Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Black Friday: Ικανοποιημένη από την “κίνηση” η τοπική αγορά – Αυξήθηκαν οι ηλεκτρονικές απάτες

30/11/2023
79 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Σε αρκετά καλά επίπεδα κινήθηκε η τοπική αγορά φέτος το Black Friday στην Κω. Τόσο ο εμπορικός σύλλογος, όσο και επιχειρήσεις μιλώντας στο Βήμα της Κω εξέφρασαν την ικανοποίησή τους παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν να αντιμετωπίσουν αρκετές οικονομικές προκλήσεις πλέον.

Τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα ήταν και εφέτος οι πρωταθλητές της ζήτησης στα ψώνια της Black Friday και της Cyber Monday, ενώ τα είδη γυναικεία ένδυσης και υπόδησης ακολούθησαν.

Σε κάθε περίπτωση εκτός από τα φυσικά καταστήματα, υπήρξε τεράστια άνοδος και στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τις ουρές στις ταχυμεταφορές να είναι μεγάλες καθημερινά. Υπήρξαν όμως και πολλές καταγγελίες φέτος για απάτες μέσω διαδικτύου όπου έγιναν αγορές από παραπλανητικές ιστοσελίδες.

Πλέον ο εμπορικός κόσμος στρέφει το βλέμμα του προς την εορταστική περίοδο που είναι η εμπορικότερη του χρόνου. Σε δηλώσεις του στο Βήμα της Κω ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Κω κ. Πασχάλης Βρακίδης μίλησε για την αγοραστική δύναμη και τις επιπτώσεις της ακρίβειας.


Πασχάλης Βρακίδης – Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Κω

« Γιορτάστηκε και στην Κω η  μαύρη Παρασκευή,  μια εμπορική γιορτή που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια. Από ότι λένε και οι επαγγελματίες του χώρου η αγοραστική δύναμη είναι πεσμένη από το καλοκαίρι διότι οι καταναλωτές έχουν να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια, τη ρευστότητα και την άνοδο στις τιμές στα τρόφιμα.

Έτσι οι αγορές στα εμπορικά μαγαζιά μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Είμαστε αισιόδοξοι όμως ότι στο τέλος της ημέρας κινήθηκαν σε υψηλότερους ρυθμούς τα μαγαζιά και θα πάνε ακόμη καλύτερα τον επόμενο μήνα τον Δεκέμβριο ενόψει των εορτών. Μην ξεχνάμε ότι η εορταστική περίοδος είναι η εμπορικότερη του χρόνου και οι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους για τα Χριστούγεννα και τα δώρα τους.»


Τα θετικά και αρνητικά του ηλεκτρονικού εμπορίου

Για τις ηλεκτρονικές αγορές και τις νέες συνήθειες των Ελλήνων ο κ. Βρακίδης είπε:

« Λόγω της πανδημίας οι καταναλωτές έμαθαν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Έγινε συνείδηση. Έχει και τα καλά και τα κακά. Για παράδειγμα εάν τα μικρότερα καταστήματα τα τοπικά οργανωθούν μπουν σε μια πλατφόρμα και διαθέτουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες και να κάνουν έρευνα αγοράς και να κάνουν τις αγορές τους όλο το εικοσιτετράωρο και βεβαίως να απευθυνθούν σε περισσότερους καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα.

 Από την άλλη υπάρχουν πολλές φορές και προβλήματα στο διαδίκτυο. Φέτος το Black Friday σημειώθηκαν πάρα πολλές απάτες από παραπλανητικές ιστοσελίδες. Αν ένα φυσικό κατάστημα έχει και ηλεκτρονικό κατάστημα νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια ο πελάτης διότι μπορεί να ελέγξει τις αγορές του. Θέλει πάρα πολύ μεγάλη προσοχή κυκλοφορούν πάρα πολλές απάτες. Άλλοι αγόρασαν καπέλο και τους ήρθε για παράδειγμα με ένα ζευγάρι κάλτσες διότι ήταν μια απάτη. Η κατάσταση λοιπόν οδηγείται στην υβριδική μορφή όπου θα υπάρχει και φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα.»


Προσοχή στις παραπλανητικές εκπτώσεις όλο το χρόνο

Σε ότι αφορά τις μεγάλες προσφορές όλο το χρόνο , είναι κάτι που απαγορεύεται από το νόμο σύμφωνα με τον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου Κω και μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες στη Ρόδο επιβλήθηκαν πρόστιμα σε επιχειρήσεις που παραπλανούσαν το καταναλωτικό κοινό.

« Μεγάλο θέμα είναι και οι πολλές προσφορές οι οποίες δεν είναι πραγματικές και κλονίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν επιτρέπονται εκπτώσεις όλο το χρόνο. Βλέπετε για παράδειγμα μια επιχείρηση να έχει μείον 70% όλο το χρόνο. Ήδη στη Ρόδο υπήρξαν έλεγχοι και πρόστιμα για παραπλανητικές ενέργειες. Πρέπει ο καταναλωτής να κάνει πάντοτε έρευνα αγοράς και στα φυσικά καταστήματα και στα ηλεκτρονικά προκειμένου να βγαίνει κερδισμένος».

Τέλος, ο κ. Βρακίδης στέλνει ένα αισιόδοξο μήνυμα ενόψει των εορτών. « Ως εμπορικός σύλλογος ευχόμαστε καλές γιορτές με υγεία σε όλους.  Η τοπική αγορά και φέτος θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα για δώρα και αγορές. Στηρίζουμε την τοπική μας αγορά και οικονομία».


Μαρίτσα Κόντου Εβίτα Triump καταστήματα εσωρούχων

Με ικανοποίηση και χαμόγελα μίλησε στο Βήμα της Κω η κα. Μαρίτσα Κοντού η οποία είναι από τις παλαιότερες επιχειρηματίες του νησιού μας σε ότι αφορά το τοπικό εμπόριο. Η μαύρη παρασκευή εξελίχθηκε καλύτερη από ότι περίμενε και σκόρπισε αισιοδοξία στην τοπική αγορά.

«Φέτος το Black Friday κινήθηκε καλύτερα από ότι περιμέναμε. Οι καταναλωτές βγήκανε στην αγορά για να αγοράσουν δώρα και προσωπικά ψώνια σε μειωμένες τιμές που ίσχυαν μόνο για εκείνη την ημέρα. Βέβαια εμείς πάντοτε έχουμε μια πληθώρα προϊόντων σε καλύτερη τιμή με προσφορές σε όλα μας τα ποιοτικά είδη.

Περιμένουμε βεβαίως και την εορταστική περίοδο όπου θα ανέβει ακόμη περισσότερο η τοπική αγορά και η καταναλωτική κίνηση. Σε ότι αφορά την κίνηση από τους Τούρκους επισκέπτες δυστυχώς είναι μειωμένη διότι δεν βοηθά η διαφορά στο νόμισμα».


Πολυχρόνης Διαμαντής – Λιμνούπολη κατάστημα παιχνιδιών

Τα Χριστούγεννα είναι για τα παιδιά και ο αγαπημένος Άγιος Βασίλης είναι ο καλύτερος πελάτης στα καταστήματα παιχνιδιών. Φέτος βγήκε νωρίτερα για αγορές ξεκινώντας από το Black Friday όπως μας τόνισε ο κ. Πολυχρόνης Διαμαντής.

« Είμαστε ικανοποιημένοι από την κίνηση στο κατάστημα μας το Black Friday.  Παραδόξως πήγαμε καλά και σημειώθηκαν οι περισσότερες αγορές κατά τις απογευματινές ώρες. Το απόγευμα βγήκαν περισσότεροι καταναλωτές για βόλτα στα μαγαζιά διότι πρώτον δεν είχαν τα παιδιά σχολείο και δεύτερον είχαμε πολλή κίνηση από τα χωριά. Είμαστε ικανοποιημένοι και τώρα ετοιμαζόμαστε για τις γιορτές όπου είναι η χαρά των παιδιών τα παιχνίδια.


Νίκος Ντινώρης -  Berto Lucci ανδρικό κατάστημα ρούχων

Με θετικό πρόσημο έκλεισε το Black Friday για το κατάστημα του κ. Νίκου Ντινώρη. Όπως σημείωσε στην εφημερίδα μας , η αγοραστική δύναμη ήταν σε υψηλά επίπεδα και πλέον τα μαγαζιά μπαίνουν στην τελική ευθεία για τις γιορτές.

« Πήγε για ακόμη μία χρονιά πολύ καλά ανήμερα του Black Friday. Πήγε καλύτερα από ότι περιμέναμε διότι οι συνθήκες είναι διαφορετικές φέτος. Οι εκπτώσεις μας ήταν μεγάλες και οι καταναλωτές έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι. Πλέον ετοιμαζόμαστε για τις γιορτές όπου θα έχουμε προϊόντα και δώρα για κάθε βαλάντιο».

 Σύμφωνα με τον έμπειρο επιχειρηματία, η μεγαλύτερη κίνηση σημειώθηκε το απόγευμα όπου βγήκαν για ψώνια οικογένειες και δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι δεν μπορούν κατά τις πρωινές ώρες.


Οι πρωταθλητές της ζήτησης

Θραύση πάντως έκαναν αυτές τις ημέρες τα έξυπνα κινητά και τα έξυπνα ρολόγια, οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, όπως για παράδειγμα, τα ατμοσίδερα, οι φριτέζες αέρος για οικονομία στο λάδι και οι ηλεκτρικές σκούπες stick για οικονομία χώρου, καθώς και μικροσυσκευές που διατίθενται σε τιμές χαμηλότερες 20%-30% μεσοσταθμικά συγκριτικά με ένα εξάμηνο πριν.

Σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, επίσης καλές επιδόσεις κατέγραψαν τα κλιματιστικά και οι τηλεοράσεις αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, ενώ τα προϊόντα πληροφορικής σημείωσαν επιβράδυνση, λόγω και της σύγκρισης με την υψηλή βάση των προηγούμενων ετών, που έτρεχε το πρόγραμμα «Ψηφιακή μέριμνα».

Σημαντική ζήτηση, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο ψηφιακό κανάλι είχαν τα γυναικεία ρούχα και παπούτσια για επιλεγμένα είδη που είχαν μεγάλες εκπτώσεις, της τάξης του 40%-50%.

Σάντυ Λαδικού


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ