Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Δ. Χαματζόγλου: To yachting στην Ελλάδα μαραζώνει – Τελειωτικό χτύπημα για τους πράκτορες ο νέος νόμος

05/05/2022
207 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Η Κως και όλα τα Δωδεκάνησα θα έπρεπε αυτές τις ημέρες να είναι γεμάτα από Τούρκους επισκέπτες με ιδιωτικά σκάφη εξαιτίας του εορτασμού του Μπαϊράμι αλλά και το άνοιγμα των θαλάσσιων συνόρων μετά από δύο χρόνια. 

Δυστυχώς όμως οι νέοι φόροι που επέβαλε η ελληνική πολιτεία στα σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία είναι τέτοιοι, που αντί για Τούρκους τουρίστες, έχουμε « βροχή» ακυρώσεων σκαφών.  

Για ολική καταστροφή κάνουν λόγο οι ναυτιλιακοί πράκτορες οι οποίοι είχαν ένα γεμάτο πρόγραμμα με ξύλινα τουρκικά σκάφη για όλο το καλοκαίρι και τώρα βρίσκονται στο μηδέν.

Οι κρατήσεις έγιναν ακυρώσεις μέσα σε μία νύχτα  

« Τα ξύλινα σκάφη είχαν κλεισμένα ταξίδια για Δωδεκάνησα για 16 εβδομάδες. Εβδομαδιαία ταξίδια όπου επισκέπτονται και τα πιο μικρά νησιά. Βάζουν καύσιμα, ψωνίζουν, πηγαίνουν στα καφέ και εστιατόρια. Τώρα όλα αυτά ακυρώθηκαν και είμαστε στις μηδέν κρατήσεις εξαιτίας των νέων φόρων», ανέφερε με απόγνωση στο Βήμα της Κω ο κ. Δημήτρης Χαματζόγλου. 

Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό πράκτορα η Ένωση Πρακτόρων Δωδεκανήσου είχε καταθέσει τις ενστάσεις της κατά τη διαβούλευση του νομοσχεδίου όπως οι επαγγελματίες δεν εισακούστηκαν.  

Κάνουν λόγο για ένα παράλογο επιπλέον φόρο που κάνουν τα ταξίδια προς την Ελλάδα για τα σκάφη αναψυχής απαγορευτικά.  

Οι αυξημένοι φόροι έβαλαν στοπ τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής  

« Το ΤΕΠΑΔΑΧ είναι ένας νέος φόρος που υπολογίζεται βάση μέτρων αλλά και χωρητικότητας λίτρων. Ένα σκάφος 25 μέτρων έχει εφάπαξ να πληρώσει για την είσοδο στην Ελλάδα 500 ευρώ στα πλαίσια αυτού του φόρου συν 190 ευρώ την ημέρα λόγων μέτρων και χωρητικότητας. Για μία εκδρομή και παραμονή 7 ημερών στην Ελλάδα θα πρέπει να πληρώσει 1.830,00 ευρώ συν τον παλιό φόρο που είναι 8 ευρώ το μέτρο για ένα μήνα ημερολογιακά. Αυτό σημαίνει ότι εάν δέσει 28 του μήνα, δεν θα πληρώσει τον παλιό φόρο για 2 , 3 ημέρες αλλά για όλο το τρέχον μήνα και ας είναι στο τέλος». 

Γ. Πλακιωτάκης: Έσοδα για την Ελλάδα με καταγεγραμμένα στοιχεία  

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου ο Υπουργός Ναυτιλίας για το θέμα ανέφερε: «Τα σκάφη αυτά σήμερα δεν πληρώνουν τίποτα γιατί στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ως ιδιωτικά και όχι ως επαγγελματικά και δεν αφήνουν έσοδα. Οκτώ ευρώ ανά μέτρο και ανά μήνα, αυτά είναι τα έσοδα που αφήνουν στα κρατικά ταμεία τα σκάφη αναψυχής. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για την δραστηριοποίηση τους στην πατρίδα μας. Από δω και πέρα όμως θα έχουμε πλέον όλα τα στοιχεία γιατί θα καταγράφεται από τελωνειακές, φορολογικές και λιμενικές αρχές, η δραστηριότητα τους. Τα πλοία που δεν είναι στο ηλεκτρονικό μητρώο θα παίρνουν ειδική άδεια και θα πληρώνουν περισσότερα σε σχέση με τα πλοία που είναι ήδη εγγεγραμμένα στο μητρώο». 

Το yachting στην Κω στηρίζεται στα σκάφη ξένης σημαίας – Άρση της υποχρέωσης πρακτόρευσης  

Ο τουριστικός πράκτορας σε δηλώσεις του στο «ΒτΚ» εξήγησε ότι τα Δωδεκάνησα στηρίζονται κυρίως στο yachting από Τουρκία και όχι από την Ελλάδα. Ο λόγος είναι ότι οι ελληνικές εταιρείες έχουν ως βάση την Αττική και τα ταξίδια γίνονται σε Αργοσαρωνικό και Κυκλάδες και όχι στα Δωδεκάνησα λόγω απόστασης και τιμής.  

Τα ξύλινα τουρκικά σκάφη πραγματοποιούν εβδομαδιαίες εκδρομές και φιλοξενούν συνήθως 12 άτομα. Η χρέωση ανά εβδομάδα είναι 10.000 – 15.000 ευρώ συνολικά ανά εκδρομή ( διαμοιράζεται από τους επιβαίνοντες) χωρίς τους επιπλέον φόρους. 

 «Έχουμε καταστραφεί. Διαμαρτυρόμαστε, δηλώνουμε τη διαφωνία μας αλλά δεν εισακουστήκαμε καθόλου κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης. Σε ότι αφορά το επαγγελματικό yachting στα Δωδεκάνησα έρχεται μαρασμός. Δεν έρχονται τα ελληνικά σκάφη στο νομό μας λόγω απόστασης». 

Οι πράκτορες διαμαρτύρονται όμως και για έναν επιπλέον λόγο. Στο νέο νόμο δεν υπάρχει το άρθρο όπου υποχρεώνονται τα σκάφη να αντιπροσωπεύονται από τοπικό πράκτορα και έτσι παύει αυτή η υποχρέωση που έφερε σημαντικά έσοδα στους επαγγελματίες του κλάδου.  

« Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα για τον κλάδο μας. Να μην είναι υποχρεωμένα τα σκάφη με ξένη σημαία να έχουν πράκτορα στο νησί που επισκέπτονται». 

Αυξημένη ροή τουριστών μεταξύ Κω – Τουρκίας με τα ημερόπλοια 

Τελείως βέβαια είναι η εικόνα σε ότι αφορά τη διακίνηση τουριστών με τα ημερόπλοια μεταξύ Κω και Τουρκίας. Υπάρχει ροή τουριστών και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου με τα μηνύματα για τους επόμενους μήνες να είναι ενθαρρυντικά και ανοδικά.  

« 6 σκάφη ελληνικά και Τούρκικα θα εξυπηρετούν τη γραμμή με αφετηρία της Κω και 6 τουρκικά με αφετηρία την Αλικαρνασσό. Αυτές τις ημέρες η κίνηση είναι αυξημένη λόγω της γιορτής. Σε ότι αφορά την τιμή για την μονοήμερη εκδρομή κυμαίνεται από 20 έως 30 ευρώ ανά άτομο». 

Σάντυ Λαδικού  


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ