Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σφοδρή κριτική στην Κυβέρνηση άσκησε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και Υπεύθυνος του ΚΤΕ Ανάπτυξης του κόμματος, Γιώργος Νικητιάδης, κατά την τοποθέτησή του ως εισηγητής στο νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Αναπτυξιακού Νόμου. Ο κ. Νικητιάδης κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία για πλήρη απαξίωση της βιομηχανίας, εγκατάλειψη του τουρισμού και διάλυση του πρωτογενούς τομέα. Στην τοποθέτηση του την Τρίτη 27 Μαΐου, ο κ. Νικητιάδης ανέλυσε τους βασικούς άξονες που οδηγούν το ΠΑΣΟΚ να καταψηφίσει επί της αρχής το νομοσχέδιο, καθώς και τα περισσότερα άρθρα του.Ο πρώτος άξονας των αντιρρήσεων του ΠΑΣΟΚ αφορά την απραξία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στα έξι χρόνια διακυβέρνησης της χώρας στον τομέα της ανάπτυξης. Όπως σημείωσε ο κ. Νικητιάδης, τα πρώτα χρόνια δεν κατατέθηκε κανένας νέος αναπτυξιακός νόμος, ενώ αυτός που τελικώς ήρθε στη Βουλή μετά από τρία χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ. σημείωσε «παγκόσμιο ρεκόρ αναποτελεσματικότητας», καθώς δεν εκταμιεύθηκε ούτε ένα ευρώ, όσο είναι ακόμα σε ισχύ. Από τα 13 καθεστώτα του προηγούμενου νόμου, ενεργοποιήθηκαν μόλις τα 4, χωρίς να έχει καταβάλει καμία επιδότηση στις επιχειρήσεις.Ο δεύτερος άξονας των αντιρρήσεων του ΠΑΣΟΚ αναδεικνύει την παντελή απουσία στρατηγικής αναπτυξιακής πολιτικής από την κυβέρνηση. Όπως τόνισε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, δεν έχει υπάρξει καμία σοβαρή ανάλυση της αγοράς αναφορικώς με τη στόχευση των προϊόντων της μεταποίησης, την προώθησή τους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικοτητας τους σε διεθνές επίπεδο. Ο κ. Νικητιάδης επεσήμανε ότι δεν υπάρχει εστίαση στους δύο βασικούς στόχους που θα έπρεπε να υπηρετεί ένας σύγχρονος αναπτυξιακός νόμος: την αύξηση του ΑΕΠ, το οποίο παραμένει καθηλωμένο στα προ-μνημονιακά επίπεδα, και την εξισορρόπηση του εμπορικού ισοζυγίου, δηλαδή την αύξηση των εξαγωγών και τη μείωση των εισαγωγών.Ασκώντας κριτική στην κυβερνητική ρητορική περί στήριξης της μεταποίησης, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ότι εάν η Νέα Δημοκρατία στήριζε πράγματι τον κλάδο, θα υπερψήφιζε την τροπολογία που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, και με την οποία πάνω από 2.000 επιχειρήσεις και μεταποιητικές μονάδες ζητούν την τροποποίηση του καθεστώτος της εγκατάστασής τους στα βιομηχανικά πάρκα.Σε ό,τι αφορά τον πρωτογενή τομέα ο υπεύθυνος του Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ, ανέφερε ότι η κατάσταση στον ΟΠΕΚΕΠΕ αποδεικνύει την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την ενίσχυση της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της αλιείας. Παραλλήλως, επισήμανε ότι δεν έχει γίνει απολύτως καμία αναφορά για την επίλυση του δημογραφικού ζητήματος και την καταπολέμηση των περιφερειακών ανισοτήτων.Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην εγκατάλειψη του τουριστικού τομέα, σημειώνοντας ότι, για πρώτη φορά, σε αναπτυξιακό νόμο δεν περιλαμβάνεται ως στόχος η ανάπτυξη του τουρισμού. Ο τ. Υφυπ. Τουρισμού και Πολιτισμού τόνισε πως ο τουρισμός συνέβαλε κατά 12,7% στο ΑΕΠ το 2024 και δημιούργησε άνω του 20% της συνολικής απασχόλησης, ενισχύοντας ουσιαστικά την περιφερειακή ανάπτυξη, ενώ εμμέσως συνέβαλε στο 2024 κατά 80 δις € στην οικονομία της χώρας. Υπενθύμισε, μάλιστα, την αθέτηση της δέσμευσης του Πρωθυπουργού για την εκπόνηση εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό, το οποίο είχε εξαγγελθεί από τον Ιούνιο του 2019, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει ανύπαρκτο.«Ο τουρισμός δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τομέας δεύτερης κατηγορίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νικητιάδης, σημειώνοντας πως προσφέρει εισόδημα σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή και έχει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης.Ολοκληρώνοντας, ο κ. Νικητιάδης ανακοίνωσε ότι το ΠΑΣΟΚ εργάζεται ήδη πάνω σε ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Αναπτυξιακό Σχέδιο για τον Τουρισμό, το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα. Όπως τόνισε, «είναι κάτι που η Νέα Δημοκρατία ουδέποτε τόλμησε να πράξει, αφού δεν έχει την πρόθεση να δώσει στον τουρισμό το βάρος που πραγματικά του αξίζει».
  • 28 Μαΐου 2025
  • 1 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 1

Μετά από την κοινοβουλευτική παρέμβαση του Κοσμήτορα της Βουλής και Βουλευτή Δωδεκανήσου, Βασίλη Α. Υψηλάντη, ο Υπουργός Ναυτιλίας τονίζει ότι δεν θα γίνουν ανεκτές προσπάθειες κερδοσκοπίας στην τιμολόγηση στις  ακτοπλοϊκές μεταφορές.Υπενθυμίζεται ότι η ερώτηση έγινε μετά και τις παρεμβάσεις του Βουλευτή Δωδεκανήσου προς τον αρμόδιο Ενωσιακό Επίτροπο κ. Απόστολο Τζιτζικώστα για τα θέματα των νησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Ρόδο.Το πλήρες κείμενο της απάντησης είναι το παρακάτω:ΘΕΜΑ: Απάντηση των υπ’ αριθ. πρωτ. 1912/14-05-2025 και υπ’ αριθ. πρωτ. 1983/22-05-2025 Αναφορών του Βουλευτή κ. Β.-Ν. Υψηλάντη και της Βουλευτού κας Α. Σπυριδάκη αντίστοιχα.Επί των διαλαμβανομένων στις εν θέματι Αναφορές, σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική στις ακτοπλοϊκές μεταφορές και τις κυβερνητικές παρεμβάσεις για τη στήριξη της ελληνικής οικογένειας καθώς και την ενίσχυση της νησιωτικής οικονομίας, γνωρίζεται ότι:Με το άρθρο 233 του ν. 5193/2025 (Α΄ 56), από 01.05.2025 και για χρονικό διάστημα ενός έτους, περιορίζεται κατά ποσοστό 50% το ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσης λιμένα υπέρ φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης για τους επιβάτες των πάσης φύσεως επιβατηγών, επιβατηγών-οχηματαγωγών και υδροπτέρυγων πλοίων γραμμών εσωτερικού, καθώς και το τέλος χρήσης λιμένα οχημάτων επιβιβαζόμενων και αποβιβαζομένων σε ή από πλοίο γραμμών εσωτερικού. Ομοίως, από 01.05.2025 και για ένα έτος, περιορίζονται κατά 50% τα ανταποδοτικά δικαιώματα προσόρμισης, παραβολής, πρυμνοδέτησης και ελλιμενισμού επιβατηγών πλοίων.Υπενθυμίζεται ότι, λόγω της υποχρέωσης από την Ε.Ε. για χρήση «πράσινου» καυσίμου από 1ης Μαΐου, το οποίο είναι ακριβότερο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν προαναγγείλει αυξήσεις στα εισιτήρια κατά 12%-15%. Η στρατηγική κίνηση για μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, επιφέροντας σημαντικές μειώσεις στα εισιτήρια για τη φετινή σεζόν, σε όλους τους προορισμούς, ακόμη και στα ταχύπλοα (έως και 32% μείωση στην οικονομική θέση).Όσον αφορά τις χρεώσεις στα ναύλα φορτηγών οχημάτων, δεν υπήρξε θεσμική παρέμβαση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ). Τυχόν αυξήσεις που παρατηρούνται από ορισμένες εταιρείες αντιστοιχούν σε εξαιρετικά μικρό κόστος ανά κιλό μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Τέτοιες διαφοροποιήσεις δεν μπορούν να αποτυπωθούν ως μετακύλιση στις νησιωτικές αγορές και δεν θα γίνουν ανεκτές απόπειρες κερδοσκοπίας.Σημειώνεται ότι, με τον ν. 2932/2001 (Α΄ 145), όπως κωδικοποιήθηκε με τον ν. 4948/2022 (Α΄ 125), εφαρμόστηκε στην Ελλάδα η αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, σε εναρμόνιση με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 3577/1992. Κατά συνέπεια, δεν προβλέπεται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε γραμμές που πληρούν τα κριτήρια απελευθέρωσης, όπως ο ελάχιστος αριθμός διακινούμενων επιβατών και οι δραστηριοποιούμενες εταιρείες. Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα.Αντίθετα, σε γραμμές που δεν πληρούν τα κριτήρια ή εξυπηρετούνται με σύμβαση δημόσιας υπηρεσίας, εφαρμόζεται το κρατικό ναυλολόγιο, καθορίζοντας την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή για την οικονομική/ενιαία θέση επιβατών, τα Ι.Χ. μέχρι 4,25 μ., και ανά μέτρο για τα φορτηγά. Για Ι.Χ. άνω των 4,25 μ. και άλλες θέσεις, οι τιμές καθορίζονται ελεύθερα από τις εταιρείες.Πρόκειται, επομένως, για μια ελεύθερη αγορά, χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις επί των τιμών, με το ΥΝΑΝΠ να καταβάλλει προσπάθεια για συνθήκες ανταγωνισμού υπέρ του πολίτη.Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, βάσει της παρ. 11 της υπ’ αριθ. 3323.1/01/05/26-05-2005 ΚΥΑ (Β΄ 718), οι πλοιοκτήτριες εταιρείες έχουν δικαίωμα να παρέχουν εμπορικές εκπτώσεις επί των ναύλων επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων σε όλες τις γραμμές. Το ποσοστό έκπτωσης καθορίζεται ελεύθερα από τις ίδιες, στο πλαίσιο θεμιτού ανταγωνισμού.Τέλος, για τη στήριξη της νησιωτικής οικονομίας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, οι διαδικασίες έγκρισης του Μεταφορικού Ισοδύναμου έχουν προχωρήσει και η καταβολή του αναμένεται να γίνει τον Μάιο τ.ε. για όλους τους νησιώτες και τις νησιωτικές επιχειρήσεις.                                                                                                 Ο ΥπουργόςΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
  • 27 Μαΐου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και πρώην Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Παππάς, είχε συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, με αντικείμενο συζήτησης κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τη Δωδεκάνησο και τους νησιώτες της.Στο επίκεντρο της εποικοδομητικής συζήτησης βρέθηκε το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στα νησιά. Εξετάστηκε η μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη για κάθε νησί ξεχωριστά, καθώς και η δυνατότητα σταδιακής επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών, με βάση τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας.Παράλληλα, συζητήθηκαν τα προβλήματα που σχετίζονται με το μεταφορικό ισοδύναμο, με στόχο την υλοποίηση λύσεων που θα περιορίσουν το υψηλό κόστος μεταφοράς για τους νησιώτες.Ο κ. Παππάς αναφέρθηκε και στις πιέσεις που δέχεται η αγορά από την ακρίβεια και την αύξηση του κόστους ζωής, επισημαίνοντας την ανάγκη για άμεσα και στοχευμένα μέτρα στήριξης.Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της υγείας, με τον κ. Παππά να τονίζει την ανάγκη για θέσπιση νέων κινήτρων προσέλκυσης ιατρικού προσωπικού και ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας στα νησιά, προκειμένου να εξασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση των νησιωτών σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.Ο Γιάννης Παππάς δήλωσε:«Η στήριξη της νησιωτικότητας δεν είναι σύνθημα. Απαιτεί σταθερό σχέδιο, διαρκή διεκδίκηση και συνεργασία. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε στην πράξη — και όχι στα λόγια — την καθημερινότητα κάθε νησιώτη».Γιάννης ΠαππάςΒουλευτής Δωδ/σου Ν.Δ.
  • 27 Μαΐου 2025
  • 2 Σχόλια

Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για τα πολιτικά της χώρας

Όλες οι εξελίξεις στην πολιτική σκηνή της χώρας είναι εδώ! Πρόκειται για αμιγώς πολιτικά θέματα που εμπεριέχουν δηλώσεις ή εμφανίσεις πολιτικών προσώπων, της Κεντρικής Διοίκησης, της Αυτοδιοίκησης και της Αντιπολίτευσης, καθώς και πληροφορίες - αναλύσεις νέων αποφάσεων και μέτρων που πρόκειται να τεθούν σύντομα σε εφαρμογή.Τα πολιτικά νέα γίνονται συχνά αιτίες ρήξης και διχασμού μεταξύ πολιτών, ωστόσο «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ» τηρεί τις δημοσιογραφικές αρχές με το να διερευνά όλες τις πολιτικές εξελίξεις και να τις μοιράζεται με τον κόσμο, διατυπώνοντας όλα τα γεγονότα και τα λεγόμενα με αντικειμενικότητα και αμεροληψία. Ταυτόχρονα, οι πολίτες είναι ελεύθεροι να εκφράσουν – με κόσμιο πάντα τρόπο – τις απόψεις τους είτε δημοσιεύοντας τα σχόλιά τους κάτω από κάθε άρθρο της ιστοσελίδας μας είτε επικοινωνώντας μαζί μας.

ΕΞΟΔΟΣ