Στην προετοιμασία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για να νομοθετήσει και να λειτουργήσει εντός του έτους 2025 την «κάρτα του νησιώτη», στην οποία θα ενσωματωθεί τόσο το μεταφορικό ισοδύναμο, όσο και άλλα προνόμια, τα οποία θα ανακοινωθούν στην πορεία αναφέρεται σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο υφυπουργός κ. Γιάννης Παππάς αποκαλύπτοντας επιπλέον ότι έχουν εντοπιστεί ατασθαλίες στο μεταφορικό ισοδύναμο, για κάποιες από τις οποίες τα ευρήματα είναι σοβαρά και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης η οποία και γίνεται.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρεται στην ίδια συνέντευξη στις επικείμενες ευρωεκλογές τονίζοντας ότι ο πήχης της κυβέρνησης είναι να στείλει στην Ευρωβουλή τους καλύτερους εκπροσώπους της χώρας για να πετύχουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις, ενώ ιδιαίτερη μνεία κάνει και στο τουριστικό «θαύμα» της Ρόδου τονίζοντας ότι τα στοιχεία των προκρατήσεων είναι θετικά και προδιαγράφουν άνοδο.
Σε ό,τι αφορά στην πολιτική προστασία και στην θωράκιση της χώρας έναντι των φυσικών φαινομένων αλλά και των πυρκαγιών του καλοκαιριού ο κ. Παππάς τονίζει ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια να εκσυγχρονιστούν δραστικά όλες οι υποδομές και προβλέπεται δαπάνη άνω των 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Aναλυτικά η συνέντευξη του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Παππά.
• Είδαμε πριν λίγες ημέρες ότι βραβεύσατε πολίτες και φορείς που συμμετείχαν στην δια θαλάσσης εκκένωση της νότιας Ρόδου εξαιτίας των πυρκαγιών τον Ιούλιο 2023. Τι σηματοδοτεί η βράβευση αυτή;
Η βράβευση αποτελεί το ελάχιστο «ευχαριστώ» προς όσες και όσους συνέβαλαν για να έρθει εις πέρας μία τόσο μεγάλη επιχείρηση εκκένωσης η οποία είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό που καταφέραμε να απομακρύνουμε πειθαρχημένα και με ασφάλεια τόσους ανθρώπους, θα είμαι πάντα υπερήφανος για εκείνες τις στιγμές και θα τις θυμόμαστε για να μας διδάσκουν το θαύμα της ανθρώπινης αλληλεγγύης. Εκείνες τις ημέρες όλοι οι Ροδίτες γίναμε μία γροθιά. Θα ήθελα για ακόμα μία φορά να ευχαριστήσω θερμά τους ιδιώτες εθελοντές κυβερνήτες σκαφών και πλοιοκτήτες, τα στελέχη του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού, της Α΄ Διεύθυνση Αστυνομίας Δωδεκανήσου, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ρόδου, του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον Δήμο Ρόδου, και άλλους, μεμονωμένους εθελοντές.
• Μπορεί ακόμα να διανύουμε τον χειμώνα ωστόσο σε λίγους μήνες θα αντιμετωπίσουμε ξανά τον κίνδυνο πυρκαγιών όπως τα προηγούμενα καλοκαίρια. Πώς προετοιμάζεται η κρατική μηχανή;
Την περασμένη εβδομάδα είχα την χαρά και την τιμή να εκπροσωπώ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην τελετή ονοματοδοσίας δύο νέων υπερσύγχρονων πλοίων του Πυροσβεστικού Σώματος που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Κλιματικής κρίσης και Πολιτικής. Τα δύο νέα αυτά σκάφη αποτελούν μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση της Πολιτικής Προσταστίας και της μεγάλης προσπάθειας που δίνει η Ελληνική Πολιτεία για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Τα δύο σκάφη χρηματοδοτήθηκαν από προηγούμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020 και με μεγάλη προσπάθεια, των στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος σώθηκαν τελικά οι πόροι. Και αυτό είναι ένα μικρό δείγμα. Η Ελληνική Πολιτεία καταβάλλει κάθε προσπάθεια να εκσυγχρονίσει δραστικά όλες τις υποδομές της Πολιτικής Προστασίας με παραπάνω από 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ θα διατίθενται για υποδομές που σχετίζονται με την Πολιτική Προστασία.
• Κύριε Παππά, πώς σχολιάζετε την απόφαση της άρνησης της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων να εγκρίνει τη χωροθέτηση υδατοδρομίου στο Μανδράκι, στην περιοχή του Ναυτικού Ομίλου Ρόδου (ΝΟΡ);
Είναι αναμφίβολα μία απόφαση η οποία είναι απόλυτα σεβαστή όπως και η αποστολή της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων. Διάβασα με μεγάλη προσοχή το σκεπτικό της απόφασης ότι «αιτούμενη δραστηριότητα θα προκαλέσει βλάβη σε ένα από τα πλέον προβεβλημένα σημεία του αρχαιολογικού χώρου της Ρόδου και του ιστορικού τόπου του Μανδρακιού, που περιλαμβάνει τον αρχαίο Πολεμικό Λιμένα, το Φρούριο του Αγίου Νικολάου αλλά και σημαντικά νεότερα μνημεία». Θα μου επιτρέψετε ωστόσο να τονίσω ότι τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα για το νησί της Ρόδου δεν είναι κάτι καινούργιο. Άλλωστε ζουν ακόμα άνθρωποι που έχουν μνήμες από την εποχή που τα υδροπλάνα προσθαλασσώνονταν στο λιμάνι της Ρόδου. Αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι τα υδροπλάνα μπορούν να δώσουν περαιτέρω ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη ενός κορυφαίου προορισμού της Μεσογείου, όπως είναι κατά γενική ομολογία η Ρόδος, ενώ μπορεί να δώσει λύσεις στη σύνδεση των πολλών νησιών μας η οποία είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς εργαζόμαστε έτσι ώστε να βρεθεί λύση και ευελπιστώ ότι με καλή διάθεση η λύση θα βρεθεί προς όφελος των νησιωτών μας.
• Επειδή αναφερθήκατε στην τουριστική ανάπτυξη, έχουμε συνηθίσει την Ρόδο να βρίσκεται στην κορυφή των προορισμών κάθε χρόνο και να σπάει τα ρεκόρ αφίξεων. Τι να περιμένουμε για φέτος;
Η Ρόδος θα συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή των προορισμών στην Ελλάδα τόσο από τις χώρες της Ευρώπης όσο και από άλλες περιοχές. Τα στοιχεία των προκρατήσεων είναι θετικά και προδιαγράφουν άνοδο. Παράλληλα σχεδιάζεται η έναρξη της θερινής σεζόν νωρίτερα τον Μάρτιο, ενώ συνεχίζονται οι ναυλωμένες πτήσεις, στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος σε συνεργασία με Tour Operator του εξωτερικού.
Το θετικό κλίμα για το νησί της Ρόδου αποτυπώνεται στο γεγονός ότι από τις 3 Ιουνίου θα υπάρχει απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με το Μπαχρέιν με την Gulf Air, που είναι ο εθνικός αερομεταφορέας του Βασιλείου του Μπαχρέιν, όπως ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη από τον Δήμο Ρόδου.
Η απευθείας αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με το Μπαχρέιν αποτελεί εγχείρημα με ιδιαίτερη αξία και βαρύτητα, τοποθετώντας τη Ρόδο στους βασικούς προορισμούς του εθνικού αερομεταφορέα του Βασιλείου του Μπαχρέιν και σηματοδοτεί το άνοιγμα του νησιού μας σε νέες αγορές όπως η Νότια Κορέα, η Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
• Η καθημερινότητα στα Δωδεκάνησα ωστόσο παραμένει δύσκολη με το Μεταφορικό Ισοδύναμο να βρίσκεται σταθερά στα πρώτα θέματα συζήτησης. Ποιος είναι ο σχεδιασμός;
Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι ίσως το σημαντικότερο εργαλείο που έχουμε στα χέρια μας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ώστε να μπορούμε να ασκήσουμε νησιωτική πολιτική και να εξισορροπούμε στο μέτρο του δυνατού τις ανισότητες που διαπιστώνονται λόγω της μεγάλης απόστασης που υπάρχει και έχει επίπτωση στο κόστος ζωής. Τις προηγούμενες ημέρες έγιναν καταβολές και συνεχίζονται. Προτεραιότητά μας είναι η διασφάλιση ενός μέτρου το οποίο πρέπει να λειτουργεί προς όφελος των νησιωτών. Και το λέω αυτό διότι έχουν εντοπιστεί ατασθαλίες στο μεταφορικό ισοδύναμο που δικαιούνται επιχειρήσεις, για κάποιες από τις οποίες τα ευρήματα είναι σοβαρά και χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης η οποία και γίνεται. Μέσα στο 2025 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η «κάρτα του νησιώτη», στην οποία θα ενσωματωθεί τόσο το μεταφορικό ισοδύναμο, όσο και άλλα προνόμια, τα οποία θα ανακοινωθούν. Ο αποκλειστικός μας στόχος είναι το συμφέρον των νησιωτών μας και η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος. Θέλουμε κάθε ευρώ να πιάνει τόπο για τους νησιώτες μας.
• Κ. Παππά, αν σας ζητούσαμε να θέσετε έναν πήχη για τις επικείμενες ευρωεκλογές, ποιος θα ήταν αυτός;
Ο πήχης δεν είναι αριθμητικός αλλά ποιοτικός και αφορά στα προβλήματα των πολιτών και την προσπάθεια της χώρας να αντιμετωπίσει τα υφιστάμενα προβλήματα. Ξέρετε, υπάρχει η συνήθεια πολλοί να χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα κάθε εκλογικής διαδικασίας για να βγάζουν συμπεράσματα. Οι ευρωεκλογές είναι μία ξεχωριστή εκλογική διαδικασία με ξεχωριστή σημασία και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Είδαμε όλοι το μέγεθος της συζήτησης για το ψήφισμα συγκεκριμένων πολιτικών ομάδων που στράφηκαν εναντίον της χώρας μας μόνο και μόνο για να προκαλέσουν ζημιά στην κυβέρνηση και να την καρπωθούν στις επερχόμενες ευρωεκλογές. Ο πήχης μας λοιπόν είναι να στείλουμε στην Ευρωβουλή τους καλύτερους εκπροσώπους της χώρας μας για να πετύχουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις στην Ευρώπη για τους συμπολίτες μας.
dimokratiki.gr