Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Περιφέρεια: Παρουσιάστηκε με επιτυχία το πρόγραμμα «Εκπαιδευτική Γέφυρα στο Ν. Aιγαίο»

19/11/2025
11 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Με επιτυχία παρουσιάστηκε χτες, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στην Ρόδο, το πρόγραμμα «Εκπαιδευτική Γέφυρα στο Νότιο Αιγαίο» όπου παραδόθηκε εκπαιδευτικό υλικό από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα σε Γυμνάσια εφτά ακριτικών νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Το παρών έδωσαν ο αναπληρωτής Περιφερειάρχης κ. Αποστόλης Ασπράκης, ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας κ. Γιάννης Κρητικός, ο διευθύνων σύμβουλος των Εκπαιδευτηρίων Δούκα κ. Κωνσταντίνος Ι. Δούκας, ο γενικός διευθυντής εκπαίδευσης των Εκπαιδευτηρίων κ. Αντώνης Ψύρης, ο αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, κ. Χαράλαμπος Ψαράς, η αναπληρώτρια διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κα Αργυρούλα Πέτρου, ο αναπληρωτής προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Κώστας Κωσταλίας και ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Αντώνης Κουφού.

Στην τοποθέτησή του, ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας κ. Γιάννης Κρητικός, ανοίγοντας τις εργασίες επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής: «Είναι η έναρξη μιας συνεργασίας πολύ σημαντικής για τα παιδιά, κυρίως των ακριτικών νησιών» και προχώρησε σε παρουσίαση του σχετικού προγράμματος.

Εκτός από την αποστολή του εκπαιδευτικού υλικού που παραδόθηκε, ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας είπε ότι υπάρχουν και μια σειρά από δράσεις που θα εξελιχθούν στην πορεία, όπως επιμορφωτικές και υποστηρικτικές δράσεις στους μαθητές των εξής εφτά ακριτικών νησιών: Λειψοί και Αστυπάλαια από το βόρειο συγκρότημα της Δωδεκανήσου, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Κάσος και Καστελόριζο από το νότιο συγκρότημα της Δωδεκανήσου. «Είναι νησιά που λόγω της γεωγραφίας τους δεν έχουν πολλά σχολεία, ούτε πολλές υποστηρικτικές και εκπαιδευτικές δομές. Όλοι στέκονται αρωγοί, το υπουργείο Παιδείας, η ΠΝΑι κ.λπ. με σκοπό να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τους μαθητές των ακριτικών αυτών περιοχών. Θέλουμε να διαμορφώσουμε ‘πολίτες του κόσμου’» -όπως επισήμανε.

Το υλικό αφορά σε περίπου 1500 βιβλία – βοηθήματα για τους μαθητές που φοιτούν σε Γυμνάσια και Λύκεια (από την πρώτη Γυμνασίου έως και την τρίτη Λυκείου).

«Αυτά είναι ειδικά βιβλία που βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν τις γνώσεις που τους χρειάζονται για τα μαθήματά τους. Αυτά θα μοιραστούν στους διευθυντές των σχολείων (Γυμνάσια και Λύκεια) στα εφτά ακριτικά νησιά που προαναφέραμε αλλά με παράλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για το πώς θα τα χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν τα παιδιά. Επιπλέον θα υπάρχει και μια ομάδα ψυχολόγων από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα για ό,τι χρειαστεί, μια ομάδα διαχείρισης bullying (σχολικού εκφοβισμού κ.ο.κ.) και μία ομάδα για τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Γι αυτό το ονόμασαν ‘Εκπαιδευτική Γέφυρα’» -είπε ο κ. Κρητικός.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η τοποθέτηση του κ. Αποστόλη Ασπράκη, λέγοντας πως η ΠΝΑι είναι στο πλευρό της εκπαίδευσης και τονίζοντας πως «αυτή η δράση στοχεύει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης στα ακριτικά νησιά αλλά και να βοηθήσει τα παιδιά που φοιτούν εκεί σε Γυμνάσια και Λύκεια».

Την ικανοποίησή του εξέφρασε και ο κ. Χαράλαμπος Ψαράς, λέγοντας πως για να προωθηθεί με ορθό τρόπο αυτό το πρόγραμμα, απαιτείται ένα οργανωτικό σχήμα, το οποίο πρέπει να χτιστεί από κοινού με τους περιφερειακούς επόπτες, συμβούλους εκπαίδευσης κ.ο.κ. προκειμένου να υπάρχει μια δομή που θα συνδέει το αντικείμενο που είναι παιδαγωγικό:

«Μπορούμε να σας προσφέρουμε απόλυτη διοικητική υποστήριξη σε όλο το οργανωτικό πρόγραμμα αλλά πρέπει να διαμορφώσουμε μαζί την γέφυρα και τις γέφυρες. Ειδάλλως δεν θα φτάσουν με τον σωστό τρόπο εκεί που πρέπει, αυτές οι πρωτοβουλίες. Θα πρέπει να ξεκινήσουμε μια διαδικασία προετοιμασίας αυτού του σχεδίου για το οποίο θα απαιτηθεί κάθε δυνατή προσπάθεια. Αυτά τα ακριτικά νησιά, δεν τα χωρίζουν τα χιλιόμετρα, αλλά τα ενώνουν οι γέφυρες που επιλέγουμε εμείς να χτίσουμε. Η δημόσια εκπαίδευση μαζί με την ιδιωτική, μπορούν να μεταφέρουν την γνώση στα παιδιά, τα οποία λόγω αποκλεισμού (εξαιτίας γεωγραφικών συνθηκών) δεν έχουν πολλές ευκαιρίες -αλλά έχουν πλεόνασμα δυνατοτήτων. Αυτή την υπεραξία πρέπει να την διαμορφώσουμε με σωστό τρόπο για να προσφέρουμε στα παιδιά τα κατάλληλα διδακτικά εργαλεία, τα εργαλεία διαχείρισης κρίσεων, με τρόπους αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων ώστε στα κρίσιμα χρόνια της εφηβείας τους, να μπορέσουμε να τα βοηθήσουμε να κάνουν ένα άλμα για το μέλλον τους».

Ακολούθησε και η τοποθέτηση των εκπροσώπων των εκπαιδευτηρίων που υπογράμμισαν την σημασία της πρωτοβουλίας αυτής για τους μαθητές και την συνδρομή στην εκπαίδευση.



 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ