Tέλος στην αγωνία δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων μαθητών έδωσε η ανάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Ένας από τους πιο επίπονους κύκλους της εφηβικής ζωής τους μόλις έκλεισε και μια νέα συναρπαστική περίοδος τώρα αρχίζει. Οι υποψήφιοι κατάφεραν με επιτυχία να ολοκληρώσουν μία κοπιώδη διαδρομή που απαιτούσε προσπάθεια, δουλειά, μεθοδικότητα, πολλές θυσίες και να πετύχουν τον στόχο τους, κατοχυρώνοντας μία θέση σ’ ένα νέο ταξίδι απόκτησης γνώσεων, δεξιοτήτων, επιστημονικών και επαγγελματικών εφοδίων.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους όσοι κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, αλλά και για εκείνους που το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό, τίποτα δεν έχει χαθεί, αφού οι ευκαιρίες στη ζωή, δεν σταματούν σε μια δοκιμασία, ούτε οι Πανελλήνιες είναι ο αποφασιστικότερος παράγοντας για την επίτευξη των προσωπικών στόχων.
Κουρασμένοι, αλλά και χαρούμενοι για την επιτυχία τους, μαθητές από την Κω, μίλησαν στο “ΒτΚ” και θέλησαν να μοιραστούν κάποια πράγματα σχετικά με τα μυστικά της επιτυχίας, τους ανθρώπους που τους βοήθησαν, αλλά και τα σχέδια τους για την επόμενη μέρα.
* Να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης των αποτελεσμάτων, είναι και φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας (περί προσωπικών δεδομένων), δεν επιτρέπεται σε κανένα Φορέα, να δώσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών.
Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει η πιθανότητα, να μην μπορέσουμε να έρθουμε σε επαφή, με μαθητές που έχουν αντίστοιχα καλές επιδόσεις.
Εάν γνωρίζετε κάποιον που πέτυχε τους στόχους του στις Πανελλήνιες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την εφημερίδας μας, στα τηλέφωνα 22420-23372 & 6948890996, ώστε να έρθουμε σε επαφή μαζί του και να συμπεριληφθεί στο ρεπορτάζ.
Κ. ΧΑΤΖΗΣΤΕΡΓΟΥ: ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η Κατερίνα Χατζηστέργου, μαθήτρια του 2ου Λυκείου Κω, της Θετικής Κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 19.038 μόρια και πέρασε στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη.
Δηλώνει πάρα πολύ ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα αποτελούσε την πρώτη της επιλογή, καθώς μετά το τέλος της 2ας λυκείου, θεώρησε ότι πρόκειται για ένα δημιουργικό επάγγελμα που μπορεί να προσφέρει πολλές δυνατότητες ως προς τη μετέπειτα εξέλιξη και επαγγελματική αποκατάσταση.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, θεωρεί ότι κατάφεραν να εξετάσουν τα βασικά σημεία της ύλης, ήταν όμως πάρα πολλά, για τον χρόνο που είχαν οι μαθητές στη διάθεσή τους. Επίσης, υπήρξαν και θέματα σε ορισμένα μαθήματα, όπως η φυσική, που την δυσκόλεψαν περισσότερο, τα οποία ήταν κάπως εξεζητημένα και παράξενα, οπότε σε συνδυασμό και με την έκτασή τους, ανέβαζαν ακόμα περισσότερο τον βαθμό δυσκολίας.
Η Κατερίνα πήγαινε φροντιστήριο και πιστεύει ότι παρά τη γενναία προσπάθεια και το πραγματικό ενδιαφέρον των καθηγητών του σχολείου, να τους προετοιμάσουν για τις πανελλήνιες, ο μεγάλος αριθμός μαθητών σε μία σχολική τάξη, τις περισσότερες φορές δεν επιτρέπει την επίλυση αποριών και την εστίαση στις αδυναμίες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. «Το φροντιστήριο – είπε- καλείται να συμπληρώσει ακριβώς αυτό το κενό, να ασχοληθεί δηλαδή ξεχωριστά με τις αδυναμίες του κάθε μαθητή, να λύσει απορίες. Βέβαια πέρα από τα ειδικά μαθήματα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, που απαιτείται να κάνει κανείς φροντιστήριο διότι δε διδάσκονται στο σχολείο. Το φροντιστήριο βοηθάει σε μεγάλο βαθμό, δε σημαίνει όμως ότι κάποιος δε μπορεί να γράψει καλά χωρίς αυτό».
Συνήθιζε να διαβάζει πάντα το βράδυ, γύρω στις 4 ώρες κάθε ημέρα.
Στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο της, πήγαινε μία βόλτα ή χαλάρωνε λίγο με το κινητό ακούγοντας μουσική και συνομιλώντας με τους φίλους της.
«Οι πανελλήνιες - ανέφερε- είναι μία δύσκολη και ψυχολογικά επίπονη διαδικασία για όποιον επιλέξει να συμμετάσχει. Για το λόγο αυτό αρχικά χρειάζεται θέληση κι αποφασιστικότητα και στη συνέχεια απαιτείται προσήλωση στον στόχο, υπομονή, επιμονή και συνέπεια. Η θετική σκέψη και η καλή ψυχολογία φυσικά παίζουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πίεσης κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.
Στους υποψήφιους που δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, θα τους συμβούλευα να μην απογοητεύονται και να μην καταθέτουν τα όπλα. Προετοιμαζόμαστε, όλοι σχεδόν, δύο χρόνια για τις πανελλήνιες και κρινόμαστε μέσα σε λίγες ώρες. Επόμενο είναι να συμβαίνουν κι αναποδιές, οι οποίες όμως δεν πρέπει να καθορίζουν ολόκληρο το μέλλον μας. Ακόμα και κάποιος που δεν πέτυχε την πρώτη χρονιά, αξίζει αν πραγματικά το θέλει, έχοντας πλέον περισσότερο χρόνο στη διάθεσή του και την εμπειρία των εξετάσεων, να προετοιμαστεί καλύτερα και να προσπαθήσει ξανά. Οι πιθανότητες επιτυχίας του θα είναι σίγουρα πολύ περισσότερες».
Ι. ΚΑΡΑΘΩΜΑ: ΣΤΟΧΟΣ ΕΠΕΤΕΥΧΘΗ
Η Ιουλία Καραθωμά, μαθήτρια του Λυκείου Ζηπαρίου, συγκέντρωσε 16.800 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΟΠΑ). Δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, γιατί αποτελούσε την πρώτη της επιλογή, καθώς θεωρεί ότι είναι από τα καλύτερα Τμήματα για οικονομικές σπουδές.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, θεωρεί ότι ήταν γενικά βατά, ωστόσο τα Μαθηματικά την δυσκόλεψαν περισσότερο, γιατί ήταν αρκετά απαιτητικά.
Η Ιουλία πήγαινε φροντιστήριο και πιστεύει ότι χωρίς την βοήθειά του δεν θα κατάφερνε να επιτύχει τον στόχο της.
Διάβαζε περίπου 5 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερό της χρόνο, της άρεσε να κάνει προπόνηση σε πολεμικές τέχνες, ώστε να ξεφεύγει λίγο το μυαλό της από το διάβασμα.
Για να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, μας λέει ότι πρέπει να έχει θέληση, επιμονή και υπομονή και όχι άγχος.
Για όσους δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, τους συμβουλεύει να μην απογοητεύονται, να μην το βάλουν κάτω και αν μπορούν να ξαναδώσουν εξετάσεις, για να περάσουν εκεί που ήθελαν, ωστόσο τόνισε ότι υπάρχουν και άλλες επιλογές.
Σ. ΔΡΟΣΟΥ: ΟΝΕΙΡΟ ΖΩΗΣ Η ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ
Η Στεργία Δρόσου, μαθήτρια του Λυκείου Ζηπαρίου, συγκέντρωσε 15.535 μόρια και πέρασε στη Σχολή Αστυφυλάκων, που ήταν για εκείνη όνειρο ζωής, δηλώνοντας χαρούμενη για το τελικό αποτέλεσμα.
Τα θέματα των εξετάσεων τα χαρακτήρισε βατά, για όσους είχαν προετοιμαστεί καλά, με τα Μαθηματικά να την δυσκολεύουν περισσότερο.
Το φροντιστήριο την βοήθησε πολύ και πιστεύει ότι έτσι όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα, δύσκολα μπορεί κάποιος μαθητής να γράψει καλά, χωρίς να πηγαίνει φροντιστήριο.
Διάβαζε περίπου 4 ώρες την ημέρα και στον (λίγο) ελεύθερό της χρόνο προπονούνταν καθώς η Σχολή έχει και εξετάσεις αθλημάτων και έπαιζε μπάσκετ.
Συμβουλεύει τους νέους υποψήφιους, να μην έχουν άγχος, γιατί μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό και να έχουν καλή ψυχολογία.
Για όσους δεν κατάφεραν να περάσουν στη Σχολή που ήθελαν, τους παροτρύνει εάν το επιθυμούν τόσο πολύ να ξαναπροσπαθήσουν, διαφορετικά μπορούν αν επιλέξουν έναν άλλο δρόμο…
Α. ΔΗΜΙΖΑ: ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Άννα Δήμιζα, μαθήτρια του 2ου Λυκείου Κω, συγκέντρωσε 13.700 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη.
Δηλώνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, γιατί ήταν η πρώτη επιλογή, καθώς και οι καθηγητές της αλλά και αρκετοί άλλοι της είχαν πει ότι οι απόφοιτοι από το συγκεκριμένο τμήμα θα έχουν μεγάλη ζήτηση αργότερα, όσον αφορά την επαγγελματική τους αποκατάσταση και ιδιαίτερα στα Δωδεκάνησα.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων θεωρεί ότι ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με προηγούμενης χρονιές, με το μάθημα της Φυσικής, να είναι αυτό που την δυσκόλεψε περισσότερο.
Πήγαινε φροντιστήριο και θεωρεί καταλυτική την βοήθειά του, ενώ πιστεύει ότι εάν κάποιος δεν πηγαίνει φροντιστήριο, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο και προσπάθεια για να τα καταφέρει.
Η Άννα διάβαζε περίπου 2-3 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερό της χρόνο, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, συνήθιζε να πηγαίνει βόλτες για να ξεκουράζεται.
Ως μυστικά της επιτυχίας για να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, θεωρεί το συστηματικό διάβασμα και τον σωστό προγραμματισμό.
Για τους συνυποψήφιούς της, που δεν πέτυχαν τον στόχο τους, τους προτρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις και έχοντας της φετινή εμπειρία, θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες για να τα καταφέρουν.