Για ακόμη μία φορά η Μαρίνα της Κω «αποθεώνεται» από επισκέπτες της καθώς ο συνδυασμός των άρτιων εγκαταστάσεων, των υπηρεσιών που προσφέρει, του επαγγελματισμού και εξυπηρέτηση των υπαλλήλων και η στρατηγική του θέση μέσα στην πόλη της Κω αλλά και στα Δωδεκάνησα δίνει μόνο πόντους θετικούς στην πιο πρωτοπόρα νησιωτική μαρίνα.
Ο κ Σπύρος Πριόβολος είναι ένας άνθρωπος μοναδικός και αυθεντικός που έχει γυρίσει όλες τις ελληνικές θάλασσες με την σύζυγό του και το ιστιοφόρο τους. Τους περισσότερους μήνες του χρόνου μένουν στο σκάφος και ταξιδεύουν σε κάθε απομακρυσμένη γωνιά της ελληνικής επικράτειας.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, η γνώμη του πιο πολυταξιδεμένου Έλληνα θαλασσοπόρου, είναι ιδιαίτερη σημαντική καθώς είναι από τους λίγους ανθρώπους που έχει επισκεφθεί όλους τους οργανωμένους και μη χώρους θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα.
Σχεδόν κάθε καλοκαίρι ο κ. Πριόβολος επισκέπτεται για λίγες ημέρες την Κω και για την Μαρίνα , τους ανθρώπους της και τις υπηρεσίες που προσφέρει έχει μιλήσει στο παρελθόν στο Βήμα της Κω και Ράδιο Πρώτο.
Φέτος, λόγω ειδικών συνθηκών ο κ. Πριόβολος παρέμεινε περισσότερες ημέρες στην Μαρίνα και είχε την ευκαιρία να δει και άλλες πτυχές τόσο των εγκαταστάσεων όσο και την λειτουργία. Μάλιστα αναφέρεται και στον τέως δήμαρχο κ. Κώστα Καΐσερλη και το πως κατάφερε όχι μόνο να δημιουργήσει από το μηδέν αυτόν τον πρωτοποριακό χώρο θαλάσσιου τουρισμού, αλλά και να παραμείνει δημοτική.
Παραθέτουμε παρακάτω ολόκληρη την ανάρτηση του Σπύρου Πριόβολου:
« Τούτη τη φορά, λόγω ανωτέρας βίας, παρέμεινα στην Κω με το ιστιοπλοϊκό μου αρκετές μέρες. Φυσικά και επέλεξα για μια ακόμα φορά τη «Δημοτική Μαρίνα της Κω» για τη διαμονή μου. Όλο αυτό το διάστημα είχα τη δυνατότητα να παρατηρήσω όσα διαδραματίζονταν στο χώρο της μαρίνας ιδιαίτερα Παρασκευή & Σάββατο που γίνεται η αντικατάσταση πληρωμάτων, τόσο από τις προβλήτες όσο και μέσα από τα σκάφη των marineros, με ταυτόχρονη συνεχή ακρόαση στο κανάλι 77, που επικοινωνεί η μαρίνα.
-Το πρώτο που με εντυπωσίασε ήταν η μαεστρία με την οποία οι marineros της μαρίνας με τα φουσκωτά τους, κατηύθυναν τα σκάφη με απόλυτη ασφάλεια στη θέση πρόσδεσης, ή τα βοηθούσαν στον απόπλου. Ανάλογα την κατεύθυνση του αέρα είτε έδεναν την πλώρη τους και τα καθοδηγούσαν, είτε τα έσπρωχναν από όλες τις πλευρές, προκειμένου να τα οδηγήσουν με ασφάλεια στην προβλήτα. Εκεί του περίμεναν εργαζόμενοι της μαρίνας για να τους δέσουν την πρυμάτσα και να τους δώσουν τα ρεμέτζα. Διαπίστωνα στην ευχάριστη έκπληξη στα πρόσωπα των κυβερνητών που επισκέπτονταν για πρώτη φορά τη μαρίνα (μην ξεχνάμε είναι πολλά τα επαγγελματικά σκάφη και πολλοί κυβερνήτες συνήθως δεν έχουν εμπειρία). Ενδιαφέρον παρουσίαζε και η πρόσδεση μεγάλων yacht που επισκέπτονται τη μαρίνα, αλλά και η προσέλευση πελατών με ιδιωτικά ελικόπτερα.
-Άκουγα στο VHF τις επικοινωνίες της reception (πρώτη επικοινωνία σκαφών με τη μαρίνα για κράτηση θέσης), του Harbour Master (υπευθύνου κρατήσεων και διαχείρισης θέσεων), αλλά και των marineros (boat pilots που συνοδεύουν τα σκάφη από την είσοδο της μαρίνας ως τη θέση πρόσδεσης τόσο κατά τον κατάπλου, όσο και κατά τον απόπλου). Διαπίστωσα επαγγελματισμό, προσπάθεια εξυπηρέτησης ακόμα και σε δύσκολες ημέρες ή καταστάσεις. Μιλούσαν ευγενικά, και πέρα από τα Αγγλικά προσπαθούσαν και σε άλλες γλώσσες (ιδιαίτερα οι marineros) να δώσουν σαφείς οδηγίες στους κυβερνήτες αλλά και τα πληρώματα, πολλοί εκ των οποίων φαινόταν ότι δεν είχαν και μεγάλη εμπειρία.
-Ο περιβάλλον χώρος είναι εκπληκτικός με πολύ ενδιαφέροντα σημεία Το all day restaurant «SKIPPER» αλλά και το διπλανό «Marina COFFEE», που από πολύ νωρίς το πρωί ως αργά το βράδυ, κατακλύζονται από επισκέπτες τόσο από αυτούς που έχουν σχέση με τα σκάφη, όσο και από κατοίκους αλλά και επισκέπτες της Κω. Από το ηλιοβασίλεμα και μετά, το σκηνικό είναι πραγματικά εκπληκτικό με τα τραπεζάκια δίπλα στα σκάφη και τη μουσική να παίζει απαλά
- Πίσω από τα καταστήματα το Shopping center (εμπορικό κέντρο) με πολύ μεγάλη ποικιλία ναυτιλιακών, ειδών ένδυσης – υπόδησης αλλά και super market που μεταφέρει τα προϊόντα στα σκάφη. Εδώ έχουν τα γραφεία τους και πολλές εταιρίες ενοικίασης σκαφών
-Λένε ότι για να κρίνεις την καθαριότητα σε ένα ξενοδοχείο ή ένα σπίτι, παρατηρείς τις τουαλέτες και τα μπάνια. Η μαρίνα έχει βάλει υψηλά standards και στον τομέα αυτό με γυναίκες να μπαίνουν σε κάθε μπάνιο η τουαλέτα μετά την αποχώρηση του επισκέπτη για καθαριότητα. Αξιοσημείωτο είναι ότι η χρήση τους προσφέρεται δωρεάν
-Η μαρίνα διαθέτει Dry docking & boatyard (καρνάγιο φύλαξης και επισκευής σκαφών με χρήση γερανογέφυρας) αλλά και «πρατήριο με καύσιμα» στην προβλήτα, στην ανατολική πλευρά
-Το κτίριο της Διοίκησης πέρα από την reception, παρέχει χώρο ανάγνωσης, meeting, left baggage’s και Πρώτες βοήθειες.
Η Κως θεωρείται ως κομβικό σημείο για ιστιοπλοΐα, χωρίς να επηρεάζεται ιδιαίτερα από τα μελτέμια όπως οι Κυκλάδες με πολλούς δημοφιλείς προορισμούς είτε νότια (Νισυρο – Τήλο -Χαλκη – Συμη , Ρόδο, Καστελόριζο ), είτε βόρια (Ψέριμο, Κάλυμνο – Τέλενδο – Λέρο – Λειψους – Αρκιούς – Αγαθονήσι – Σάμο – Φούρνους, Ικαρία και Πάτμο). Δεν είναι τυχαίο ότι την έχουν επιλέξει ως βάση πολλές μεγάλες εταιρίες yachting και την επισκέπτονται και μεγάλα Yachts. Ελλιμενίζει 250 σκάφη και στη στεριά υπάρχει άπλετος χώρος για διαχείμανση σκαφών που χρησιμοποιούν γερανογέφυρα (Travel Lift) 100t και υδραυλικό τρέιλερ 35t
Αλήθεια πόσες μαρίνες Πανελλαδικά σε νησιά, βρίσκονται ουσιαστικά μέσα στην πόλη ? Η μαρίνα της Κω πέρα από τις υπέροχες παραλίες που βρίσκονται ανατολικά της, είναι σε απόσταση αναπνοής από το κεντρικό λιμάνι. Ακολουθείς είτε τον ποδηλατόδρομο είτε τον πεζόδρομο, δίπλα στη θάλασσα και φτάνεις στο κάστρο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης
- Τα τελευταία χρόνια η μαρίνα της Κω έχει αναλάβει και τις θέσεις πρόσδεσης τουριστικών σκαφών στο Μαντράκι, στο Παλιό Λιμάνι της Κω, «KOS Marina Mandraki», δίπλα στο κάστρο, με μειωμένο τιμοκατάλογο. (VHF 74)
-Τις μέρες αυτές είχα την τύχη να μάθω και πως ξεκίνησε η λειτουργία της δημοτικής Μαρίνας, επί δημαρχίας του Κώστα Καϊσερλή ενός ανθρώπου που καταγόταν από ψαράδικη οικογένεια και αναμόρφωσε το νησί, κατά κοινή ομολογία. Έμαθα για τις κινήσεις που έκαναν σε σχέση με την κεντρική διοίκηση, προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια της Ευρωπαϊκής ένωσης και να μη γίνει διεθνής διαγωνισμός, αλλά την ευθύνη κατασκευής και λειτουργίας να την αναλάβει ο Δήμος Κω
Η «Δημοτική Μαρίνα της Κω» είναι ένα παράδειγμα σε όλους αυτούς που μιλάνε για ιδιωτικοποιήσεις, γιατί δεν πιστεύω ότι θα λειτουργούσε με καλύτερες συνθήκες αν βρισκόταν στα χέρια ιδιωτών».
Φαίνεται πως η μεθοδική δουλειά διαχρονικά της διοίκησης, διεύθυνσης και έμψυχου δυναμικού έχει κάνει την Μαρίνα της Κω να ξεχωρίζει πανελλαδικά και όχι μόνο αποτελώντας μάλιστα και μία δημοτική επιχείρηση πρότυπο.
Σάντυ Λαδικού