Είναι σύνηθες, ειδικά στα μέρη με αναπτυγμένο τουριστικό προϊόν όπως η Κως, να συζητάμε για το μέλλον, την ανάπτυξη όπως επίσης και την αναβάθμιση ποιοτικά του τουριστικού προϊόντος.
Συζητήσεις γίνονται πολλάκις ανάμεσα σε ειδικούς του Τουρισμού όπως πχ. ξενοδόχοι, εστιάτορες, τουριστικοί πράκτορες, πλοιοκτήτες κλπ.
Εχω λάβει μέρος σε πάρα πολλές από αυτές τις επί ποδός και επί τραπέζης συζητήσεις όπου έχουν ειπωθεί πολλά και έχουν δημιουργηθεί ελπίδες για ακόμα περισσότερα.
Στις περισσότερες φορές όλοι εκφράσαμε την ελπίδα ότι ίσως κάποτε μια νέα κυβέρνηση, μια νέα τοπική αρχή ίσως και να δοκίμαζε να κάνει την διαφορά και ίσως να προχωρούσε σε κάποια σημαντική αναβάθμιση.
Μάταια....
Θα μιλήσω για τον δικό μου τομέα. Μεταφέροντας τις δικές μου απόψεις αλλά και των συναδέλφων μου Ναυτικών πρακτόρων.
ΣΤΟΝ δικό μας λοιπόν τομέα, δεν ευελπιστούμε στην ποιοτική αναβάθμιση. Προσευχόμαστε για την καθυστέρηση της καθημερινής υποβάθμισης....Για το σταμάτημα του διασυρμού που ζούμε καθημερινά.
Παράδειγμα; εδώ και δέκα ημέρες η παροχή ρεύματος στους πυλώνες των θαλαμηγων έμπροσθεν του ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ, στο τοπόσημοI LOVE KOS (Για το οποίο και πανηγυρίζουμε καθημερινά....) δεν υπάρχει. Θαλαμηγοί εκατομμυρίων που προτιμούν το νησί μας, το Λιμάνι μας, τα εστιατόρια μας και τα μαγαζιά μας μένουν χωρίς ρεύμα και φεύγουν κακήν κακώς για Κάλυμνο, Λέρο Πάτμο, Σύμη και Ρόδο όπου υπάρχουν βέβαια οι αντίστοιχες με τα νησιά αυτά παροχές.
Το κεντρικότερο σημείο του Λιμανιού και αυτό που όλοι χρησιμοποιούν ως παράδειγμα ποιοτικού τουρισμού ΔΕΝ ΈΧΕΙ Ρεύμα για να εξυπηρετήσει τις θαλαμηγούς από τις οποίες ζητούν να πληρώσουν τιμές Μαρίνας για τις υπηρεσίες που (ΔΕΝ) προσφέρουν.
Σε σημεία διάσπαρτα από σπασμένα μπουκάλια σε καθημερινή βάση,
Σε σημεία όπου δεν υπάρχουν αρκετές δέστρες για τα σκάφη, σε σημεία όπου κάποιοι από τους "βαφτισμένους" καβοδέτες, (μαρινέροκατά το ευρωπαϊκότερο) δεν ξέρουν ούτε κόμπο να κάνουν, ούτε να συνεννοηθούν με τα σκάφη.
Σε ερωτήσεις προς τους υπεύθυνους (συμπεριλαμβανομένης και της δημαρχιακής ηγεσίας) για το πρόβλημα του ρεύματος, η απάντηση είναι βέβαια, τι να κάνουμε αυτούς έχουμε, η ΔΕΔΔΥΕ φταίει κλπ.
Βλέπουμε ότι ακόμα μια φορά, τουλάχιστον η τοπική πολιτική χάραξη λειτουργεί σε βάρος και με την ανοχή και την καλή θέληση της τοπικής κοινωνίας.
Άμεση απάντηση σε όλα; δεν φταίμε εμείς έτσι τα βρήκαμε.
Συμφωνώ τα βρήκατε έτσι αλλά και τα διατηρείτε. Σκοπός δηλαδή συμπεραίνω δεν είναι η βελτίωση δυστυχώς, αλλά η τήρηση του κατεστημένου για να μπορέσουν να κερδίσουν αυτά που κέρδιζαν οι άλλοι (δεν μιλάω για πρόσωπα αλλά θεσμούς. Σε καμία περίπτωση δεν υπονοώ ότι κάποιος κερδίζει προσωπικά).
Το καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στο κάστρο λοιπόν, ένας ξερότοπος χωρίς αρκετό ρεύμα, χωρίς υποτυπώδεις υποδομές, με ένα πλαστικό κιόσκι κάτω από τα παρακείμενα δέντρα με λογότυπα της ΜΑΡΙΝΑΣ της Κω, να εισπράττει για υπηρεσίες που και οι ίδιοι παραδέχονται ότι δεν μπορούν να προσφέρουν και κατά νόμο δεν θα έπρεπε να έχουν παρουσία εκεί.
Παρακάτω, στην πλευρά των ημερόπλοιων υπό την άμεση διαχείριση του Λιμενικού Ταμείου, πολλαπλάσια σκάφη με πολλαπλάσια κατανάλωση ρεύματος βλέπουμε έλλειψη αυτών των προβλημάτων. Γιατί άραγε?
Αν πίστευα ότι το Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών (έτσι ονομάζεται το κομμάτι του λιμανιού στην πλευρά του κάστρου) έφτασε σε τέτοιο χάλι λόγω οργανωμένου σχεδίου, θα είχα και εγώ και οι συνάδελφοι μου προχωρήσει σε ενέργειες για την άμεση αφαίρεση των οποίων εμπλεκομένων εδώ και χρόνια. Δυστυχώς βλέπω μετά από μακροχρόνια παρατήρηση ότι είναι απλά αδιαφορία. Και δυστυχώς αυτό είναι μεγαλύτερο έγκλημα.
Δημήτριος Χαματζόγλου
Ναυτικός Πράκτορας