Η άκαμπτη Στάση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και των Λιμεναρχείων Ρόδου και Κω θα τινάξει στον Αέρα το Θαλάσσιο Τουρισμό της Δωδεκανήσου .
Και ενώ η σαιζόν για το Θαλάσσιο Τουρισμό Ξεκίνησε και φαίνεται ότι θα πάει πολύ καλά εντούτοις δεν μπορεί να μην λείψει η Ασυνεννοησία και η αιώνια γραφειοκρατία κάπου στο χάος των κέντρων αποφάσεων .
Το πρόβλημα μεγάλο αφού έχουν «φάει» Κόκκινο το μεγαλύτερο ποσοστό των σκαφών τα οποία έρχονται στη Ρόδο και Κω από Λιμένες εκτός Σένγκεν της Ανατολικής Μεσογείου (όπως Τουρκία) ουσιαστικά για λόγους τους οποίους πλέον δεν υπάρχει λογική εξήγηση .
Ο Θαλάσσιος Τουρισμός της Δωδεκανήσου έχει γίνει ένα μπαλάκι το οποίο πηγαίνει από την μία υπηρεσία στην άλλη .
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι σκάφη από τις προαναφερόμενες χώρες μπορούν να εισέλθουν στη χώρα σε επιλεγμένες πύλες εισόδου μόνο με το πλήρωμα τους . Και ως εδώ όλα καλά .
Δυστυχώς όμως ο Διαβατηριακός Έλεγχος της Ρόδου και της Κω ακολουθώντας εντολές του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας κοινοποιεί μια διαταγή όπου αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες δεν θα πραγματοποιούν Διαβατηριακό Έλεγχο στους Επιβαίνοντες αλλά ο έλεγχος των Ναυτικών θα γίνεται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου και Κω .
Πηγαίνουν λοιπόν οι Ναυτικοί Πράκτορες με τα έγγραφα και τις ταυτότητες / διαβατήρια των ναυτικών στα Λιμεναρχεία Ρόδου και Κω και εκεί βρίσκουν αρνητική στάση από τους λιμενικούς διότι λένε πως ναυτικός είναι αυτός ο οποίος έχει ναυτικό φυλλάδιο που την ίδια ώρα όμως αναγνωρίζουν μέσω Νόμων , Διατάξεων , Εγκυκλίων , ΚΥΑ κλπ ότι «Ναυτικός νοείται οποιοδήποτε πρόσωπο έχει προσληφθεί ή απασχολείται ή εργάζεται και με οποιαδήποτε ειδικότητα ναυτολογείται επί πλοίου στο οποίο έχει εφαρμογή ο παρών Κανονισμός.» παρόλα αυτά όμως παραπέμπουν το θέμα στον Διαβατηριακό Έλεγχο . Αυτό συμβαίνει ακόμα και για Ευρωπαίους Πολίτες αλλά και μετά την γνωμοδότηση των Υπηρεσιακών Παραγόντων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπου μεταξύ άλλων αναφέρουν : πλήρωμα θεωρούνται επιβαίνοντες οι οποίοι έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης του Ιδιωτικού Σκάφους Αναψυχής οι οποίοι όμως δεν απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία περί Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής να έχουν αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας σύμφωνα με STCW / ILO / MLC αλλά από ιδιωτικούς φορείς όπως αυτά αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση 3342/02/2004ΦΕΚ 478/Β/5-3-2004 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει .
Παρόλα αυτά όμως τα σκάφη δεν έρχονται στην Ρόδο και στη Κω με αποτέλεσμα η αδικαιολόγητη μείωση αφίξεων των σκαφών να φτάνει το 60% και το παράλογο είναι ότι δεν ισχύουν μέτρα απαγόρευσης αλλά Ισχύει η Παραλογία της Ασυνεννοησίας των Υπηρεσιών .
Ας μας πουν σε κάθε περίπτωση ότι δεν θέλουν οι Υπηρεσίες τον Θαλάσσιο Τουρισμό έτσι ώστε και εμείς ως ναυτικοί πράκτορες να ενημερώσουμε τα σκάφη αναψυχής που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα ότι παρόλο που οι επιβαίνοντες Ναυτικοί είναι Ναυτικοί εντούτοις οι Ελληνικές Υπηρεσίες δεν τους θεωρούν ναυτικούς ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΘΥΜΙΤΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ
Οι ενέργειες που έχουμε κάνει ως Ναυτικοί Πράκτορες είναι :
Αίτημα χωρίς απάντηση από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας
Αιτήματα / Προφορικά και Μη στους Διαβατηριακούς Ελέγχους Ρόδου και Κω / Χωρίς Απάντηση
Αίτημα στις Διευθύνσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής / με αμφιλεγόμενες απαντήσεις
Αιτήματα στα Κεντρικά Λιμεναρχεία της Ρόδου και Κω / Απάντηση από τη Κω με επιστολή ενημέρωσης προς την Β’ Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου της κείμενης νομοθεσίας
Έχουμε 16 Ιουνίου και από τις 14 Μαΐου άκρη δεν έχουμε βγάλει με κανέναν παράγοντα και καμία απολύτως υπηρεσία και κανένας δεν αναλαμβάνει μια ευθύνη για το καλό αυτού του τόπου που αρχίζει και ΖΗΤΑΕΙ ΕΛΕΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ !!!!!!
Καλώ τους Αξιότιμους κ. Βουλευτές Δωδεκανήσου να παρέμβουν
Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία
ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΔΙΤΗΣ
Εκπρόσωπος Δωδεκανήσου της Πανελληνίου Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Και Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένα