Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Όσα πρέπει να ξέρετε για τις εκλογές ανάδειξης Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στις 24 Νοεμβρίου»Συνεδρίασε σήμερα Δευτέρα η ΚΕΦΕ και κατέληξε στην εγκύκλιο για τη διεξαγωγή εκλογής προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ (24 Νοεμβρίου και εφ’ όσον χρειαστεί 1 Δεκεμβρίου).Αύριο θα ανακοινωθούν τα εκλογικά κέντρα σε όλη τη χώρα, ενώ τα μέλη οργανώσεων εξωτερικού θα ψηφίσουν ηλεκτρονικά.Ακολουθεί ο οδηγός για τους ψηφοφόρους:«Όσα πρέπει να ξέρετε για τις εκλογές ανάδειξης Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στις 24 Νοεμβρίου»Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται οι εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία για την ανάδειξη Προέδρου. Οι κάλπες θα ανοίξουν στις 8:00 π.μ. και θα κλείσουν στις 7:00 μ.μ.Αναλυτικά όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη διαδικασία:1. Πώς ψηφίζω για Πρόεδρο;Δικαίωμα ψήφου έχουν ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ από την ηλικία των 15 ετών και άνω, που είτε είναι μέλη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, είτε εγγραφούν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία ακόμη και την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, επιτόπου στα εκλογικά τμήματα.2. Πότε ψηφίζω;Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, από τις 8.00 π.μ. μέχρι και τις 7.00 μ.μ.3. Πού ψηφίζω;Έχουν οριστεί εκλογικά τμήματα σε όλη τη χώρα που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες. Όσοι είναι ήδη μέλη και όσοι εγγραφούν την ημέρα της ψηφοφορίας μπορούν να ψηφίσουν σε ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ακόμη κι αν βρίσκονται εκτός της εκλογικής τους περιφέρειας.4. Τι πρέπει να έχω μαζί μου;Αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης ή βιβλιάριο Υγείας.Για τη συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία ορίζεται καταβολή εκλογικής συνδρομής 3 ευρώ.Πολίτες άλλων χωρών, όπως της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών ή μετανάστες και όσοι είναι κάτω των 17 οφείλουν να επιδείξουν νόμιμο έγγραφο που να προκύπτει ταυτοπροσωπία τους, καθώς και ο ΑΜΚΑ τους.5. Πώς ψηφίζω από το εξωτερικό;Για τους κατοίκους εξωτερικού η ψηφοφορία θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά, από το Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 23.59 μέχρι τις 19.00 ώρα Ελλάδος της Κυριακής 24 Νοεμβρίου. Δικαίωμα ψήφου έχουν τα μέλη και όσοι εγγραφούν ως μέλη μέχρι και την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου στις 14.00 ώρα Ελλάδας.Στην Κω οι εκλογές θα διεξαχθούν στα πρώην Γραφεία ΚΕΚΠΑΠΥΑΣ Κανάρη 59 έναντι παιδικής χαράς Πασσανικολάκη και στην Αντιμάχεια στην αίθουσα εκδηλώσεων Αγίας Τριάδας.Για την Ο.Μ Κω Ο Συντονιστής Χαρωνίτης Γιάννης 
  • 18 Νοεμβρίου 2024
  • 2 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Την πλήρη ανικανότητα της Κυβέρνησης της ΝΔ, να προστατέψει τους καταναλωτές από την αθέμιτη κερδοφορία σε είδη πρώτης ανάγκης, με νόμους της που η Δικαιοσύνη κρίνει ως αόριστους και ελλιπείς ακυρώνοντας πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε super market, φέρνει στη Βουλή ο Γιώργος Νικητιάδης Βουλευτής Δωδεκανήσου και επικεφαλής του Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση του. Η ερώτηση απευθύνεται στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο και κατατέθηκε τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου και έρχεται μετά από απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης που έκρινε ότι οι διατάξεις του Ν. 4818/2021 είναι αόριστες και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν με βάση αυτές είναι άκυρα.Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης το 2021 η Κυβέρνηση, με νόμο, υποσχέθηκε να θέσει φραγμούς στα φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας σε απαραίτητα είδη για «τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή». Η ισχύς του νόμου παρατάθηκε διαδοχικώς μέχρι το 2023. Στη συνέχεια με νέο αντίστοιχό νόμο, ισχύουν ανάλογοι περιορισμοί έως τέλος του 2024.Όπως όμως αναφέρει η απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης ο Ν.4818/2021 δεν προσδιόριζε με σαφήνεια τα βασικά είδη ανάγκης, στα οποία εφαρμόζεται ο περιορισμός του περιθωρίου κέδρους που επιτρέπεται να αποκτηθεί. Ανάλογη αοριστία υπήρξε και στην Υπ. Απόφαση του 2022 που θεωρητικώς θα εξειδίκευε τις πρόνοιες του νόμου και θα διευκρίνιζε τα βασικά είδη, παρά ταύτα όμως ο αρμόδιος Υπουργός απέφυγε επιμελώς να συμπεριλάβει τα βασικά αγαθά και υπηρεσίες που αφορούσε η εν λόγω ρύθμιση.  Η αοριστία αυτή επέτρεπε στην πράξη στα super market να μην εφαρμόζουν τους περιορισμούς του νόμου.Ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ο τότε Υπουργός Ανάπτυξης, κινήθηκε ώστε να «διορθώσει» τον Ν. 4818/2021 δύο χρόνια μετά την αρχική του ψήφιση, τον Μάρτιο 2023, με την Υπ. Απόφαση 23838/2023. Δηλαδή, επί δύο  ολόκληρα χρόνια, ο Ν. 4818/2021 ήταν ανοικτός σε παραβιάσεις. Ωστόσο, και πάλι δεν προσδιορίστηκαν με σαφήνεια τα προστατευόμενα προϊόντα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια του καταναλωτή, με συνέπεια να προκύπτει και πάλι ζήτημα αοριστίας. Με το νεότερο Ν. 5045/2023, διευρύνθηκε φαινομενικά το πεδίο των «προστατευόμενων» προϊόντων και υπηρεσιών, και σε αυτά που αφορούν τη θέρμανση, την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης και τα σχολικά είδη, πλην όμως η εξειδίκευση των ειδών στην οικεία Υπ. Απόφαση είναι ιδιαίτερως περιοριστική και αφήνει πάλι ευρύ πεδίο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.Ο κ. Νικητιάδης ερωτά τον κ. Θεοδωρικάκο : «Έχει φέρει αποτελέσματα και ποια, η ρύθμιση αυτή; Ποιο είναι το ποσοστό μείωσης των τιμών εκεί όπου επιβλήθηκαν πρόστιμα;  Γιατί υπήρξε καθυστέρηση ως προς την εξειδίκευση των βασικών ειδών ανάγκης, με συνέπεια ο νόμος να είναι ανοικτός σε παραβιάσεις και τα φαινόμενα αισχροκέρδειας να παραμείνουν ατιμώρητα; Μήπως η αδυναμία σας να συγκεκριμενοποιήσετε τον πίνακα με τα βασικά είδη οφείλεται στο γεγονός ότι η νομική βάση της ρύθμισης βρίσκεται σε αντίθεση με το δίκαιο του ανταγωνισμού; Ποια είναι η άποψη της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης ρύθμισης; Σε τι ποσό ανέρχονται οι απαιτήσεις από πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο των παραπάνω ρυθμίσεων για το διάστημα από τη δημοσίευση του Ν. 4818/2021 μέχρι την Υπουργική Απόφαση του 2023 που αποσαφηνίζει τα βασικά είδη που εμπίπτουν στους περιορισμούς; Τι γίνεται με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε ανάμεσα στις δύο υπουργικές αποφάσεις; Πόσα έχουν εισπραχθεί, πόσα είναι τα ληξιπρόθεσμα και τι μέτρα έχετε λάβει για την είσπραξη τους;  Γιατί δεν έχουν αποσαφηνιστεί ακόμη και σήμερα τα βασικά ή απαραίτητα είδη για την υγεία και την ασφάλεια του καταναλωτή; Ποια είναι τα μέτρα που θα λάβετε για να διασφαλίσετε τη νομιμότητα και το κύρος των προστίμων που θα επιβάλλονται, τουλάχιστον από άποψη νομικής βάσης, ώστε να αποφευχθεί η τυχόν δικαστική ακύρωση των πράξεων επιβολής προστίμων; Τι θα κάνετε με τις δικαστικές αποφάσεις και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της παραπάνω νομοθεσίας; Υπάρχει σχέδιο για την άσκηση των κατάλληλων δικονομικών και δικαστικών ενεργειών από πλευράς του Ελληνικού Δημοσίου, κατά των συγκεκριμένων και μελλοντικών ανάλογων δικαστικών αποφάσεων;»Το κείμενο της ερώτησης είναι το ακόλουθο:Κύριε Υπουργέ,Με τον Ν. 4818/2021 και συγκεκριμένα με το άρθρο 58, η Κυβέρνηση επιχείρησε να θέσει φραγμούς, όπως υποσχόταν, στα φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας σε απαραίτητα είδη ανάγκης για «τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή». Η ισχύς της παραπάνω ρύθμισης, παρατάθηκε διαδοχικά μέχρι τις 30-06-2023. Ήδη με τον Ν. 5045/2023, που κατά το πλείστον απηχεί ρυθμίσεις παρόμοιες με του Ν. 4818/2021, ισχύουν αντίστοιχοι περιορισμοί μέχρι τις 31-12-2024.Εντούτοις, πρόσφατα με απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης κρίθηκε ότι οι διατάξεις του Ν. 4818/2021 είναι αόριστες και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν με βάση αυτές είναι άκυρα. Ειδικότερα κρίθηκε ότι ο Ν. 4818/2021 δεν προσδιόριζε με σαφήνεια τα βασικά είδη ανάγκης, στα οποία εφαρμόζεται ο περιορισμός του περιθωρίου κέδρους που επιτρέπεται να αποκτηθεί. Ανάλογη αοριστία υπήρξε και στην Υπ. Απόφαση 27585/2022 (ΦΕΚ Β’ 1145/2022) που θεωρητικά θα εξειδίκευε τις πρόνοιες του νόμου και θα διευκρίνιζε τα βασικά είδη, παρά ταύτα όμως ο αρμόδιος Υπουργός απέφυγε επιμελώς να συμπεριλάβει τα βασικά αγαθά και υπηρεσίες που αφορούσε η εν λόγω ρύθμιση.  Η αοριστία αυτή επέτρεπε στην πράξη στα super market να μην εφαρμόζουν τους περιορισμούς του Νόμου.Ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ο Υπουργός Ανάπτυξης, κινήθηκε ώστε να «διορθώσει» τον Ν. 4818/2021 δύο χρόνια μετά την αρχική του ψήφιση, τον Μάρτιο 2023, με την Υπ. Απόφαση 23838/2023. Δηλαδή, επί δύο (2) ολόκληρα χρόνια, ο Ν. 4818/2021 ήταν ανοικτός σε παραβιάσεις. Ωστόσο, και πάλι δεν προσδιορίστηκαν με σαφήνεια τα προστατευόμενα προϊόντα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια του καταναλωτή, με συνέπεια να προκύπτει και πάλι ζήτημα αοριστίας και να ανακύπτει κίνδυνος να μείνουν ατιμώρητα τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ως προς αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες.Υπογραμμίζεται ότι με τον νεότερο Ν. 5045/2023, διευρύνθηκε φαινομενικά το πεδίο των «προστατευόμενων» προϊόντων και υπηρεσιών, και σε αυτά που αφορούν τη θέρμανση, την παραγωγή ζεστού νερού χρήσης και τα σχολικά είδη, πλην όμως η εξειδίκευση των ειδών στην οικεία Υπουργική Απόφαση είναι ιδιαίτερα περιοριστική και αφήνει ευρύ πεδίο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.Δεδομένου ότι αυτή η «δημιουργική ασάφεια» για σχεδόν δύο χρόνια καθώς και η σχετική απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης δημιουργούν ερωτηματικά για το αν, εν τέλει, όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο διάστημα από τη ψήφιση του Ν. 4818/2021, μέχρι τη διευκρινιστική Υπουργική Απόφαση του 2023, θα εισπραχθούν.Δεδομένου ότι η Κυβέρνηση από τη μία εμφανίζεται ως πολέμιος της αισχροκέρδειας, από την άλλη νομοθετεί με τρόπο που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το εάν πράγματι θέλει να κυνηγήσει όσους αισχροκερδούν ή απλά να πουλήσει «καθρεφτάκια στους ιθαγενείς» και να βάλει πλάτη σε συγκεκριμένα συμφέροντα που αισχροκερδούν εις βάρος των πολιτών.Ερωτάται ο Υπουργός:1. Έχει φέρει αποτελέσματα και ποια, η ρύθμιση αυτή; Ποιο είναι το ποσοστό μείωσης των τιμών εκεί όπου επιβλήθηκαν πρόστιμα;2. Γιατί υπήρξε καθυστέρηση ως προς την εξειδίκευση των βασικών ειδών ανάγκης, με συνέπεια ο Νόμος να είναι ανοικτός σε παραβιάσεις και τα φαινόμενα αισχροκέρδειας να παραμείνουν ατιμώρητα;3. Μήπως η αδυναμία σας να συγκεκριμενοποιήσετε τον πίνακα με τα βασικά είδη οφείλεται στο γεγονός ότι η νομική βάση της ρύθμισης βρίσκεται σε αντίθεση με το δίκαιο του ανταγωνισμού; Ποια είναι η άποψη της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης ρύθμισης;4. Σε τι ποσό ανέρχονται οι απαιτήσεις από πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο των παραπάνω ρυθμίσεων για το διάστημα από τη δημοσίευση του Ν. 4818/2021 μέχρι την Υπουργική Απόφαση του 2023 που αποσαφηνίζει τα βασικά είδη που εμπίπτουν στους περιορισμούς;5. Τι γίνεται με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε ανάμεσα στις δύο υπουργικές αποφάσεις; Πόσα έχουν εισπραχθεί, πόσα είναι τα ληξιπρόθεσμα και τι μέτρα έχετε λάβει για την είσπραξη τους;6. Γιατί δεν έχουν αποσαφηνιστεί ακόμη και σήμερα τα βασικά ή απαραίτητα είδη για την υγεία και την ασφάλεια του καταναλωτή;7. Ποια είναι τα μέτρα που θα λάβετε για να διασφαλίσετε τη νομιμότητα και το κύρος των προστίμων που θα επιβάλλονται, τουλάχιστον από άποψη νομικής βάσης, ώστε να αποφευχθεί η τυχόν δικαστική ακύρωση των πράξεων επιβολής προστίμων;8. Τι θα κάνετε με τις δικαστικές αποφάσεις και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της παραπάνω νομοθεσίας; Υπάρχει σχέδιο για την άσκηση των κατάλληλων δικονομικών και δικαστικών ενεργειών από πλευράς του Ελληνικού Δημοσίου, κατά των συγκεκριμένων και μελλοντικών ανάλογων δικαστικών αποφάσεων; 
  • 18 Νοεμβρίου 2024
  • 0 Σχόλια

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Πριν κάμποσα χρόνια  στα πλαίσια της ΕΟΚ βάλανε στόχο τη διάλυση και το ξεπούλημα της ΔΕΗ.  Την απαξίωσαν την συκοφάντησαν εντέλει  την έβαλαν κερασάκι στη τούρτα γενεθλίων τους.  Τώρα με το χαμό  που γίνεται με την ασυδοσία των ιδιωτών στην ηλεκτρική ενέργεια άρχισαν τα ραβασάκια με την Ε.Ε αποσιωπώντας   πεισματικά ότι φταίει ο <ανταγωνισμός> τους  και το χρηματιστήριο ενέργειας που δεν ακουμπούν.Το ΕΣΥ  σε λίγο καιρό θα είναι αγνώριστο ,μας λένε Υπουργοί και Υφυπουργοί . Όντως  έτσι είναι. Με το αφήγημα της πρόληψης τα πακέτα προς τον ιδιωτικό τομέα ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια. Τα απογευματινά < τζάμπα> χειρουργεία και από ιδιώτες  ,πληρωμένα από τα δανικά του ταμείου  ανάκαμψης , και με τις ευλογίες  της ΕΕ μπαίνουν στα σκαριά. Καθημερινά αφαιρούνται φάρμακα και εξετάσεις από τη συνταγογράφηση. Η ακρίβεια των φαρμάκων πλασάρεται ως φυσιολογική. Χρειάζονται και τροχονόμοι για να σπρώχνουν τους ασθενείς προς τα διάφορα κέντρα. Ο προσωπικός γιατρός είναι ότι πρέπει. Όλα επιτρέπονται εκτός από την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στο ΕΣΥ.Είμαστε υπέρ της δημόσιας παιδείας μας λένε. Γι΄αυτό τα κοντέινερ είναι κανόνας , οι ελλείψεις εκπαιδευτικών μπορεί να συμπληρωθούν μετά τις γιορτές, όσοι εκπαιδευτικοί έχουν αυτοκίνητο κοιμούνται μέσα ,οι υπόλοιποι στην ύπαιθρο. Οι οικογένειες στενάζουν από τα φοιτητικά ενοίκια ,για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας επέλεξαν την <επιστημονική >μέθοδο της νταντάς της γειτονιάς.Νοιάζονται για το περιβάλλον μας λένε. Μόνο που  τα βουνά και η θάλασσες μας ,δίνονται βορά στους <επενδυτές > ενέργειας, γιατί δεν είναι λέει φύση αλλά ανεκμετάλλευτοι   ηλεκτρικοί χώροι.Οι οικονομικοί δείκτες μας λένε είναι στα ύψη, άρα πάμε καλά.  Όντως η ακρίβεια και οι φόροι γονάτισαν τα νοικοκυριά.  Για να το λύσουν  για τα πάντα έχουν ένα επίδομα και μια ηλεκτρονική εφαρμογή. Είναι και συγκινημένοι γιατί με τα λεφτά της  φοροεπέλασης και τα δανικά του ταμείου ανάκαμψης θα περάσουμε επιτέλους ,μέσω μιας χούφτας ομίλων ,στην πράσινη εποχή και ψηφιακή μεταρρύθμιση. Μας ετοιμάζουν και άλλα. Την ιδιωτικοποίηση του νερού και των σκουπιδιών. Σημάδια ,όπως και για τα παραπάνω ,έχουμε ήδη και στη περιοχή μας.Αυτά βέβαια δεν ήρθαν από μόνα τους . Είναι αποτέλεσμα του σάπιου οπισθοδρομικού παλιομοδίτικου καπιταλιστικού συστήματος  που μας κυβερνά με διάφορες παραλλαγές. Ως εδώ λοιπόν .Δεν γίνεται η οικονομία να πηγαίνει μπροστά και η κοινωνία πίσω. Ώρα να τους δείξουμε την θέληση μας τη δύναμη μας. Η απεργία της 20ηςΝοεμβρίου είναι  μια καλή ευκαιρία.Γιάννης  ΧατζηδαυΐδΣυν/χος    ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕΓια την  Λ.Σ . Δήμου Κω
  • 18 Νοεμβρίου 2024
  • 2 Σχόλια

Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για τα πολιτικά της χώρας

Όλες οι εξελίξεις στην πολιτική σκηνή της χώρας είναι εδώ! Πρόκειται για αμιγώς πολιτικά θέματα που εμπεριέχουν δηλώσεις ή εμφανίσεις πολιτικών προσώπων, της Κεντρικής Διοίκησης, της Αυτοδιοίκησης και της Αντιπολίτευσης, καθώς και πληροφορίες - αναλύσεις νέων αποφάσεων και μέτρων που πρόκειται να τεθούν σύντομα σε εφαρμογή.Τα πολιτικά νέα γίνονται συχνά αιτίες ρήξης και διχασμού μεταξύ πολιτών, ωστόσο «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ» τηρεί τις δημοσιογραφικές αρχές με το να διερευνά όλες τις πολιτικές εξελίξεις και να τις μοιράζεται με τον κόσμο, διατυπώνοντας όλα τα γεγονότα και τα λεγόμενα με αντικειμενικότητα και αμεροληψία. Ταυτόχρονα, οι πολίτες είναι ελεύθεροι να εκφράσουν – με κόσμιο πάντα τρόπο – τις απόψεις τους είτε δημοσιεύοντας τα σχόλιά τους κάτω από κάθε άρθρο της ιστοσελίδας μας είτε επικοινωνώντας μαζί μας.

ΕΞΟΔΟΣ