη φορά ένα καινούργιο προϊόν, είναι βέβαιο ότι θα ανατρέξει στα συστατικά που αναγράφονται στη συσκευασία του. Εάν πρόκειται για προϊόν χωρίς ζάχαρη, τότε η πιθανότητα αγοράς του είναι πολύ μεγαλύτερη έναντι ενός προϊόντος που περιέχει ζάχαρη.
Πλέον, ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 40% των καταναλωτών αναζητά προς αγορά κάθε προϊοντική επιλογή που δεν περιλαμβάνει ζάχαρη, με τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων να «τρέχουν» με ρυθμούς ταχύτερους έναντι των συμβατικών προϊόντων που περιέχουν ζάχαρη. Η νέα αυτή τάση περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προϊόντα με περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης, χωρίς καθόλου ζάχαρη ή χωρίς πρόσθετη ζάχαρη (επιπλέον εκείνης που χρησιμοποιείται κατά την παρασκευή ενός προϊόντος). Όλα αυτά τα αγαθά συγκλίνουν ωστόσο σε έναν κοινό σκοπό: Την αναζήτηση τροφών που δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό και προάγουν την υγεία και την ευεξία.
«Ο κόσμος επιστρέφει σήμερα στο υγιεινό φαγητό, σε πλήρη αντιδιαστολή με τη δεκαετία του ’80 όταν ξεκίνησε ο «έρωτας» με το βιομηχανικό φαγητό», εξήγησε πρόσφατα ο ερευνητής και επίκουρος καθηγητής στο πανεπιστήμιο γαστρονομικών επιστημών Pollenzo, Michele Filippo Fontefrancesco, μιλώντας σε πάνελ για το μέλλον της γεωργίας και αγροδιατροφής.
Σοκολάτα χωρίς ζάχαρη
Πέραν των άλλων γλυκισμάτων, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται και στη σοκολάτα χωρίς ζάχαρη. Και μπορεί η εν λόγω κατηγορία να κατέχει ακόμη αρκετά χαμηλά μερίδια αγοράς, οι πωλήσεις ωστόσο έχουν διπλασιαστεί από το 2017. Είναι ενδεικτικό ότι το 2017, το μερίδιο αγοράς της σοκολάτας χωρίς ζάχαρη δεν ξεπερνούσε το 0,8%, ωστόσο το 2021 έφτασε το 1,5%.
Όπως επιβεβαιώνεται από επιμέρους στοιχεία της μελέτης της IRI, όσο περισσότερο καινοτόμα είναι τα νέα προϊόντα που ανήκουν στην κατηγορία σοκολάτα χωρίς ζάχαρη, τόσο περισσότερο αυξάνονται τα ποσοστά των πωλήσεών τους. «Η καινοτομία είναι κάτι που πρέπει να συνεχιστεί και θα συνεχιστεί», συναινούν παράγοντες με καλή γνώση της εικόνας της αγοράς.
Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των γλυκισμάτων χωρίς ζάχαρη – εξαιρουμένης της σοκολάτας – κινούνται στα ίδια επίπεδα με το 2017.
Η διαμόρφωση των τιμών
Καθώς τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη θεωρούνται premium προϊόντα είναι φυσικό η τιμή τους να είναι αυξημένη. Ωστόσο, αρκετοί καταναλωτές δείχνουν να μην τους απασχολεί σε μεγάλο βαθμό αυτό το ζήτημα.
Και για του λόγου το αληθές φαίνεται πως όσοι αγοράζουν σοκολάτα χωρίς ζάχαρη ενδιαφέρονται για την πορεία της τιμής της, έναντι εκείνων που αγοράζουν γλυκίσματα χωρίς ζάχαρη και που δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη διαμόρφωση των τιμών.
Τα πλεονεκτήματα της αγοράς των προϊόντων χωρίς ζάχαρη
Παράγοντες της αγοράς, παρακολουθώντας στενά τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, εκτιμούν ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για αυτή τη νέα «γενιά» προϊόντων, εκείνων χωρίς ζάχαρη.
Ειδικότερα, θεωρούν ότι τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη είναι εφικτό να εδραιωθούν και να αντικαταστήσουν στο άμεσο μέλλον μια συγκεκριμένη κατηγορία αγαθών, όπως εκείνα που περιέχουν υποκατάστατα ζάχαρης ή αφορούν σε χυμούς φρούτων και παγωμένα επιδόρπια γάλακτος και πολλά ακόμη.
Τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη άλλωστε μπορούν να κερδίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο σε ειδικές περιστάσεις, όπως για παράδειγμα τις εορτές των Χριστουγέννων. Πρόκειται άλλωστε για προϊόντα που είναι σε θέση να προάγουν την ευεξία και έναν πιο θρεπτικό τρόπο ζωής, καθώς και να καλύψουν πλήρως τις διατροφικές ανάγκες της καθ’ όλα απαιτητικής σύγχρονης ζωής.
Η υιοθέτηση άλλωστε καινοτόμων ιδεών μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή μιας πολύ μεγάλης ποικιλίας προϊόντων χωρίς ζάχαρη, είτε πρόκειται για σοκολάτα, είτε για άλλα γλυκίσματα και είδη ζαχαροπλαστικής. Όσο θα επεκτείνεται αυτή η γκάμα, τόσο θα αυξάνονται οι πιθανότητες για ενίσχυση των μεριδίων αγοράς μιας κατηγορίας προϊόντων που… ήρθαν για να μείνουν.
insider.gr