Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Κανένα θανατηφόρο τροχαίο στην Κω για το Α’ Τετράμηνο του 2024 (σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφ/κης Αστ/κης Δ/νσης Ν. Αιγαίου)

05/06/2024
560 Εμφανίσεις
2 Σχόλια

250 περισσότερες παραβάσεις φέτος έναντι το 2023 - Περισσότερα τροχαία με υποδιπλάσιους θανάτους στην Περιφέρεια Ν.Α.

Του Γιώργου Χ. Πασσανικολάκη*


 

Μικρή ήταν, συνολικά, η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Κω κατά το πρώτο τετράμηνο του 2024 (11 έναντι 8 το αντίστοιχο διάστημα του 2023), όπως καταγράφηκαν από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου (ΓΕ.Π.Α.Δ. Ν.Α.). 

Τους πρώτους μήνες του χρόνου, στο Νησί μας, δεν σημειώθηκε θανατηφόρο ατύχημα ούτε σοβαρός τραυματισμός έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2023, όπου είχαμε 3 θανατηφόρα, με 4 νεκρούς. 

Όμως, υπερδιπλάσιοι ήταν οι ελαφριοί τραυματισμοί φέτος φτάνοντας τους 11, έναντι 5 το 2023, με το συνολικό αριθμό των παθόντων να φτάνει τους 14 έναντι 12 το 2023.

ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΡΑΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΗ – ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΖΩΝΗ

Οι συνολικοί τροχονομικοί έλεγχοι ήταν μειωμένοι κατά 412 (8.761 έναντι 9.173 το 2023), ενώ οι βεβαιωθείσες παραβάσεις ήταν σημαντικά αυξημένες κατά 256 (1.360 το 2024 έναντι 1.104 το 2023). 

Μεγάλη αύξηση σημείωσαν οι παραβάσεις για κράνος, 96 το 2024 έναντι 61 το 2023, ενώ σημαντική άνοδο είχαν οι παραβάσεις για μέθη (44 το 2024 έναντι 29 το 2023) και για χρήση κινητού (20 το 2024 έναντι 13 το 2023).

Αξίζει να σημειωθεί η μείωση στις παραβάσεις για ζώνη, όπου υποδιπλασιάστηκαν (25 το 2024 έναντι 49 το 2023).

ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΜΕ ΕΛΑΦΡΕΙΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν.Α.

Αναφορικά με τα τροχαία στο Νότιο Αιγαίο, σύμφωνα με την ΓΕ.Π.Α.Δ. Ν.Α., ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων αυξήθηκε κατά 10, φτάνοντας τα 81 έναντι 71 το πρώτο τετράμηνο του 2024, με τα θανατηφόρα να μειώνονται στα 6 (με 6 νεκρούς) από τα 11 το 2023.

Ίδιος ο αριθμός των σοβαρών τραυματισμών (13), ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι ελαφριοί τραυματισμοί φτάνοντας τους 62 έναντι 42 το προηγούμενο διάστημα. Οι παθόντες φέτος ήταν ελαφρά αυξημένοι (96) σε σχέση με το 2023 (88). 


ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ, ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΜΕΘΗ

Οι συνολικοί τροχονομικοί έλεγχοι στο Ν. Αιγαίο ήταν κατά 5.700 μειωμένοι το 2024 (59.698 έναντι 65.399 το 2023), με τις παραβάσεις να είναι κατά 314 αυξημένες. Όλες οι παραβάσεις (κράνος, ζώνη, αντικανονικοί ελιγμοί, κινητό) σημείωσαν άνοδο, ενώ σημαντική η μείωση για μέθη και στέρηση άδειας κυκλοφορίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει αναντιστοιχία στις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν στο νησί μας σε σχέση με το Ν. Αιγαίο, ειδικά στις περιπτώσεις μέθης και κινητού, όπου στην Κω είναι ιδιαιτέρως αυξημένες, ενώ δεν παρατηρείται η μείωση για ζώνη σε επίπεδο περιφέρειας. 


ΚΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ – ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗΣ ΝΗΣΙΔΑΣ – ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Πολλά και διαχρονικά τα παράπονα τόσο για το αστικό όσο και το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κω (Λακκούβα στην Κω νούμερο… 3.879!- https://vimatisko.gr/katigoria/topika/lakkoyva-stin-ko-noymero-3879-doyleies-toy-po). 

Αξίζει να θυμηθούμε τόσο την περίπτωση κλεισίματος των λακκουβών με τσιμέντο από αστυνομικούς της Τροχαίας Κω (Αστυνομικοί σταμάτησαν μπετονιέρα για να κλείσoυν τις επικίνδυνες λακκούβες στη Μεσαριά! - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/astynomikoi-stamatisan-mpetoniera-gia-na-klei), όσο και τη δήλωση του Προέδρου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Κω κ. Γκιντιζέ (Α. Γκιντιζές: «Κάκιστο το επαρχιακό οδικό δίκτυο Κω . Άστοχες οι δηλώσεις της επάρχου (youtube.com) - https://radioproto.gr) που αναφέρθηκε τον Γενάρη του 2024 στις προβληματικές περιοχές του Νησιού. 


Έκτοτε, πέρα από την έκπτωση του εργολάβου που είχε τριετή σύμβαση για τη συντήρηση του επαρχιακού και δευτερευόντων οδών της Κω, ελάχιστες και αποσπασματικές είναι οι παρεμβάσεις στο δημοτικό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο, που χρειάζονται άμεση αναβάθμιση.

Το 2020, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου εξασφάλισε χρηματοδότηση 400.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη μελέτη κατασκευής διαχωριστικής νησίδας στην επαρχιακή οδό Κω – Αεροδρομίου (https://aegeanews.gr/news/en-dodekaniso/336318/meleti-gia-tin-kataskevi-diachoristikis-nisidas-stin-eparchiaki-odo-kos-aerodromio-proypologismou-400-000-evro/), ενώ στις 15/4/2024, αυξήθηκε το ποσό της χρηματοδότησης κατά 495.193,76€, φτάνοντας συνολικά τα 895.193.76€, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2024 (https://aegeanews.gr/news/en-dodekaniso/520168/afksisi-chrimatodotisis-tis-meletis-gia-tin-kataskevi-diachoristikis-nisidas-stin-eparchiaki-odo-kos-aerodromio/). 

Από πλευράς Δήμου Κω, εκπονείται η επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη, πλέον σε επίπεδο νησιού, η οποία εν πολλοίς θα καθορίσει τις παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Κω. Υπήρξε δέσμευση από πλευράς Δήμου ότι θα παρουσιαζόταν στα τέλη του Μάη (https://www.kosnews24.gr/politika/item/269054-a-xrysopoulos-tous-epomenous-mines-tha-parousiastei-i-nea-kykloforiaki-meleti-gia-tin-ko-ti-anamenetai-na-ginei-sta-fanaria-stin-eisodo-tis-polis). 

ΑΡΚΕΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΪΟ

                                                                                                                                                                                                                                                    (Πηγή: αρχείο Βήμα της Κω)

Τα τροχαία ατυχήματα συνεχίστηκαν και το Μάϊο, πρώτο - ουσιαστικά - μήνα της σεζόν. Τουλάχιστον 13 περιπτώσεις έχουν καταγραφεί από την εφημερίδα μας (Τροχαίο ατύχημα στον Επαρχιακό - Συγκρούστηκαν 2 αυτοκίνητα - https://vimatisko.gr/katigoria/kentriki-3/troxaio-atyxima-ston-eparxiako---sygkroystika), αλλά και από τα υπόλοιπα τοπικά μέσα, από τις αρχές του μήνα (https://aegeanews.gr/featured/523647/aftokinito-espase-kigklidomata-kai-ektokseftike-potami-stin-periochi-tis-agias-triadas-sto-dromo-pros-agio-nektario/), ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συνέβησαν διαδοχικές ημέρες (Τροχαίο ατύχημα στο Ψαλίδι – Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μηχανάκι - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/troxaio-atyxima-sto-psalidi-aytokinito-sygkro, Τροχαίο στον Επαρχιακό - Λεωφορείο συγκρούστηκε με φορτηγό - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/troxaio-ston-eparxiako---leoforeio-sygkroysti,   Σύλληψη αλλοδαπού στην Κω - Ενεπλάκη σε τροχαίο υπό την επήρεια αλκοόλ - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/syllipsi-allodapoy-stin-ko---eneplaki-se-trox1),  αλλά και την ίδια ημέρα (Συνεχίζονται τα τροχαία ατυχήματα στο Νησί μας - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/synexizontai-ta-troxaia-atyximata-sto-nisi-ma).

 Ευτυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις υπήρξαν μόνο υλικές ζημιές (Tροχαίο ατύχημα στην Εθν. Αντιστάσεως - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/troxaio-atyxima-stin-ethn-antistaseos,   Τροχαίο στον Επαρχιακό - Σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτου με περιπολικό (φωτο-vid) - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/troxaio-ston-eparxiako---sfodri-sygkroysi-ayt,   Τροχαίο ατύχημα στον Λινοπότη – Αυτοκίνητο προσέκρουσε σε κολόνα φωτισμού - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/troxaio-atyxima-ston-linopoti-aytokinito-pros,  Τροχαίο στον Επαρχιακό - "Καραμπόλα" 4 αυτοκινήτων - https://vimatisko.gr/katigoria/kentriki-1/troxaio-atyxima-ston-eparxiako---karampola-4), ενώ στα 2 από τα 11 χρειάστηκε οι τραυματίες να διακομιστούν σε Νοσοκομεία εκτός Κω για νοσηλεία (Tροχαίο ατύχημα στο Μαρμάρι - Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μηχανάκι - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/troxaio-atyxima-sto-marmari---aytokinito-sygk,  Εργαζόμενος σε απορριμματοφόρο στην Κω τραυματίστηκε στο πόδι και διακομίσθηκε στο Νοσοκομείο με σοβαρό κάταγμα | https://aegeanews.gr/news/ta-en-dimo/524164/ergazomenos-aporrimmatoforo-stin-travmatistike-sto-podi-kai-diakomisthike-sto-nosokomeio/). 

Μέχρι το τέλος του Μάη, καταγράφηκαν ακόμη δυο τροχαία (https://vimatisko.gr/katigoria/kentriki-3/troxaio-atyxima-stin-kardamaina---mixanani-sy).

                                                                                                                                                                                                                                    (Πηγή φωτογραφίας: Fb ΓΕ.Π.Α.Δ. Ν.Α.)

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ «ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ» ΣΗΜΕΙΑ 

Στόχος της Τροχαίας, σύμφωνα με δήλωση του Γραφείου Τύπου της ΓΕ.Π.Α.Δ. Ν. Αιγαίου στο «ΒτΚ» είναι η μείωση του αριθμού των νεκρών και των παθόντων και η εξασφάλιση ομαλών συνθηκών κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων.

Οι τρεις πυλώνες αφορούν τη(ν):

- εμφανή αστυνόμευση

- βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη

- πρόληψη τροχαίων και αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Εξειδικεύοντας το σχεδιασμό κατά την τουριστική περίοδο, οι Υπηρεσίες Τροχαίας στοχεύουν σε αυξημένη αστυνόμευση του οδικού δικτύου, εστιασμένη στις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε μέρους, κι ειδικότερα στις περιοχές που παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. 

Βαρύτητα θα δώσουν σε χώρους που παρουσιάζεται μαζική συγκέντρωση επιβατών, καθώς και αυξημένη ροή διέλευσης, ενώ θα συγκροτηθούν συνεργεία ειδικών και γενικών τροχονομικών ελέγχων, εστιάζοντας στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, ειδικά όσων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. 

ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ, ΜΕΙΩΣΗ ΟΡΙΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ

Η αύξηση της οδικής ασφάλειας, με άμεση λύση στη μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών, απαιτεί συστηματική αστυνόμευση υποστηρίζει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Τσιάνος (Θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: Θρηνεί 52 νεκρούς τον μήνα από τροχαία | Έθνος (ethnos.gr- https://www.ethnos.gr/greece/article/307572/thliberhprotiagiathnelladathrhnei52nekroystonmhnaapotroxaia), προσθέτοντας ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στις κατοικημένες περιοχές θα σώσει ζωές. 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, από το 2023, στο επαρχιακό δίκτυο της Κω το όριο ταχύτητας έχει οριστεί στα 50 χλμ. 

Σημαντικό ρόλο, επίσης, παίζει η ενημέρωση οδηγών και μικρών μαθητών, με εκπαιδευτικές πολυμεσικές καμπάνιες σε διάφορα μέσα, κι ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να ευαισθητοποιηθούν και να επιτευχθεί η περιζήτητη πρόληψη. 

 (Αφίσα πενθήμερης ενημερωτικής εκστρατείας του Τμήματος Τροχαίας Κω στα δημοτικά σχολεία της Κω)

Στο σημείο αυτό αξίζει να εξάρουμε την προσπάθεια του Τμήματος Τροχαίας Κω, με την πενθήμερη ενημερωτική δράση (από 11-15/3/2024), ως συνέχεια δράσεων ευαισθητοποίησης της μαθητικής κοινότητας σε θέματα οδικής ασφάλειας (Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πενθήμερη δράση της Τροχαίας Κω για την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου - https://vimatisko.gr/katigoria/topika/me-epityxia-oloklirothike-i-penthimeri-drasi).

ΒΙΝΤΕΟ ΤΩΝ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Στην προσπάθειά μας ν’ αναδείξουμε τα πιο επικίνδυνα σημεία με τη μεγαλύτερη συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων (και δυστυχώς, δυστυχημάτων) κάναμε οπτικοακουστικό ρεπορτάζ, περιλαμβάνοντας το δρόμο του Ψαλιδιού (μετά τα εστιατόρια προς Άγιο Φωκά), την οδό Μακρυγιάννη (τόσο μετά την Παπαθεοφάνους όσο και τον κόμβο του Βαλσάμη), τη Γρηγορίου Ε’ (με τις επικίνδυνες διαβάσεις στο ύψος του νεκροταφείου και του Ωδείου) και τις διασταυρώσεις σε Θεοφράστου και Σκεύου Ζερβού, Ελ. Βενιζέλου και Σκ. Ζερβού, Κανάρη και Φιλίνου. 

Σημειώσαμε την αναγκαιότητα πιο κατατοπιστικής σήμανσης στην είσοδο της πόλης, όπου οι τουρίστες σταματούν, με κίνδυνο πρόκλησης καραμπόλας, ενώ σταθήκαμε στις δυο σημαντικές παρεμβάσεις στον αιματοβαμμένο κόμβο της Πειραιώς και στον Πελαργό, που πρέπει να γίνουν οδηγός για τη δημιουργία διαχωριστικής νησίδας στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. 

Αναδείξαμε τις προβληματικές αριστερές στροφές προς τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, όπου οι οδηγοί σταματούν στη μέση της επαρχιακής οδού, τις υψηλές ταχύτητες όσων εισέρχονται στο Ζηπάρι και εξέρχονται από το χωριό, χωρίς να σταματούν στις διαβάσεις, αλλά και τις αντικανονικές προσπεράσεις κατά μήκος του οδικού δικτύου, συνολικά. 

Σίγουρα, υπάρχουν κι άλλα σημεία πέρα από το Λινοπότι, στα υπόλοιπα χωριά, εντός αστικών περιοχών ή και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο που χρήζουν ανάδειξης.

Στόχος μας ήταν παράλληλα με την παρουσίαση των στατιστικών στοιχείων για τα τροχαία ατυχήματα, να προωθηθεί το μήνυμα για άμεση βελτίωση του κακού οδικού δικτύου και της δικής μας οδηγικής συμπεριφοράς, καθώς κι η αναγκαιότητα συστηματικής και αυξημένης αστυνόμευσης.

Παρακολουθήστε το βίντεο: 

Το πολυμεσικό ρεπορτάζ θα συμπεριληφθεί στην εργασία εξαμήνου του γράφοντα για το Μεταπτυχιακό Τμήμα των Σύγχρονων Δημοσιογραφικών Σπουδών του ΕΑΠ, στο μάθημα: ΣΔΣ53 - Διαδικτυακή Δημοσιογραφία, με επιβλέποντα Καθηγητή τον κ. Α. Βέγλη. 

Ευχαριστούμε τον Αστυνόμο Α’ κ. Πέτρο Βασιλάκη και το Γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης Δημοσιογράφων της ΓΕ.Π.Α.Δ. Ν.Α. για την παροχή των στατιστικών στοιχείων. 

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 2
Ανώνυμος
Ανώνυμος 07/06 - 00:21
Καλά έχω κλάψει
Με τις 20 κλήσεις για χρήση κινητού το ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ! Μια ώρα κάνω βόλτα με το ποδήλατο και βλέπω 20 στη ΜΙΑ ΩΡΑ. Να έρθουν άτομα να γράφουν για κινητά και υπερβολική ταχύτητα. Το ότι δεν είχαμε νεκρό είναι καθαρά από τύχη, τα παιδιά είναι πρόθυμα αλλά δεν επαρκούν.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 06/06 - 23:16
Νίκος
Να πείτε στον κ. Ταξίαρχο να ζητήσει κι άλλα άτομα για να επανδρώσει το τμήμα Τροχαίας για να γίνει δουλειά. Προς το παρόν το έργο τους είναι ανάλογο του μικρού αριθμού στελεχών της Τροχαίας Κω. κ. Ταξιάρχε εσείς τι λέτε; Έρχονται κρίσεις!!! Τι θα παρουσιάσετε ως έργο σας στην τοπική κοινότητα και στους ανώτερους σας.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ