Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Τελευταία σχόλια

Bill: Σήμερα (01:15)
All inclusive =κερδος - Οι ξένοι επιλέγουν τα all inclusive γιατί τους έρχεται φθηνότερα και επιπλέον δεν διακινδυνευουν να τους κλέψουν κάποιοι ασυνειδητοι μαγαζάτορας. Επί πλέον έχουν ανοίξει πάρα πολλά εστιατόρια,ταβερνες,καφέ και δουλεύουν οι καλύτεροι.
Ανώνυμος: Σήμερα (01:15)
Πολιτης - Δεν νομίζω οτι φταει μόνο ο πληθωρισμός. Εχει χαθεί και το value for money. Value for money δεν σημαίνει φτηνό ή ακριβό σημαίνει οτι αυτο το οποίο παραγγέλνω έχει αξία σύμφωνα με αυτο που πληρώνω. Εχει να κανει με το την ποιότητα του φαγητού, την τοποθεσία του μαγαζιού, την εξυπηρέτηση, τον εξοπλισμό απο το πιάτο, καρέκλα ατμόσφαιρα του μαγαζιού. Όταν αυτά δεν συμβαδίζουν τότε ναι είμαστε ακριβή. Επίσης υπάρχει ανταγωνισμός είτε μέσα στο νησί μεταξύ οι ταβέρνες με τα ξενοδοχεία όσο και πανελλαδικά και παγκόσμια. Οι πελάτες μας έχουν ταξιδέψει αρκετά οπότε μπορούν να κρίνουν ανάλογα. Και τεσπα δεν μετράει τι λέμε εμείς καθώς δεν είμαστε εμείς οι πελάτες αλλα τι λένε οι πελάτες μας. Πρέπει να τους αφουγκραστούμε. Εμείς επιλέγουμε να μην το κάνουμε αυτο και νομίζουμε οτι θα τους ξεγελάσουμε με κατεψυγμένο μουσακά, με τηγανίτα μέσα στην φριτέζα και λάδι 2 ημερών και άνω και μπυρα νερο ή κρασί χύμα ξύδι. Όσο για το all-in στα ξενοδοχεία ειναι ενα προϊόν που ο πελάτης το επιλέγει και το ζητάει. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτο και να σταματήσουμε να κατηγορούμε. Το τι θα θέλαμε εμείς με το τι θελει ο πελάτης απέχει πολυ. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που το επιλέγει ο πελάτης και το ζητάει. Εάν δεν το βρει θα κινηθεί αλλού που το εχει. Το ίδιο θα κάναμε και εμείς οι ίδιοι. Το ερώτημα ειναι πώς μπορούμε εμείς να ανταγωνιστούμε τα εστιατόρια των ξενοδοχείων που γίνονται κάθε μέρα καλύτερα και εμείς. Πως να κλαυτερεψουμε τις υπηρεσίες μας και οχι να κατηγορούμε τα ξενοδοχεία δεν κερδίζουμε κατι. Αυτό ειναι το νόημα. Η εξέλιξη έχει έρθει εάν επιλέγουμε να γυρνάμε την πλάτη και να κατηγορούμε σύντομα θα κλείσουμε.. πρέπει να κάνουμε τον πελάτη να θελει να έρθει και να φάει στο μαγαζί μας η να διασκέδαση διότι είναι καλύτερο. Εάν είναι χειρότερο πολύ απλά δεν θα έρθει. Και το ξαναλέω το μαγαζί μας δεν ειναι καλό επειδή το λέμε εμείς αλλα τι λέει ο πελάτης αυτό πρέπει να ακούσουμε. Ειναι τόσο απλό αυτο και εμείς το κάνουμε τόσο δύσκολο και μίζερο και γινόμαστε αυτοκαταστροφική. Λυπηρό πολυ.
Ανώνυμος: Σήμερα (01:15)
Δυστυχως - «Παλιότερα ο Έλληνας θα πήγαινε στην ταβέρνα 2-3 φορές την εβδομάδα. Η ταβέρνα είναι και στην κουλτούρα μας. Τωρα..." ετσι ακριβως ειναι! συγκρτιτκα με πριν απο 5-6 χρονια εχει ακρυβυνει η εστιαση. σε καποιες περιπτωσεις εως και 100% ενω οι μισθοι αυξανονται νωχελικα.. θυμαμαι πριν απο 5 χρονια στην Κω 2 καφεδες, 2 τοστ 10-12ευρω (σου εφερναν και ποτηρια νερο ή κανατα δωρεαν). Τωρα για αυτα αγγιζεις το 20ευρω (και νερο πλεον πολλοι το εχουν κοψει, πληρωνεις αν θες). Πώς να βγει μια οικογενεια 2 και 3 φορες την εβδομαδα.
Ανώνυμος: Σήμερα (01:15)
Μένω εκπληκτος. - Μέ τόσα All Inclusive καί τόσα RBNB πού χτίστηκαν περιμένετε νά βγαίνουν έξω καί σέ εστιατόρια?

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Εστίαση: Μειωμένη κατανάλωση και νέες συνήθειες από τους τουρίστες

19/08/2025
3537 Εμφανίσεις
4 Σχόλια

Η Ελλάδα βιώνει ακόμα μία δυνατή τουριστική χρονιά, με ροές επισκεπτών που στηρίζουν την οικονομία και γεμίζουν προορισμούς σε όλη τη χώρα.

Ωστόσο, η εικόνα για την εστίαση δεν είναι εξίσου θετική.

Όπως εξηγεί ο κ.  Γιάννης Λιάρος, Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠ.Ο.ΕΣ.), «η εστίαση είναι κάτω και η τελική αποτίμηση θα γίνει μετά τον Αύγουστο, μήνα που παραδοσιακά ενισχύεται από τον εσωτερικό τουρισμό».

Η Ελλάδα παραμένει ελκυστική προορισμός για ξένους τουρίστες, χάρη στη σχέση ποιότητας-τιμής, όμως η πραγματικότητα στις ταβέρνες και τα εστιατόρια αποτυπώνει μια άλλη εικόνα: λιγότερα τραπέζια, μικρότερες παραγγελίες και μείωση της καθημερινής δαπάνης.

Σούπερ μάρκετ, ο «ανταγωνιστής» της εστίασης
Ένας από τους παράγοντες που αλλάζουν το τοπίο είναι η εξάπλωση του Airbnb.

«Η εξάπλωση του Airbnb δεν έχει βοηθήσει…», παραδέχεται ο κ. Λιάρος. «Έχει μειωθεί η κατά κεφαλήν δαπάνη στην εστίαση σε καθημερινή βάση γιατί έχει αλλάξει το σκεπτικό όχι μόνου του ξένου τουρίστα αλλά και του Έλληνα».

Οι έξοδοι στα εστιατόρια και τις ταβέρνες έχουν μειωθεί. «Παλιότερα ο Έλληνας θα πήγαινε στην ταβέρνα 2-3 φορές την εβδομάδα. Η ταβέρνα είναι και στην κουλτούρα μας. Θα βγούμε έξω για φαγητό και θα περάσουμε 2-3 ώρες στην ταβέρνα ή στο εστιατόριο. Τώρα, οι τουρίστες αλλά και οι Έλληνες θα προτιμήσουν να αγοράσουν το γεύμα τους από το σούπερ μάρκετ, το οποίο ως ένα βαθμό ανταγωνίζεται την εστίαση», εξηγεί ο κ. Λιάρος, αποδίδοντας τη μείωση της κατανάλωσης στην εστίαση κυρίως στην ακρίβεια.


«Ως ένα βαθμό, το σούπερ μάρκετ ανταγωνιζέται την εστίαση»
«Από συζητήσεις που έχω με επιχειρηματίες της εστίασης, μαθαίνω ότι οι επισκέπτες έχουν μειωθεί σε σχέση με πέρυσι. Μου λένε ότι και λιγότερα τραπέζια έχουν αλλά και μικρότερες παραγγελίες, οπότε και μικρότερη κατανάλωση. Αλλά το ίδιο πιέζονται και οι Ευρωπαίοι, δεν πιεζόμαστε μόνο εμείς.  Το ζήτημα της ακρίβειας και της κρίσης του πληθωρισμού και όλα αυτά που έπληξαν τα τελευταία χρόνια την Ευρώπη είναι γενικό φαινόμενο, δεν είναι ελληνικό προνόμιο».

Πηγές της αγοράς τονίζουν στον ΟΤ ότι η μέση κατανάλωση έχει μειωθεί σημαντικά, κυρίως λόγω του πληθωρισμού στις πρώτες ύλες και στα τρόφιμα. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση 15-20% στον τζίρο, παρότι δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα στοιχεία.


Πρώτη στις περικοπές η εστίαση
Την τάση αυτή επιβεβαιώνουν και τα τελευταία δεδομένα από την εφαρμογή διαχείρισης χρημάτων Plum.

Σύμφωνα με το μηνίαιο report Money Unwrapped της Plum, το οποίο αναλύει τις μεταβολές στη μέση δαπάνη ανά χρήστη με βάση πραγματικές συναλλαγές σε επιλεγμένες κατηγορίες, τον Ιούνιο η κατηγορία της Εστίασης παρουσίασε μείωση 50% σε μηνιαία βάση, καταγράφοντας πέντε συνεχόμενους μήνες πτώσης και υποδεικνύοντας ότι τα γεύματα εκτός σπιτιού ίσως είναι από τις πρώτες πολυτέλειες που εγκαταλείπονται όταν εντείνεται η πίεση.


Τον Ιούνιο η κατηγορία της Εστίασης παρουσίασε μείωση 50% σε μηνιαία βάση
Η κατηγορία Σούπερ Μάρκετ παρουσίασε ηπιότερη πτωτική τάση (-4%).

«Η έξοδος για φαγητό είναι συχνά ο πρώτος τομέας όπου αντικατοπτρίζεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη», τονίζει η Μαίριλυ Μητροπούλου, Marketing Manager Ελλάδας της Plum, εξηγώντας ότι οι Έλληνες επιλέγουν πλέον σπιτικά γεύματα αντί κρατήσεων σε εστιατόρια.

Παρόμοια μείωση παρατηρείται και στη διασκέδαση (-14%).

Η εικόνα αυτή δείχνει μια πιο συνειδητή στάση απέναντι στις δαπάνες, καθώς τα νοικοκυριά περιορίζουν ακόμη και βασικές ανάγκες όπως λογαριασμούς και σούπερ μάρκετ.

Τουρισμός 12 μηνών, εστίαση σε σταυροδρόμι
Παρά τις δυσκολίες, ο κλάδος της εστίασης εξακολουθεί να επωφελείται από τον τουρισμό, ο οποίος έχει πλέον εξελιχθεί σε 12μηνη δραστηριότητα – ειδικά στην Αθήνα. Η πρόκληση είναι να βρεθεί νέα ισορροπία, ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στη μείωση κατανάλωσης χωρίς να χαθεί η δυναμική που έδωσε ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια.

Το βέβαιο είναι ότι το 2025 διαμορφώνει ένα νέο τοπίο για την εστίαση στην Ελλάδα: η ζήτηση υπάρχει, αλλά οι καταναλωτές – Έλληνες και ξένοι – γίνονται πιο προσεκτικοί, μετατοπίζοντας το βάρος σε οικονομικότερες λύσεις.

Το ερώτημα που μένει ανοιχτό είναι αν η παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία στο τραπέζι θα μπορέσει να παραμείνει το ίδιο ισχυρό κομμάτι της τουριστικής εμπειρίας, ή αν η νέα πραγματικότητα θα αλλάξει ριζικά το πώς οι επισκέπτες – και οι ίδιοι οι Έλληνες – αντιλαμβάνονται το φαγητό εκτός σπιτιού.

Πηγή: ot.gr


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 4
Bill
Bill 20/08 - 19:25
All inclusive =κερδος
Οι ξένοι επιλέγουν τα all inclusive γιατί τους έρχεται φθηνότερα και επιπλέον δεν διακινδυνευουν να τους κλέψουν κάποιοι ασυνειδητοι μαγαζάτορας. Επί πλέον έχουν ανοίξει πάρα πολλά εστιατόρια,ταβερνες,καφέ και δουλεύουν οι καλύτεροι.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 19/08 - 18:50
Πολιτης
Δεν νομίζω οτι φταει μόνο ο πληθωρισμός. Εχει χαθεί και το value for money. Value for money δεν σημαίνει φτηνό ή ακριβό σημαίνει οτι αυτο το οποίο παραγγέλνω έχει αξία σύμφωνα με αυτο που πληρώνω. Εχει να κανει με το την ποιότητα του φαγητού, την τοποθεσία του μαγαζιού, την εξυπηρέτηση, τον εξοπλισμό απο το πιάτο, καρέκλα ατμόσφαιρα του μαγαζιού. Όταν αυτά δεν συμβαδίζουν τότε ναι είμαστε ακριβή. Επίσης υπάρχει ανταγωνισμός είτε μέσα στο νησί μεταξύ οι ταβέρνες με τα ξενοδοχεία όσο και πανελλαδικά και παγκόσμια. Οι πελάτες μας έχουν ταξιδέψει αρκετά οπότε μπορούν να κρίνουν ανάλογα. Και τεσπα δεν μετράει τι λέμε εμείς καθώς δεν είμαστε εμείς οι πελάτες αλλα τι λένε οι πελάτες μας. Πρέπει να τους αφουγκραστούμε. Εμείς επιλέγουμε να μην το κάνουμε αυτο και νομίζουμε οτι θα τους ξεγελάσουμε με κατεψυγμένο μουσακά, με τηγανίτα μέσα στην φριτέζα και λάδι 2 ημερών και άνω και μπυρα νερο ή κρασί χύμα ξύδι. Όσο για το all-in στα ξενοδοχεία ειναι ενα προϊόν που ο πελάτης το επιλέγει και το ζητάει. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτο και να σταματήσουμε να κατηγορούμε. Το τι θα θέλαμε εμείς με το τι θελει ο πελάτης απέχει πολυ. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που το επιλέγει ο πελάτης και το ζητάει. Εάν δεν το βρει θα κινηθεί αλλού που το εχει. Το ίδιο θα κάναμε και εμείς οι ίδιοι. Το ερώτημα ειναι πώς μπορούμε εμείς να ανταγωνιστούμε τα εστιατόρια των ξενοδοχείων που γίνονται κάθε μέρα καλύτερα και εμείς. Πως να κλαυτερεψουμε τις υπηρεσίες μας και οχι να κατηγορούμε τα ξενοδοχεία δεν κερδίζουμε κατι. Αυτό ειναι το νόημα. Η εξέλιξη έχει έρθει εάν επιλέγουμε να γυρνάμε την πλάτη και να κατηγορούμε σύντομα θα κλείσουμε.. πρέπει να κάνουμε τον πελάτη να θελει να έρθει και να φάει στο μαγαζί μας η να διασκέδαση διότι είναι καλύτερο. Εάν είναι χειρότερο πολύ απλά δεν θα έρθει. Και το ξαναλέω το μαγαζί μας δεν ειναι καλό επειδή το λέμε εμείς αλλα τι λέει ο πελάτης αυτό πρέπει να ακούσουμε. Ειναι τόσο απλό αυτο και εμείς το κάνουμε τόσο δύσκολο και μίζερο και γινόμαστε αυτοκαταστροφική. Λυπηρό πολυ.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 19/08 - 11:35
Δυστυχως
«Παλιότερα ο Έλληνας θα πήγαινε στην ταβέρνα 2-3 φορές την εβδομάδα. Η ταβέρνα είναι και στην κουλτούρα μας. Τωρα..." ετσι ακριβως ειναι! συγκρτιτκα με πριν απο 5-6 χρονια εχει ακρυβυνει η εστιαση. σε καποιες περιπτωσεις εως και 100% ενω οι μισθοι αυξανονται νωχελικα.. θυμαμαι πριν απο 5 χρονια στην Κω 2 καφεδες, 2 τοστ 10-12ευρω (σου εφερναν και ποτηρια νερο ή κανατα δωρεαν). Τωρα για αυτα αγγιζεις το 20ευρω (και νερο πλεον πολλοι το εχουν κοψει, πληρωνεις αν θες). Πώς να βγει μια οικογενεια 2 και 3 φορες την εβδομαδα.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 19/08 - 11:10
Μένω εκπληκτος.
Μέ τόσα All Inclusive καί τόσα RBNB πού χτίστηκαν περιμένετε νά βγαίνουν έξω καί σέ εστιατόρια?

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ