Η Black Friday επιστρέφει φέτος Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025, για ένατη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, φέρνοντας μαζί της ένα νέο κύμα εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα.
Η εμπορική αγορά σε όλη τη χώρα, αλλά και στην Κω, προετοιμάζεται για μία από τις πιο δυνατές περιόδους του έτους, με πολλές επιχειρήσεις να έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσφορές από τις αρχές Νοεμβρίου.
Τι λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κω
Για την εμπορική γιορτή της Black Friday μίλησε στο Βήμα της Κω ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κω, κ. Δημήτρης Κώστογλου, επισημαίνοντας ότι η τοπική αγορά είναι ήδη σε πλήρη ετοιμότητα:
«Ετοιμάζεται η τοπική αγορά. Κάποια καταστήματα έχουν ήδη ξεκινήσει τις προσφορές από την αρχή της εβδομάδας και κάποιοι από την αρχή του μήνα. Θα υπάρχουν πολύ μεγάλες προσφορές και αναμένεται να αυξηθεί η καταναλωτική κίνηση στην τοπική αγορά», αναφέρει.
Ο κ. Κώστογλου απευθύνει κάλεσμα στους πολίτες της Κω να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα:
«Καλούμε τους καταναλωτές της Κω να συμμετάσχουν σε αυτή την εμπορική γιορτή. Θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους με μεγάλες προσφορές, χωρίς ουρές και αναμονές, στα μαγαζιά του νησιού μας».
«Η τοπική αγορά προσφέρει άμεση εξυπηρέτηση – όχι απρόσωπες διαδικασίες»
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου σχολίασε και τα συχνά παράπονα που υπάρχουν σχετικά με τις καθυστερήσεις από τις εταιρείες courier, οι οποίες επιβαρύνονται ιδιαίτερα την περίοδο των ηλεκτρονικών προσφορών:
«Οι κούριερ είναι ουσιαστικά απρόσωπες επιχειρήσεις. Περιμένουμε ημέρες και ώρες για μια παραγγελία χωρίς να γνωρίζουμε αν τελικά θα είναι το προϊόν που θέλαμε, το οποίο αγοράσαμε μέσω κινητού ή υπολογιστή», τονίζει.
Καλεί επίσης τους πολίτες να επαναξιολογήσουν τον χρόνο που αφιερώνουν στις online αγορές:
«Ας εκμεταλλευτούν αυτό τον χρόνο για μια βόλτα στην τοπική αγορά, να κάνουν έρευνα πριν αποφασίσουν, και αν δεν ικανοποιηθούν από τα τοπικά καταστήματα τότε να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική παραγγελία».
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Κώστογλου υπενθυμίζει τη σημασία της ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας:
«Ας δώσουμε προτεραιότητα στην τοπική αγορά, όπου ψωνίζουμε με φιλικότητα, χαμόγελο και άμεση εξυπηρέτηση. Δίνουμε ζωή στην οικονομία του νησιού μας. Ευχόμαστε καλές γιορτές σε όλους».
Τι σχεδιάζουν να αγοράσουν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με τις φετινές εκτιμήσεις για τη συμπεριφορά των καταναλωτών:
Τεχνολογία και ηλεκτρονικές συσκευές βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών (68% συνολικά, 77% των ανδρών).
Ρούχα και αξεσουάρ ακολουθούν με 61% συνολικά, με τις γυναίκες να δείχνουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον (68%).
Σε χαμηλότερα ποσοστά έρχονται τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), τα είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τα τρόφιμα και ποτά (11%) και οι εμπειρίες, όπως έξοδοι και εκδηλώσεις (9%).
Φέτος οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να κινηθούν πιο στρατηγικά, να συγκρίνουν τιμές και να προσέξουν ειδικούς όρους, ώστε να εξασφαλίσουν πραγματικές ευκαιρίες και όχι απλώς εντυπωσιακές βιτρίνες.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Μη βιαστείτε στην πρώτη εντυπωσιακή έκπτωση. Συχνά η τιμή δεν διαφέρει σημαντικά από προηγούμενες περιόδους.
Εστιάστε στις κατηγορίες όπου παραδοσιακά υπάρχουν οι μεγαλύτερες εκπτώσεις, όπως τεχνολογία και λευκές συσκευές.
Στις online αγορές, δώστε προσοχή στη φήμη του καταστήματος, στους όρους αποστολής και στις πολιτικές επιστροφής.
Για αγορές δώρων, λάβετε υπόψη χρόνους παράδοσης, καθώς οι μέρες μετά την Black Friday συχνά δημιουργούν καθυστερήσεις.
Φυλάξτε αποδείξεις, e-mails επιβεβαίωσης, καθώς και screenshots τιμών για ενδεχόμενες αντιστοιχίσεις (price match).
Υπενθυμίζεται ότι πολλές προσφορές συνοδεύονται από περιορισμένα δικαιώματα επιστροφής.
Σάντυ Λαδικού