Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Συνέντευξη του κ. Φ. Καραγιάννη στο startupper.gr: Η διαφορετικότητα μας είναι ότι προσφέρουμε συνδυαστικές και μόνο χρηστικές υπηρεσίες

17/08/2022
339 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο STARTUPPER MAG Ο co-founder και CIO του Workadu μιλάει για την επιτυχία της ελληνικής startup, την ανάπτυξη της πιο ολοκληρωμένης πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επαγγελματίες στην Ελλάδα και αποκαλύπτει τα σχέδιά του για τα επόμενα βήματα στο προσεχές μέλλον.

S.M.: Κύριε Καραγιάννη, πώς προέκυψε η αρχική ιδέα για το Workadu;

 

Φρ. Καραγιάννης: Το Workadu ως ονομασία είναι λογοπαίγνιο της εργασίας (work) και της παιδικής χαράς. Όταν ξεκίνησε ο οραματισμός του Workadu ως επιχειρηματικής πλατφόρμας, υπήρχε η ανάγκη να αξιοποιήσουμε όλα αυτά που βάρυναν την καθημερινότητα μιας μικρής αλλά και μεσαίας επιχείρησης. Να αφαιρέσουμε τα τεχνικά, λογιστικά, διαδικαστικά θέματα και να δώσουμε στην εταιρεία ένα εργαλείο που να μοιάζει με παιδική χαρά. Από εκεί προήλθε και το moto μας «Your business playground». To Workadu δεν ανήκει στις startups που πάτησαν σε μια ιδέα και την εξέλιξαν, αλλά στη δημιουργία μιας επιχειρηματικής ομάδας ανθρώπων, που με pivoting διαδικασίες κατέληξαν στη μετεξέλιξη του Workadu. Αρχικά και για την ιστορία, το Workadu ξεκίνησε με τον προκάτοχό του «Reservation Engine» ως μια μηχανή κρατήσεων για τις ανάγκες των επιχειρήσεων ημερήσιας ενοικίασης (rentals, accommodation, κ.ο.κ.). Στην πορεία είδαμε την ανάγκη για πιο ολοκληρωμένα συστήματα και κάπου προς το τέλος του 2018 κατανοήσαμε το «κενό» της αγοράς για μια ολοκληρωμένη, απλή πλατφόρμα ψηφιακού μετασχηματισμού μικρών επιχειρήσεων. Από τότε έχουμε επενδύσει αρκετά ώστε αυτή η πλατφόρμα να προσφέρει πραγματικά ό,τι χρειάζεται μια μικρή, #neoBiz (όπως τις αποκαλούμε), επιχείρηση. 

 S.M.: Η startup σας ιδρύθηκε το 2014 και έγινε viral πολύ γρήγορα γιατί θεωρήθηκε πρωτοπόρος για τα ελληνικά δεδομένα σε πολλούς τομείς. Πότε καταλάβατε ότι η προσπάθειά σας θα γνώριζε επιχειρηματικά την επιτυχία;

Φρ. Καραγιάννης: Σωστά, η ιστορία όμως δεν είναι τόσο ρόδινη όσο αναφέρετε, αλλά νομίζω ότι έχει αξία να το πούμε, περισσότερο για να βοηθήσουμε και άλλες startups. Όντως, ξεκινήσαμε το 2014 μαζί με τον Αλέξανδρο Χριστοδούλου, εν μέσω της γνωστής κρίσης σε όλους και κυρίως έχοντας την ανάγκη να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Το κενό της τότε αγοράς ήταν σε συστήματα κρατήσεων, πρωτίστως, όμως, σε παράλληλες τουριστικές αγορές (rentals, excursions, tickets κ.ο.κ.). Έτσι αρχίσαμε να σχεδιάζουμε την πλατφόρμα, που η μετεξέλιξή της είναι το workadu.com γύρω στις αρχές του 2019. Ο μετασχηματισμός του Workadu ήρθε στα τέλη του 2019, όταν την επιχειρηματική μας ομάδα ενίσχυσε ακόμα ένας εταίρος, ο Νίκος Κυπραίος, που έδωσε ιδιαίτερη ώθηση στην ομάδα. Όλα αυτά τα ενδιάμεσα χρόνια πειραματιστήκαμε, αποτύχαμε, ξαναφτιάξαμε πράγματα, εκπαιδευτήκαμε ως ομάδα και εξελιχθήκαμε ως άνθρωποι παράλληλα. Αυτό ουσιαστικά για μένα είχε και έχει τη μεγαλύτερη αξία, γιατί χτίστηκε μια ομάδα που μπορεί να δημιουργεί και να επιχειρεί με συνοχή. Αυτή τη συνοχή την αντιληφθήκαμε και οι 3 βασικοί εταίροι γύρω στις αρχές του 2020, όταν είδαμε πλέον, πως παρόλο που υφίσταντο αρκετά δύσκολες συνθήκες (COVID, έδρα Κως, μακριά από κέντρα αποφάσεων, μικρή εταιρεία), είχαμε στήσει έναν οργανισμό που μπορούσε και προφανώς το έκανε, να εξελιχθεί και να μεγαλώσει αρκετά. Τότε ήταν που η ιδέα της «επιχειρηματικής παιδικής χαράς» άρχισε να αρέσει στον κόσμο, να αντιλαμβάνεται την ανάγκη να εξυπηρετείται με ευκολία και να συνηθίζει τη νέα επιχειρηματική του κατάσταση. Αυτό που εμείς αποκαλούμε #neoBiz.

S.M.: Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε ως startup όταν ξεκινήσατε την προσπάθειά σας;

Φρ. Καραγιάννης: Η χρηματοδότηση θα ήταν προφανώς η πρώτη απάντηση που θα περιμένατε, αλλά δεν ήταν η πρώτη σε τάξη δυσκολία μας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν να πείσουμε τους εαυτούς μας ότι μια μικρή εταιρεία με υποτυπώδεις υποδομές και πενιχρούς πόρους μπορεί να μεγαλώσει. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και να την οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να εδραιωθεί. 

S.M.: Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα του Workadu;

Φρ. Καραγιάννης: Το Workadu αρχικά είναι μια DIY (Do It Yourself) πλατφόρμα. Μπορεί ο οποιοσδήποτε να δημιουργήσει ΔΩΡΕΑΝ λειτουργικό λογαριασμό (για πάντα-Free tier) και να φτιάξει μια απλή ιστοσελίδα, ένα eshop, ένα σύστημα κρατήσεων για υπηρεσίες, να δεχθεί ραντεβού, να δημιουργήσει φόρμες ενδιαφέροντος, να διαχειριστεί τα οικονομικά του, να εκδίδει παραστατικά με ζωντανή διασύνδεση με ΑΑΔΕ και να διαχειριστεί τις συναλλαγές του από τα διάφορα τραπεζικά και μη συστήματα. Το οικονομικό μοντέλο που δουλεύει η πλατφόρμα είναι συνδυαστικό. Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία SaaS με χρέωση ανά μήνα ή έτος και παράλληλα μπορεί ο χρήστης να επιλέγει πρόσθετες υπηρεσίες με βάση τη χρήση του (π.χ. να αυξάνει τον αριθμό των παραστατικών το καλοκαίρι, να προσθέτει ιστοσελίδες, να προσθαφαιρεί άρθρα blog, να προσθαφαιρεί αριθμό κρατήσεων, κ.ο.κ.). 

S.M.: Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Workadu που το κάνουν μοναδικό και ταυτόχρονα πολύτιμο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες;

Φρ. Καραγιάννης: Νομίζω πως η διαφορετικότητά μας είναι ότι προσφέρουμε συνδυαστικές και μόνο χρηστικές υπηρεσίες. Δεν πλατειάζουμε σε μη χρήσιμες υπηρεσίες και έχουμε απλοποιήσει όλες τις τεχνικές, λογιστικές, διαχειριστικές διαδικασίες. Είναι πραγματικά ένα εύκολο, απλό καθημερινό εργαλείο δουλειάς. Επιπλέον, παρέχουμε δωρεάν ζωντανή υποστήριξη μέσω chat. 

S.M.: Αν και το ευρύ κοινό γνώρισε την πλατφόρμα του Workadu από τη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων, την ηλεκτρονική τιμολόγηση πελατών και την αυτόματη σύνδεση με το myDATA της ΑΑΔΕ, ποιες είναι σήμερα οι υπηρεσίες που παρέχετε στους πελάτες σας;

Φρ. Καραγιάννης: H απότομη αλλαγή κλίμακας ήρθε από την ανάγκη των επιχειρήσεων να μεταβούν στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και τη διαβίβαση στο myData. Εκεί ήμασταν αρκετά έτοιμοι, διαφορετικοί, και τελείως απλοποιημένοι σε σχέση με τις μέχρι τότε γνωστές πλατφόρμες. Αυτό μας έδωσε ένα τεράστιο προβάδισμα για τον εξής απλό λόγο: δεν πατήσαμε πάνω σε τακτικές που είχαν οι μέχρι τότε πάροχοι λύσεων τιμολόγησης και δημιουργήσαμε ένα απλοποιημένο τρόπο να εκδίδεις τιμολόγιο με πολλούς αυτοματισμούς και παραμετροποιήσεις που δεν τις βλέπει ο τελικός χρήστης. Για παράδειγμα, μπορείς να διαβιβάσεις παραστατικό με μόνο 9 χαρακτήρες και 3 κλικ. Αυτό που μας ενδιαφέρει και εκεί όπου μπορούμε να πάμε τις επιχειρήσεις πιο πέρα είναι ο συνδυαστικός μας χαρακτήρας. Δεν νομίζω αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα να υπάρχει άλλη πλατφόρμα που να κάνει όλες τις υπηρεσίες μας από web site-eshop, μέχρι τιμολόγηση και όλα αυτά διασυνδεδεμένα. Αυτή είναι και η ιδέα της #neoBiz.

S.M.: Ποια είναι τα επιχειρηματικά σχέδιά σας για τα επόμενα 2-3 χρόνια; 

Φρ. Καραγιάννης: Νομίζω ότι το μεγαλύτερο βάρος θα δοθεί στην ολοκλήρωση όσων περισσότερων διασυνδέσεων μπορούμε με τρίτα συστήματα, ώστε να φέρουμε το Workadu όσο πιο κοντά στον τελικό του στόχο: την «επιχειρηματική παιδική χαρά».

Πηγή: startupper.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ