Αίτημα για έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, για τη μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, κατέθεσαν τα μέλη του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, κ. Βασίλης Καραγιάννης και κ. Κωνσταντίνος Ρακόπουλος. Στην επιστολή αναφέρουν τα εξής:
«Συνάδελφοι,
Με την υπ’ Αρ. 1510/2024 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, Τμήμα Η, κατόπιν σχετικής προσφυγής, ακυρώνεται η ανάκληση των πράξεων μονιμοποίησης διορισθέντων το 2020 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με αυτή την απόφαση το Διοικητικό Εφετείο αναγνωρίζει πως οι διορισθέντες/είσες εκπαιδευτικοί του 2020 θα έπρεπε να μονιμοποιηθούν χωρίς να αποτελεί προϋπόθεση η αξιολόγησή τους.
Συγκεκριμένα στην απόφαση αναφέρονται τα εξής : «Επειδή, εν όψει των διατάξεων που παρατέθηκαν και ερμηνεύτηκαν σχετικώς με τη διαδικασία αξιολόγησης, ως προϋπόθεση για τη μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει διετή δοκιμαστική περίοδο, μη νομίμως ανακλήθηκε, με έρεισμα τις διατάξεις του άρθρου 78, παρ. 3 του ν. 4823/2021, η Φ.10.1./1752/5-4-2023 απόφαση της Διευθύντριας Δ.ΠΕ. Δυτικής Αττικής περί μονιμοποίησης των αιτούντων, λόγω συμπλήρωσης διετούς πραγματικής ευδόκιμης υπηρεσίας, κατά (συμπληρωματική) εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 40 παρ. 3 του ν. 3528/2007, δεδομένου ότι, κατά τον χρόνο λήξης της διετούς δοκιμαστικής περιόδου από τον διορισμό των εν λόγω εκπαιδευτικών, καθώς και κατά τον χρόνο έκδοσης της ανακληθείσας απόφασης, δεν ήταν εφικτή η διενέργεια της αξιολόγησης αυτών, ελλείψει του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου, πρέπει, συνεπώς, να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη ανακλητική απόφαση, κατ’ αποδοχή του σχετικού ισχυρισμού των αιτούντων...».
Με βάση τα ανωτέρω, αποδεικνύεται περίτρανα πως ορθώς κάποιες Διευθύνσεις είχαν προχωρήσει στη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και πως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παρανομούσε και αυθαιρετούσε όταν πίεζε τους/τις Διευθυντές/τριες Εκπαίδευσης να προχωρήσουν στην ατιμωτική για τη Δημόσια Διοίκηση της Εκπαίδευσης, ακύρωση των νομίμων αποφάσεών τους.
Γιατί λοιπόν τόση βιασύνη να εφαρμοστεί η αξιολόγηση «ελλείψει του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου»; Είναι ολοφάνερο πως οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης ήταν να εκβιάσει το πιο αδύναμο, κατά τη γνώμη τους, υποσύνολο των εκπαιδευτικών, τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να ανοίξει η «Kερκόπορτα» της αξιολόγησης-χειραγώγησης.
Γενικότερα, για το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ατομική αξιολόγηση, Κεφάλαιο Γ’, μέρος Γ’ (άρθρα 66 έως και 80) του ν.4823/2021 (Αρ. Φύλλου 136), με θέμα : «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» και την Κ.Υ.Α. 9950/ΓΔ5/27.1.2023, (Αρ. Φύλλου 388), τεύχος Δεύτερο, με θέμα: «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της», καθώς και τις διάφορες, σχετικές εγκυκλίους, επισημαίνουμε τα εξής:
1) Βρίθουν από ανακρίβειες και ακατανόητες διατυπώσεις, π.χ. σελ. 3785, ΚΥΑ 9950/ΓΔ5/27-1-2023: α) Πεδίο Α1: αγ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές: στη στήλη: Μη ικανοποιητική: περιέχεται η παρακάτω φράση: “Ελλιπής προσοχή πολλών μαθητών είναι ελλιπής και αρκετοί περισπασμοί...”. Πολλά σημεία στη συγκεκριμένη Κ.Υ.Α. δίνουν την εντύπωση πως πρόκειται για προϊόν αυτόματης μετάφρασης για την οποία δεν υπήρξε ούτε ο στοιχειώδης εκ των υστέρων έλεγχος. Με βάση κακομεταφρασμένα κείμενα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έχει την αξίωση να πραγματοποιηθούν διοικητικές πράξεις, που στιγματίζουν αμετάκλητα τους εκπαιδευτικούς.
2) Δεν απαντούν στο διαχρονικό αίτημα του εκπαιδευτικού κόσμου για ουσιαστική και διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να αξιολογηθούν χωρίς να είναι σαφή – για να μη πούμε ανύπαρκτα - το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό πλαίσιο και οι στόχοι που έχει θέσει η πολιτεία για το εκπαιδευτικό σύστημα.
3) Δεν λαμβάνουν υπόψη την σχεδόν παντελή έλλειψη κάθε υποστηρικτικής δομής στο εκπαιδευτικό έργο (π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι), την ώρα που οξύνονται φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, παραβατικότητας, χουλιγκανισμού. Έχουν προσληφθεί μόνο ελάχιστοι κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι για τα σχολεία της δύναμης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.
4) Δεν λαμβάνουν υπόψη τις ελλείψεις στα αναγκαία αντισταθμιστικά μέτρα για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών/-τριών και την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών (μείωση του αριθμού μαθητών/τμήμα, ενισχυτική και πρόσθετη διδακτική στήριξη). Τα περισσότερα σχολεία στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της περιοχής μας, λειτουργούν με αριθμό μαθητών στο όριο που προβλέπει σήμερα ο νόμος, ενώ η ενισχυτική διδασκαλία λειτουργεί μόνο σε ελάχιστα Γυμνάσια και δεν υπάρχει καμία μέριμνα στήριξης της περιοχής μας, αν και είναι ακριτική.
5) Αποσκοπούν αντικειμενικά στον δημόσιο διασυρμό και στο φακέλωμα των εκπαιδευτικών με την απειλή κυρώσεων διοικητικού και οικονομικού χαρακτήρα.
6) Οδηγούν στην περαιτέρω γραφειοκρατικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Επωμίζονται οι εκπαιδευτικοί υπερβολική, επιπλέον γραφειοκρατική εργασία, γεγονός που λειτουργεί αντικειμενικά σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επισημαίνουμε πως τα σχολεία στερούνται γραμματειακής υποστήριξης όπως ο νόμος ορίζει.
Η Κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανά της, με μία δέσμη απολύτως άσχετων με την σχολική πραγματικότητα ρυθμίσεων, επιχειρούν να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες της ανεπάρκειας, διοικητικής και λειτουργικής, αλλά και της γενικότερης υποβάθμισης της Δημόσιας Παιδείας στους εκπαιδευτικούς, επιβάλλοντας την απαξίωση του δημόσιου σχολείου προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων και το χτύπημα κατά συνέπεια, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Για όλους τους ανωτέρω λόγους
ZHTAME
την άμεση σύγκλιση του ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου και την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης όλων ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει τη δόκιμη υπηρεσία τους.
Παράλληλα, μιας και είναι περίοδος υπηρεσιακών μεταβολών, ζητάμε την έγκαιρη κάλυψη όλων των κενών των σχολικών μονάδων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και την αυστηρή τήρηση των διαδικασιών για τη δίκαιη κατανομή των εκπαιδευτικών σ’ αυτές, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τα λειτουργικά κενά, όπως καταγράφονται από τις σχολικές μονάδες.
Για την ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ, Κ. ΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ».