Είδαμε την συνέντευξη τύπου του κ. Δημάρχου και των συνεργατώνγια τα ‘’3έργα μεγάλης σημασίας για την οδική ασφάλεια από ίδιους πόρους του Δήμου Κω έτοιμα να ξεκινήσουν στο τέλος της σεζόν και αφορούν:
1. κατασκευή νέου κυκλικού κυκλοφοριακού κόμβου στην περιοχή της Μαρίνας Κω, 254.312,94€
2. διαμόρφωση χώρων στάθμευσης στην οδό Γρηγορίου Ε, εκατέρωθεν της οδού Αναπαύσεως, 78.934,66€ και
3. την ασφαλτόστρωση της Επαρχιακής Οδού εντός ορίων του σχεδίου πόλεως Ζηπαρίου130.720,92€, Επαναλήφθηκε η εξαγγελίατης κατάργησης της σηματοδότησηςΝυμφαίας-Αντιστάσεως (μετα τον κόμβο Ευρώπης-σημαίες) κλπ και τελικάγια να απαλυνθούν τα αισθήματα αδικίας σε βάρος των κοινοτήτων και ιδιαίτερατης Κεφάλου, μας μίλησαν για το έργο την βελτίωσης του οδοστρώματος από την Ονια προς το ΛιμάνιΚαμαρίου.
Ωραία! Εχουμε πολλά προβλήματα (διαλυμένα οδοστρώματα και πεζοδρόμια στην πόλη, ανυπαρξία έργων βελτίωσης οδικού συστήματος στις κοινότητες κλπ, κλπ) και θέλουμε να ακούγεται ότι γίνονταιέργα!
Μιλάμε για έργα 400.000 € ίδιων πόρων, χωρίς σύγκριση με το αποθεματικό των 24 εκ. (2024)των δημοτικώνταμείων. Τα έργα που εξαγγέλθηκαν μπορεί να είναι χρήσιμααλλά δεν είναι αιτιολογημένα. Απουσιάζει η πολιτική αιτιολόγηση:Η σκοπιμότητα, η ιεράρχηση, ηαποτελεσματικότηταμε την αναμενόμενη αποδοτικότητα σε σχέση με την δημοτική μελέτη (Τσιάνος 10/09/2024) η οποία ιεραρχείτις ανάγκες: πρώτα σε μονοδρομήσεις, μετά στην σύνδεση ποδηλατοδρόμων και επέκταση τους,μετά οι κυκλικοί κόμβοι, η αισθητική αναβάθμιση, η οργάνωση και διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης στο κέντρο, η βελτίωση των συνθηκών κίνησης των πεζών και ιδιαίτερα των ατόκων που εκπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες (παιδιά, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ).
Η Δημοτική Αρχή μας, όπως συνηθίζει, επιλέγει κατά βούληση αποσπασματικά έργα και προχωρά όπως κρίνει.
- Οι υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες Μαρίνας και Νυμφαίας-Αντιστάσεωςέχουν χρόνο ζωής10 και 18 χρόνια. Τόσοτεχνολογικάόσο και ηλικιακά δεν έχουνξεπεραστεί. Τα τεχνικάέργακατασκευάζονται με ορίζονταζωής 30-50 χρόνων (τότε γίνεται η απόσβεση κόστους κατασκευής). Οι κόμβοι αυτοί λειτουργούν καλά προσφέρονταςασφάλεια και λειτουργικότητα. Όμως πως δικαιολογείται το γεγονός ότιυπάρχουσα κατάσταση και η προτεινομένη είναι προϊόν του ιδίου(σχεδόν) μελετητικούγραφείου;Γιατί σε τόσοσύντομοχρονικόδιάστημαπροτείνεται για το ίδιοπρόβλημαδιαφορετικήτεχνική λύση. Προφανώς η επιλογήήτανπολιτική: να τροποποιήσουμε μικρο-έργα, μικρο-υποδομές των προηγουμένων για νααναδείξουμε το δικό μας πρέπει να έχει όρια! Το ‘’χαλώ και φτιάχνω γιατί έτσι μου αρέσει’’ συναντά αντιδράσεις.
- Το πάρκιγκ στην Οδό Αναπαύσεως: Δεν είναι τα κράσπεδα και η ασφαλτόστρωση που προτείνονται που θα το μετατρέψουν σε θελκτικό δημοτικό πάρκιγκ. Αρκούσεη δημιουργία εισόδου-εξόδου, η σηματοδότηση, ο καθαρισμός, η διατήρηση του πρασίνου και η απλή χαλικόστρωση. Αντίαυτών των απλών ενεργειών ο Δήμος είναι υπεύθυνος της χρόνιαςεγκατάλειψης, το σκουπιδαριό, τηναποξήλωση του πρασίνου, την αποκρουστικότητα του χώρου.Για αυτό φταίει …η αρχαιολογία!Οι ανούσιες φιλοφρονήσεις δεν άφησαν χώροευχαριστιών στο ΒΑΚΟΥΦ..
- Το 3ο έργο της ασφαλτόστρωση του επαρχιακού δρόμου εντος του σχεδίου πόλεως Ζηπαρίου δημιουργεί ερωτηματικά. Είναι έργο του 2007 με προδιαγραφές οδοστρώματοςβαρέωνοχημάτων και με δίκτυο ομβρίων. Δημιουργούνται ζητήματα βεβιασμένης αντικατάστασης του οδοστρώματος την στιγμή που η κατάσταση του δεν είναι κακή αφού έχει 19 χρόνια ζωής μόνον!
- Αν μπούμε στην διερεύνηση άμεσων εναλλακτικών προτάσεων θα φανούν οι αδυναμίες και τα λάθη της Δημοτικής αρχής. Κάταρχήν στο Ζηπάρι υπαρχει θεμα κυκλοφοριακήςσυμφόρησης στο τμήμα που θα επισκευαστεί. Στην πράξη και σήμερα η κίνηση από και προς την πόλη μέσω Ζηπαρίου διαμοιράζεταιμε τον περιφερειακό δρόμο του σχ. πόλεως. Προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν πιο παραγωγικό να κινηθεί ο Δήμος! Αυτή την προοπτική δεν θα το αποφύγει. Από τώρα πρέπει να μπει στο στόχαστρο η αναπτυξιακή κυκλοφοριακή μετα-ρύθμιση στην οικισμό ενσωματώνοντας πεζοδρομήσεις και ποδηλατοδορμήσεις προωθώντας τον τοπικό αστικό εκσυγχρονισμό .
-Στο θεμα της αντικατάστασης των σηματοδοτημένων κόμβων με κύκλους να μεν θα βελτιωθεί από άποψης κίνησης οχημάτων η κατάσταση όμως η πρότασηυστερεί ως προς το θεμα την βελτίωσης και της ασφάλειας της κίνησης των πεζών. Ο τουριστικός χαρακτήρας της πόλης δεν έχει επηρεάσει την επικαιροποιημένηκυκλοφοριακήμελέτη 2024 στην οποίαβασίζονται τα 3 έργαοπούαγνοείται η επεκταση-ενσωμάτωση νέων ποδηλατοδρομησεων.
Κλείνουμε με την εξαγγελία του βελτιωσης του δρόμου στο Καμάριοπού ο κατασκευαστής του αποχετευτικού τον έχει μετατρέψει σε λακουβόδρομο και έχει αναφερθεί ως μεγάλο έργο στο δημοτικό συμβούλιο. Το έργο αυτό έχει μια προϊστορία. Από την εποχή του CLUB MED! Να γίνει ο δρόμος με ένα πεζοδρόμιο να μπορεί περπατήσεικάποιος από το IKOS, πια, στα λίγα ‘’μαγαζιά’’ που έμειναν στο ΚΑΜΑΡΙ. Ζητήσαμεαπό τις υπηρεσίας να δούμε το σχεδιο, του δρόμου. Να δούμε τι προγραμματίζεται να γίνει. Δεν μας έδειξανκάτι. Δεν καταλάβαμε αν υπαρχει η δεν υπάρχει κάποιο σχεδιο. Ζητήσαμε τηντεχνική περιγραφή. Ούτε αυτή! Θέλουμε να πιστεύουμε ότι κάτι υπαρχει. Το οδόστρωμαμπορεί να αλλάξει. Το εάν όμως ο δρόμος θα αποκτήσει σαφή τεχνικά χαρακτηριστικά, συγκεκριμένο πλάτος, πεζοδρόμιο, δίκτυα, σηματοδότηση, ζώνη ποδηλάτου και ότι εν τέλει δεν θα είναι μια προχειρότητα και ότι θα εξυπηρετήσει την τοπική ανάπτυξη, δεν το πιστεύουμε! Δυστυχώς.
Ν. Μυλωνάς