Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Η Σ. Παρισίδη μιλάει για την επόμενη ημέρα στον τουρισμό , τις προτάσεις της Δύναμης Αλλαγής και τις επιπτώσεις του κορωνοϊού

25/04/2020
814 Εμφανίσεις
2 Σχόλια

Για την επόμενη ημέρα στον τουρισμό , τις προτάσεις της Δύναμης Αλλαγής , τις υγειονομικές υποδομές που πρέπει να υπάρχουν σε τουριστικές περιοχές και το πως θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία στην μετά κορονοιό εποχή, μίλησε στο Ράδιο Πρώτο 91.5 η κα. Σμαράγδα Παρισίδη.

Η γνωστή ξενοδόχος και αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν καλεσμένη στην πρωινή εκπομπή του Ράδιο Πρώτο 91.5 την Παρασκευή το πρωί προτείνοντας και περιγράφοντας το δικό της πλάνο διαχείρισης και επανάκαμψης από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση, πριν τις επίσημες ανακοινώσεις του Δήμου Κω.

Αναλυτικά:

Ποιες οι θέσεις και προτάσεις της Δύναμης Αλλαγής για την επόμενη μέρα στον τουρισμό και την οικονομία;

«Καλημέρα,  Χριστός ανέστη! χρόνια πολλά στους Γιώργηδες και τις Γεωργίες μας για εχθές και τις Ζωήτσες μας σήμερα . Ευχαριστώ για την πρόσκληση και τη φιλοξενία στο Ράδιο Πρώτο για ακόμα μια φορά!

Πριν αναφερθώ επιγραμματικά στις προτάσεις της Δύναμης Αλλαγής, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι δεν είναι πέντε πράγματα και τελειώσαμε.

Το θέμα που θα αντιμετωπίσουμε έχει πάρα πολλές παραμέτρους, «ανοιχτές πληγές», με αποτέλεσμα οι καθημερινές εξελίξεις να δημιουργούν κι άλλες ανάγκες και άλλα προβλήματα για λύση. 

Πρέπει να είμαστε έτοιμοι ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά, γιατί τώρα όλοι λένε ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής προορισμός και ο μόνος προορισμός για το 2020,αλλά αν ένα κρούσμα δεν αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και αμεσότητα, όχι μόνο θα χάσουμε την αξιοπιστία μας, αλλά θα χάσουμε και τα κεκτημένα όλων των προηγούμενων ετών.

Ας δούμε τώρα τα δεδομένα

Θα υπάρχει μεγάλη προσφορά αλλά μειωμένη ζήτηση,  παραδοσιακές αγορές για την Κω, δεν έχουν ελέγξει την πανδημία με αποτέλεσμα τα ταξίδια να έρχονται σε δεύτερη μοίρα, οι αεροπορικές συνδέσεις έχουν περιοριστεί,με τα νέα δεδομένα τουλάχιστον για φέτοςαλλάζει ο χάρτης του target group ηλικιακά κ.α.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Η ΥΓΕΙΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!

Πρώτο βήμα, είναι η εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του Κωακού τουριστικού προϊόντος. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι και να προχωρήσουμε σε ενέργειες που θα ενισχύουν τη δυναμική  του τουριστικού μας προϊόντος, έναντι των άλλων  τουριστικών προορισμών.

Άμεσα, να συγκαλέσουμε σύσκεψη με εκπροσώπους των tour operators και να προβούμε σε ειδικές συνεργασίες προβολής μέσω των δημοσιογράφων και των ΜΜΕ τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο. Ενισχύονται με αυτόν τον τρόπο οι δημόσιες σχέσεις του νησιού μας αλλά κυρίως γίνεται και ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και προτάσεων σχετικά με το φλέγον ζήτημα

  • Προτείνουμε τη Σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού.
  • MARKETING – BRANDING – ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
     
     δεν πρέπει να σταματήσεις να προβάλλεσαι εν καιρώκρίσης.
     
     Η κρίση δημιουργεί αναγκαστικά ευκαιρίες εξέλιξης.
     
     Η στρατηγική  μας πρέπει να είναι ξεκάθαρη σε αυτές τις  κατευθύνσεις, ώστε όταν λήξουν τα περιοριστικά μέτρα, να είμαστε έτοιμοι, να υποδεχτούμε τους επισκέπτες μας.
     
     Ήδη μέσω της δημοσιότητας, από μέσα επικοινωνίας σε όλο τον κόσμο, έχει γίνει εξαιρετική προβολή της χώρας.
     
     Αυτό μας δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις χώρες, που αποτελούσαν εναλλακτική επιλογή για το ίδιο καταναλωτικό κοινό.
     
     Προτείνουμε λοιπόν τη δημιουργία περιεχομένου για την προβολή της Κω που θα ενταχθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα Greece From Home που δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τη Marketing Greece.
     
     Είναι ένας τρόπος να κρατήσουμε ζωντανή την εικόνα της Κω στους επισκέπτες μας.
  • Ο τουρισμός της Κω πρέπει να προσαρμοστεί στους κανόνες της ψηφιακής οικονομίας να γίνει δηλαδή ένα smart island.
  • Το πιστωτικό voucher να ενισχυθεί από τους ξενοδόχους μας σε συνεργασία με όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού με επιπρόσθετες παροχές ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς.

Η Κως πρέπει να παραμείνει ασφαλής, ως τουριστικός προορισμός. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ευρωπαϊκό αλλά ούτε και εθνικό πλαίσιο για τα πρωτόκολλα ασφαλούς εισόδου επισκεπτών στη χώρα μας και κατ΄ επέκταση στο νησί μας. Ο Δήμος θα πρέπει να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση.

  • Ο Δήμος Κω μαζί με τους άλλους τουριστικούς δήμους οφείλει να ζητήσει από την κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει επιδοτούμενα σεμινάρια για τους εποχικά εργαζόμενους και ανέργους στον τουρισμό.
  • Απαλλαγή από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού αλλά και από τα τέλη κοινόχρηστων χώρων όχι μόνο των επιχειρήσεων που διέκοψαν τη λειτουργία τους αλλά και των εποχικών επιχειρήσεων που θα πληγούν από την κρίση. Το ίδιο και για τους όλους τους εργαζόμενους είτε είναι σε αναστολή εργασίας είτε είναι εποχικά απασχολούμενοι.
  • Στα πλαίσια επανασχεδιασμού του ΕΣΠΑ, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πρέπει να προωθήσει τη δημιουργία ενός ειδικού προγράμματος για τον τουρισμό στα νησιά, ώατε να χρηματοδοτηθούν επενδυτικά σχέδια όπως
  • η επένδυση στην ποιότητα,
  • σε νέες μορφές τουρισμού,
  • η προσέλκυση επισκεπτών νεώτερων ηλικιών,
  • το άνοιγμα στην εσωτερική αγορά…    Αν και ο εσωτερικός τουρισμός δεν είναι η λύση, αποτελεί μια πρώτη διέξοδο για την επανεκκίνηση της αγοράς και της οικονομικής δραστηριότητας
  • Το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης, μας δίνει την ευκαιρία να εντάξουμε μεγάλα, αναπτυξιακά έργα υποδομής όπως:
  • Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Κω.
  • Η νέα περιμετρική οδός στην πόλη της Κω
  • Η κατασκευή των δύο μαρινών σε Κέφαλο και Καρδάμαινα.
  • Η ανακατασκευή του επαρχιακού οδικού δικτύου.




1.Σε καλό σενάριο , πως θα μπορέσουν να λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία ;

Οι ειδικοί του τουρισμού πιστεύουν ότι οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν ακόμα και μετά τον κορωνοϊό, αλλά τα πρότυπα  υποδοχής θα αλλάξουν.

Μια πρόσφατη έρευνα του Trip advisor τονίζει ότι «Οι επισκέπτες μας, θα πρέπει να πειστούν και να δουν τις πραγματικές αλλαγές που γίνονται από τους τουριστικούς προορισμούς,  για να κάνουν τα ταξίδια πιο ασφαλή.

Με λίγα λόγια να  είναι σίγουροι πριν ταξιδέψουν.

Είναι σημαντικό για τα ξενοδοχεία να ανακαλύψουν σε βάθος τα χαρακτηριστικά των νέων αναγκών των πελατών τους.

Η βελτίωση της ποιότητας και των υπηρεσιών για την προσαρμογή στις ανάγκες των πελατών, είναι κρίσιμη .

Τα ξενοδοχεία και γενικά όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού, θα πρέπει να κάνουν προσαρμογές εγκαίρως, με υψηλά πρότυπα υγιεινής που να εξασφαλίζουν την ασφάλεια, σε συνδυασμό με την ευχάριστή διαμονή.

Προσωπικά πιστεύω πως  τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια μπορούν να προωθήσουν την αξιοπιστία τους με την επιλογή πρώτων υλών από τοπικά προϊόντα και να δημιουργήσουν μια ασφαλή εικόνα. *Αυτό βοηθάει στην ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας και του πρωτογενούς τομέα.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες θα πρέπει να είναι έτοιμες να εντάξουν στις υπηρεσίες τους και άλλες λειτουργίες ικανές να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των καιρών.  

Επιγραμματικά θα αναφερθώ στα πρωτόκολλα που θα πρέπει να τηρούνται τόσο στους χώρους του ξενοδοχείου πρώτα από το προσωπικό στο θέμα της ατομικής υγιεινήςτης καθαριότητας των δωματίων και των  κοινόχρηστων χώρωνκαι της τήρησης των απαιτούμενων αποστάσεων στους κοινόχρηστους χώρους εστιατόρια πισίνες χώρος υποδοχής κ.α. Σίγουρα θα χρειαστεί να αλλάξει ακόμα και η διαρρύθμιση των κοινόχρηστών χώρων πχ τραπέζια 4 ατόμων, στις πισίνες οι ξαπλώστρες να έχουν απόσταση και ίσως τον αριθμό του δωματίου για να μη χρησιμοποιούνται οι ξαπλώστρες από διαφορετικούς πελάτες και άλλα πολλά!!!

Όλα αυτά αυξάνουν το κόστος λειτουργίας, αλλά η υγεία και η διασφάλιση της ποιότητας η οποία είναι το ζητούμενο τη φετινή χρονιά θα χρειαστεί θυσίες.

Βεβαία είναι αμφίβολο αν το ξενοδοχείο θα μπορέσει να ανταπεξέλθει οικονομικά αν υποθέσουμε ότι θα λειτουργήσει για 3 μήνες με λιγότερη δυναμικότητα από αυτή που έχει σχεδιαστεί αν απαιτηθεί να εξασφαλιστεί η απόσταση στους κοινόχρηστους χώρους και αν οριστεί συγκεκριμένος αριθμός τετραγωνικών  μέτρων σχετικός με την δυναμικότητα των μονάδων.…

Τονίζω Σάντυ, ότι τα παραπάνω αφορούν σκέψεις που προκύπτουν από τις συζητήσεις μας με τους quality  implementation και F&B managers των πρακτορείων που συνεργαζόμαστε και τίποτα δεν έχει αναγγελθεί επίσημα για το πώς θα πρέπει να λειτουργήσουμε και τι θα ζητήσουν τα πρακτορεία από τα ξενοδοχεία προκειμένου να στείλουν τους πελάτες τους και να εξασφαλίσουν την ασφάλεια τους αλλά και εμείς με τη σειρά μας να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια των εργαζομένων…

Είναι ένα σχέδιο δράσης το οποίο είναι στα σκαριά και οι προτάσεις και το πλάνο λειτουργίας, αναπροσαρμόζονται καθημερινά μέχρι να υπάρξει ολοκληρωμένο και τεκμηριωμένο σχέδιο το οποίο να είναι ρεαλιστικό και κυρίως να εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των ξενοδοχείων που θα ανοίξουν φέτος για πολύ λίγους μήνες, με αμφισβητούμενη πληρότητα αλλά με πολύ αυξημένες παροχές στην ποιότητα. Για τον λόγο αυτό δύναμη αλλαγής σαν πρώτο βήμα, ζητάει να επιδοτηθούν προγράμματα εκπαίδευσης στα νέα δεδομένα για τους εργαζόμενους στον τουριστικό κλάδο.


2.Αν πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές υγείας;

Από χθες… ειδικά σε ένα τουριστικό προορισμό όπως η Κως η εξασφάλιση της διατήρησης της υγείας του επισκέπτη κατά τη διάρκεια της διαμονής του στο νησί είναι προαπαιτούμενο. Για να μην αναφερθώ στους συνδημότες μας που δικαιούνται ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας και ένα νέο νοσοκομείο εξοπλισμένο σε φαρμακευτικό υλικό αλλά και νοσηλευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων

3.Πως θα διαχειριστούμε ένα κρούσμα ήπιο στην τουριστική σεζόν;

Μακάρι να μη χρειαστεί. Δεν υπάρχει ακόμα σχεδιασμός, αλλά θα σου πω την προσωπική μου εκτίμηση.

Ο δήμος θα πρέπει άμεσα να βοηθήσει το νοσοκομείο με α) χρηματοδότηση φαρμακευτικού υλικού όπως προμήθεια μασκών γαντιών και να αποθηκεύσει φαρμακευτικό υλικό για ώρα ανάγκης β) να προβεί σε συνεργασία με τη διοίκηση του νοσοκομείου και την περιφέρεια στην αγορά ασθενοφόρου και αν αυτό δεν είναι εφικτό, να προβεί στη μίσθωση  ασθενοφόρου για τους καλοκαιρινούς μήνες, γ) για  το θέμα του νοσηλευτικού προσωπικού, να αιτηθεί αν όχι μόνιμο προσωπικό στο νοσοκομείο, τουλάχιστον μετάθεση γιατρών νοσηλευτών για 4 μήνες, δ) να χρηματοδοτήσει την παροχή δωρεάν εκπαίδευσης πρώτων βοηθειών και άμεση λήψη αποφάσεων για αίτημα δημιουργίας νοσηλευτικής σχολής  γ) να καταγράψει όλους τους εθελοντές με γνώσεις πρώτων βοηθειών.

Ο δήμος  Κω  θα πρέπει α) να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει την πιθανότητα εμφάνισης κρούσματος γιατί το νοσοκομείο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες δε θα μπορέσει να ανταπεξέλθει, αρχικά με  τον εντοπισμό, την προσαρμογή και τον εξοπλισμό εγκαταστάσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη νοσηλεία και απομόνωση ασθενών. Ένα «χώρο αναφοράς», όπου θα μεταφερθούν από τα ξενοδοχεία διαμονής τους τα  τυχόν κρούσματα για απομόνωση και παρακολούθηση, ώστε οι υπόλοιποι τουρίστες να συνεχίσουν ανενόχλητοι τις διακοπές τους

β )Να έχει στη διάθεση του Τεστ Ανίχνευσης Κορωνοϊού COVID-19. Πιστεύω  πως Θα πρέπει να δημιουργηθούν βάσεις για άμεση διερεύνηση και ο Δήμος σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, θα πρέπει να διαχειρίζονται τοπικά, επιχειρησιακά & επικοινωνιακά, τα τυχόν συμβάντα.

Μακάρι να μη χρειαστεί να το δούμε, αλλά από την άλλη, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι  στην περίπτωση αυτή και αφού δεν υπάρχει πρόταση ακόμα αλλά ούτε και  σχέδιο δράσης, ας ξεκινήσουμε με αυτό  για να μη μείνουμε στο «βλέποντας και κάνοντας» …

Η δύναμη αλλαγής προτείνει για την Κω, ως τουριστικό προορισμό, να δημιουργήσει το δικό της τοπικό πρωτόκολλο ασφάλειας και υγιεινής.


4.Ποιες οι προτάσεις στήριξης για τους υπαλλήλους και επιχειρήσεις από δήμο και κράτος;

Οι δράσεις και οι προτάσεις που ειπώθηκαν, από όλες τις παρατάξεις , στο τελευταίο Δημοτικό συμβούλιο δείχνει τη θέληση για τη λήψη μέτρων ετοιμότητας σε δύο κατευθύνσεις, μια ενάντια στον απρόβλεπτο κορωνοϊό και μια για την ενίσχυση των πληττόμενων, χωρίς να ξεχνούμε και τον κίνδυνο που πιθανώς να υποκρύπτεται στις εγκαταστάσεις των χοτ σποτ.

Σχετικά με τις επιχειρήσεις αλλά και τους εργαζόμενους, ακούμε πως θα ληφθούν γενναίες αποφάσεις , γιατί όλοι αντιλαμβάνονται τη συμβολή του τουρισμού. Θα δούμε στην πορεία.

Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι τα ενισχυτικά μέτρα είναι μόνο για να ξεπεραστεί σε ορισμένο χρόνο η κρίση και έχουν κυρίως μορφή «προσωρινής παράτασης» των όποιων υποχρεώσεωνενώ συγχρόνως προστίθενται και άλλες καθημερινά! Το πρόβλημα είναι στο γεγονός  ότι, ενώ  μειώνουμε άθελα μας την παραγωγή, το δημόσιο χρήμα δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες. Δάνεια κίνησης με ευνοϊκούς μακροχρόνιους όρους είναι αναγκαίο να δοθούν.

5.Πόσο μπορούν να αντέξουν οι μονάδες , όμιλοι και μικρά ξενοδοχεία στην Κω δεδομένου του γεγονότος ότι υπήρξαν πολλαπλές κρίσεις με πιο πρόσφατη την χρεοκοπία της Τόμας Κουκ;

Στον τόπο μας μετά το capital control ο σεισμός, το μεταναστευτικό η πτώχευση της Thomas cook ήταν κρίσεις, που ανέκοψαν σε σημαντικό βαθμό τη δυναμική της τουριστικής ανάπτυξης… περάσαμε σεισμό και μεταναστευτικό!! οι τουριστικές επιχειρήσεις της Κω, δεν αντιμετωπίζουν αυτή την κρίση σαν την πρώτη κρίση μετά το 2009, είναι η 3η κρίση κατά σειρά. **Όταν «μας βρήκε το μεταναστευτικό» μπορούσαμε να «αντέξουμε» διότι λέγαμε μια χρονιά χαμένη, ΟΚ….. μετά, ήρθε ο σεισμός και τώρα αυτό… ε! όσο υγιής  και να είναι μια επιχείρηση μετά από όλα αυτά λυγίζει…

  1. Και για την πρόταση δημιουργίας οργάνου διαχείρισης τουρισμού;

Ο τουρισμός επηρεάζεται θετικά ή αρνητικά από εξωγενείς παράγοντες, τους οποίους συχνά αδυνατούμε να προβλέψουμε.. Η αντιμετώπιση ανάλογων καταστάσεων έως τώρα βασιζόταν σε  αρχές και διαδικασίες διαχείρισης κρίσης, για αρκετές από τις οποίες οι περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί και τουριστικές επιχειρήσεις διέθεταν κάποια τεχνογνωσία. Με τη συμμετοχή του Δήμου, των φορέων αλλά και επιχειρηματιών, ο Οργανισμός αυτός μπορεί να αποτελέσει το συντονιστικό κέντρο αυτής της μάχης και να διασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα του νησιού μας ως τουριστικού προορισμού με έμφαση στη μοναδικότητα της ιστορίας, της γαστρονομίας της γεωγραφικής θέσης και όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κω έναντι των άλλων τουριστικών προορισμών.

Η υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού δημιουργεί επιπλέον υποχρεώσεις και αν δομηθούν σωστά με την απαιτούμενη υποδομή, οργάνωση και διαφήμιση θα αποκτήσουν μόνιμο χαρακτήρα.

**Στον τουριστικό κλάδο δεν υπάρχουν διαθέσιμες μελέτες περίπτωσης για κρίσεις ανάλογου μεγέθους και διάρκειας, από τις οποίες θα μπορούσαμε να αντλήσουμε σαφή συμπεράσματα ή συγκρίσιμες πρακτικές για την αντιμετώπιση της κρίσης του νέου κορονοϊού.

Στο πλαίσιο αυτό, το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος ξεκίνησε ήδη μία πρώτη διεθνή έρευνα, με στόχο την αποτύπωση της εικόνας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού στην εποχή της πανδημίας της COVID-19 και τη μελέτη της μάρκας/brand «Ελλάδα».

«Tα ευρήματά αυτής της έρευνας μπορεί να αποδειχθούν πολύτιμα για την ανάπτυξη τουριστικής στρατηγικής για την χώρα μας μετά τη λήξη της πανδημίας» Συμπληρωματικά πιστεύω ότι θα βοηθήσουν την συγκεκριμένη ομάδα όταν συσταθεί να προσαρμόσει τα δεδομένα που θα προκύψουν  από τη μελέτη στις ανάγκες και δυνατότητες του νησιού μας έτσι ώστε να ανακάμψει σύντομα…»


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 2
Ανώνυμος
Ανώνυμος 25/04 - 14:17
Απορία
Η Δύναμη Αλλαγής δεν κατήργησε το φορέα που τώρα προτείνει να ιδρυθεί;
Αγγελική Μαλέκα
Αγγελική Μαλέκα 25/04 - 11:29
Διακοπές /Holiday /Vacances
Η ιδέα ότι θα εργαζόμουν στην Κω ήταν δώρο Θεού. Τις μέρες που ήμουν σε ολιγοήμερη άδεια ζούσα όσα μπορούσα σαν Τουρίστρια. Εύχομαι ειλικρινά να έρθει η ισορροπία και να τηρηθούν οι αποστάσεις. Ο συνωστισμός δεν έφερνε ποτέ εισόδημα. Καλή συνέχεια.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ