Επιδρομή και στη μαγιά έκαναν οι καταναλωτές της Κω και όχι μόνο αφού σημειώνεται έλλειψη τόση στην ξηρή όσο και στην νωπή σε όλο το νησί μας όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Οι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες φοβούμενοι ότι με τα αυστηρά μέτρα δεν θα είχαν την δυνατότητα ούτε ψωμί να αγοράσουν από τους φούρνους. Έτσι στο καλάθι με τα είδη πρώτης ανάγκης βρέθηκε και η μαγιά σε μεγάλες ποσότητες. Βέβαια ενόψει του Πάσχα πάντα υπάρχει ζήτηση καθώς οι νοικοκυρές φτιάχνουν τσουρέκια, κουλούρια και άλλα πασχαλινά εδέσματα αλλά φέτος είναι πρωτόγνωρο αυτό που συμβαίνει όπως μας μετέφεραν κύκλοι του λιανεμπορίου στο νησί μας. Μάλιστα ιδιοκτήτης καταστήματος μας έλεγε ότι εάν καταφέρει να εξασφαλίσει μία παλέτα μαγιά, με τέτοια ζήτηση θα εξαντληθεί μέσα σε λίγες ώρες.
Η κατανάλωση στο αλεύρι έχει αυξηθεί κατά 152,4% από τότε που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορονιού στην χώρα μας. Άλλωστε λίγη ώρα χαζέματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα διαπιστώσει κανείς ότι όλη η Κως φτιάχνει πλέον το δικό της ψωμί αφού οι χρήστες καθημερινά ανεβάζουν περήφανες φωτογραφίες από το χειροποίητο ζεστό σπιτικό ψωμί. Φυσικά δεν μένουν στο ψωμί. Τα τσουρέκια έχουν την τιμητική τους, οι περίπλοκες πίτες και αρκετά πρωτότυπα αρτοσκευάσματα που απαιτούν μαγιά.
Μάλιστα σε ότι αφορά την μαγιά είναι τέτοια η ζήτηση που πολλοί ρωτούν ανοικτά τους διαδικτυακούς τους φίλους ποιο κατάστημα ενδεχομένως έχει ακόμη στα ράφια του καθώς έχει μετατραπεί η υπόθεση μαγιά σε σαφάρι αναζήτησης. Έτσι μόλις ένα μίνι μάρκετ ή σούπερ μάρκετ καταφέρει να εξασφαλίσει μία ποσότητα νορμάλ υπό άλλες συνθήκες, το νέο ταξιδεύει αμέσως και μέσα σε λίγη ώρα εξαντλείται το προϊόν.
Η μαγιά και το αλεύρι δεν είναι τα μοναδικά προϊόντα στα οποία τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεών τους, πιέζοντας τις βιομηχανίες να παράξουν ακόμη περισσότερο προϊόν για να καλύψουν τις αυξημένες καταναλωτικές ανάγκες.
Σύμφωνα με τη Nielsen και όπως δημοσιεύει το Capital.gr,εκτός από τις προφανείς κατηγορίες όπως τα προϊόντα οικιακής χρήσης και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, που σημείωσαν άνοδο 18,9% και 13,2% αντίστοιχα, οι πωλήσεις τροφίμων και ποτών αυξήθηκαν κατά 8,9%. Με το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, να έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο καλάθι και στην μετά Covid-19 εποχή να πραγματοποιούν το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.
Σάντυ Λαδικού