O FTI ήταν ένας από τους λίγους μεγάλους τουριστικούς ομίλους που δεν λειτουργούσε με τους δικούς του αερομεταφορείς, αλλά είχε συμφωνίες με διαφορετικές αεροπορικές εταιρίες που ειδικεύονται στις πτήσεις σε προορισμούς διακοπών.
Ως εκ τούτου, η κατάρρευσή του είχε ισχυρό αντίκτυπο σε ορισμένους αερομεταφορείς, ιδιαίτερα στους Condor, Eurowings (Lufthansa) και Sun Express.
Σύμφωνα με το FVW οι τρεις αυτοί αερομεταφορείς έχουν επιφορτιστεί με τις διαδικασίες επαναπατρισμού των τουριστών του FTI από όλους τους προορισμούς του εξωτερικού εν μέσω των διακοπών τους, οι οποίοι εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 65.000.
Αυτό όμως δεν αναιρεί τις ανησυχίες για το τι θα συμβεί με τις ποσοστώσεις πτήσεων που προορίζονταν για τον τουρ οπερέιτορ του Μονάχου, ο οποίος από τις 4 Ιουνίου πάγωσε τη δραστηριότητά του.
Ο προσωρινός διαχειριστής αφερεγγυότητας, Axel W. Bierbach, του δικηγορικού γραφείου Müller-Heydenreich Bierbach & Colleagues, θα είναι υπεύθυνος για τη λήψη της οριστικής απόφασης αναφορικά με το τι θα συμβεί τις ποσοστώσεις πτήσεων που έχουν «μπλοκαριστεί» από τον FTI.
Mια ευκαιρία για τους αερομεταφορείς θα ήταν να ανατεθούν οι ποσοστώσεις αυτές σε άλλους για να αποφύγουν το σενάριο τα αεροσκάφη τους να πετούν με άδειες θέσεις, με τη συνεπαγόμενη απώλεια που αυτό συνεπάγεται.
Ενώ η Eurowings θεωρεί ότι είναι πολύ νωρίς για να γίνουν ξεκάθαρες δηλώσεις σχετικά με τις συνέπειες στην ίδια, η Condor παρουσιάζεται πιο αισιόδοξη και διαβεβαιώνει ότι παρά την πολυετή συνεργασία με τον FTI ο όγκος των ποσοστώσεων είχε μειωθεί πρόσφατα, και επομένως καλύπτεται γρήγορα από άλλους τουρ οπερέιτορ.
Το FVW αναφέρει ότι η Sun Express είναι η αεροπορική εταιρία που επηρεάζεται περισσότερο καθώς δίνει έμφαση στην Τουρκία, έναν από τους κύριους προορισμούς του FTI. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρία παρουσιάζεται αισιόδοξη ότι θα γεμίσει το κενό.
tornosnews.gr