Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

“Πονοκέφαλος” για αρκετούς επαγγελματίες (και) στο νησί μας, η υποχρεωτική διασύνδεση των POS με τις ταμειακές

20/04/2024
1642 Εμφανίσεις
5 Σχόλια

ΩΡΑ ΓΙΑ POS… ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΩΣ

Έντονο “πονοκέφαλο” έχει προκαλέσει σε αρκετούς επαγγελματίες (και) στο νησί μας, η υποχρεωτική διασύνδεση των τερματικών POS με τις ταμειακές μηχανές (σε όποιες επιχειρήσεις έχουν Φορολογική Ταμειακή Μηχανή - Φ.Τ.Μ.), ένα μέτρο που επέβαλε η Κυβέρνηση, με σκοπό την πάταξη της φοροδιαφυγής στη Χώρα.

Οι προθεσμίες για να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες (ή έστω να οριστεί το ραντεβού με τον τεχνικό), διαδέχονταν η μία την άλλη, τους προηγούμενους μήνες, ωστόσο σύμφωνα τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χατζηδάκη, αυτή στις 31 Μαρτίου, ήταν οριστικά και αμετάκλητα, η τελευταία, καθώς υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που πρέπει να εφαρμοστεί, ώστε να μην διακοπεί έστω και μερικώς, η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Η δήλωσή του στο Διεθνές Συνέδριο, Future of Retail 2024, της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) στις 6/4, δεν άφησε και πολλά περιθώρια: «Μην πιστέψετε καμία φήμη, δεν υπάρχει ούτε μια στο τρισεκατομμύριο περίπτωση να δοθεί παράταση».

Να σημειωθεί, ότι έχει δοθεί η δυνατότητα παράτασης της διασύνδεσης, μέχρι τις 30 Απριλίου 2024, στις παρακάτω περιπτώσεις:

Α) για εκείνες τις επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου. Τα ραντεβού δηλώνονται σε ειδική πλατφόρμα που έχει τεθεί σε λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.

Β) για τις επιχειρήσεις που θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης.

Γ) Οι εποχικές επιχειρήσεις έχουν περιθώριο διασύνδεσης έως την προηγουμένη ημέρα της έναρξης λειτουργίας τους.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το 50% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, έχει ήδη κάνει τη διασύνδεση, ενώ από τους υπόλοιπους, σχεδόν το 40% έχει κλείσει ραντεβού για να ολοκληρώσει την διαδικασία, μέχρι το τέλος Απριλίου.

Όσοι βρίσκονται στο υπολειπόμενο 10%, έχουν περίοπτη θέση στη “μαύρη λίστα” της ΑΑΔΕ, η οποία σε πρώτη φάση, θα έρθει σε “επαφή” με τις υπόχρεες επιχειρήσεις που δεν συμμορφώθηκαν, προκειμένου να διαπιστώσει, εάν η καθυστέρηση στις διαδικασίες, οφειλόταν σε ανωτέρα βία ή αμέλεια.

Υπενθυμίζεται, πως όσες επιχειρήσεις δεν ολοκληρώσουν τη διασύνδεση, βρίσκονται αντιμέτωπες με πρόστιμα 10.000 ευρώ (αν τηρούν απλογραφικά βιβλία) και 20.000 ευρώ (εάν τηρούν διπλογραφικά στοιχεία). Μάλιστα, σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.

Ωστόσο, όπως μας λένε επιχειρηματίες της Κω, οι “καθυστερήσεις” που παρατηρούνται, δεν είναι προϊόν αμέλειας, αλλά λόγω των τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν κατά την διαδικασία, γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι τεχνικοί, οι οποίοι μάλιστα επιμένουν ότι μία ακόμα παράταση, είναι αναγκαία.

Όπως μας αναφέρουν οι τεχνικοί, τα κυριότερα προβλήματα στην διασύνδεση ταμειακών και POS είναι τα εξής :

- Οι πάροχοι (των POS) δεν έχουν ολοκληρώσει τις αναβαθμίσεις στα POS.

- Αρκετά POS αδυνατούν να κάνουν σύζευξη με τις ταμειακές μηχανές (ελλιπής αναβάθμιση, παλιά μοντέλα).

- Οι πάροχοι δεν υποστηρίζουν τηλεφωνικά τους τεχνικούς ταμειακών μηχανών, λόγω φόρτου εργασίας

- Εκκρεμούν οι πληρωμές για τα voucher που δικαιούνται οι επιχειρήσεις για αγορά εξοπλισμού.

- Σημεία πώλησης και υποστήριξης ταμειακών μηχανών δεν έχουν το χρονικό περιθώριο να εξυπηρετήσουν το σύνολο των επιχειρήσεων

- Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα λόγω του κακού δικτύου (τηλεπικοινωνιών και Internet) που υπάρχει στην Κω



Μ. ΜΙΧΑΛΑΣ: ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ

Ο τεχνικός κ. Μιχάλης Μιχάλας, από την επιχείρηση “Computer Land” που ασχολείται και με την πώληση και αναβάθμιση ταμειακών μηχανών για πολλά χρόνια, μας ανέφερε ότι πρέπει να δοθεί και άλλη παράταση, καθώς οι τεχνικοί δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες, και τα πολλά τεχνικά ζητήματα που προκύπτουν.

«Ο φόρτος εργασίας – είπε- έπεσε μαζεμένος, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να εξυπηρετήσουμε μέσα στην προθεσμία όλες τις επιχειρήσεις, που σπεύδουν να αντικαταστήσουν ή να κάνουν αναβάθμιση τις παλιές συσκευές, για να είναι νομότυποι όπως προβλέπει το έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές. Πρέπει να δοθεί παράταση, καθώς αρκετά pos και ταμειακές έχουν προβλήματα και έτσι δεν μπορεί να γίνει η διασύνδεση. Οι τράπεζες δεν έχουν τεχνικούς, δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα και έτσι καλούμαστε εμείς να τρέχουμε γι’ αυτούς. Αντί να πιέζουν τις τράπεζες, έρχονται και πιέζουν και απειλούν με πρόστιμα τους υπόλοιπους. Είναι τόσο πολλά τα τεχνικά προβλήματα, που αντί να κάνουμε 20-30 διασυνδέσεις την ημέρα, κάνουμε μόνο 2-3. Ακόμα και αν γίνει μία διασύνδεση, μπορεί την επόμενη ημέρα, να παρουσιάσει πρόβλημα. Έτσι μπορεί να τρέχουμε και για 2-3 φορές στον ίδιο επιχειρηματία για να του δώσουμε λύση. Το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, δεν είναι μόνο στην Κω, αυτή η απελπιστική κατάσταση συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα. Ούτε καν ικανό internet δεν έχουμε εδώ στην Κω. Έχω καταστήματα στη Νίσυρο που εξυπηρετώ και με παίρνουν συχνά τηλέφωνο ότι δεν έχουν internet και δεν μπορούν να δουλέψουν τα μηχανήματα pos. Πώς λοιπόν θα μπορεί να δουλέψει εκεί το σύστημα; Tα προβλήματα είναι πολλά και γι’ αυτό είναι μονόδρομος να δοθεί παράταση και να πιέσουν όπως είπα, κυρίως τις τράπεζες, ώστε να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν θα δουλεύουμε εμείς, για να κερδίζουν οι τράπεζες»…



Θ. ΡΕΠΙΤΣ: ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΜΕ

Ο συμπατριώτης μας τεχνικός κ. Θοδωρής Ρέπιτς από την επιχείρηση “e- Service” ο οποίος ασχολείται με την διασύνδεση των ταμειακών – pos, αναφέρεται στον μεγάλο όγκο εργασίας που έχουν οι τεχνικοί αυτό το διάστημα, αλλά και στα προβλήματα που παρατηρούνται στην όλη διαδικασία. «Όλοι δυστυχώς – είπε- ξέρουμε ότι οι Έλληνες τρέχουμε πάντα την τελευταία στιγμή για να διευθετήσουμε τις υποχρεώσεις μας. Αυτό έγινε και τώρα, με τη διασύνδεση των pos με τις ταμειακές. Οι περισσότεροι το άφησαν στο τέλος και τώρα τρέχουμε και δεν φτάνουμε, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρκετά προβλήματα και να μην γνωρίζουμε εάν θα προλάβουμε να διεκπεραιώσουμε τις συνδέσεις εντός χρονοδιαγράμματος. Ως γνωστόν, οι επιχειρήσεις είναι πλέον υποχρεωμένες να συνδέσουν τα POS με τις ταμειακές μηχανές τους,  ώστε τα στοιχεία κάθε συναλλαγής με κάρτα να καταγράφονται απευθείας στην ταμειακή και να αποστέλλονται στην ΑΑΔΕ. Όμως τα POS που έχουν προμηθευτεί οι επιχειρήσεις από διάφορες τράπεζες, στην πλειοψηφία τους δεν είναι συμβατά με την απευθείας σύνδεση στις ταμειακές μηχανές.

Κάποια από αυτά, τα παλαιότερα συνήθως, πρέπει να αντικατασταθούν από καινούρια μηχανήματα, ενώ σε κάποια άλλα απαιτείται αναβάθμιση λογισμικού. Όμως, οι τράπεζες δεν στέλνουν τεχνικούς για να πραγματοποιήσουν την αναβάθμιση αυτή, ενώ φαίνεται ότι και οι νέες εκδόσεις των λογισμικών πολλές φορές δεν λειτουργούν όπως πρέπει. Μάλιστα, τυχαίνει να μπλοκάρουν τελείως τα POS και να χρειάζονται αντικατάσταση.

Όπως είπα, οι εταιρείες με τα pos δεν έχουν δικούς τους τεχνικούς, οπότε καλούμαστε εμείς, να κάνουμε και την δουλειά τους. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Κω, είναι ότι δεν έχουμε καλό σήμα Internet, με αποτέλεσμα, η δουλειά μας να γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Επίσης, οι εταιρείες με τα pos, αλλά και οι προμηθευτές των ταμειακών, δεν σηκώνουν πλέον το τηλέφωνο για να δώσουν πληροφορίες. Έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και όλο το βάρος έχει πέσει σε εμάς. Αυτοί αποποιούνται τις ευθύνες τους και έτσι καλούμαστε εμείς να λύσουμε το πρόβλημα, χωρίς να είναι δική μας αρμοδιότητα. Η κατάσταση είναι απελπιστική. Υπάρχουν περιπτώσεις που είμαι καθημερινά σε έναν πελάτη, γιατί παρουσιάζονται πολλά από αυτά τα προβλήματα που περιέγραψα, παρόλο που υποτίθεται ότι έγινε η διασύνδεση.

Η όλη διαδικασία είναι ένα βουνό για όλους, όμως εάν επιλυθούν τα προβλήματα και προχωρήσει τότε θα είναι πολύ καλό, κυρίως για τους πελάτες. Ίσως δοθεί μία νέα παράταση, γιατί όπως σας είπα υπάρχουν πολλά προβλήματα».


Α. ΚΟΥΝΟΥΠΗΣ: ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΕΝΑ ΧΑΟΣ – ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ…

Ο τεχνικός κ. Άρης Κουνούπης, από την επιχείρηση “Network” αναφέρει ότι ως μέτρο και σκέψη η διασύνδεση των pos με τις ταμειακές, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως όλα έγιναν με προχειρότητα και βιασύνη, χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, με αποτέλεσμα, τώρα να επικρατεί ένα χάος και εάν δεν δοθεί νέα παράταση, να μην μπορούν να διασυνδεθούν όλες οι επιχειρήσεις..

«Ο κλάδος των τεχνικών – είπε- γνώριζε ότι ήταν αδύνατον να γίνουν όλες οι συνδέσεις στο χρόνο που ορίστηκε, αλλά τουλάχιστον έπρεπε να γίνει προσπάθεια να εξυπηρετηθούν όσες περισσότερες επιχειρήσεις γινόταν, μήπως και δοθεί παράταση και για τους υπόλοιπους.

Όταν δόθηκε η οδηγία της καταληκτικής ημερομηνίας αντιμετωπίζαμε πολλά θέματα με τα τερματικά. Διότι τα pos και οι εταιρείες διαχείρισης, δεν έδωσαν την απαραίτητη βοήθεια και στήριξη που έπρεπε, με αποτέλεσμα να είναι λίγες οι συνδέσεις. Δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες αναβαθμίσεις στα pos και στις ταμειακές και έτσι δημιουργήθηκαν άπειρα προβλήματα στις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε και να ξαναπηγαίνουμε, για να κάνουμε ξανά και ξανά τις συνδέσεις. Μιλάμε για ένα σύστημα χάος. Υπό την απειλή των προστίμων, μετά την 1η Απριλίου, ξεκίνησε η παράνοια με τους πελάτες, να φωνάζουν, να τσακώνονται, να πιέζουν και η κατάσταση είχε ξεφύγει. Ζητούσαν εξηγήσεις για ποιο λόγο συνδέεται μία επιχείρηση και όχι η δική τους ή γιατί δεν τους έχουμε δώσει προτεραιότητα.

Υπήρχαν και οι περιπτώσεις με τα ελαττωματικά τερματικά, όπου έπρεπε να γίνει αλλαγή ενώ και πολλά φορητά pos, αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Γενικά στην όλη διαδικασία βρεθήκαμε απέναντι σε πολλά και σοβαρά προβλήματα. Για παράδειγμα, σε διασύνδεση όταν πρόκυπτε σφάλμα, αναγκαζόμασταν να ξεκινήσουμε επαφές με το τμήμα υποστήριξης και να περιμένουμε για ώρες στο τηλέφωνο στην κάθε επιχείρηση, καθώς δεν απαντούσαν. Δυστυχώς, το δίκτυο φορτωνόταν και κάποιος που ήθελε να κάνει νέα σύνδεση δεν μπορούσε, εμείς δεν μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε όλες τις επιχειρήσεις και γινόταν ένα αλαλούμ. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, όπου, είτε οι εγκαταστάτες, είτε οι επιχειρηματίες, καλούσαν τα μεσάνυχτα στις γραμμές βοήθειας, για να λύσουν το πρόβλημα τους.

Υπήρχαν μετά πελάτες, που δεν ήθελαν να προχωρήσουν στην σύνδεση, γιατί δεν μπορούσαν να κόψουν τιμολόγιο. Ασχολούμαστε με όλα αυτά και χάνουμε ώρες και μέρες καθώς θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει άνετα 40 ακόμη συνδέσεις.

Ασχολούμαστε επιπλέον οι τεχνικοί και με τα ραντεβού, όπου ηλεκτρονικά πρέπει να ενημερώνουμε το σύστημα, για τα ημερήσια ραντεβού. Να περνάμε τα στοιχεία των πελατών και την ώρα. Ας δώσουν παράταση, ας φτιάξουν τα λογισμικά, ας απλοποιήσουν τις διαδικασίες γιατί χάνουμε μέρες και δεν θα προλάβουμε.

Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι τα mail που στέλνει η ΑΑΔΕ προς όλους τους επαγγελματίες, όπου αναφέρει ότι θα τους επιβληθεί πρόστιμο για τα pos. Οι περισσότεροι που έχουν λάβει το ενημερωτικό σημείωμα, έχουν ήδη συνδεθεί και εκεί ξεκινά ένας νέος κύκλος επικοινωνίας με εμάς, διότι κανείς δεν διαβάζει τα μικρά γράμματα στο τέλος, ότι όσοι έχουν συνδεθεί, να αγνοήσουν το μήνυμα. Ο κόσμος είναι φοβισμένος και όλα αυτά δεν βοηθούν.

Δεν κατανοούν όλοι ότι εμείς οι τεχνικοί δεν μπορούμε και δεν είναι στην αρμοδιότητά μας να λύσουμε όλα τα προβλήματα, αλλά δυστυχώς εμάς βρίσκουν οι πελάτες πιο εύκολα, αφού οι τράπεζες με τα pos δεν σηκώνουν το τηλέφωνο και ακούμε εμείς τα παράπονα.

Απορούμε γιατί δεν έγινε ποτέ μία ενημέρωση από τα ΜΜΕ, ώστε να ενημερωθούν πιο γρήγορα και άμεσα όλοι οι υπόχρεοι. Τα τιμολόγια για να εξοφληθούν με κάρτα, έχει γίνει μία απίστευτα χρονοβόρα διαδικασία. Όλα αυτά είναι αντιπαραγωγικά και δημιουργούν εντάσεις και φυσικά δεν μπορούν να τηρηθούν τα ραντεβού. Πολλές τράπεζες δεν έχουν καν τερματικά και προτείνουν αυτά στα κινητά, όμως ακόμη δεν συνδέονται με τις ταμειακές.

Αυτή την στιγμή, πιο γρήγορα είναι μία συναλλαγή με iris ή τραπεζική μεταφορά, παρά να πληρώσεις με κάρτα και να εκδοθεί τιμολόγιο. 

Ως μέτρο και σκέψη όλο αυτό είναι καλό, γιατί τώρα κλείνει σωστά το ταμείο και οι συναλλαγές με κάρτα, θα περνάνε και στις ταμειακές και αυτό είναι το σωστό.

Τώρα έρχεται μία νέα ενημέρωση για την λύση “all in one”. Αυτό ουσιαστικά είναι μία συσκευή, που είναι τερματικό και ταμειακή μαζί και μάλιστα είναι συσκευή φορητή. Υπήρχαν όμως θέματα με τις τράπεζες και τους παρόχους ανά συσκευή. Οι χρεώσεις αυτών των συσκευών είναι πιο υψηλές, αλλά σίγουρα βοηθά κάποιους κλάδους. Είναι μία λύση.

Συμπερασματικά, θεωρώ ότι το σχέδιο πάσχει. Όλα ανακοινώθηκαν και λειτουργούν πρόχειρα και υπό βιασύνη».


Β. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ: ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΛΛΑ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΉ ΤΟΥ


Ο Λογιστής – φοροτεχνικός κ. Βασίλης Βογιατζής, ανέφερε ότι το μέτρο της διασύνδεσης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά είναι πολύ δύσκολη η υλοποίησή του, κυρίως λόγω τεχνικών ζητημάτων

«Το μεγαλύτερο βάρος της διασύνδεσης – είπε- έχει πέσει στους τεχνικούς, οι οποίοι τρέχουν και δεν φτάνουν, για να καταφέρουν να βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος. Θεωρώ ότι δεν θα πάρει άλλη παράταση το μέτρο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από λίγες ημέρες και ο Υπουργός Οικονομικών. Ευθύνες έχουν πολλοί. Και το κράτος που δεν ήταν έτοιμο, αλλά και οι επιχειρήσεις. Δυστυχώς, δεν είναι άμοιροι ευθυνών και οι επιχειρηματίες που παρά τις οχλήσεις από τους λογιστές, είχαν αμελήσει όλο αυτό το διάστημα την διασύνδεση και τώρα τρέχουν, ως συνήθως όλοι, την τελευταία στιγμή, με τον κίνδυνο να βρεθούν αντιμέτωποι με βαριά πρόστιμα.

Οι επιχειρήσεις λοιπόν που υποχρεούνται να κάνουν την διασύνδεση (όλες όσες έχουν φορολογικές ταμειακές μηχανές – Φ.Τ.Μ.) πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με τους τεχνικούς για να δουν τι θα κάνουν.

Υπήρχε ένα voucher από το κράτος για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση των τερματικών, το οποίο όμως, έχει καθυστερήσει να επιδοθεί στους δικαιούχους.

Απ’ όσο γνωρίζω και μέσω της συχνής επικοινωνίας που έχω με πελάτες και τεχνικούς, υπάρχουν πολλά τεχνικά προβλήματα που δυσκολεύουν την υλοποίηση της διαδικασίας. Αρμόδιοι για να σας μιλήσουν γι’ αυτά, είναι φυσικά οι τεχνικοί. 

Βέβαια, όταν θα αρχίσουν να πέφτουν τα πρόστιμα, τότε οι πελάτες θα ρίχνουν τις ευθύνες στους άλλους (στους τεχνικούς και τους λογιστές), αλλά όπως είπαμε, δεν είναι και εκείνοι άμοιροι ευθυνών, που το άφησαν για την τελευταία στιγμή.

Εγώ θεωρώ ότι το μέτρο, κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, γιατί δυστυχώς ο καθένας μας, πρέπει να έχει από πάνω του έναν αστυφύλακα για να τον ελέγχει. Βέβαια, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που πρέπει να κοιτάξουμε και να διορθώσουμε. Για παράδειγμα, θεωρώ ότι η διαδικασία αυτή, δεν «συμμορφώνει» με κάποιον τρόπο, τον κακό επιχειρηματία, ο οποίος θα συνεχίσει ανενόχλητος να μην χτυπά αποδείξεις. Επίσης είναι άδικο, για κάποιους που αγόρασαν ταμειακές μηχανές πριν από λίγο καιρό, οι οποίες δεν μπορούν να αναβαθμιστούν, να πρέπει να πάρουν ξανά καινούρια τώρα, ενώ εάν αυτοί ανήκουν στην εστίαση, θα κληθούν να αγοράσουν άλλη μια τον Ιούλιο, καθώς θα βγουν ειδικές ταμειακές για αποκλειστική χρήση στην εστίαση».



Π. ΒΡΑΚΙΔΗΣ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ

Ανήσυχοι είναι οι επιχειρηματίες του νησιού μας, όσον αφορά το θέμα της διασύνδεσης των pos με τις ταμειακές, όπως μας λέει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κω κ. Πασχάλης Βρακίδης.

«Δυστυχώς, όπως γίνεται πάντα, φτάσαμε την τελευταία στιγμή και τώρα τρέχουμε και δεν φτάνουμε. Ναι, έχουν ευθύνη και οι επιχειρηματίες που το άφησαν τελευταία στιγμή, όμως βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά τεχνικά προβλήματα, για τα οποία δεν ευθύνονται οι επιχειρήσεις. Υπάρχει αγωνία, γιατί βλέπουν ότι δεν προλαβαίνουν να διασυνδεθούν και φοβούνται τα πρόστιμα. Εκτιμώ ότι το όλο θέμα θα πάρει μία παράταση, έστω και άτυπη, δηλαδή να μην ξεκινήσουν ακόμα οι αρμόδιες υπηρεσίες να επιβάλλουν πρόστιμα. Πάντως ακόμα και πριν την διασύνδεση, παρατηρούνταν συχνά προβλήματα με τα pos, αφού στην Κω, δεν έχουμε καλό τηλεφωνικό σήμα.

Ως μέτρο πάντως, εκτιμώ ότι είναι σωστό και θα βοηθήσει στην φοροδιαφυγή. Πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε ότι πρέπει να κόβουμε αποδείξεις, αλλά και η Κυβέρνηση ότι πρέπει να μειωθούν οι φόροι. Πιστεύω ότι το επόμενο βήμα πρέπει να είναι αυτό, να μειωθούν δηλαδή οι φόροι, για να συμφέρει και τον επιχειρηματία, να κόβει αποδείξεις».


Γ. ΣΕΓΡΑΙΔΟΣ: ΜΕΓΑΛΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ

Για ακόμα ένα πλήγμα στην Εστίαση και στους μικροεπιχειρηματίας κάνει λόγο ο Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ κ. Γιώργος Σεγραίδος.

«Έτσι που μας έκαναν – ανέφερε- είναι σαν να μας λένε να ξηλώσουμε τις ταμειακές μηχανές, που δώσαμε χρήματα για να τις πάρουμε για να βάλουμε τώρα προγράμματα λογιστικά και σε λίγο καιρό να πρέπει να αγοράσουμε τις νέες ταμειακές που θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στην εστίαση. Ο νόμος αυτός σκοτώνει τον μικρό επιχειρηματία και μας έχει ταλαιπωρήσει όλους αρκετά. Ιδιαίτερα στον κλάδο μας, όπου αρκετές επιχειρήσεις είναι εποχικές και “πνίγονται” αυτό το διάστημα, έχουν τώρα να “τρέξουν” και για όλα αυτά. Θα πρέπει λοιπόν να έρθεις σε συνεννόηση με τους τεχνικούς και τις τράπεζες για να προχωρήσει η διαδικασία και βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα, κυρίως τεχνικά.

Όσοι θα κρατήσουν τις ταμειακές μηχανές, θα πρέπει ο σερβιτόρος την ώρα που παίρνει την παραγγελία να ρωτάει και τον τρόπο πληρωμής για να βγάλει το ανάλογο παραστατικό, διαφορετικά δεν θα μπορεί να κλείσει ταμείο. Αυτό δεν το σκέφτηκε ο νομοθέτης. Πράγματα έξω από την λογική. Οι τεχνικοί δεν επαρκούν στο νησί και γι’ αυτό δεν μπορούν να ολοκληρώσουν οι επιχειρήσεις την διασύνδεση, ενώ και οι τράπεζες είναι εξαφανισμένες και δεν απαντάνε στις κλήσεις των τεχνικών. Για τόσο σοβαρές κινήσεις πρέπει να δίνεται και ο απαιτούμενος χρόνος, ώστε τόσο το κράτος, όσο και οι επιχειρήσεις να είναι έτοιμες να ανταπεξέλθουν.

Επίσης, άλλο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τοπικά, είναι το κακό σήμα internet και τηλεφωνίας που έχουμε. Ειδικά εγώ, στον Άγιο Φωκά καθημερινά έχω πρόβλημα με τα pos, αφού πιο συχνά έχω δίκτυο από την Τουρκία, παρά Ελληνικό. Είναι ένας καθημερινός Γολγοθάς.

Θεωρώ ότι πρέπει να παρθεί παράταση για την εφαρμογή του μέτρου. Αυτή είναι άλλωστε και η απόφαση της ΠΟΕΣΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων), δηλαδή να δοθεί παράταση μέχρι τις 30/6/24, όπου θα γίνει και η αλλαγή με τις νέες ταμειακές που θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά στην εστίαση, ώστε να μην χρειαστεί ο επιχειρηματίας να αλλάξει δύο φορές μέσα σε λίγους μήνες την ταμειακή του μηχανή. Το δίκαιο αυτό αίτημά μας, θα αποσυμφορήσει παράλληλα και τους παρόχους, αλλά και τους τεχνικούς και θα βοηθήσει στη γρήγορη διασύνδεση των υπόλοιπων κλάδων.

Πρέπει το Κράτος να βρίσκει λύσεις για τους επιχειρηματίες και όχι να τους δημιουργεί νέα προβλήματα. Δεν αντέχουμε άλλο….»


M. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ: ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΘΗΚΑΜΕ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ

Να ξεχάσει όσο πιο γρήγορα μπορεί, την όλη ταλαιπωρία που πέρασε για την διασύνδεση του pos με την ταμειακή μηχανή, θέλει η κ. Μαρία Πετροπούλου, από το κομμωτήριο “GM”. «Ταλαιπωρηθήκαμε – είπε- για πάνω από ένα μήνα. Παίρναμε τηλέφωνο την τράπεζα, ξαναπαίρναμε, δεν απαντούσανε, αλλά και μετά από καιρό όταν απάντησαν δεν μπορέσαμε να βρούμε άκρη. Τελικά με την βοήθεια τεχνικού τα καταφέραμε. Ήταν μία αγχωτική διαδικασία, καθώς έπρεπε να παραμερίσεις την δουλειά σου για να ασχοληθείς αποκλειστικά με αυτό, αφού όπως σας είπα δεν βρίσκαμε άκρη και φοβόμασταν για το πρόστιμο. Τώρα το βάλαμε και ελπίζω να μην δημιουργηθεί πρόβλημα, γιατί έχω ακούσει και από άλλους επιχειρηματίες, ότι δυστυχώς ακόμα και μετά την διασύνδεση τους παρουσιάστηκαν προβλήματα. Εύχομαι τα όποια τεχνικά προβλήματα να επιλυθούν, καθώς οι πελάτισσές μας, πλέον, προτιμούν σε μεγαλύτερο ποσοστό τις πληρωμές με pos» 



ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΦΙΑΣΚΟ

Την αγανάκτηση του, για τα όσα συμβαίνουν με τις ταμειακές και τα τερματικά, μας εξέφρασε επιχειρηματίας του νησιού, ο οποίος θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του.

«Το όλο θέμα της διασύνδεσης, μοιάζει με φιάσκο. Κάθε μέρα έρχονται οι τεχνικοί για να μας συνδέσουν, διότι οι εταιρείες κάνουν καθημερινά αναβαθμίσεις. Πληρώνουμε κάθε μέρα, χάνουμε χρόνο, κινδυνεύουμε με πρόστιμα και δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, γιατί κάθε μέρα ασχολούμαστε με τις ταμειακές και τα pos. Το υπουργείο δεν έπρεπε να γνωρίζει πως λειτουργούν τα συστήματα; Δυστυχώς δεν υπήρχε το “know how”, και οι εταιρείες τώρα τρέχουν να τα φτιάξουν. Το υπουργείο έδωσε εντολή για κάτι που δεν ήταν έτοιμο να εφαρμοστεί στην αγορά. Μας έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα αυτό το αλαλούμ. Τα υπουργεία είναι αποκλειστικά υπεύθυνα για την αναταραχή που έχει δημιουργηθεί στον επιχειρηματικό κόσμο. Κάθε μέρα προκύπτουν τραγελαφικά προβλήματα, ειδικά στον χώρο της εστίασης, αλλά και στις μικρές επιχειρήσεις".


Π. ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ: ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑ ΠΙΟ ΒΟΛΙΚΟ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που έχουν ολοκληρώσει έγκαιρα την διαδικασία και εδώ και μέρες λειτουργούν υπό το νέο “καθεστώς”. Ο ιδιοκτήτης του καταστήματος παιδικών παιχνιδιών “Λιμνούπολη” κ Πολυχρόνης Διαμαντής, μας ενημέρωσε ότι ολοκλήρωσε εδώ και 2 εβδομάδες την διασύνδεση και θεωρεί ότι το σύστημα αυτό είναι πιο βολικό. «Ήμουν – είπε- και εγώ υποχρεωμένος να προχωρήσω στην διασύνδεση. Ολοκλήρωσα την διαδικασία, χωρίς προβλήματα και μέχρι τώρα όλα πηγαίνουν καλά. Μάλιστα, πιστεύω ότι το νέο σύστημα είναι πιο βολικό. Ακούω ότι άλλοι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν προβλήματα, ωστόσο, σε εμένα μέχρι τώρα δεν έχει παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα».


YΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ POS ΣΕ ΛΑΪΚΕΣ , ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ 33 ΚΛΑΔΟΥΣ

Γεμάτες από φορολογικές μεταρρυθμίσεις ήταν όπως φαίνεται, οι “αποσκευές” της φετινής πρωταπριλιάς, καθώς πέρα από καταληκτική ημερομηνία για την διασύνδεση των τερματικών POS με τις ταμειακές μηχανές, σε όποιες επιχειρήσεις έχουν Φορολογική Ταμειακή Μηχανή - Φ.Τ.Μ., ήταν και “ημέρα μύησης” 35 επαγγελματικών κλάδων με τα τερματικά POS.

Ειδικότερα, απαραίτητο πλέον να διαθέτουν POS και να δέχονται πληρωμές με κάρτα, είναι από 1/4/2024: ταξί, περίπτερα, ψιλικατζίδικα, παντοπωλεία, λαϊκές αγορές, πανηγύρια, θέατρα, κινηματογράφοι και άλλα 27 Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ) οι οποίοι μέχρι πρότινος απαλλάσσονταν από αυτή την υποχρέωση. 

Οι έλεγχοι στην αγορά από κοινά συνεργεία της ΑΑΔΕ και του Υπ. Ανάπτυξης ξεκίνησαν από την πρώτη κιόλας μέρα, ενώ όσοι δεν “συμμορφωθούν” κινδυνεύουν με πρόστιμα έως και 1.500 ευρώ.

Αν μία επιχείρηση εξοφλήσει το πρόστιμο εντός 30 ημερών, το ύψος του μειώνεται κατά το ήμισυ. Στο μισό μειώνεται επίσης και για όσες επιχειρήσεις καταθέσουν στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό χρήσης pos, μέσα σε διάστημα 30 ημερών από την επιβολή του προστίμου.

Και σε αυτή την περίπτωση, τα τεχνικά προβλήματα είχαν την “τιμητική” τους, με τους επιχειρηματίες να κάνουν λόγω για μια δύσκολη και “προβληματική” διαδικασία ενώ κάποιοι από αυτούς έθεσαν και λειτουργικά ζητήματα, που όπως τόνισαν θα βρουν σύντομα μπροστά τους.


ΟΙ 35 ΝΕΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΕ POS 

ΚΑΔ - ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

- 47.11 Λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό

- 47.19 Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα

- 47.29 Λιανικό εμπόριο άλλων τροφίμων σε εξειδικευμένα καταστήματα

- 47.81 Λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές

- 47.82 Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές

- 47.89 Λιανικό εμπόριο άλλων ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές

- 47.99 Άλλο λιανικό εμπόριο εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών

- 49.32 Εκμετάλλευση ταξί

- 64.91 Χρηματοδοτική μίσθωση (leasing)

- 65.11 Ασφάλειες ζωής

- 66.12 Δραστηριότητες σχετικές με συναλλαγές συμβάσεων χρεογράφων και αγαθών

- 66.19 Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με εξαίρεση τις ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία

- 66.21 Αξιολόγηση κινδύνων και ζημιών

- 66.22 Δραστηριότητες ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών

- 66.29 Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις ασφαλίσεις και τα συνταξιοδοτικά ταμεία

- 66.30 Δραστηριότητες διαχείρισης κεφαλαίων

- 68.10 Αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων

- 70.21 Δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας

- 73.11 Διαφημιστικά γραφεία

- 73.12 Παρουσίαση στα μέσα ενημέρωσης

- 73.20 Έρευνα αγοράς και δημοσκοπήσεις

- 77.35 Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών

- 77.40 Εκμίσθωση πνευματικής ιδιοκτησίας και παρεμφερών προϊόντων, με εξαίρεση τα έργα με δικαιώματα δημιουργού

- 78.10 Δραστηριότητες γραφείων εύρεσης εργασίας

- 78.20 Υπηρεσίες γραφείων εύρεσης προσωρινής απασχόλησης

- 78.30 Άλλες υπηρεσίες διάθεσης ανθρώπινου δυναμικού

- 82.20 Δραστηριότητες τηλεφωνικών κέντρων

- 82.30 Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων

- 85.42 Τριτοβάθμια εκπαίδευση

- 85.52 Πολιτιστική εκπαίδευση

- 85.60 Εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δραστηριότητες

- 90.01 Τέχνες του θεάματος

- 90.04 Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες

- 91.01 Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων

- 95.23 Επιδιόρθωση υποδημάτων και δερμάτινων ειδών



Ε. ΧΑΤΖΗΧΑΛΗΛ: ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ

Ο συμπατριώτης μας κ. Ερζάν Χατζηχαλήλ, παραγωγός οπωροκηπευτικών και ιδιοκτήτης της καλύβας «Ευκάλυπτος», αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει με την λειτουργία του pos, εκφράζοντας τους φόβους του ότι ίσως αναγκαστεί να προχωρήσει σε αυξήσεις για να μπορέσει να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος. «Μας ζήτησαν – είπε- χρήματα για να βάλουμε το μηχάνημα pos, μας ζητάνε να πληρώνουμε ετήσιο αντίτιμο, ενώ υπάρχει και η προμήθεια που επιβαρυνόμαστε σε κάθε αγορά. Όλα αυτά είναι έξοδα και εμείς δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Ίσως το επόμενο διάστημα να προβούμε σε αυξήσεις, για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Είναι δύσκολη η κατάσταση. Το κέρδος μας ήταν ελάχιστο και τώρα με αυτό, μειώθηκε ακόμα περισσότερο. Επίσης, υπάρχει πρόβλημα με το σήμα σε πολλές περιοχές της Κω, αφού κάποιες φορές, είτε το pos δεν έχει σήμα, είτε το κινητό του πελάτη, ενώ συχνά έχουμε και διακοπές ρεύματος. Δεν ξέρω πως θα αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα».



Μ. ΚΙΝΝΑΣ: ΜΟΝΕΣ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΕΣ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Ο Πρόεδρος των ΤΑΞΙ Κω κ. Μανόλης Κίννας, μας ενημέρωσε ότι σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι του στην Κω, έχουν αποκτήσει pos, τονίζοντας βέβαια, ότι δεν πιστεύει πως με αυτόν τον τρόπο, στον κλάδο τους, θα μειωθεί η φοροδιαφυγή και πως οι μόνες που θα κερδίσουν από αυτή την εξέλιξη, είναι οι τράπεζες.

«Σχεδόν όλοι οι ταξιτζήδες, είχαμε και χρησιμοποιούσαμε, είτε pos, είτε το ανάλογο σύστημα μέσω κινητών, πριν γίνει υποχρεωτικό (1 Απριλίου). Υπάρχουν μόνο λίγοι συνάδελφοι, που δεν έχουν και αυτό γιατί δεν ήταν ετοιμοπαράδοτο το μηχάνημα, αλλά προβλέπεται γι’ αυτούς μία παράταση, καθώς δεν είναι δική τους ευθύνη, αλλά των τραπεζών. Οι επισκέπτες δεν επιλέγουν να πληρώσουν με pos. Περίπου το 1/10 προτιμάει αυτόν τον τρόπο πληρωμής. Δεν θεωρώ ότι θα κερδίσει κάτι φορολογικό με αυτό, από εμάς η Κυβέρνηση. Οι μόνες που θα κερδίσουν θα είναι οι τράπεζες, που θα πάρουν τα χρήματα για την αγορά των μηχανημάτων pos, τις ετήσιες χρεώσεις, αλλά και την προμήθεια, η οποία στα 100 ευρώ εσόδων, είναι περίπου 3 ευρώ. Δηλαδή είχαμε να πληρώνουμε όλους τους φόρους που έχουμε μέχρι σήμερα, τώρα έχουμε να πληρώνουμε και τις τράπεζες. Δεν βλέπω από πού θα ωφεληθεί το κράτος από αυτήν την διαδικασία».

Ο κ. Κίννας, αναφέρθηκε και στα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζονται, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που έρχονται αντιμέτωποι με αδυναμία σύνδεσης στο internet (σε αρκετές περιοχές του νησιού, δεν υπάρχει καλό σήμα) καταστώντας το pos, μη λειτουργικό.


Ν. ΠΛΑΤΕΛΛΑΣ: ΕΓΙΝΕ ΠΛΕΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

Ο κ. Νεκτάριος Πλατέλλας, παραλιούχος στο Ψαλίδι, μας ενημέρωσε ότι χρησιμοποιεί pos από πέρυσι.

«Από 1/4/24 το pos έγινε υποχρεωτικό, ωστόσο εγώ το λειτουργούσα και πέρυσι. Απ’ όσο γνωρίζω βέβαια, δεν είχαν όλοι οι συνάδελφοι μηχάνημα. Μίλησα με τον τεχνικό και το έστειλα για αναβάθμιση. Απ’ ότι μου είπε, θα αργήσει λίγο, γιατί γίνεται ένας πανικός τις τελευταίες ημέρες, καθώς λήγει η ημερομηνία και για τις ταμειακές μηχανές και έχουν αρκετή δουλειά. Βέβαια, απ’ όσο ξέρω, υπάρχουν παράπονα από επιχειρηματίες, ότι αρκετές φορές δεν λειτουργούν τα pos, κυρίως γιατί δεν έχει σήμα. Ας ελπίσουμε ότι με την αναβάθμιση που θα γίνει, θα ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα».


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 5
ΑΓΟΡΑ
ΑΓΟΡΑ 20/04 - 18:01
ΜΙΚΡΟΣ
μαυρο στην ΝΔ
Ανώνυμος
Ανώνυμος 20/04 - 16:58
Χωρίς λόγια
Φτου σας ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ... Δεν θα την γλυτώσετε
ΑΝΤΙΣΥΣΤΗΜΙΚΟΣ
ΑΝΤΙΣΥΣΤΗΜΙΚΟΣ 20/04 - 13:33
ΝΔ ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ, ΑΥΤΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΦΤΩΧΟ ΦΤΩΧΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΝΤΑΒΑΤΖΗ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΞΑΝΑΨΗΦΙΣΟΥΜΕ .-
Ανώνυμος
Ανώνυμος 20/04 - 11:40
Εκ τού πονηρού.
Εγώ / Εμείς,γιατί φροντίσαμε νά βάλουμε τό σύστημα από τό 2017 καί μέ ηρεμία ? Δικαιολογίες γιά τρέξιμο της τελευταίας στιγμής είναι εκ του πονηρού καί μέ γνώμονα τήν συνέχιση τής φοροαποφυγής καί τού φθηνού χαβαλέ.
 Άμοιρος Έλλην επιχειρηματίας
Άμοιρος Έλλην επιχειρηματίας 20/04 - 11:21
Απελπισία
Δύο καλοκαίρια πριν σταμάτησε να λειτουργεί η ταμειακή μου. Ο τεχνικός μου είπε ότι έχει συμπληρώσει το μάξιμουμ των Ζ (νομίζω ήταν 1500) και θα πρέπει να αγοράσω καινούργια. Μα αφού η μηχανή είναι μια χαρά του λέω. Έτσι ορίζει ο νόμος μου λέει. Και πήρα καινούργια ταμειακή που σήμερα μετά από ενάμισι καλοκαίρι χρήσης δεν κάνει. Και ξαναπήρα καινούργια. Και τώρα μαθαίνω ότι τον Ιούνιο θα χρειαστεί να την ξανααλλαξω! Αν είναι δυνατόν! Και να δουλέψει πιο αποδοτικά πρέπει μου λένε να πάρω ένα ταμπλετ και να δίνω 400 ευρώ το εξάμηνο για το πρόγραμμα που ελέγχει τα τραπέζια και τις παραγγελίες. Κι όπως φαίνεται θα χρειαστεί να προσλάβω άτομο για ταμπλιστα κι ενω δεν μπορώ να βρω σερβιτόρο. Έχουν σκοπό να μας κλείσουν για να τρέχουμε να δουλεύουμε στους μεγαλοξενοδοχους με τους μισθούς που δίνουν και που πλέον τους αποδέχονται μόνο οι γυφτοβουλγαροι που έχουν γεμίσει το νησί με όλες τις σχετικές συνέπειες. Όλα αυτά με το πρόσχημα της παταξης της φοροδιαφυγής κι ενώ κάθε χρόνο καυχιέται η κυβέρνηση για νέο ρεκόρ εισπράξεων σε φόρους

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ