Αρκετές φωνές διαμαρτυρίας υπάρχουν σχετικά με τις εργασίες που γίνονται στην είσοδο της πόλης και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Επαγγελματίες της περιοχής, κάτοικοι της εισόδου καθώς και επαγγελματίες αυτοκινητιστές εκφράζουν τον προβληματισμό τους τόσο για την λειτουργικότητα του έργου όσο και για τις συνέπειες με πολλούς να κάνουν λόγο για επικινδυνότητα αλλά και οικονομικές απώλειες.
Οι επαγγελματίες της περιοχής διαμαρτύρονται διότι το τελευταίο διάστημα έχουν δει μεγάλη πτώση στο τζίρο τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι εξαιτίας των εργασιών και της διαπλάτυνσης των νησίδων, δεν υπάρχουν πλέον χώροι στάθμευσης και έτσι δεν κάνουν στάση τα οχήματα για τις αγορές τους, ενώ όπως μας λένε οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής, τις τελευταίες ημέρες, έχουν σταματήσει οι εργασίες.
Επιχειρηματίες: Ζητάμε άμεσα την δημιουργία χώρων στάσης. Πτώση στους τζίρους
« Υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες της περιοχής που έχουν ήδη ζητήσει μείωση ενοικίου καθώς η δουλειά έχει πέσει. Είναι όλο λάθος. Ζητάμε να γίνουν θέσεις στάθμευσης άμεσα διότι οι οικονομικές συνέπειες είναι ήδη πάρα πολύ μεγάλες για την κάθε επιχείρηση. Μας το λένε και οι πελάτες ότι δεν μπορούν να έρθουν πλέον στα μαγαζιά μας διότι δεν υπάρχει πουθενά χώρος έστω για προσωρινή στάση. Το κίτρινο διαχωριστικό διάζωμα πρέπει να απομακρυνθεί ώστε να μεγαλώσει σε φάρδος ο δρόμος διότι ήδη γίνονται ατυχήματα. Ας ανοίξει με κάποιον τρόπο τώρα το σημείο που επιτρέπεται να στρίψουν τα οχήματα από χώρια προς βιομηχανική ζώνη για να γίνει αποσυμφόρηση της κατάστασης. Η πόλη έχει κοπεί στα δύο.» μας ανέφερε μεταξύ άλλων επαγγελματίας της περιοχής.
Επιχειρηματίας: «Δεν χωρούν τα φορτηγά , ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια»
Άλλος επιχειρηματίας υπογράμμισε ότι το νέο έργο είναι επικίνδυνο και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα. « Τα μεγάλα φορτηγά δεν χωρούν και περνούν ίσα – ίσα. Μάλιστα πολλές φορές ανεβαίνουν οι ρόδες στα πεζοδρόμια για να περάσουν ή να στρίψουν. Όλα αυτά τώρα χωρίς τουρισμό. Αναρωτιέμαι τι θα γίνει όταν θα έχει κόσμο το νησί σε αυτό το κακό οδικό δίκτυο με αυτή τη νέα κατάσταση; Θα σχηματιστούν ουρές χιλιομέτρων κάτι που πολλές φορές ήδη συμβαίνει. Αν σε περίπτωση ανάγκης θέλει να προσπεράσει όχημα δεν υπάρχει χώρος».
Κάτοικος της περιοχής μας ανέφερε ότι το Νοέμβριο άρχισε η προεργασία για την μελέτη και θεωρεί ότι θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα με την ολοκλήρωση του έργου. Τονίζει ότι δεν υπάρχει καμία διάβαση στο ύψος της Τράπεζας Πειραιώς για να περάσουν ΑΜΕΑ ή πεζοί απέναντι.
Νίκος Σπύρου: Η στάθμευση των οχημάτων σε ιδιωτικές περιουσίες και τα προβλήματα που δημιουργούνται
Ένα άλλο θέμα που έχει προκύψει εξαιτίας της έλλειψης χώρων στάθμευσης είναι η χρήση ιδιωτικών χώρων από πολίτες που επισκέπτονται τις τράπεζες ή επιχειρήσεις της περιοχής. Ο κ. Νίκος Σπύρου μιλώντας στο «ΒτΚ» δήλωσε την αγανάκτηση του καθώς πλέον όσοι επισκέπτονται την είσοδο της πόλης για τον οποιοδήποτε λόγο εξαιτίας της έλλειψης χώρων στάθμευσης, αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στον ιδιόκτητο χώρο του κτιριακού συγκροτήματος του, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόσβαση στις αποθήκες της επιχείρησης και να παρακωλύεται η φόρτωση – εκφόρτωση εμπορευμάτων.
« Δεν είναι δυνατόν όλη μέρα να αφήνουμε την δουλειά μας για να λέμε τα αυτονόητα στους οδηγούς να μην αφήνουν μπροστά στις αποθήκες τα αμάξια τους διότι δεν μπορούμε να φορτώσουμε και εκφορτώσουμε εμπόρευμα. Κάθε μέρα όλη μέρα εκατοντάδες οχήματα πλέον σταθμεύουν στους ιδιόκτητους χώρους μας όχι να επισκεφτούν κάποια επιχείρηση στο συγκρότημα αλλά για να κάνουν άλλες δουλειές στην είσοδο της πόλης. Έως πότε θα γίνεται αυτό και έως πότε θα το ανεχόμαστε; Υπάρχει αυτή τη στιγμή πρόβλημα σε όλες τις επιχειρήσεις της περιοχής και σε όλες τις υπηρεσίες αλλά δεν βλέπουμε κάποιον υπεύθυνο να κάνει κάτι», δήλωσε ο κ. Σπύρου.
Ν. Σπύρου: Οδηγούν ανάποδα στον Επαρχιακό!
Αν δεν το βλέπαμε, δεν θα το πιστεύαμε. Είναι όμως πέρα για πέρα αληθινό. Καθώς καθημερινά δεκάδες αυτοκίνητα για λίγα μέτρα μπαίνουν στην ανάποδη κατεύθυνση του επαρχιακού δρόμου δημιουργώντας τεράστιο κίνδυνο για όλους.
« Θα γίνει μεγάλο τροχαίο και η αιτία θα είναι ή άναρχη κατάσταση που πλέον επικρατεί στην είσοδο της πόλης. Καθημερινά δεκάδες οδηγοί μπαίνουν στο parking της επιχείρησής μας και οδηγούν για λίγα μέτρα ανάποδα προκειμένου να πάνε στα μαγαζιά που θέλουν. Μιλάμε για μία κατάσταση τραγική και άκρως επικίνδυνη. Δεν υπάρχει πλέον πουθενά σημείο για να στρίψουν τα αυτοκίνητα και τώρα οι οδηγοί εισέρχονται ανάποδα στο επαρχιακό δίκτυο. Πρέπει όλα αυτά οι υπεύθυνοι να τα λάβουν υπόψιν τους τώρα που είναι νωρίς και να γίνουν αλλαγές και παρεμβάσεις».
Κάτοικος: «Παραχωρήσαμε τις περιουσίες μας για την δημιουργία δρόμου. Όχι για να μικρύνει»
Κάτοικος της περιοχής έδωσε και μία άλλη διάσταση καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, πριν από πολλά χρόνια, υποχρεώθηκαν οι ιδιοκτήτες ακινήτων και οικοπέδων στην είσοδο της πόλης να παραχωρήσουν μέτρα ώστε να γίνει η διαπλάτυνση του δρόμου. « Ασκήθηκαν τότε πιέσεις τρομερές επί ημερών Γόμου για να δώσουμε κομμάτι από τις περιουσίες μας για να φτιαχτεί δρόμος ο οποίος θα είχε φάρδος. Σήμερα βλέπουμε ότι δημιουργείται ένας δρόμος μέσα στη μέση ενός δρόμου διότι μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί η κατασκευή. Δώσαμε λοιπόν κομμάτι της περιουσίας μας για να υπάρχει δρόμος με πλάτος και σήμερα καταπατείται αυτή η απόφαση».
Σύμφωνα με τον ίδιο κάτοικο, οι μελέτες ξεκίνησαν τον Νοέμβριο και όχι νωρίτερα. « Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η μελέτη έγινε τον Νοέμβριο. Είδα όλη την διαδικασία με τα μάτια μου. Όμως δεν ελήφθη καθόλου υπόψιν το γεγονός ότι η Κως παρουσιάζει άλλη κυκλοφοριακή εικόνα ανά εποχή. Το καλοκαίρι είναι τέτοια η κίνηση που εδώ και πολλά χρόνια βλέπουμε ότι το οδικό δίκτυο δεν επαρκεί και είναι ακατάλληλο. Ήδη τα φορτηγά δεν χωρούν να περάσουν, δημιουργούνται ουρές. Λυπάμαι αλλά θα έχουμε ατυχήματα το καλοκαίρι».
Ζητήσαμε την άποψη επαγγελματιών αυτοκινητιστών από τα ταξί, τουριστικά λεωφορεία, μεγάλων φορτηγών, ΕΚΑΒ και ενός εκπαιδευτή οδήγησης προκειμένου να μας καταθέσουν την άποψή τους για τις εργασίες και το πως θα διαμορφωθεί ο κυκλοφοριακός χάρτης μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.
Οι περισσότεροι επαγγελματίες εκφράζουν την αγωνία τους και διαπιστώνουν ότι θα έπρεπε να είχαν γίνει άλλες παρεμβάσεις που θα ταίριαζαν καλύτερα στην ευρύτερη περιοχή για την μέγιστη ασφάλεια όλων αλλά και την ομαλή ροή της κυκλοφορίας των οχημάτων.
Κ. Τσαμπής: Υπεύθυνος ΕΚΑΒ Κω: Προβληματισμός για τη μη δυνατότητα προσπέρασης σε έκτακτο περιστατικό. « Το ασθενοφόρο χωράει ίσα , ίσα»
Τους προβληματισμούς του για το έργο και το πως θα μπορέσει ένα έκτακτο περιστατικό να φτάσει στο νοσοκομείο ειδικά το καλοκαίρι, εξέφρασε σε δηλώσεις του στο Βήμα της Κω ο υπεύθυνος του ΕΚΑΒ Κω. « Η πρόβλεψή μας το καλοκαίρι με την αύξηση του τουρισμού σε ότι αφορά το ΕΚΑΒ οι συνθήκες θα είναι δύσκολες διότι θα δημιουργούνται ουρές οχημάτων χιλιομέτρων και δεν θα υπάρχει καθόλου χώρος σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού να προσπεράσει το ασθενοφόρο. Αν απαιτείται μία γρήγορη μεταφορά ασθενούς στο νοσοκομείο, μία γρήγορη διακομιδή δεν θα υπάρχει χώρος να κάνουμε προσπέραση ή να μας ανοίξουν τα οχήματα χώρο».
Επίσης ο κ. Κώστας Τσαμπής σχολίασε και το φάρδος του δρόμου και την δυσκολία που έχουν μεγάλα οχήματα να περάσουν πλέον από την είσοδο της πόλης καθώς έχει στενέψει αρκετά. « ΜΕ την υφιστάμενη κατάσταση του δρόμου υπάρχει θέμα. Χωράει το ασθενοφόρο ίσα – ίσα. Δεν υπάρχει χώρος για προσπέραση, καθόλου με τη νέα νησίδα.
Νίκος Πρέζας: Ποια η πρόταση του για την ομαλή κυκλοφορία στην είσοδο της πόλης
Απευθυνθήκαμε στον εκπαιδευτή οδήγησης κ. Νίκο Πρέζα ο οποίος παραθέτει χρήσιμες προτάσεις με μόνο σκοπό να υπάρξουν τα καλύτερα αποτελέσματα καθώς βρίσκεται όλη μέρα στους δρόμους τόσο ως εκπαιδευτής , όσο και ως πρόεδρος του Ποδηλατικού Ομίλου Κω.
« Καταρχήν στο εξωτερικό διαπιστώνουμε ότι η χρήση των φαναριών έχει πλέον ξεπεραστεί. Πλέον βλέπουμε ειδική σήμανση μέσω πινακίδων που ίσως στην Ελλάδα ακόμη να μην καταλάβουμε το τι αντιπροσωπεύουν, κυκλικούς κόμβους και κατάργηση stop όπου το ανάποδο τρίγωνο δίνει το έναυσμα της παραχώρησης προτεραιότητας.
Σε ότι αφορά την είσοδο της πόλης το ζητούμενο ήταν η μείωση ταχύτητας μετά τα ατυχήματα και φυσικά η ασφάλεια.
Με την δημιουργία της νησίδας κόβεται η ταχύτητα και δεν μπορούν να γίνουν προσπεράσεις. Έτσι το ερμηνεύω. Οπότε λύνεται το θέμα της ασφάλειας και της ταχύτητας. Στην είσοδο της πόλης δεν είναι πρόβλημα η μονή λωρίδα, αλλά το ότι όλοι μπαίνουν από εκεί και καταλήγουν στην Γρηγορίου Ε’ που είναι ένας δρόμος ήπιας κυκλοφορίας και μάλιστα αρχαιολογική ζώνη.
Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι δεν λειτουργεί ο περιφερειακός δρόμος για να κυκλοφορήσουν τα φορτηγά μέχρι πχ το Ψαλίδι.
Άρα δημιουργεί ασφάλεια αλλά και κυκλοφοριακό πρόβλημα. Άρα θα δημιουργηθεί μεγάλη καθυστέρηση , θα δημιουργηθούν ουρές. Αυτά πρέπει να τα δει ο δήμος. Όπως θα πρέπει να δει την διασταύρωση στον Συνεταιρισμό στο Πλατάνι, τα φανάρια, το οδόστρωμα έως της είσοδο της πόλης και να γίνουν φρέσκιες διαγραμμίσεις. Αυτά θα βοηθήσουν στην κυκλοφορία των οχημάτων και την συμμόρφωση των οδηγών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι τουρίστες συνεχώς μας τονίζουν την δυσαρέσκειά τους για τις λακκούβες. Θέλουμε τουρισμό, να ξοδεύουν τα λεφτά τους αλλά εμείς τι ακριβώς τους προσφέρουμε»;
Μανώλης Κίννας – « Με άλλες παρεμβάσεις ευκολότερες και πιο οικονομικές θα λυνόταν το πρόβλημα του σημείου»
Δεν ρωτήθηκε ο Σύνδεσμος Ταξί Κω για τα έργα στην είσοδο της πόλης, σύμφωνα με δηλώσεις στο «ΒτΚ» του προέδρου κ. Μανώλη Κίννα. Ο ίδιος εξέφρασε τη γνώμη ότι με άλλου είδους παρεμβάσεις θα λυνόταν το πρόβλημα ασφάλειας του σημείου ενώ ανέδειξε και το γεγονός ότι δεν έχει προβλεφθεί καθόλου χώρος για ποδηλατόδρομο.
« Σύμφωνα με την εμπειρία μας , θεωρούμε ότι με ένα μικρό κράσπεδο και φανάρια γρήγορα, εύκολα και οικονομικά θα λυνόταν το πρόβλημα στην περιοχή. Από το ύψος της Eurobank μέχρι και το ύψος της Τράπεζας Πειραιώς υπάρχει ποδηλατόδρομος που τώρα καταργείται. Δεν προβλέφθηκε προφανώς στη μελέτη. Τι θα γίνει όταν θα βγαίνουν και τα ποδήλατα λοιπόν στον επαρχιακό δρόμο; Παράλληλα μειώθηκαν αισθητά οι θέσεις στάθμευσης σε μία περιοχή με 3 μεγάλες τράπεζες».
Ο κ. Κίννας σημείωσε επίσης ότι ουσιαστικά βγαίνει ανενεργός ο περιφερειακός δρόμος πίσω από την τράπεζα Πειραιώς κάτι που θα επιβαρύνει περαιτέρω το Πλατάνι. « Στο Πλατάνι οι δρόμοι είναι αρκετά στενοί και θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο».
Παράλληλα, δήλωσε σχεδόν με βεβαιότητα ότι το καλοκαίρι θα υπάρξει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα ενώ ανέφερε είπε ότι: « Ως επαγγελματίες οδηγοί, ως ιδιοκτήτες ταξί, κανείς δεν ρώτησε τη γνώμη μας».
Οδηγός φορτηγού μεγάλου τύπου – Δεν ρωτήθηκε η γνώμη των επαγγελματιών οδηγών . Πρόβλεψη για ουρές χιλιομέτρων και ατυχήματα
Σε συζήτηση με επαγγελματία οδηγό νταλίκας, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι δεκαετίες μας σημείωσε ότι: « Δεν ρωτήθηκε κανένας επαγγελματίας οδηγός της Κω για αυτή την παρέμβαση. Θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα σύντομα ειδικά στο ύψος του Σεγρέδου. Στενεύουν επικίνδυνα τους δρόμους και εύχομαι να βγω ψεύτης , αλλά θα γίνουν πολλά ατυχήματα. Πάντα όμως στην Ελλάδα όλοι θέλουν τα μπράβο αλλά όταν γίνει κάτι κακό δεν αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη. Τι γίνεται με τον περιφερειακό δρόμο; Νέος ήμουν και γέρασα».
Σύμφωνα με τον έμπειρο οδηγό, το καλοκαίρι αναμένεται να δημιουργηθεί τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. «Θα ζήσουμε ουρές χιλιομέτρων από τα φανάρια του συνεταιρισμού μέχρι και το λιμάνι».
Ο οδηγός βαρέων οχημάτων στάθηκε όμως και στο γεγονός ότι δεν χωρούν να περάσουν από την είσοδο της πόλης οι νταλίκες και πολλές φορές ανεβαίνουν πεζοδρόμια ειδικά όταν πρόκειται να στρίψουν για βιομηχανική ζώνη.
Α. Γκιντιζές: Το έργο θα κριθεί εκ του αποτελέσματος
Την άποψη ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο της διαμόρφωσης στην είσοδο της πόλης και μετά να κριθεί, εξέφρασε ο πρόεδρος των οδηγών τουριστικών λεωφορείων κ. Αντώνης Γκιντιζές. Μάλιστα υπενθύμισε ότι στο παρελθόν υπήρξαν ανάλογες αντιδράσεις σε έργα σε Κανάρη και Αβέρωφ αλλά εκ του αποτελέσματος διαπιστώθηκε ότι ήταν χρήσιμες οι παρεμβάσεις που είχαν γίνει.
« Περιμένω να ολοκληρωθεί το έργο, να δούμε πως θα λειτουργεί στην ουσία και στη συνέχεια θα κρίνουμε. Κάποιοι επιστήμονες έκαναν την μελέτη και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Ήταν απαραίτητο να γίνουν οι παρεμβάσεις στο σημείο. Αυτή τη στιγμή όμως είναι σε εξέλιξη οπότε θα περιμένουμε. Θυμίζω ότι παρόμοιες φωνές είχαμε σε Κανάρη και Αβέρωφ και τελικά φάνηκε ότι όντως έπρεπε να γίνουν οι εργασίες και οι αλλαγές. Μόνο στην Ελευθερίου Βενιζέλου δεν έγινε παρέμβαση και για αυτό το λόγο μέχρι σήμερα έχουμε κυκλοφοριακό πρόβλημα».