Θέμα ημερών είναι πλέον, η εφαρμογή της ομόφωνης απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου (που τέθηκε προς ψήφιση ως έκτακτο θέμα τον Ιούνιο), για μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όλο το Επαρχιακό δίκτυο Κω, από 70 χλμ./ώρα (που μέχρι τώρα ισχύει κυρίως στο οδικό δίκτυο που “ενώνει” τα Χωριά), στα 50 χλμ./ώρα.
Η απόφαση αυτή, πάρθηκε μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, έχοντας ως στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας και την μείωση του κινδύνου θανατηφόρων τροχαίων στο Νησί μας. Μάλιστα όπως αναφέρεται στην σχετική εισήγηση, για να έχει αποτέλεσμα το μέτρο αυτό, θα πρέπει να το “σεβαστούν”, οι μόνιμοι κάτοικοι και κυρίως οι επαγγελματίες οδηγοί, ενώ όσοι δεν το κάνουν, θα πρέπει να έρχονται αντιμέτωποι με τον νόμο, γι’ αυτό και προτείνουν αυξημένη αστυνόμευση από την Τροχαία Κω και σχεδιασμό για την εφαρμογή τεχνολογικών μέσων, όπως είναι κάμερες αστυνόμευσης».
Στο άκουσμα και μόνο της είδησης, οι αντιδράσεις στο νησί μας, ήταν έντονες, τόσο από τους επαγγελματίες οδηγούς, όσο και από τους οδηγούς ΙΧ, καθώς θεωρούν ότι η απόφαση αυτή θα αυξήσει τα τροχαία ατυχήματα (γιατί κάποιοι θα τηρούν τα όρια και άλλοι θα ψάχνουν τις προσπεράσεις) και θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα στο “κυκλοφοριακό” του νησιού μας, αφού οι ουρές, ειδικά σε κάποια σημεία, θε γίνουν πελώριες.
Η ταλαιπωρία των οδηγών φέτος, όπως μας λένε κάποιοι από αυτούς, έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, αφού οι ουρές ξεκινούν από τα φανάρια στη Μαρίνα και φτάνουν μέχρι αυτά στη στροφή για Τιγκάκι, φοβούμενοι ότι με την μείωση του ορίου ταχύτητας, η εικόνα αυτή, θα επεκταθεί και στο υπόλοιπο επαρχιακό οδικό δίκτυο (προς τα χωριά), όπου μέχρι τώρα η κατάσταση είναι υποφερτή.
H Έπαρχος κ. Σβύνου, παραδέχτηκε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας μπορεί να είναι ένα “ενοχλητικό” μέτρο, όμως μας τόνισε, ότι στόχος όλων των ενεργειών αυτών, είναι η ασφάλεια των πολιτών.
Επίσης, ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα πρόκειται να ανατεθεί μία συνολική μελέτη για το οδικό δίκτυο της Κω (ο προϋπ. της μελέτης είναι στα 1,75 εκ. ευρώ), που θα προβλέπει την δημιουργία 10 κυκλικών κόμβων σε επικίνδυνα σημεία του νησιού, γεγονός που θα αναβαθμίσει την ασφάλεια του οδικού δικτύου, αλλά και θα βοηθήσει στην μείωση της ταλαιπωρίας των οδηγών, με τις μεγάλες ουρές που δημιουργούνται στο επαρχιακό δίκτυο.
Ν. ΣΒΥΝΟΥ: ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΑΡΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
Η Έπαρχος κ. Ντίνα Σβύνου, μας ανέφερε ότι πάνω απ’ όλα, είναι η ασφάλεια των πολιτών. «Όλα γίνονται – είπε- για να είναι πιο ασφαλές το οδικό δίκτυο για τους πολίτες. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να είναι ενοχλητικό το να πηγαίνεις με 50 χλμ./ώρα στο επαρχιακό δίκτυο, όμως αυτή είναι η άποψη των ειδικών και αυτούς πρέπει να ακούμε. Δεν το αποφάσισε αυτό, ούτε ο κ. Χατζημάρκος, ούτε εγώ, ούτε κάποιο στέλεχος από το γραφείο, αλλά ειδικοί επιστήμονες μετά από έρευνα που έκαναν.
Θεώρησαν ότι για να μην υπάρχουν συνεχώς αυξομειώσεις στο όριο ταχύτητας, καθώς αλλού είναι 50 και αλλού 70, πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο όριο και αποφάσισαν ότι αυτό θα είναι τα 50 χλμ./ώρα.
Θα γίνει μία συνολική μελέτη για την βελτίωση της ασφάλειας του επαρχιακού οδικού δικτύου, που όταν ολοκληρωθεί θα έχουμε μία συνολική εικόνα για το τι πρέπει να γίνει. Μιλάμε για μία τεράστια μελέτη που ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στα 1,75 εκ. ευρώ και η ανάθεσή της, αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα.
Μέχρι τότε όμως, πρέπει να πάρουμε όπως είπα, κάποιες αποφάσεις για την ασφάλεια των πολιτών. Ήδη με την μείωση του ορίου ταχύτητας, έχουμε ταυτόχρονα και μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων, οπότε μπορούμε να πούμε ότι βαδίζουμε σε σωστό δρόμο.
Βέβαια, το σημαντικό είναι το πότε θα εφαρμοστεί η μελέτη και γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να πιέσουμε ώστε να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αυτό που αλλάζει, είναι ότι πιθανότατα θα προχωρήσουμε σε κυκλικούς κόμβους σε όλο το επαρχιακό δίκτυο (τουλάχιστον 10). Οι φωτεινοί σηματοδότες δεν εφαρμόζονται πια σε ευρωπαϊκές πόλεις και οδηγούνται στην λύση των κυκλικών κόμβων τόσο για θέμα ασφάλειας, όσο και για να επιτυγχάνεται μικρότερη “κίνηση”.
Στη μελέτη που αναφέραμε έχει εξεταστεί να εμπεριέχονται κυκλικοί κόμβοι στο Πλατάνι, στο εργοτάξιο, στην Interbeton, στον Άγιο Ιωάννη, στο Τιγκάκι, στη Μινιέρα, στο Μαρμάρι, στο Μαστιχάρι, στον ΧΥΤΑ και στο Κάστρο Αντιμάχειας.
Επίσης, όσον αφορά για το κυκλοφοριακό, για πρώτη φορά η Περιφέρεια, προχωράει σε αναγνωριστικές μελέτες για την οδική σύνδεση του Αγίου Φωκά με την Καρδάμαινα. Δεν λέμε ότι ο δρόμος θα γίνει σίγουρα, αλλά θα εξετάσουμε κάθε πιθανό ενδεχόμενο. Φανταστείτε πόσο θα βοηθήσει εάν ανοιχτεί ένα νέο οδικό δίκτυο. Εξετάζουμε λοιπόν όλα τα ενδεχόμενα για να βελτιωθεί η κατάσταση και παίρνουμε τις αποφάσεις μας, μετά από προτάσεις των ειδικών, που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα το τι πρέπει να γίνει».
Σ. ΠΗΣ: ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΑΝ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Ο Αντιδήμαρχος κ. Σταμάτης Πης, ο οποίος γνωρίζει το οδικό δίκτυο όσο λίγοι, καθώς λόγω της επαγγελματικής του δραστηριότητας (Μεταφορική εταιρεία), βρίσκεται στους δρόμους της Κω για 45 χρόνια, τονίζει ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 70 χλμ./ώρα στα 50 χλμ./ώρα, θα δημιουργήσει περισσότερα ατυχήματα.
«Θεωρώ – είπε- ότι τα 70 χλμ χλμ./ώρα στο Επαρχιακό δίκτυο είναι μια χαρά, αρκεί να το τηρούμε. Με 70 χλμ./ώρα έχεις τον έλεγχο να σταματήσεις εάν κάτι συμβεί ή ακόμα και αν συγκρουστείς, η ταχύτητα είναι μικρή, οπότε δεν θα υπάρξει σοβαρός τραυματισμός. Με την μείωση του ορίου στα 50 χλμ./ώρα, εκτιμώ ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει από κάθε άποψη. Και περισσότερα ατυχήματα θα έχουμε και μεγαλύτερη κίνηση στους δρόμους. Το θέμα είναι κυρίως ψυχολογικό. Εάν κάποιος πηγαίνει με 50 χλμ. όλη την ώρα, είναι λογικό να εκνευριστεί, να προσπαθήσει να αυξήσει ταχύτητα, να κάνει κάποια προσπέραση και έτσι είναι πιο πιθανό να γίνει ένα ατύχημα. Οι ειδικοί που βγάζουν αυτούς τους νόμους και τους κανόνες, πρέπει να ακούνε και τους επαγγελματίες οδηγούς που ζουν το οδικό δίκτυο πολλές ώρες κάθε μέρα και γνωρίζουν τα προβλήματα.
Τα περισσότερα ατυχήματα, γίνονται κυρίως λόγω της χρήσης κινητού και γι’ αυτό πρέπει να υπάρχει περισσότερος έλεγχος από την τροχαία και να μπουν κάμερες στο οδικό δίκτυο. Να φτιάξουν κυκλικούς κόμβους όπως γίνεται στις σύγχρονες Ευρωπαϊκές πόλεις.
Τα φανάρια είναι πια ξεπερασμένα. Αυτά πρέπει να κοιτάξουν και όχι το όριο ταχύτητας που είναι μια χαρά τώρα και με τις ενέργειές τους, θα χειροτερέψουν την κατάσταση.
Θα είναι “θάνατος” για τους επαγγελματίες, οι οποίοι παίζουν με τα λεπτά για να μπορέσουν να κάνουν την δουλειά τους. Τώρα θα θέλουν περισσότερο χρόνο, οπότε θα είναι ένα επιπλέον πρόβλημα».
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΑ ΧΕΡΙΑ
Αντίθετος με την απόφαση της μείωσης του ορίου ταχύτητας στον Επαρχιακό, δήλωσε ο Πρόεδρος του Σωματείου Εκμίσθωσης Οχημάτων ΕΙΧ με οδηγό Δωδεκανήσου κ. Στέφανος Γραμμένος. «Είχε πραγματοποιηθεί πέρυσι – είπε- μία σχετική τηλεδιάσκεψη με στελέχη της Περιφέρειας, όπου είχε συζητηθεί το θέμα και είχαμε πει την θέση μας, όμως απ’ ότι φάνηκε δεν εισακουστήκαμε. Δεν θεωρώ ότι το όριο των 70 χλμ./ώρα είναι υψηλό. Ακόμα και τώρα που το όριο είναι 70 υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού σχηματίζονται ουρές που φτάνουν το 1 χλμ, φανταστείτε τι θα γίνει όταν πέσει στα 50 χλμ./ώρα. Πιστεύω ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει και θα γίνει πιο επικίνδυνη. Θα δημιουργηθούν πολλά τρακαρίσματα με καραμπόλες, αφού οι ουρές θα είναι ατελείωτες, ενώ κάποιος που θα θέλει να κάνει προσπέραση, έστω και παράνομα, θα είναι πλέον πολύ επικίνδυνο. Δύσκολη θα είναι η κατάσταση και για εμάς τους επαγγελματίες, αλλά και για τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης. Φανταστείτε πόσο δύσκολο και επικίνδυνο θα είναι για ένα ασθενοφόρο ή για ένα πυροσβεστικό όχημα που θα πρέπει να παρέμβει άμεσα, να καλείται να προσπεράσει όλη αυτή την ουρά που θα βρει μπροστά του. Ναι, σε μερικά σημεία, ίσως πρέπει διατηρηθεί το όριο των 50 χλμ./ώρα, όπως για παράδειγμα στην είσοδο του Ζηπαριού, καθώς μπαίνεις μέσα στο χωριό και θα πρέπει να μειώσεις ταχύτητα, αλλά στο μεγαλύτερό μέρος του επαρχιακού δικτύου, το όριο των 70 χλμ./ώρα, ήταν μια χαρά. Άλλα είναι τα σημαντικά προβλήματα στο επαρχιακό δίκτυο, όπως η κατάσταση του οδοστρώματος, αλλά και η δημιουργία κυκλικών κόμβων που πρέπει να γίνουν σε πολλά σημεία, καθώς οι φωτεινοί σηματοδότες, ως λύση είναι παρωχημένη και καθόλου αποδοτική. Δεν πρέπει λοιπόν να βγάλουμε τα μάτια μας, με τα ίδια μας τα χέρια».
Β. ΤΖΟΓΙΑΣ: ΘΑ ΚΛΑΨΟΥΝΕ ΜΑΝΟΥΛΕΣ…
Ο Πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών Κω κ. Βαγγέλης Τζόγιας, έκανε λόγο για μία λάθος κίνηση που θα έχει αρνητικό αποτέλεσμα στο Νησί μας. «Δεν ξέρω – είπε- πως βγαίνουν αυτές οι αποφάσεις και μάλιστα από ειδικούς. Τώρα γίνεται χαμός στον επαρχιακό, οι ουρές είναι ατελείωτες και η ταλαιπωρία αφάνταστη. Εάν μειωθεί το όριο, δεν είναι λογικό να έχουμε ακόμα μεγαλύτερες ουρές; Εσείς σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν οδηγείτε και έχει τόσο κίνηση, δεν εκνευρίζεστε; Επομένως είναι πιο λογικό να κάνετε μία λάθος κίνηση, άρα πιο επικίνδυνο να συμβεί ένα ατύχημα. Με 70 χλμ./ώρα, θεωρώ ότι μπορείς να σταματήσεις εάν συμβεί κάτι, δεν είναι 100 ή 120 για να μην προλάβεις να πατήσεις ούτε φρένο. Πιστεύω ότι θα “κλάψουνε μανούλες” και η αγανάκτηση θα είναι τεράστια, ενώ δεν θα έχουμε κανένα κέρδος και στην μείωση τροχαίων, αφού όπως είπα, αυτά θα αυξηθούν.
Αντί να κοιτάξουν να φτιάξουν το οδικό δίκτυο, να αναδείξουν νέους δρόμους, όπως για παράδειγμα ο δρόμος από το 2ο Λύκειο (στην Λαϊκή Αγορά) να διανοιχθεί μέχρι το Τιγκάκι, να γίνει πιο μεγάλος για να αποσυμφορήσει τον επαρχιακό. Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι δρόμοι που μπορούν να βοηθήσουν για να μειωθεί η κίνηση. Αυτό πρέπει να τρέξουν όλοι και όχι να μειώσουν το όριο ταχύτητας».
Θ. ΜΟΛΥΒΙΑΤΗΣ: ΑΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΑ 50 ΧΛΜ
Ο κ. Θανάσης Μολυβιάτης, ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στην Κω, αναφέρθηκε στα παράπονα που του μεταφέρουν οι τουρίστες, όσον αφορά το οδικό δίκτυο, το όριο ταχύτητας κ.α.
«Όταν τους λέμε, ότι το όριο είναι 50 χλμ./ώρα γελάνε, νομίζουν ότι τους κάνουμε πλάκα. Μπορεί σε ορισμένα σημεία το όριο ακόμα να είναι 70 χλμ./ώρα, αλλά εμείς για καλού κακού, τους λέμε ότι είναι 50, έτσι ώστε να μην μπερδεύονται. Στις χώρες τους, το όριο είναι αρκετά υψηλότερο, γι’ αυτό και όπως είπα, όταν τους λέμε για 50 χλμ./ώρα, δεν μας πιστεύουν.
Φέτος έχουμε περισσότερα παράπονα για την κίνηση και το κυκλοφοριακό κομφούζιο που δημιουργείται κυρίως στην Πόλη. Το βλέπουμε και εμείς άλλωστε, ότι η κατάσταση φέτος είναι χειρότερη από ποτέ και φοβάμαι ότι εάν το όριο ταχύτητας γίνει 50 χλμ./ώρα, τότε το πρόβλημα με την κίνηση, θα επεκταθεί σε όλο το νησί και όχι μόνο στην Πόλη. Εκτιμώ ότι τα 70 χλμ./ώρα σε όλο το επαρχιακό δίκτυο, ήταν καλά. Είναι μία ταχύτητα, που ούτε μεγάλη είναι, ούτε μικρή. Την θεωρώ ιδανική. Εκεί που πρέπει να δώσουν βαρύτητα είναι στην δημιουργία εναλλακτικών δρόμων, ώστε να αποσυμφορήσουμε τον ένα και μοναδικό επαρχιακό. Εάν δημιουργηθούν άλλοι, παράλληλοι δρόμοι, τότε μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση. Επίσης, πολλά παράπονα από τους τουρίστες, έχουν να κάνουν με το παρκάρισμα. Έχουμε ελάχιστες θέσεις πάρκινγκ, οι τουρίστες δεν βρίσκουν που να αφήσουν τα οχήματά τους και έτσι έρχονται συχνά κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα.
Τέλος, πρέπει να βελτιώσουμε και την κατάσταση του οδικού δικτύου σε όλο το νησί, καθώς το μεγαλύτερό μέρος του βρίσκεται σε κακό επίπεδο».
Ν. ΜΑΡΙΝΟΣ: ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Ο κ. Νίκος Μαρίνος, οδηγός σε εταιρεία ποτών – αναψυκτικών, τονίζει ότι η οδήγηση στην Κω, κυρίως για τους επαγγελματίες, έχει καταντήσει πλέον ένας καθημερινός εφιάλτης.
«Δεν ξέρω – είπε- τι έχει συμβεί φέτος, αλλά η κατάσταση είναι ανυπόφορη. Λογικά πρέπει να έχουμε περισσότερο κόσμο και περισσότερα αυτοκίνητα. Η οδήγηση, κυρίως για τους επαγγελματίες, έχει καταντήσει ένας καθημερινός εφιάλτης. Τα προηγούμενα χρόνια, το πρόβλημα ήταν κυρίως στην Πόλη, τώρα όμως πάει να γίνει σε όλο το νησί και σίγουρα εάν μειωθεί και το όριο ταχύτητας στα 50 χλμ./ώρα, τότε αυτό θα γίνει σίγουρα. Ήδη η κίνηση ξεκινάει από τα φανάρια στο Τιγκάκι. Εκεί που άλλες χρονιές φεύγαμε με το πρώτο φανάρι, τώρα περιμένουμε 2 και τρία φανάρια και μιλάω για πρωί, όχι για ώρα αιχμής που έχουν ξεκινήσει να κινούνται και οι περισσότεροι επισκέπτες. Για τον επαγγελματία οδηγό, κάθε λεπτό που χάνεται έχει σημασία. Πιστεύω ότι εάν αλλάξει το όριο, θα τρέχουμε και δεν θα φτάνουμε. Εκτιμώ λοιπόν ότι τα 70 χλμ./ώρα, είναι καλά για το επαρχιακό μας δίκτυο, αρκεί βέβαια να το τηρούν οι οδηγοί. Εάν γίνει 50, θεωρώ ότι ούτε το 10% των οδηγών δεν θα το τηρεί».
Μ. ΜΗΤΡΟΥ: ΘΑ ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ!
Απαράδεκτη θεωρεί την απόφαση για μείωση του ορίου ταχύτητας, ο κ. Μάνος Μήτρου, οδηγός ταξί, ο οποίος εκτιμά ότι θα έχει περισσότερα δυσάρεστα, παρά θετικά αποτελέσματα. «Με 50 χλμ./ώρα – ανέφερε- θα κοιμόμαστε πάνω στο τιμόνι. Η κατάσταση θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη, τόσο όσον αφορά το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα δημιουργείται, όσο και την ασφάλεια, αφού θεωρώ ότι έτσι θα γίνονται πιο πολλά ατυχήματα. Σε λίγο θα γυρίσουμε στην εποχή να κυκλοφορούμε με γαϊδουράκια.
Ατυχήματα γίνονται από τους ανεγκέφαλους και όχι από αυτούς που πηγαίνουν με 70 χλμ.
Δυστυχώς δεν υπάρχει παιδεία στο κυκλοφοριακό, και κυρίως από τους πολιτικούς. Όταν λοιπόν δεν υπάρχει παιδεία από “ψηλά”, τότε υπάρχει σημαντικό πρόβλημα.
Αντί να δούμε πως θα διανοίξουμε νέο περιφερειακό δρόμο, να βελτιώσουμε την (κακή) σήμανση, παίρνουμε αυτή την απόφαση, που μόνο σε καλό δεν θα μας βγει. Είμαστε στο 2024, σε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό και κάνουμε την ζωή μας πιο δύσκολη. Υπήρχε μεγάλο πρόβλημα στην Πόλη, τώρα πάμε να διαλύσουμε όλο το νησί.
Υπάρχουν κάποια πράγματα στο επαρχιακό δίκτυο που τρελαίνεσαι. Για παράδειγμα, σου επιτρέπει σε μια ανηφόρα στις “Πόρτες” να κάνεις προσπέραση και στο σημείο από του “Πάχου” στο Μαρμάρι, μέχρι του “Σταυρού το Πέραμα”, όπου υπάρχει ορατότητα και ο δρόμος είναι μεγάλος, δεν σου επιτρέπεται να κάνεις προσπέραση. Αυτά πρέπει να διορθώσουμε και όχι να δυσχεραίνουμε ακόμη περισσότερα τα πράγματα. Η κατάσταση θα είναι ανυπόφορη τόσο για τους επαγγελματίες οδηγούς, όσο και για τους απλούς οδηγούς. Τι θα γίνεται με τα οχήματα έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, Πυροσβεστική), θα πρέπει να κάνουν προσπέραση σε ουρά χιλιομέτρων για να πάνε σε κάποιο έκτακτο γεγονός. Επισκέπτες θα χάνουν τις πτήσεις τους. Γενικά θεωρώ ότι θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα».
Α. MAΡAΓΚΟΣ: ΕΓΚΛΗΜΑ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ – ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ
Ο κ. Αριστείδης Μαραγκός, από τα ΚΤΕΛ Κω, χαρακτήρισε ως έγκλημα την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ./ώρα, ενώ ανέφερε ότι θα έρθει σε επαφή και με άλλους επαγγελματίες οδηγούς του νησιού, για να κάνουν κάποια σχετική διαμαρτυρία.
«Δεν υπάρχει λογική σε αυτή την απόφαση. Κάνουν τα πράγματα πολύ χειρότερα απ ότι είναι. Τα 70 χλμ./ώρα θεωρώ ότι είναι μια χαρά, μην σας πω ότι σε ορισμένα σημεία, προς τα χωριά, μπορεί να ανέβει και άλλο ως τα 80 χλμ./ώρα. Τα ατυχήματα δεν γίνονται λόγω της ταχύτητας των 70 χλμ./ώρα, αλλά επειδή κάποιος τρέχει πολύ παραπάνω. Βέβαια, εάν μειωθεί στα 50 χλμ./ώρα, ίσως γίνονται περισσότερα ατυχήματα, αφού οι ουρές θα είναι τεράστιες και οι καραμπόλες θα γίνουν ένα σύνηθες φαινόμενο. Η κίνηση αυτή τη στιγμή είναι ανυπόφορη στο επαρχιακό δίκτυο, ιδίως από την πόλη μέχρι το Τιγκάκι. Θέλουν δηλαδή να κάνουν όλο το επαρχιακό δίκτυο να έχει αυτή την εικόνα; Κάθε μέρα παίρνω τηλέφωνα τα ξενοδοχεία και αλλάζω τις ώρες των δρομολογίων, αφού καθημερινά μεγαλώνει η κίνηση και δεν φτάνουμε στην ώρα μας. Φανταστείτε τι θα γίνει εάν τελικά υλοποιήσουν την απόφαση για 50 χλμ./ώρα σε όλο το επαρχιακό δίκτυο… Εγώ θα έρθω σε επαφή και με άλλους επαγγελματίες οδηγούς, ώστε να αντιδράσουμε στην απόφαση αυτή και να κάνουμε μία σχετική διαμαρτυρία».
Χ. ΚΙΡΛΗΣ: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ – ΕΠΙΚΥΝΔΟΝΟ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΟ ΟΡΙΟ
Ο κ. Χασάν Κιρλής, από το “Plus Coffee”, θεωρεί υπερβολικά χαμηλό και επικίνδυνο το όριο των 50 χλμ./ώρα.
«Θεωρώ – είπε-ότι είναι υπερβολικά χαμηλό το όριο των 50 χλμ./ώρα στον επαρχιακό δρόμο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και επικίνδυνο. Φανταστείτε μόνο το μποτιλιάρισμα από τις ουρές που θα δημιουργούνται και γενικά θα υπάρχει τεράστια καθυστέρηση στις τροφοδοσίες, στις παροχές και στο οτιδήποτε έχει σχέση με τον δρόμο. Δυστυχώς θα γίνουμε Αθήνα, που ως μία μεγάλη πόλη καταλαβαίνεις ότι θα έχεις και ουρές. Στην Κω κάτι τέτοιο δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Είναι απλά απαράδεκτο. Είναι αφάνταστη ταλαιπωρία για όλους και ειδικά το καλοκαίρι, η κατάσταση δεν περιγράφεται».
Δ. ΠΗΣ: ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ…
Ο κ. Δημήτρης Πης, οδηγός σε εταιρεία που εμπορεύεται και διανέμει τρόφιμα και παγωτά, αναφέρει ότι εάν εφαρμοστεί το μέτρο αυτό, θα επιβαρυνθεί η ήδη απελπιστική κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Κω.
«Θέλω να έρθουν εδώ αυτοί που έβγαλαν αυτήν την απόφαση και να κυκλοφορήσουν στο επαρχιακό δίκτυο με ανώτατο όριο τα 50 χλμ./ώρα. Να δουν τι θα τραβήξουν και μετά είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξουν την απόφασή τους. Η κατάσταση στην πόλη είναι ανυπόφορη και δυστυχώς το ίδιο ισχύει πλέον και για το επαρχιακό δίκτυο. Η κίνηση φτάνει πια μέχρι τα φανάρια στο Τιγκάκι. Τώρα με τα 50 χλμ./ώρα, πολύ φοβάμαι, ότι θα επεκταθεί σε όλο το επαρχιακό δίκτυο του νησιού. Για εμάς τους επαγγελματίας που είμαστε καθημερινά και με τις ώρες στους δρόμους, η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη. Εκτιμώ ότι τα 70 χλμ./ώρα ήταν μία χαρά. Δεν πρέπει να αλλάξει. Το καλοκαίρι με τα τόσα αυτοκίνητα που υπάρχουν εξ αιτίας και του τουρισμού, θα ταλαιπωρούμαστε όλοι, επαγγελματίες, μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες. Δυστυχώς το κυκλοφοριακό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για το νησί και πρέπει να βρούμε λύσεις, σωστές, όχι σαν αυτές με την μείωση του ορίου ταχύτητας που θα μας γυρίσουν μπούμερανκ. Ας κοιτάξουν να φτιάξουν νέους δρόμους για να αποσυμφορηθεί ο επαρχιακός δρόμος».
Γ.Κ.: ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ – ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ
Ο κ. Γ. Κ. (θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του), επαγγελματίας οδηγός φορτηγού, αναφέρεται στα νέα όρια ταχύτητας, χαρακτηρίζοντάς τα κοροϊδία.
«Τα νέα όρια των 50 χλμ./ώρα είναι μία κοροϊδία. Καταρχήν η Κως δεν έχει δρόμους. Για να καταλάβετε, σε μία πρόσφατη φόρτωση - εκφόρτωση στο λιμάνι της Κεφάλου, στην επιστροφή κοντά στο Ikos, συνάντησα 2 γουρούνες που πήγαιναν μέχρι την πόλη με 30- 40 χλμ. Φανταστείτε πόση ώρα θέλω για να κατέβω κάτω εάν τους ακολουθήσω, χωρίς να προσπεράσω…
Κανείς δεν έχει κάνει έργα στα επικίνδυνα σημεία και στα στενά σημεία του επαρχιακού δικτύου. Μέχρι και τα δέντρα είναι ακλάδευτα. Δεν έχει γίνει δυστυχώς ένα έργο βελτίωσης και είναι όλοι μόνο για τις εκδηλώσεις. Οι έρευνες στην Ευρώπη δείχνουν ότι τα ατυχήματα τα δημιουργούν οι αργοί οδηγοί και τα φανάρια πρέπει να αντικατασταθούν με κυκλικούς κόμβους.
Καθημερινά, συναντάμε ουρές από την τράπεζα Πειραιώς μέχρι τα φανάρια του συνεταιρισμού. Οι φωτεινοί σηματοδότες θέλουν συντήρηση και ρύθμιση. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται πριν την έναρξη της σεζόν. Οι αρμόδιοι να καθίσουν στο τραπέζι με τους επαγγελματίες όλων των κλάδων, που διασχίζουν τον επαρχιακό, να ακούσουν και να εφαρμόσουν τις προτάσεις τους γιατί γνωρίζουν καλύτερα. Κάθε μέρα στο τιμόνι αγανακτούμε με τις νέες συνθήκες».
Α. ΓΚΙΝΤΙΖΕΣ: ΘΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Ο Πρόεδρος των οδηγών τουριστικών λεωφορείων Κω κ. Αντώνης Γκιντιζές, μας ενημέρωσε ότι το σωματείο τους, τις επόμενες ημέρες πρόκειται να προσφύγει στην δικαιοσύνη, για το θέμα των ορίων ταχύτητας.
Ο κ. Γκιντιζές τόνισε επίσης, την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υποδομών του νησιού, αναφέροντας ενδεικτικά ότι στην Κω υπάρχουν 60.000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, συν όλα τα άλλα οχήματα κάθε κατηγορίας που κυκλοφορούν.
«Επικρατεί – είπε- μια πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση στο οδικό δίκτυο, αν σκεφτείτε ότι αυτή την στιγμή είμαστε 180.000 άνθρωποι στο νησί και κυκλοφορούν διάφορα οχήματα όπως γουρούνες, ταξί, τρακτέρ, πατίνια, λεωφορεία ,ποδήλατα, ιδιωτικά αυτοκίνητα κ.α.
Δεν λύνεις ένα πρόβλημα, όπως είναι τα τροχαία, δημιουργώντας ένα άλλο πρόβλημα, με την επιβολή χαμηλών ορίων ταχύτητας στα 50 km ανά ώρα.
Δεν το τηρεί κανένας, γιατί εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να λειτουργήσει αυτό το μέτρο. Είναι αδύνατον να διακινηθούν περίπου 1,5 εκ. επισκέπτες όλο το καλοκαίρι, υπό τέτοιες συνθήκες. Αυτό που πρέπει να γίνει, είναι η αποσυμφόρηση, με την λειτουργία παράλληλων δρόμων, που όμως στην Κω δεν είναι σε καθόλου καλή κατάσταση.
Διανύουμε την περίοδο του υπερ-τουρισμού και δυστυχώς οι υποδομές του νησιού μας δεν είναι καλές. Δεν έχουμε καλούς δρόμους, δεν υπάρχει πρόσβαση στα ξενοδοχεία και όλο αυτό πρέπει να μας προβληματίσει αν θέλουμε και άλλους επισκέπτες. Άρα τι χρειαζόμαστε; Θέλουμε υποδομές. Για ποιον λόγο η περιφέρεια, το επαρχείο, ο δήμος, δεν διεκδικούν πόρους για να βελτιώσουν τις υποδομές του οδικού δικτύου, αφού υπάρχει πλέον τόσο μεγάλη ανάγκη; Στη Ρόδο ο περιφερειάρχης έκανε εθνικές οδούς. Τι περιμένουμε στην Κω; Εδώ πλέον έχουμε καταντήσει με αγροτικούς δρόμους.
Σας δηλώνω ότι, για το θέμα των 50 km ανά ώρα θα προσφύγουμε στη δικαιοσύνη. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες με δικηγόρο και θα χαρούμε να ακολουθήσουν και άλλοι κλάδοι συναδέλφων που δρουν στο νησί μας. Η όποια απόφαση λαμβάνεται, πρέπει πάντοτε να είναι αρωγός και όχι να δυσκολεύει την καθημερινότητά μας».
Κάμερες και έλεγχοι, η λύση στο πρόβλημα
«Μια λύση θα ήταν ο έλεγχος της ταχύτητας να γίνεται με αστυνόμευση και με κάμερες. Η περιφέρεια πήρε μια απόφαση χωρίς να ρωτήσει κανέναν. Για παράδειγμα, εμείς με τα τουριστικά λεωφορεία έχουμε δώσει έναν συγκεκριμένο χρόνο στα πρακτορεία για την διακίνηση των τουριστών. Τώρα όλα αυτά θα πρέπει να αλλάξουνε καθώς σε ώρες αιχμής, είναι τεράστιες οι καθυστερήσεις που μπορούν να προκύψουν.
Να σας θυμίσω επίσης, ότι τα μόνα οχήματα που μπορούν να αποδείξουν με πόσα χιλιόμετρα κινούνται επί καθημερινής βάσεως για έναν μήνα, είναι τα τουριστικά λεωφορεία και τα φορτηγά, που έχουν ένα ειδικό όργανο μέτρησης και κρατάει τα στοιχεία για έναν μήνα. Όλοι οι άλλοι δεν ελέγχονται για αυτό και έχουμε προσπεράσεις και τροχαία.
Ζητήσαμε από την Έπαρχο και συζητήθηκε και με τον Δήμαρχο να μονοδρομηθεί η Ζιά. Για άλλους λόγους, ψηφοθηρικούς, ταλαιπωρούν τόσο κόσμο, αλλά και αυξάνουν τον οποιονδήποτε κίνδυνο.
Δεν κατάφεραν οι διοικούντες να μας δώσουν μια πειστική απάντηση γιατί δεν έχει μονοδρομηθεί ο δρόμος της Ζιάς. Να γνωρίζετε ότι υπάρχουν 60.000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στους δρόμους της Κω, με ικανούς οδηγούς οι οποίοι χρησιμοποιούν τους χάρτες Google, είναι ανυποψίαστοι όλοι αυτοί οι άνθρωποι και σίγουρα ανεβαίνουν στη Ζιά. Έπρεπε χθες να είχαν γίνει υποδομές, να είχαν γίνει αντιπυρικές ζώνες και άλλα πράγματα.
Τι ακριβώς κάνουμε; Αφού έχει γνωστοποιηθεί το πρόβλημα, μέχρι σήμερα να ξέρετε ότι δεν έχει γίνει τίποτα, ούτε έγινε κάτι μετά από την πρόσφατη πυρκαγιά στην Καρδάμαινα. Δεν λύνει προβλήματα ή δημιουργία άλλων προβλημάτων και για αυτό τον λόγο σας τονίζω ότι θα προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για αυτό το θέμα».
Μ. ΧΑΤΖΗΑΜΑΛΛΟΣ: ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Για τα νέα όρια ταχύτητας που έχουν επιβληθεί στους οδηγούς που διέρχονται το επαρχιακό οδικό δίκτυο, μας μίλησε και ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Κω κ. Μανώλης Χατζηάμαλλος. Ο έμπειρος νομικός μας εξέφρασε ανοικτά την αντίθεση του τονίζοντας ότι δεν είναι δυνατόν, να ισχύουν στο επαρχιακό δίκτυο, τα ίδια όρια ταχύτητας με τις κατοικημένες περιοχές.
Κλείνοντας, ο Πρόεδρος μας ενημέρωσε ότι θα εκφραστεί αναλυτικά για το θέμα, το αμέσως επόμενο διάστημα.
* Να σημειωθεί ότι ήρθαμε σε επαφή με τον Πρόεδρο των ΤΑΞΙ Κω κ. Μανόλη Κίννα για σχετικές δηλώσεις, όμως δεν θέλησε να κάνει δηλώσει στο «ΒτΚ».