Για Σαράντα ημέρες η Αναστημένη και εξαϋλωμένη Αγία μορφή του Ιησού, παρέμεινε στη Γη. Τον συνάντησαν πρώτες οι Γυναίκες στον κήπο της Γεσθημανής και φυσικά οι Μαθητές Του, πριν τους υποσχεθεί πως θα τους αποστείλει την ημέρα της Πεντηκοστής, τον Παράκλητο, δηλ το Άγιο Πνεύμα, για να τους φωτίζει και να τους καθοδηγεί.
Ο Χριστός δεν έφυγε από τα ευλογημένα μέρη της Γαλιλαίας, αμέσως μόλις ηγέρθη εκ του Τάφου. Παρέμεινε στη Γη, για Σαράντα ημέρες.
Θέλησε να μείνει ακόμη για λίγο κοντά στο θαυμαστό δημιούργημα, τον άνθρωπο, τον οποίο ευλόγησε. Παράλληλα ευλόγησε και το περιβάλλον που κατοικούσε ο άνθρωπος.
Σύμφωνα με την Εκκλησιαστική και Θρησκευτική λαογραφική παράδοση, τον Αναστάντα Χριστό, θα μπορούσαμε να τον δούμε να περιφέρεται στις εξοχές, στην θάλασσα, στα ποτάμια, στις λίμνες, στα δάση και γενικά γύρω στην ανθισμένη Ανοιξιάτικη φύση.
Για αυτό και οι παλιές λαογραφικές ιστορίες, λένε πως οι Χριστιανοί περιμένουν να περάσει η Ανάληψη του Χριστού, για να κάνουν το πρώτο μπάνιο τους στην θάλασσα, διότι πρέπει να είναι καθαρή.
Όταν Αναληφθεί ο Κύριος, ευλογεί τα νερά και φεύγει. Οι πιστοί με περισσή αθωότητα προσδίδουν περισσότερη σημασία στη ανθρώπινη φύση του Κυρίου, νομίζοντας ότι ο Χριστός, πίνει νερό από τις λίμνες και τα ποτάμια και λούζεται στη θάλασσα, που πρέπει να μένει καθαρή.
Όμως ο Ιησούς Χριστός, μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή του επανήλθε περισσότερο ως Πνεύμα στη γη, για αυτό και είπε στην μαθήτριά του, που τον συνάντησε ‘Μη μου άπτου’, δηλ ‘Μην με αγγίζεις.’
Σήμερα ο Χριστός βρίσκεται γύρω μας, μαζί με τις διδαχές του και την Αγάπη, που δίδαξε, λίγο πριν ανέβει στην κορυφή του όρους των Ελαιών και Αναληφθεί για πάντα στους ουρανούς.
Τον Χριστό, θα τον συναντούμε συνήθως στα απόμακρα Εξωκλήσια, αλλά και στους περίλαμπρους μεγάλους Ναούς. Η Αγία μορφή Του, κυριαρχεί παντού στις Αγιογραφίες, όπως στο Δωδεκάορτο του Τέμπλου, από την Γέννηση, τη Βάπτιση, τις Διδαχές, τα Θαύματα, τα Άγια Πάθη, την Λαμπροφόρο Ανάσταση και την Θεία Ανάληψή Του.
Θα τον ανακαλύψουμε, μέσα στα σοφά λόγια του Ιερού Ευαγγελίου και θα κλείσουμε στις καρδιές μας, την Νέα Εντολή της Αγάπης. Θα τον δούμε στα απελπισμένα μάτια του φτωχού, του κατατρεγμένου, του άστεγου, του ασθενή, του ζητιάνου, του φυλακισμένου, του πρόσφυγα. Θα θυμηθούμε τα Θεία λόγια του, όπως ακριβώς τα είπε. ‘Πως αν ανακουφίσετε τον πόνο ενός πονεμένου ή επισκεφτείτε ένα συνάνθρωπο σας σε μια δύσκολη στιγμή, είναι σαν να επισκεφτήκατε και βοηθήσατε Εμένα.’
Όσα άφησε Ιερή παρακαταθήκη στους Χριστιανούς ο Ιησούς, είναι οι απλοί κανόνες που κάνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, πιο εύκολη και πιο ειρηνική. Ο ειρηνιστής και πράος Διδάσκαλος Ιησούς, μπορεί να έφυγε, να Αναλήφθηκε στους Ουρανούς, η παρουσία του όμως είναι παντού.
‘Ως πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών.’
Σε όλους τους Ιερούς Ναούς και στα φερώνυμα Εξωκλήσια, η ημέρα της Αναλήψεως, τιμάται ιδιαίτερα. Το βράδυ της Τετάρτης, πολλά σπίτια ανάβουν το παραδοσιακό κεράκι στο παράθυρο, που συμβολίζει το Άγιο Φως, που συνόδεψε τον Χριστό στους Ουρανούς. Κατά μιαν άλλη λαογραφική εκδοχή, συμβολίζει το Άγιο Φως της Αναστάσεως και της Αγάπης, που μας άφησε ο Αναστηθείς Ιησούς Χρίστος, φεύγοντας με την Ανάληψη Του από τη Γη. Επίσης πολύ πιστεύουν πως με το αναμμένο κεράκι, φωτίζεται ο δρόμος του Χριστού, όταν ανεβαίνει συνοδεία Αγγέλων προς τους ουρανούς. Φυσικά δεν κατανοούν, πως ο ίδιος ο Χριστός είναι όπως λέει, ‘Εγώ ειμί το Φως η Αλήθεια και η Ζωή.
Κάποιες Θρησκευτικές παραδόσεις του λαού μας, διαδίδονται από στόμα, σε στόμα και κρατούν ζωντανό τον σεβασμό, την αγνή και άδολη πίστη προς την Χριστιανική Θρησκεία.
Εδώ στο νεόκτιστο σχετικά χωριό, στο Ζιπάρι της Κω, ο περικαλλής Ιερός Ναός της Θείας Αναλήψεως του Χριστού, που ανήγειραν οι ξενιτεμένοι μας μαζί με τους κατοίκους, τιμάει με λαμπρότητα την Αγία ημέρα.
Πλήθος πιστών, παρακολουθήσαν το Μέγα Αρχιερατικό Εσπερινό, όπου χοροστάτησε ο Μητροπολίτης κ.κ. Ναθαναήλ, πλαισιωμένος από πολλούς Ιερείς, μαζί με τον εφημέριο παπά Γιάννη Κουτάντο. Ακολούθησε η λιτάνευση της Αγίας εικόνας της Αναλήψεως.
Χρόνια Πολλά
Ξανθίππη Αγρέλλη