Τέλος στην αγωνία δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων μαθητών έδωσε η ανάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Ένας από τους πιο επίπονους κύκλους της εφηβικής ζωής τους μόλις έκλεισε και μια νέα συναρπαστική περίοδος τώρα αρχίζει. Οι υποψήφιοι κατάφεραν με επιτυχία να ολοκληρώσουν μία κοπιώδη διαδρομή που απαιτούσε προσπάθεια, δουλειά, μεθοδικότητα, πολλές θυσίες και να πετύχουν τον στόχο τους, κατοχυρώνοντας μία θέση σ’ ένα νέο ταξίδι απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων, επιστημονικών και επαγγελματικών εφοδίων.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους όσοι κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, αλλά και για εκείνους που το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό, τίποτα δεν έχει χαθεί, αφού οι ευκαιρίες στη ζωή, δεν σταματούν σε μια δοκιμασία, ούτε οι Πανελλήνιες είναι ο αποφασιστικότερος παράγοντας για την επίτευξη των προσωπικών στόχων.
Κουρασμένοι, αλλά και χαρούμενοι για την επιτυχία τους, μαθητές από την Κω, μίλησαν στο “ΒτΚ” και θέλησαν να μοιραστούν κάποια πράγματα σχετικά με τα μυστικά της επιτυχίας, τους ανθρώπους που τους βοήθησαν, αλλά και τα σχέδια τους για την επόμενη μέρα.
* Να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης των αποτελεσμάτων, είναι και φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας (περί προσωπικών δεδομένων), δεν επιτρέπεται σε κανένα Φορέα, να δώσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών.
Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει η πιθανότητα, να μην μπορέσουμε να έρθουμε σε επαφή, με μαθητές που έχουν αντίστοιχα καλές επιδόσεις.
Εάν γνωρίζετε κάποιον που πέτυχε τους στόχους του στις Πανελλήνιες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την εφημερίδας μας, στα τηλέφωνα 22420-23372 & 6948890996, ώστε να έρθουμε σε επαφή μαζί του και να συμπεριληφθεί στο ρεπορτάζ.
Α. ΣΚΟΥΦΕΖΗΣ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Αλέξανδρος Σκουφεζής, μαθητής του Λυκείου Αντιμάχειας, συγκέντρωσε 17.800 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών Πειραιά.
Δηλώνει πολύ ικανοποιημένος, αφού ήταν η πρώτη του επιλογή, καθώς είχε αποφασίσει εδώ και καιρό να ακολουθήσει το συγκεκριμένο Τμήμα.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων του φάνηκαν βατά, για κάποιον που είχε προετοιμαστεί καλά, με τα Μαθηματικά να τον δυσκολεύουν περισσότερο.
Ο Αλέξανδρος πήγαινε φροντιστήριο και τον βοήθησε αρκετά στο να πετύχει τον στόχο του, ενώ θεωρεί ότι είναι δύσκολο κάποιος να στοχεύσει ψηλά χωρίς την βοήθεια φροντιστηρίου, που σε βοηθάει να οργανωθείς καλύτερα, γλυτώνοντας χρόνο και κόπο.
Διάβαζε περίπου 4 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερό του χρόνο, ασχολούταν κυρίως με το αγαπημένο του άθλημα, το ποδόσφαιρο και να πηγαίνει βόλτες με τους φίλους του.
Ως μυστικά της επιτυχίας για να γράψει κάποιος καλά στις Πανελλήνιες, θεωρεί το συστηματικό διάβασμα και να μην αφήνει κενά κατά την διάρκεια της χρονιάς.
Σε όσους δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, τους συμβουλεύει να μην απογοητεύονται, καθώς δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου και αν το θέλουν τόσο πολύ, τότε να ξαναπροσπαθήσουν να δώσουν εξετάσεις.
Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ: ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Η Μαρία Σακελλαροπούλου, μαθήτρια του Λυκείου Αντιμάχειας, συγκέντρωσε 17.500 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή της στο Τμήμα Βιολογίας Θεσσαλονίκης.
Η ίδια δεν είναι ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, αφού πρώτη της επιλογή ήταν η οδοντιατρική (είναι και ο πατέρας της οδοντίατρος). Όπως μας είπε, περιμένει να πάρει και κάποια μόρια από την ιστιοπλοΐα και έτσι ελπίζει ότι ίσως τελικά καταφέρει και μπει στο Τμήμα οδοντιατρικής. «Έκανα – είπε – μεγάλη προσπάθεια, ωστόσο δεν πέτυχα 100% τον στόχο του. Περιμένω να δω τα τελικά αποτελέσματα, μέχρι τον Οκτώβριο. Θα πάω να γραφτώ στο Τμήμα Βιολογίας, όμως δεν νομίζω ότι θα πηγαίνω να παρακολουθώ τα μαθήματα. Ήταν από την αρχή στόχος μου, η οδοντιατρική και έτσι θέλω να πετύχω εκεί. Από απροσεξίες σε μερικά μαθήματα, δεν κατάφερα να πετύχω τον στόχο μου, αν και ήμουν τόσο κοντά».
Η Μαρία πήγαινε φροντιστήριο και την βοήθησε αρκετά, ενώ πιστεύει ότι η μεγαλύτερη δουλειά για τους μαθητές γίνεται εκεί και δυστυχώς όχι στο σχολείο.
Στον ελεύθερό της χρόνο της άρεσε να παίζει πιάνο και να ξεκουράζεται, ενώ είχε σταματήσει τον αθλητισμό, καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμες ώρες, λόγω του διαβάσματος και των φροντιστηρίων.
Ε. ΚΩΤΣΗ: ΨΥΧΟΦΘΟΡΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Η Ελένη Κώτση μαθήτρια του Λυκείου Αντιμάχειας, συγκέντρωσε 16.675 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Ψυχολογίας Φλώρινας. Δηλώνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, καθώς αν και τα προηγούμενα χρόνια ήθελε να περάσει Νομική, τελικά την κέρδισε η Ψυχολογία, αφού όπως μας είπε βρίσκει πολύ ενδιαφέρον να ερευνήσει και να μελετήσει τις ανθρώπινες συμπεριφορές.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, ήταν άλλα δύσκολα και άλλα εύκολα, με το μάθημα των Αρχαίων και το άγνωστο κείμενο, να την δυσκολεύει περισσότερο.
Το φροντιστήριο που πήγαινε, την βοήθησε αρκετά, καθώς την καθοδήγησε στο πως πρέπει να διαβάζει, τονίζοντας ότι έτσι όπως είναι δομημένο σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα, δύσκολα μπορεί κάποιος μαθητής να γράψει καλά χωρίς να πηγαίνει φροντιστήριο.
Η Ελένη, δεν είχε πολύ ελεύθερο χρόνο και έτσι στον λιγοστό που της απέμεινε, προτιμούσε να ξεκουράζεται και να ακούει μουσική, αφού όπως μας ανέφερε δεν είχε χρόνο ούτε να δει τις φίλες της, καθώς έτρεχε στα φροντιστήρια (ανεβοκατέβαινε από την Αντιμάχεια στην Κω και έτσι έχανε αρκετό χρόνο και λόγω απόστασης).
Η Ελένη θεωρεί αρκετά ψυχοφθόρα την διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων και συμβουλεύει του νέους υποψήφιους να οπλιστούν με υπομονή και να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, εάν θέλουν να πετύχουν τον στόχο τους.
Τ. ΛΑΤΙΦΑΪ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η Τζέσικα Λατιφάι, μαθήτρια του ΕΠΑΛ Κω, συγκέντρωσε 13.600 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ. Μπορεί να μην ήταν η πρώτη της επιλογή, (ήθελε να περάσει Πολιτικός Μηχανικός) και στην αρχή να ήταν λίγο “μουδιασμένη” από το αποτέλεσμα, ωστόσο όσο πέρναγε ο καιρός και έψαχνε πληροφορίες για το Τμήμα, μας δήλωσε ότι το βρίσκει ενδιαφέρον, αφού ανοίγονται πολλοί ορίζοντες και ανυπομονεί να ξεκινήσουν τα μαθήματα.
Το φροντιστήριο την βοήθησε αρκετά στο να πετύχει τον στόχο της, καθώς όπως είπε, ο μαθητής με την βοήθεια του φροντιστηρίου, μπορεί μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να μάθει τόσα πολλά. Η ίδια είχε καλές καθηγήτριες στο φροντιστήριο και θεωρεί ότι χωρίς την βοήθειά τους, δεν θα τα είχε καταφέρει.
Η Τζέσικα διάβαζε αρκετές ώρες καθημερινά και στον ελεύθερο χρόνο που είχε, συνήθιζε να ζωγραφίζει, να πηγαίνει βόλτες με τις φίλες της, αλλά και να βοηθάει την μητέρα της με τις δουλειές του σπιτιού.
Για να καταφέρει κάποιος να γράψει καλά, όπως μας λέει βασικό στοιχείο είναι η στήριξη που θα έχει από το οικογενειακό της περιβάλλον, καθώς οι εξετάσεις είναι μία πολύ ψυχοφθόρα διαδικασία. Συμβουλεύει τους νέους υποψήφιους να μην έχουν άγχος, ενώ σε όσους δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, τονίζει ότι υπάρχει και δεύτερη και τρίτη ευκαιρία και πως οι εξετάσεις δεν είναι και ο μοναδικός στόχος στην ζωή μας, καθώς υπάρχουν πολλές επιλογές για το μέλλον του καθενός.