Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Τελευταία σχόλια

ΓΙΑΝΝΗΣ : Σήμερα (01:49)
ΓΙΑΝΝΗΣ - Επιτέλους να εξυπηρετηθεί ο λαός και ο τουρισμός. Τα ταξί στην Κω όταν τους λέγαμε βγάλτε νέες άδειες έλεγαν όχι....Τώρα τι γίνεται Τώρα τρεχάτε ποδαράκια ***Και φυσικά το παράλογο ενώ το καλοκαίρι εισπράξουν 50.000 ευρώ δήλωναν 7.500 πόσο λογικό ήταν;

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Κυβέρνηση – ταξί ξανά σε τροχιά σύγκρουσης: Ανοίγουν οι μεταφορές για Ε.Ι.Χ. – «Δεν θα γίνουμε συνάδελφοι»

28/08/2025
408 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Νέο μέτωπο αντιπαράθεσης με τον κλάδο των ταξί άνοιξε η κυβέρνηση με αιχμή τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που υπεγράφη εν μέσω θέρους από την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Με την απόφαση αυτή, επέρχονται σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία των Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με οδηγό, καθώς πλέον επιτρέπεται ρητά η εκτέλεση μεταφορών επιβατών από σημείο σε σημείο — δηλαδή οι μετακινήσεις από σημείο Α προς σημείο Β — κάτι που μέχρι πρότινος θεωρούνταν αποκλειστική αρμοδιότητα των Ε.Δ.Χ. οχημάτων, δηλαδή των ταξί.

Οι αυτοκινητιστές ταξί καταγγέλλουν ότι η ρύθμιση αυτή έρχεται να ανατρέψει μακροχρόνιες ισορροπίες ανοίγοντας την πόρτα στην εκτέλεση αστικής μεταφοράς και στα οχήματα με οδηγό, κάτι το οποίο αποτελεί …αιτία πολέμου για το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), το οποίο προαναγγέλλει μαζικές κινητοποιήσεις, αλλά και νομικές προσφυγές κατά των συναρμόδιων υπουργών.

Ηδη για την προσεχή Παρασκευή έχει προγραμματιστεί έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο προκειμένου να αποφασιστεί ο νέος κύκλος κινητοποιήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με την νέα ΚΥΑ στο εξής:

Επιτρέπεται η μίσθωση Ε.Ι.Χ. με οδηγό και από νομικά πρόσωπα, και όχι μόνο από φυσικά, όπως ίσχυε έως τώρα.
Καταργούνται υποχρεωτικά στοιχεία ταυτοποίησης από τις συμβάσεις μίσθωσης, όπως ο αριθμός ταυτότητας του επιβάτη και του οδηγού, ο αριθμός άδειας οδήγησης, η μάρκα και ο τύπος του οχήματος, καθώς και το σημείο έναρξης της μίσθωσης.
Νομιμοποιείται η μεταφορά επιβατών «από τόπο σε τόπο», ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο για παροχή αστικής μετακίνησης από Ε.Ι.Χ., με τρόπο που προσομοιάζει στις υπηρεσίες ταξί.
Μειώνονται σημαντικά τα διοικητικά πρόστιμα για παραβάσεις στα ΕΙΧ οχήματα με οδηγό, από 800 ευρώ σε 350 ευρώ, ενώ μειώνονται και οι ημέρες αφαίρεσης πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας από 30 σε 10. Επιπλέον, προβλέπεται η άμεση επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν με την πληρωμή του προστίμου.
Η αντίδραση ήταν άμεση (αν και με ξεχωριστές ανακοινώσεις) τόσο από το ΣΑΤΑ όσο και από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ). Οι αυτοκινητιστές καταγγέλλουν ότι η ΚΥΑ συνιστά «πλήρη διάλυση του θεσμικού πλαισίου» του επαγγέλματος του ταξιτζή και «αντισυνταγματική εκτροπή». Όπως σημειώνουν, η μεταφορά επιβατών από σημείο σε σημείο αποτελεί κατοχυρωμένο έργο των ταξί, και η νέα ρύθμιση «εισάγει καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού».

Σε ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η πρόσφατη κυβερνητική απόφαση που επιτρέπει την αστική μεταφορά από Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με τη διάταξη «από τόπο σε τόπο», αποτελεί ευθεία παραβίαση των συνταγματικών διατάξεων και των θεμελιωδών κανόνων της υφιστάμενης νομοθεσίας, σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη δυνατότητα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στα ταξί.

Αυτή η παράνομη και αντισυνταγματική ρύθμιση πλήττει βάναυσα τον κλάδο μας, υπονομεύοντας την επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, τη νομιμότητα και την ομαλή λειτουργία της αγοράς μεταφορών».

Το ΣΑΤΑ απαιτεί την άμεση και πλήρη απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης προειδοποιώντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα προχωρήσει σε δυναμικές, μαζικές και παρατεταμένες κινητοποιήσεις, αξιοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο, ενώ παράλληλα θα εξετάσει και το ενδεχόμενο κατάθεσης αγωγών και μηνύσεων για διαφυγόντα κέρδη, ακόμη και κατά αρμόδιων υπουργών και άλλων κυβερνητικών παραγόντων, «που ευθύνονται για την ψήφιση και εφαρμογή αυτής της παράνομης ρύθμισης». Επιπλέον καταγγέλλει την κυβέρνηση για «συστηματική απαξίωση» του κλάδου εδώ και έξι χρόνια.

Αλλά και η ΠΟΕΙΑΤΑ τονίζει πως με την απόφαση αυτή τα ΕΙΧ με οδηγό μπορούν να εκτελούν μεταφορά επιβατών όπως ακριβώς τα ταξί προσθέτοντας πως εάν η κυβέρνηση «καταργήσει και το τρίωρο θα μας κάνει συναδέλφους». Αναφερόμενη στη δραστική μειωση προστίμων και διοικητικών κυρώσεων, η Ομοσπονδία σημειώνει πως «διευκολύνει την παραβατικότητα», ενώ με την άμεση επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας, καταργείται στην πράξη κάθε αποτρεπτικό μέτρο.

«Η απόφαση αυτή δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και απαξιώνει το επάγγελμα του ταξιτζή», σημειώνει προειδοποιώντας πως θα εξαντλήσει κάθε θεσμικό μέσο, νομικό και πολιτικό, για να υπερασπιστεί τον κλάδο.

Στον αντίποδα, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εκμίσθωση Ε.Ι.Χ. με οδηγό, αντιμετωπίζουν, όπως είναι αναμενόμενο, θετικά τη νέα ρύθμιση. Η υπό σύσταση Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. με Οδηγό (Π.Ο.Ε.Ε.Μ.Ο.) κάνει λόγο για μία «ουσιαστική μεταρρύθμιση» που έρχεται να εξορθολογίσει ένα «παρωχημένο και γραφειοκρατικό καθεστώς».

Τονίζει ότι με τη νέα ΚΥΑ «καταργούνται πολλές παράλογες γραφειοκρατικές απαιτήσεις που προέβλεπε η προηγούμενη ΚΥΑ του 2018, μειώνεται το διαχειριστικό και οικονομικό βάρος με το οποίο επιφορτίζονται καθημερινά οι επιχειρήσεις μας, εξορθολογίζεται το ύψος των προβλεπόμενων διοικητικών προστίμων και κυρώσεων και επιλύονται ορισμένα πολύ σημαντικά και χρόνια προβλήματα του κλάδου».

Στο wallet η ειδική άδεια των ταξιτζήδων
Στο μεταξύ ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων η κυβέρνηση προχωρεί στη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ειδικών Αδειών Ταξί, ένα πάγιο αίτημα του κλάδου που επανήλθε στην επικαιρότητα ύστερα από τα πολλαπλά κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς οδηγών ταξί το τελευταίο διάστημα.

Το Μητρώο πλέον εντάσσεται πλήρως στο gov.gr, ενώ κάθε ειδική άδεια θα συνοδεύεται από barcode αναγνώρισης, ώστε οι ελεγκτικές αρχές να έχουν σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση σε πλήρη στοιχεία για την ταυτοποίηση και τον έλεγχο της νομιμότητας κάθε οδηγού.

Η σχετική ΚΥΑ των υπουργείων Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπεγράφη χθες. Ο κλάδος εκτιμά ότι με τη λειτουργία του Μητρώου θα παταχθεί το φαινόμενο της «πειρατείας», για το οποίο το ΣΑΤΑ έχει επανειλημμένως κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς είναι κοινό μυστικό πως οι οδηγοί πολλών ταξί δεν έχουν νόμιμες άδειες.

Πηγή: ethnos.gr


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ 28/08 - 22:35
ΓΙΑΝΝΗΣ
Επιτέλους να εξυπηρετηθεί ο λαός και ο τουρισμός. Τα ταξί στην Κω όταν τους λέγαμε βγάλτε νέες άδειες έλεγαν όχι....Τώρα τι γίνεται Τώρα τρεχάτε ποδαράκια ***Και φυσικά το παράλογο ενώ το καλοκαίρι εισπράξουν 50.000 ευρώ δήλωναν 7.500 πόσο λογικό ήταν;

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ