Διανύουμε ξεκάθαρα χρονιά επιβίωσης και είναι σημαντικό να πάμε ένα βήμα παρακάτω, τόνισε o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «Ήπειρος TV1».
Όπως είπε, ο ξενοδοχειακός κλάδος καλείται να βρει ισορροπία ανάμεσα στις περισσότερες σε σχέση με πέρυσι αφίξεις και στην εκτίναξη του λειτουργικού κόστους (αύξηση που υπερβαίνει το 25% ανά δωματιο-διακυκτέρευση και με «κλειδωμένες» τιμές του 2019 στα τουριστικά πακέτα).
Ο κ. Τάσιος. χαρακτήρισε «τουριστικά αναλφάβητους» εκείνους που «εξαπολύουν πόλεμο στον ξενοδοχειακό κλάδο μέσα από αναρτήσεις, με αφορμή τα κενά στις θέσεις εργασίας». «Από το 2018, ο ξενοδοχειακός, είναι ο μόνος κλάδος που εφαρμόζει υποχρεωτικά την κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας και συμβάλλει καθοριστικά στο να εισπράττει η χώρα μας εξαιρετικές κριτικές για το τουριστικό της προϊόν», υπογράμμισε.
Ο πρόεδρος της ΠΟΞ ανέφερε επίσης ότι το 65% του τουρισμού στη χώρα μας είναι μαζικού μοντέλου, ενώ όλες οι περιοχές δεν κινούνται με τις ίδιες ταχύτητες.
Είπε, μεταξύ άλλων, ο κ.Τάσιος:
«Δεν μπορούμε να ανεβάσουμε τις τιμές για μεμονωμένους πελάτες με διψήφιο ποσοστό αύξησης, διότι δεν θα έρθουν. Υπάρχει η απώλεια της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς που για το σύνολο της χώρας δεν είναι σημαντική αλλά για κάποιες επιχειρήσεις που είχαν μεγάλη εξάρτηση είναι, όπως και η ανησυχία για τις αγορές που γειτνιάζουν με την εμπόλεμη ζώνη. Έχουμε ταυτόχρονα μια ραγδαία αύξηση τιμών στην ενέργεια και υψηλό πληθωρισμό που επηρεάζουν όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Από την άλλη, βλέπουμε να έρχονται περισσότερες πτήσεις τσάρτερ στη νότια Ελλάδα, όμως σε Χαλκιδική, Πιερία, Θάσο, Καλαμπάκα κ.λπ. η ροή των κρατήσεων δεν είναι αντίστοιχη και υπάρχει προβληματισμός. Μόνη λύση για την επιβίωση των επιχειρήσεων – εκτός από την επιδότηση για την αντιμετώπιση του υπέρογκου ενεργειακού κόστους – είναι η επιμήκυνση δανειακών υποχρεώσεων, ιδιαίτερα όσων γεννήθηκαν μέσα στην πανδημία. Διανύουμε ξεκάθαρα τρίτη χρονιά επιβίωσης, το ευχάριστο είναι ότι θα είμαστε καλύτερα από πέρυσι σε αφίξεις και είναι σημαντικό να πάμε ένα βήμα παρακάτω. Αλλιώς, όσα έσοδα και να εισπράττουμε, θα μιλάμε για βαρέλι χωρίς πάτο».
rodiaki.gr