Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Mε αύξηση κλείνονται στην Κω (για 4η συνεχή χρονιά) τα συμβόλαια ανάμεσα σε ξενοδόχους και τουρ. πράκτορες για το 2025

21/09/2024
56 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Στο καθιερωμένο “μπρα ντε φερ” προσφορών και διαπραγματεύσεων, επιδίδονται αυτό το διάστημα ξενοδόχοι και τουριστικοί πράκτορες, οι οποίοι αμφότεροι, έχουν απλώσει στους “πάγκους” συμβόλαια και πακέτα με στόχο το καλύτερο δυνατό “παζάρεμα” για την Καλοκαιρινή σεζόν 2025.

Έπειτα από μια ακόμα “φοβερή” (στους αριθμούς αφίξεων) τουριστική σεζόν, η οποία από ότι φαίνεται οδεύει προς νέο ρεκόρ (στην Κω η αύξηση μέχρι τώρα είναι στο 4,7%), οι ξενοδόχοι της Κω έχουν αποκτήσει αυτοπεποίθηση και το “πάνω χέρι” στις διαπραγματεύσεις, καθώς οι περισσότεροι, έχουν κιόλας υπογράψει συμβόλαια με αύξηση που κυμαίνεται στο 3-5%.

Αν υπολογίσουμε ότι αυτή είναι η τέταρτη συνεχόμενη αύξηση στα συμβόλαια των ξενοδόχων (το 2022 έγινε 3%, το 2023 έγινε 8-10%, το 2024 έγινε 3-5%), καταλαβαίνει κανείς εύκολα, ότι η δυναμική και η θέση που έχει αποκτήσει το Νησί μας στον τουριστικό χάρτη, είναι πια τέτοια και τόσο ικανή, που ακόμα και τα σημαντικά προβλήματα σε υποδομές και καθημερινότητα ή τα όσα φυσικά - “αφύσικα” συνέβησαν τα προηγούμενα χρόνια, έγινα απλά άλλο ένα κύμα στην πλώρη της, η οποία (τουλάχιστον προς το παρόν) δείχνει άθραυστη.

Όπως είναι λογικό, η τουριστική επιτυχία της Κω (όσον αφορά τις αφίξεις, γιατί σε θέμα ποιότητας ή οικονομικού υπόβαθρου των επισκεπτών, πολλοί δεν θα έκαναν λόγο για “success story”), οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, στους ξενοδόχους του Νησιού, οι οποίοι φυσικά και όπως φαίνεται από τα παραπάνω νούμερα, είναι και οι πρώτοι που την κεφαλαιοποιούν.

Οι περισσότεροι εξ αυτών, εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την “τροχιά” που έχει πάρει ο τουρισμός στην Κω, τονίζοντας ότι είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και επενδύσεων, ώστε να αναβαθμίζονται συνεχώς και να προσφέρουν όλο και πιο ποιοτικές υπηρεσίες στους επισκέπτες, όπως όμως λένε ορισμένοι, θα πρέπει να τους “ακολουθήσει” και η Πολιτεία, βελτιώνοντας τις υποδομές του Νησιού, για τις οποίες, εισπράττουν συχνά παράπονα από τους πελάτες.

Από την πλευρά τους, οι τουριστικοί πράκτορες, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, επικαλούμενοι ότι με τις συνεχείς αυξήσεις στα συμβόλαια, τίθεται σε μεγάλο κίνδυνο το “προϊόν” μας, καθώς αρκετές από τις ανταγωνίστριες χώρες “πουλούν” φθηνότερα, “μαγνητίζοντας” όλο και πιο πολύ τους “μικρομεσαίους” οικονομικά επισκέπτες.


Μ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΔΕΝ ΕΦΗΣΥΧΑΖΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΣΤΙΓΜΗ

Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, μας ενημέρωσε ότι αυτές τις ημέρες ολοκληρώνονται τα συμβόλαια για την επόμενη σεζόν, με τις τιμές να σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 3-5%.

«Η αύξηση – είπε- κινείται στα περσινά επίπεδα 3-5%. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό σημάδι, που δείχνει ότι η Κως διατηρεί την δυναμική της, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι πρέπει να εφησυχάζουμε. Πρέπει να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα και να δούμε πώς να βελτιώσουμε το προϊόν μας. Προβλήματα υπάρχουν πολλά στο νησί, όπως μας μεταφέρουν και οι πελάτες μας και γι’ αυτό είμαστε σε συνεχή επαφή με τους αρμόδιους, όμως κάποια στιγμή, πρέπει να λυθούν και όχι απλά να κάνουμε καταγραφή. Γι’ αυτό λοιπόν, θα ξεκινήσουμε τις επόμενες κιόλας ημέρες, συναντήσεις με Δήμο, Επαρχείο και Κυβέρνηση ώστε να βρούμε λύσεις στα διάφορα προβλήματα. Αυτά είναι κυρίως η καθαριότητα, οι συγκοινωνίες και το νοσοκομείο. Θα κάνουμε άμεσα επαφές με το Υπουργείο, ώστε επιτέλους να καταλάβουν, αλλά κυρίως να ενεργήσουν εγκαίρως και να προσλάβει ο Δήμος το απαραίτητο προσωπικό πριν την σεζόν, και όχι τον Αύγουστο όπως γίνεται τόσα χρόνια».

ΚΑΛΕΣ ΠΛΗΡΟΤΗΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ – ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ

«Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία κινήθηκαν σε υψηλό επίπεδο και οι συνολικές αφίξεις αναμένεται να σημειώσουν και πάλι αύξηση. Ήδη καταγράφεται μία άνοδος της τάξεως του 5%, ωστόσο είναι μικρότερη σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας μας. Τον Οκτώβριο, σε συνεργασία με το ΙΤΕΠ (Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων), θα παρουσιάσουμε την έρευνα που έχει γίνει για τα ξενοδοχεία της Κω. Μπορεί τα έσοδα να είναι στο τέλος της σεζόν μεγαλύτερα, αλλά δεν νομίζω να είναι κα τα κέρδη αντίστοιχα αυξημένα, καθώς οι διάφοροι φόροι, όπως το Τέλος Ανθεκτικότητας, αλλά και το Τέλος Παρεπιδημούντων, ανεβάζουν στα ύψη τα κοστολόγια των επιχειρήσεών μας. Οι αφίξεις μπορεί να παρουσιάζουν άνοδο, όμως δεν είναι αντίστοιχη για τα ξενοδοχεία, καθώς τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει αυξητική τάση και η βραχυχρόνια μίσθωση, για την οποία όμως, έρχονται από όσο έχω ακούσει, νέα μέτρα μέσα στον Σεπτέμβριο. Τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνουν ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχουμε καλές πληρότητες, ενώ μαζί με την Κρήτη είμαστε οι μόνες περιοχές που υπάρχει ζήτηση και για το Νοέμβριο, γι’ αυτό και πρέπει να παραμείνουμε “ενεργοί”  την περίοδο εκείνη και να μην δουν ένα έρημο νησί».

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΕΞΩ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ

Σε ερώτησή μας για την ποιότητα των επισκεπτών, καθώς υπάρχουν αρκετά παράπονα από τις επιχειρήσεις, ότι οι τουρίστες δεν ξοδεύουν χρήματα, η κ. Τριανταφυλλοπούλου, ανέφερε ότι πρέπει να δούμε το θέμα σφαιρικά. «Δεν μπορούμε – είπε- να κοιτάμε μόνο την μία πλευρά. Πρέπει να τα δούμε όλα σφαιρικά. Τι προσφέρουμε εμείς στους επισκέπτες, έτσι ώστε να βγουν έξω; Καταρχάς, είναι γνωστό ότι και οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Για να βγει ένας τουρίστας έξω από το ξενοδοχείο, πρέπει να έχεις μία πόλη καθαρή, περιποιημένη που να τον προσελκύει. Εμείς, ιδιαίτερα φέτος, έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την καθαριότητα. Βέβαια, έχουμε και το θέμα με τις συγκοινωνίες που φέτος ήταν και το κυρίαρχο. Για να βγει έξω ο επισκέπτης, πρέπει να έχει και τρόπο να μετακινηθεί. Είναι γνωστά τα προβλήματα, με τα μέσα μεταφοράς στο νησί, τα οποία δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Από την άλλη, υπάρχουν κάποια εστιατόρια στο νησί, όπου πρέπει να το πούμε, έχουν υπέρογκες χρεώσεις και δεχόμαστε παράπονα γι’ αυτό. Τα ξενοδοχεία, στην πλειονότητά τους, έχουν προχωρήσει σε γενναίες παρεμβάσεις και ανακαινίσεις, προσφέροντας μία πολύ όμορφη εμπειρία στους τουρίστες, δίνοντας μάλιστα τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερη έμφαση στη γαστρονομία. Έτσι λοιπόν οι επισκέπτες, προτιμούν να μένουν στα ξενοδοχεία και να χαλάνε εκεί χρήματα για το φαγητό και το ποτό τους».


Μ. ΚΟΥΛΙΑΣ: ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΖΟΝ

Ο ξενοδόχος κ. Μάνος Κουλιάς, μας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη φετινή σεζόν, αλλά και την αισιοδοξία του για την επόμενη.

«Οι πληρότητες στα ξενοδοχεία μας φέτος, είναι σε καλύτερο επίπεδο με πέρυσι, ενώ και γενικά οι αφίξεις παρουσιάζουν άνοδο. Τα συμβόλαια με τους tour operators για την επόμενη σεζόν, κλείνονται με αύξηση που φτάνει και το 5% και αυτό είναι πολύ θετικό. Όπου και όποτε υπάρχει αύξηση, σημαίνει και πρόοδος, οπότε επικρατεί ικανοποίηση και αισιοδοξία και για την επόμενη σεζόν. Ωστόσο, όλοι μας γνωρίζουμε πόσο εύθραυστος είναι ο κλάδος του τουρισμού και μπορεί μία νέα κατάσταση να αλλάξει τα πάντα από την μία στιγμή στην άλλη. Τα γεωπολιτικά σίγουρα μας ανησυχούν, όμως ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχουμε κάποια δυσάρεστη εξέλιξη που να μας επηρεάσει αρνητικά. Η Κως δείχνει ότι συνεχίζει να έχει ζήτηση, οι πελάτες συνεχίζουν να έρχονται και είμαστε χαρούμενοι που έχουμε και αρκετούς επαναλαμβανόμενους τουρίστες στα ξενοδοχεία μας, γεγονός που μας γεμίζει με ικανοποίηση και χαρά, ότι φεύγουν ευχαριστημένοι και έρχονται ξανά και ξανά. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα».


Κ. ΚΑΡΑΘΩΜΑΣ: ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Ο ξενοδόχος κ. Κώστας Καραθωμάς, μας ανέφερε ότι η πληρότητα μέχρι τώρα στα ξενοδοχεία του, είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με πέρυσι.

«Η μέση πληρότητα – ανέφερε- μέχρι τώρα στα ξενοδοχεία μου κυμαίνεται σε 85-90% και είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με πέρυσι. Επίσης τα συμβόλαια που υπογράψαμε για την επόμενη σεζόν, παρουσιάζουν και αυτά αύξηση της τάξεως του 3-5%. Κάθε αύξηση είναι καλοδεχούμενη. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος, κάθε χρόνο να πηγαίνουμε καλύτερα, γι’ αυτό και κοιτάζουμε και εμείς από την πλευρά μας, ως επιχειρηματίες να βελτιώνουμε καθημερινά τις επιχειρήσεις μας και να προσφέρουμε στους πελάτες μας καλύτερες υπηρεσίες και αυτοί από την πλευρά τους, μας το ανταποδίδουν με το να έρχονται. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον μεγάλος, γι’ αυτό και πρέπει να βελτιώνεσαι συνεχώς. Οι πελάτες πλέον έχουν αυξημένες απαιτήσεις. Είμαστε ικανοποιημένοι από την φετινή χρονιά και αισιόδοξοι για την επόμενη».


Δ. ΣΤΑΜΑΤΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΙ ΝΕΟΙ ΝΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΜΙΣΘΩΣΗ ΘΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ

Ο κ. Δημήτρης Σταματογιαννόπουλος, ο οποίος διαχειρίζεται οικίες με βραχυχρόνια μίσθωση, ανέφερε ότι στον κλάδο αυτό, θα κριθούν πολλά μετά τις ανακοινώσεις που θα γίνουν από την Κυβέρνηση, πιθανότατα τις επόμενες ημέρες.

«Φέτος υπήρχε μεγάλη ζήτηση για την Κω, όσον αφορά την βραχυχρόνια μίσθωση και οι τιμές ήταν υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο δεν μπορούμε να κάνουμε εκτιμήσεις για την επόμενη σεζόν, καθώς η Κυβέρνηση πιθανότατα τον Σεπτέμβριο θα ανακοινώσει τις αλλαγές που θα γίνουν στη βραχυχρόνια μίσθωση, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για αύξηση φορολογίας. Γι’ αυτό λοιπόν, είναι καλύτερο, να δούμε τι θα ανακοινωθεί και αργότερα θα έχουμε μία σαφή εικόνα.

Το λέω αυτό, καθώς εάν ανακοινωθεί αύξηση της φορολογίας, τότε ενδέχεται ορισμένοι να σταματήσουν την βραχυχρόνια μίσθωση στα ακίνητά τους και τότε τα διαθέσιμα ακίνητα να μειωθούν. Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε μέχρι τώρα, είναι ότι υπάρχει άνοδος στη ζήτηση της βραχυχρόνιας μίσθωσης στο νησί και ότι οι φετινές τιμές σε σχέση με πέρυσι, είναι αυξημένες».


Ν. ΓΙΑΝΝΟΥ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΤΟ ΝΗΣΙ

Ο κ. Νίκος Γιάννου, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων Κω, έκανε λόγο για μια πολύ καλή σεζόν, τονίζοντας ότι αυτή την στιγμή, δεν υπάρχουν ελεύθερα δωμάτια στο Νησί.

«Φέτος πάμε πολύ καλά. Αυτή τη στιγμή το νησί είναι overbooking και ψάχνουμε ελεύθερα δωμάτια για να καλύψουμε τις ανάγκες. Οι πληρότητες είναι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι και αναμένεται να κυμανθούν εξίσου καλά και του χρόνου. Οι περισσότεροι έχουν υπογράψει τα συμβόλαια με αύξηση που κυμαίνεται στο 10%. Οι αφίξεις όπως είπα πάνε καλά, ωστόσο βλέπω ότι η ποιότητα των πελατών δεν είναι όπως παλιά. Έρχονται και ξοδεύουν λιγότερα. Το βλέπω και στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων και στις εκδρομές και στα εστιατόρια. Αυξάνονται μεν πληθυσμιακά οι πελάτες, αυτοί που έρχονται όμως είναι με μικρότερα πορτοφόλια».


Σ. ΠΑΡΙΣΙΔΗ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΦΕΤΟΣ – ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2025

Η ξενοδόχος κ. Σμάρω Παρισίδη μίλησε για τη φετινή σεζόν, αλλά και για τις προσδοκίες του 2025, δηλώνοντας γενικότερα αισιόδοξη.

«Οι πληρότητες – είπε- φέτος είναι αρκετά καλές, καλύτερες από το 2024. Κόσμος ήρθε και συνεχίζει να έρχεται, αφού τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν να πηγαίνουν καλά και οι κρατήσεις για το δίμηνο Σεπτέμβρη – Οκτώβρη. Από θέμα πληρότητας, είμαι ικανοποιημένη για την τουριστική μας μονάδα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην αύξηση του λειτουργικού κόστους. Μιλάμε για τις λειτουργικές υποχρεώσεις κάθε επιχείρησης, όπως μισθοδοσίες, ΔΕΚΟ, προμήθεια πρώτων υλών και άλλα, που έχουν αυξηθεί».

Σε ότι αφορά τα νέα συμβόλαια για το καλοκαίρι του 2025, η κ. Παρισίδη είπε: «Το λειτουργικό κόστος για του χρόνου δεν μπορεί να προβλεφθεί, διότι το περιβάλλον είναι ακόμα ασταθές. Σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποιες μικρές αυξήσεις, οι οποίες προορίζονται για να καλύψουν το λειτουργικό κόστος και όχι για αύξηση του κέρδους».


Μ. ΧΑΤΖΗΣΤΕΡΓΟΣ: ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Με θετικό πρόσημο αναμένεται να ολοκληρωθεί η φετινή τουριστική περίοδος, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μιχάλη Χατζηστέργου, γενικού διευθυντή του ομίλου Divine της οικογένειας Πουλιού.

«Είμαστε ικανοποιημένοι – επισήμανε - για το φετινό καλοκαίρι σε κάθε επίπεδο. Οι πληρότητες ήταν σε υψηλά επίπεδα, κάτι που συνεχίζεται και τον Σεπτέμβρη αλλά και τον Οκτώβρη. Είναι καλές οι κρατήσεις για το δίμηνο και μάλιστα οι τιμές έχουν αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν, ενώ και για το 2025 τα συμβόλαια κλείνονται με αυξητικό πρόσημο».


Π. ΚΕΦΑΛΙΑΝΟΣ: ΥΨΗΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΕΣ ΦΕΤΟΣ ΣΤΑ 5ΣΤΕΡΑ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ

Ο Δ/ντης ξενοδοχείων κ. Πέτρος Κεφαλιανός εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις φετινές πληρότητες στα ξενοδοχεία, ενώ αναφέρθηκε και στις αυξήσεις των συμβολαίων για την επόμενη χρονιά.

«Προσωπικά είμαι ικανοποιημένος για τις πληρότητες στα ξενοδοχεία που συνεργάζομαι και έχω την εποπτεία. Για τα 5στερα ξενοδοχεία υπήρξε φέτος αντικειμενικά μία δυσκολία τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να γεμίσουν, διότι οι τιμές έχουν ανέβει. Σε αυτές τις περιπτώσεις, χρειάστηκε περισσότερη προσπάθεια και δουλειά για να ανέβουν οι κρατήσεις, ωστόσο όπως είπα, τελικά πήγαμε καλά. Σε ότι αφορά τον Σεπτέμβριο, είναι πάντα καλός μήνας, διότι η τιμή ανά δωμάτιο είναι δελεαστική. Πέφτουν οι τιμές μετά τον Αύγουστο, όμως οι κλιματικές συνθήκες στην Κω παραμένουν εξαιρετικές. Επίσης, ο Οκτώβρης φαίνεται να έχει καλή δυναμική. Θέλει όμως τώρα δουλειά, για να υπάρξει νέα ροή κρατήσεων. Αυτή την περίοδο τα ξενοδοχεία υπογράφουν τα συμβόλαια για το 2025, με αύξηση περίπου 5% - 10%, κάτι που είναι ικανοποιητικό για τις τουριστικές επιχειρήσεις».


Ν. ΣΟΦΟΣ: ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΜΙΣΘΩΣΗ

Ο κ. Νίκος Σοφός ιδιοκτήτης ακινήτου με βραχυχρόνια μίσθωση, μας ανέφερε ότι όλο και αυξάνεται η ζήτηση των επισκεπτών για τέτοια τύπου ακίνητα, όπως και οι τιμές χρόνο με το χρόνο. «Τα τελευταία χρόνια – ανέφερε- υπάρχει αύξηση στη ζήτηση για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στο Νησί και βλέπουμε ότι και οι τιμές αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Όμως, όπως συμβαίνει και σε άλλες επιχειρήσεις, πάντα υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί επιχειρηματίες. Δυστυχώς και εδώ, όπως και στα ξενοδοχεία, υπάρχουν κάποιοι που ρίχνουν τις τιμές για να έχουν υψηλές πληρότητες. Αυτό μόνο ζημιά κάνει. Γι’ αυτό θα ήταν καλό, να δημιουργηθεί και εδώ, στην Κω, ένα σωματείο ιδιοκτητών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως είναι για παράδειγμα στα ξενοδοχεία η Ένωση Ξενοδόχων Κω.

Έτσι, θα μπορούμε να παίρνουμε αποφάσεις από κοινού, για τις τιμές, να κάνουμε συνολικές αγορές ώστε να πετυχαίνουμε καλύτερες τιμές και γενικότερα, για να μην κάνει ο καθένας του κεφαλιού του. Η βραχυχρόνια μίσθωση είναι το μοναδικό αντίδοτο στο μαζικό τουρισμό του all inclusive που ταλανίζει την περιοχή μας. Γι’ αυτό πρέπει και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες να το διαφυλάξουμε και να πετάξουμε έξω, όσους ευκαιριακά θέλουν να αποκτήσουν κάποιο κέρδος, τους λεγόμενους αεριτζήδες, που υπάρχουν και στην περιοχή μας και κάνουν κακό. Επίσης, πρέπει και η Κυβέρνηση να καταρτίσει μία μόνιμη φορολογία και όχι κάθε λίγο και λιγάκι να ανακοινώνει νέα μέτρα, καθώς ακούγεται ότι θα μπουν επιπλέον φόροι, στην ήδη βαριά φορολογία».


Κ. ΚΟΥΡΟΥΝΗΣ: ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΑΣ ΓΥΡΙΣΕΙ ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ

Ο τουριστικός πράκτορας κ. Κώστας Κουρούνης, εξέφρασε την ανησυχία του, ότι οι συνεχείς αυξήσεις των τελευταίων ετών στα συμβόλαια των ξενοδοχείων, ίσως αποδειχτούν επικίνδυνες για την πορεία του τουρισμού μας.

«Παρακολουθούμε – είπε – ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει συνεχής αύξηση στα συμβόλαια των ξενοδοχείων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ακριβύνει αρκετά το προϊόν μας. Βλέπουμε ότι και οι Ευρωπαίοι πολίτες, που είναι οι σημαντικότεροι πελάτες μας, αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και αυτές οι αυξήσεις, ίσως μας γυρίσουν μπούμερανγκ και αποδειχθούν επικίνδυνες για την πορεία του τουρισμού μας. Καταλαβαίνω όταν ένα ξενοδοχείο θέλει να αναβαθμιστεί, τότε ναι, να κάνει κάποια αύξηση, όμως εάν δεν έχει να παρουσιάσει τίποτα νέο, τότε δεν δικαιολογείται μία αύξηση. Έχουν φτάσει σε σημείο να ζητάνε αυξήσεις της τάξεως του 10%. Πρέπει λίγο να σοβαρευτούμε και να μην έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις. Τα περισσότερα συμβόλαια για του χρόνου κλείνονται με αύξηση 3-5%»


Ε. ΣΑΜΑΡΑΣ: ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΘΗΝΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

Ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Ευριπίδης Σαμαράς, ανέφερε ότι η Κως δεν είναι φθηνός προορισμός, όπως νομίζουν ορισμένοι.

«Υπάρχει – είπε- σε ορισμένους η εκτίμηση, ότι η Κως είναι ένας φθηνός προορισμός. Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Τα πακέτα που πωλούνται για την Κω δεν είναι φθηνά με τους πελάτες να βάζουν βαθιά το χέρι για να έρθουν στην Κω. Κάθε χρόνο βλέπουμε ότι υπάρχει αύξηση στα πακέτα. Αυτό από τη μία είναι θετικό, αφού βλέπουμε ότι υπάρχει και η αντίστοιχη ζήτηση, αλλά από την άλλη μπορεί να είναι και επικίνδυνο, γιατί πρέπει να δούμε και την οικονομική κατάσταση των πελατών μας, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα, και ίσως αναγκαστούν να επιλέξουν άλλον προορισμό, φθηνότερο.

Στην Τουρκία για παράδειγμα, οι εκπτώσεις που κάνουν τα ξενοδοχεία, είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι εδώ και έτσι αρκετοί επιλέγουν να πάνε εκεί για διακοπές.

Ο ανταγωνισμός πλέον είναι μεγάλος, γι’ αυτό και πρέπει να προσέχουμε. Τα συμβόλαια για την επόμενη σεζόν, κλείνονται με αύξηση που κυμαίνεται στο 3-5%. Είναι λογικό να υπάρχει αύξηση για ξενοδοχεία που κάνουν ανακαινίσεις - αναβαθμίσεις, αλλά για ξενοδοχεία που δεν κάνουν τίποτα, τότε δεν θεωρώ λογικές τις αυξήσεις. Η σεζόν φέτος πήγε καλά, με καλές πληρότητες στα ξενοδοχεία, ενώ θεωρώ ότι θα κρατήσει μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου, με την Κω να παρουσιάζει αύξηση στη ζήτηση για το Φθινόπωρο. Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια, οι επισκέπτες λόγω και των υψηλών τιμών που επικρατούν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, να επιλέγουν να έρθουν είτε νωρίτερα, είτε αργότερα και αυτό το φαινόμενο θα το δούμε να αυξάνεται περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Οι τιμές την περίοδο αυτή είναι πολύ καλύτερες και όλο και περισσότεροι επιλέγουν αυτό το διάστημα για τις διακοπές τους».


Δ. ΓΟΝΙΑΔΗΣ: ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΝΑ ΧΑΘΕΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο κ. Δημήτρης Γονιάδης από το τουριστικό γραφείο “MΤS” εξέφρασε την άποψή, ότι οι συνεχείς αυξήσεις στο συνολικό τουριστικό πακέτο στην Ελλάδα, μαζί με την βαριά φορολόγηση, αυξάνουν τον κίνδυνο να χαθεί και ο τουρισμός, η μεγαλύτερη δηλαδή βιομηχανία της χώρας.

«Οι τιμές αυξάνονται συνεχώς – είπε- όπως και οι φόροι. Θεωρώ ότι είναι υψηλές για την Ελλάδα, ιδιαίτερα όταν έχουμε έναν τέτοιο ανταγωνιστή, όπως η Τουρκία, όπου εκεί οι τιμές είναι χαμηλότερες. Επίσης, πρέπει να καταλάβουμε ότι και οι Ευρωπαίοι πολίτες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και αν αυξηθούν πολύ οι τιμές ίσως περιορίσουν τα ταξίδια. Για του χρόνου, τα συμβόλαια για τα μεγάλα ξενοδοχεία υπογράφονται με αυξήσεις 3-5%, ενώ για τα μικρότερα ξενοδοχεία, οι αυξήσεις μπορεί να φτάσουν και το 10%. Η Πολιτεία αντί να στηρίξει την μοναδική Βιομηχανία που μας έχει απομείνει, τον τουρισμό, δυστυχώς, βάζει όλο τρικλοποδιές. Αναφέρομαι στην βαριά φορολόγηση των τουριστικών επιχειρήσεων, οι οποίες αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές για να επιβιώσουν. Κάποια στιγμή, πρέπει να δούμε με μεγαλύτερη σοβαρότητα το θέμα, καθώς θα χάσουμε και τον τουρισμό. Είναι ο μόνος που μας έμεινε και γι’ αυτό πρέπει να τον προσέχουμε ως κόρη οφθαλμού».


(το ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στην έντυπη μορφή του "ΒτΚ" στις 3/9)

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ