Μηνάς Χατζημιχαήλ: Όταν το παρκάρισμα κοστίζει όσο το φαγητό της εβδομάδας!!!
- 10 Σχόλια
- 05 Νοεμβρίου 2025
Με 10.000 ευρώ θα αποζημιώσει το Δημόσιο 28χρονο Παλαιστίνιο στην Κω που έμεινε άδικα στη φυλακή
- 3 Σχόλια
- 05 Νοεμβρίου 2025
Συμμετοχή του 1ου ΕΠΑΛ Κω στο 15ο Διεθνές Συνέδριο Προσομοίωσης Περιφερειακής Συνεργασίας Ρόδου
- 0 Σχόλια
- 05 Νοεμβρίου 2025
- 1 Σχόλια
- 04 Νοεμβρίου 2025
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2
Ένα μάλλον δύσκολο απόγευμα πέρασε την Δευτέραο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γρηγόρης Σκλήκας, ο οποίος από τις 18:30 μετέχει σε τηλεδιάσκεψη με βουλευτές της ΝΔ ενόψει και της αυριανής συνεδρίασης κοινοβουλευτικών επιτροπών για το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας.Είναι ενδεικτικό του κλίματος ότι στην τηλεδιάσκεψη μετέχουν περίπου 80 βουλευτές της ΝΔ, τόσο από το Λεκανοπέδιο όσο και από νομούς της περιφέρειας και φαίνεται ότι η οπισθοχώρηση της εταιρείας δεν έχει κάμψει τις αντιδράσεις.«Τόσο καιρό τι κάνατε;» Αποκαλυπτικός όσον αφορά την ένταση είναι ο διάλογος των βουλευτών με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου Γιάννη Παπαχρήστου και τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ Γρηγόρη ΣκλήκαΠαπαχρήστου: Θα κλείσουν τα ΕΛΤΑ αν δε γίνουν αυτά τώραΣοφία Βούλτεψη και Ανδρέας Κατσανιώτης: Τόσο καιρό τι κάνατε;Γρηγόρης Σκλήκας: Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα βιωσιμότητας. Έχουμε πρόβλημα και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Κομισιόν. Κινδυνεύουμε με πρόστιμο 1 εκ. Ευρώ την ημέρα, αν δεν συμμορφωθούμε.Πυρά από βουλευτές της ΝΔ, ζητούν παραίτηση της διοίκησης των ΕΛΤΑΜάλιστα, κατά πληροφορίες, ο βουλευτής Δωδεκανήσων της ΝΔ Γιάννης Παππάς έθεσε ζήτημα παραίτησης σύσσωμης της διοίκησης των ΕΛΤΑ. «Δεν αντέχω άλλο να με βρίζουν. Να ζητηθούν παραιτήσεις», είπε ο κ. Παππάς. «Πάρτε το πίσω», είπε με νόημα ο βουλευτής της Β’ Πειραιώς Δημήτρης Μαρκόπουλος, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος εξέπεμψε και ο βουλευτής Σάμου Χριστόδουλος Στεφανάδης. Μάλιστα, ο κ. Μαρκόπουλος είπε ότι αν η διοίκηση των ΕΛΤΑ επιμείνει στον σχεδιασμό της, «δεν μπορούμε να το στηρίξουμε κοινοβουλευτικά αύριο αυτό το πράγμα».Η υφυπουργός Μετανάστευσης Σέβη Βολουδάκη έθεσε ευθέως θέμα διοίκησης της εταιρίας. «Τι ευθύνες έχουν οι διοικήσεις; Άμα πήγαιναν τόσο άσχημα τα ΕΛΤΑ γιατί δεν είχαμε ενημερωθεί;», είπε.«Πόσο τεχνοκρατικό είναι να λες τελευταία στιγμή ότι κλείνουν καταστήματα», διερωτήθηκε η βουλευτής του Δυτικού Τομέα της Β’ Αθηνών και πρώην γραμματέας της ΝΔ Μαρία Συρεγγέλα, λέγοντας ότι με ένα swot analysis, αν μιλάμε τεχνοκρατικά, θα είχαν βρεθεί τα προβλήματα. «Τον Νοέμβριο του 23 είχατε πει ότι είναι τα τελευταία καταστήματα που κλείνουν. Τι ευθύνες έχει η διοίκηση για όλα αυτά;», διερωτήθηκε. Και ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Μίλτος Χρυσομάλλης ζήτησε παραιτήσεις της διοίκησης. «Ποιος πήρε την ευθύνη για αυτή τη σύσκεψη σήμερα; Καταλαβαίνω ότι όποιος θέλει να καλύψει την αχρηστία του, φοράει το κοστούμι του τεχνοκράτη. Δεν έχουν την τσίπα να παραιτηθούν είναι άχρηστοι», τόνισε.Παραιτήσεις από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ ζήτησε και ο βουλευτής Δράμας της ΝΔ Δημήτρης Κυριαζίδης, ενώ και ο βουλευτής Καρδίτσας της ΝΔ Γιώργος Κωτσός έκανε λόγο για κακή απόφαση σε κακό timing.Ο Καιρίδης υπερασπίστηκε το σχέδιο, του απάντησαν βουλευτές της ΝΔΠάντως, υποστηρικτής του σχεδίου για τα ΕΛΤΑ εμφανίστηκε ο Δημήτρης Καιρίδης, ο οποίος μίλησε για σχέδιο ανάπτυξης της επιχείρησης και ζήτησε να εξηγηθεί στους πολίτες. Είναι πάντως εντυπωσιακό ότι στον κ. Καιρίδη απάντησαν άλλοι γαλάζιοι βουλευτές και συγκεκριμένα οι Βασίλης Υψηλάντης, Σοφία Βούλτεψη, Χρήστος Μπουκώρος, Γιάννης Παππάς και Νότης Μηταράκης.Αναρμόδιοι δηλώνουν το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπερταμείο Κατά πληροφορίες του protothema.gr, στην τηλεδιάσκεψη συμμετέχει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν έχει ουσιαστική αρμοδιότητα για τη λειτουργία των ΕΛΤΑ.Σε παρόμοιο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γιάννης Παπαχρήστου, ο οποίος υπογράμμισε ότι το Υπερταμείο υποστηρίζει μεν, αλλά δεν ασκεί αρμοδιότητα. Πρακτικά, αμφότεροι έδειξαν προς τη μεριά του κ. Σκλήκα.Επιθέσεις από βουλευτές στον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑΟ βουλευτής Αχαϊας Ανδρέας Κατσανιώτης έριξε βέλη και στον Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος νωρίτερα τα είχε ακούσει και από τον Δημήτρη Μαρκόπουλο. «Δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτή η συζήτηση με έναν υπουργό αναρμόδιο και δύο τεχνοκράτες», είπε ο κ. Κατσανιώτης και προσέθεσε ότι η υπόθεση των ΕΛΤΑ είναι αφορμή, καθώς το καζάνι βράζει.Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ δέχεται ευθείες επιθέσεις από γαλάζιους βουλευτές και μάλιστα με σκληρές εκφράσεις. «Δεν μπορώ να ακούω για τεχνοκρατικές προσεγγίσεις κι εμείς να αναλαμβάνουμε το πολιτικό κόστος. Δεν μπήκατε στη στοιχειώδη ευαισθησία να μας ενημερώσετε» φέρεται να του είπε η βουλευτής Σερρών και πρώην υπουργός Φωτεινή Αραμπατζή. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο έτερος πρώην υπουργός και βουλευτής Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος. «Έχουμε παραγνωριστεί, δεν μπορώ να απολογούμαι για κάτι που δε με έχετε ενημερώσει, κύριοι τεχνοκράτες», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Παναγιώτοπουλος, διερωτώμενος μάλιστα «πώς την έχετε δει;».Μάλιστα ο κ. Παναγιωτόπουλος ρώτησε τον κ. Σκλήκα αν ισχύουν πληροφορίες ότι τα γραφεία των ΕΛΤΑ κοστίζουν 180.000 τον μήνα για ενοίκιο.Σε παρόμοιο μήκος κύματος ο βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης Θεόδωρος Καράογλου που έκανε λόγο για αυτογκόλ και ανέφερε ότι πληροφορήθηκε την απόφαση ευρισκόμενος σε κανάλι. Μάλιστα τόνισε ότι στελέχη παίρνουν ως και δεκαπλάσιους μισθούς από αυτούς των βουλευτών, ενώ ζήτησε να εμπλακούν δήμοι και περιφέρειες στη συζήτηση.Ο βουλευτής της Β’ Πειραιώς της ΝΔ Δημήτρης Μαρκόπουλος είπε στον κ. Σκλήκα «πάρτε το πίσω τώρα», ενώ σε αντίστοιχα οξείς τόνους εξέπεμψε και ο Βασίλης Οικονόμου από την Ανατολική Αττική. «Όταν υπάρχουν προβλήματα στις υπηρεσίες εμάς παίρνει ο κόσμος, όχι εσάς. Εσείς κρίνατε ότι δεν έπρεπε να μας ενημερώσετε. Οι αγρότες βράζουν και ήρθατε τώρα κι εσείς να μας προσθέσετε ένα ακόμα πρόβλημα», είπε με τη σειρά του ο βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος.Η έτερη βουλευτής Αχαϊας Χριστίνα Αλεξοπούλου επιτέθηκε στον κ. Σκλήκα, ο οποίος στην εισαγωγική του τοποθέτηση είχε κάνει λόγο για παράλληλους μονολόγους. «Θα έπρεπε να είχε σταματήσει η συζήτηση από τη στιγμή που είπε ο κ Σκλήκας ότι μας θεωρεί παράλληλους μονολόγους», τόνισε και προσέθεσε ότι «αν δεν ήμασταν εμείς εδώ, δεν θα ήσασταν κι εσείς εδώ κ. Σκλήκα».Ο βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας διερωτήθηκε αν θα πρέπει να πάνε οι πολίτες στηn Αλβανία για να εξυπηρετηθούν. «Πάρτε το πίσω τώρα, αύριο στις επιτροπές που θα είναι και τα άλλα κόμματα τι θα γίνει;», είπε με νόημα. «Να υπάρξουν παραιτήσεις, ο Σκλήκας είναι αλαζόνας», είπε ο βουλευτής Κυκλάδων Μάρκος Καφούρος.Και ο βουλευτής Πιερίας Φώντας Μπαραλιάκος στόχευσε ευθέως στον κ. Σκλήκα, καλώντας τον να ζητήσει συγγνώμη και να παραιτηθεί.Ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Β’ Αθηνών Δημήτρης Καλογερόπουλος είπε ότι «πρέπει να καταλάβουν αυτοί οι κύριοι ότι η ΝΔ είναι και σε λαϊκές γειτονιές». Ο βουλευτής Χαλκιδικής Γιάννης Γιώργος τόνισε ότι οι βουλευτές και η κυβέρνηση το έμαθαν από τα κανάλια, ενώ και οι Νεοκλής Κρητικός, Μαρία Αντώνιου και Ασημίνα Σκόνδρα κατηγόρησαν τον κ. Σκλήκα ότι αγνοεί τους βουλευτές.O βουλευτής Λευκάδας και πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων Θανάσης Καββαδάς ζήτησε να μην κλείσει κανένα κατάστημα ΕΛΤΑ, ενώ σε υψηλούς τόνους κινήθηκε και ο βουλευτής Βοιωτίας Λευτέρης Κτιστάκης, λέγοντας ότι το να παρθεί πίσω η απόφαση και σε έξι μήνες να είμαστε πάλι εδώ δεν έχει κανένα νόημα. «Να συγκληθεί η ΚΟ ΝΔ, εμείς δεν μπορούμε να το στηρίξουμε αυτό», είπε από την πλευρά του ο Στάθης Κωνσταντινίδης βουλευτής Κοζάνης. Ο βουλευτής Ζακύνθου της ΝΔ, Διονύσης Ακτύπης, ζήτησε επίσης την απόσυρση του σχεδίου, διερωτώμενος ποιος θα αναλάβει αύριο στη συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών να υπεραμυνθεί του σχεδίου. protothema.gr
- 04 Νοεμβρίου 2025
- 2 Σχόλια
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2
Η περιοχή μας βρέθηκε για ακόμη μία φορά στο επίκεντρο μιας ιδιαίτερα σοβαρής υπόθεσης ενδοοικογενειακής βίας, η οποία εκδικάστηκε ολοκληρωτικά από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο και ολοκληρώθηκε με μια απόφαση που συζητείται έντονα. Ο 43χρονος Αλβανός, προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Κω, κρίθηκε ένοχος μόνο για μία από τις πράξεις που περιλαμβάνονταν στο αρχικό κατηγορητήριο, ύστερα από πολύωρη ακροαματική διαδικασία και ενδελεχή εξέταση μαρτύρων.Η απόφαση, η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία 4-3, αφορά την πράξη που σχετίζεται με το περιστατικό του δικύκλου και εκδόθηκε κατόπιν επιτρεπτής μεταβολής της κατηγορίας από απόπειρα βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης σε ενδοοικογενειακή επικίνδυνη σωματική βλάβη. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες, μεταξύ των οποίων και η απόπειρα πνιγμού, ο κατηγορούμενος απαλλάχθηκε.Το δικαστήριο, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα της πράξης και την επικινδυνότητα της συμπεριφοράς του κατηγορούμενου, επέβαλε ποινή φυλάκισης πέντε ετών, η οποία αποφασίστηκε να εκτιθεί, χωρίς αναστολή ή μετατροπή.Το χρονικό της υπόθεσηςΗ υπόθεση αφορούσε δύο διαδοχικά επεισόδια που σημειώθηκαν στην Κω το βράδυ της 12ης Ιανουαρίου 2025, τα οποία σύμφωνα με τη δικογραφία αποκάλυπταν έναν έντονο κύκλο ενδοοικογενειακής έντασης και βίας.Σύμφωνα με τις καταθέσεις και το κατηγορητήριο, το πρώτο επεισόδιο συνέβη στην οικία του ζευγαριού στην οδό Αλικαρνασσού, όπου ο 43χρονος φέρεται να άρπαξε τη σύζυγό του από τον λαιμό, προκαλώντας της δυσφορία και τρόμο. Η γυναίκα, επίσης 43 ετών και αλβανικής υπηκοότητας, κατάφερε να διαφύγει και να αναζητήσει βοήθεια.Λίγη ώρα αργότερα, το δεύτερο περιστατικό σημειώθηκε στη διασταύρωση των οδών Σπετσών και Αμερικής, κοντά σε γνωστό κατάστημα εστίασης. Ο κατηγορούμενος φέρεται να εντόπισε εκ νέου τη σύζυγό του και να κινήθηκε με το μηχανάκι του προς το μέρος της, με σκοπό – όπως αναφερόταν αρχικά στο κατηγορητήριο – να τη χτυπήσει. Η επέμβαση παρευρισκόμενων θαμώνων του καταστήματος απέτρεψε το επεισόδιο, ενώ το γεγονός αυτό αποτέλεσε το κεντρικό αντικείμενο της κατηγορίας που τελικά οδήγησε στην καταδίκη του.Απόπειρα πνιγμού και απειλές: οι πράξεις για τις οποίες αθωώθηκεΗ αρχική δικογραφία περιελάμβανε βαρύ κατηγορητήριο με απόπειρα πνιγμού, σωματικές βλάβες και απειλές κατά ζωής, το οποίο βασιζόταν στις καταθέσεις της παθούσας και των αυτοπτών μαρτύρων. Ωστόσο, το δικαστήριο, εξετάζοντας προσεκτικά τις μαρτυρικές καταθέσεις, τα ιατροδικαστικά ευρήματα και την αποδεικτική διαδικασία, κατέληξε ότι δεν αποδείχθηκε πέραν πάσης αμφιβολίας η τέλεση των συγκεκριμένων πράξεων.Έτσι, ο κατηγορούμενος απαλλάχθηκε για τα αδικήματα της απόπειρας πνιγμού και της ενδοοικογενειακής απειλής, κρίθηκε όμως ένοχος για τη σωματική βλάβη που προκλήθηκε κατά το περιστατικό με το δίκυκλο, το οποίο το δικαστήριο αναγνώρισε ως επικίνδυνη πράξη βίας εντός του πλαισίου της ενδοοικογενειακής σχέσης.Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασηςΗ πλειοψηφία του δικαστηρίου έκρινε ότι η πράξη του κατηγορούμενου συνιστά ενδοοικογενειακή επικίνδυνη σωματική βλάβη, καθώς αποδείχθηκε ότι ενήργησε με πρόθεση να προκαλέσει φόβο και σωματική βλάβη στη σύζυγό του. Η μειοψηφία των δικαστών υποστήριξε ότι η πράξη θα μπορούσε να κριθεί διαφορετικά, ενδεχομένως ως απλή απειλή ή εξώθηση σε φόβο χωρίς αποδεδειγμένο τραυματισμό, όμως η άποψη αυτή δεν επικράτησε.Το δικαστήριο δεν αναγνώρισε ελαφρυντικά, θεωρώντας ότι η ενέργεια του κατηγορουμένου είχε ιδιαίτερη επικινδυνότητα και προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Η ποινή των πέντε ετών φυλάκισης κρίθηκε αναγκαία για λόγους γενικής και ειδικής πρόληψης, ενώ αποφασίστηκε να εκτιθεί, κάτι που σημαίνει ότι ο καταδικασθείς θα συνεχίσει να παραμένει κρατούμενος.Ως συνήγορος του παρέστη ο δικηγόρος κ Παναγιώτης Αβρίθης.Η υπόθεση ως αντανάκλαση ενός κοινωνικού φαινομένουΗ συγκεκριμένη δίκη ανέδειξε για ακόμη μία φορά το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας στην ελληνική περιφέρεια, φαινόμενο που λαμβάνει ολοένα και πιο ανησυχητικές διαστάσεις. Οι αρχές επισημαίνουν ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των καταγγελιών, ενώ η Δικαιοσύνη καλείται να σταθμίσει σύνθετα ζητήματα που αφορούν όχι μόνο τη βία, αλλά και τις ψυχολογικές επιπτώσεις της στις οικογένειες.Η Ρόδος, ως έδρα σημαντικών δικαστικών αποφάσεων, μετατρέπεται σε σημείο αναφοράς για την αυστηρή αντιμετώπιση τέτοιων πράξεων. Η πρόσφατη απόφαση λειτουργεί ως μήνυμα ότι η σιωπή και η ανοχή απέναντι στη βία δεν είναι πλέον επιλογές, και πως η δικαστική εξουσία αντιμετωπίζει με τη δέουσα βαρύτητα κάθε περιστατικό που πλήττει την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια εντός της οικογένειας. Πηγή:www.dimokratiki.gr
- 03 Νοεμβρίου 2025
- 1 Σχόλια
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2
Αντιμέτωποι με έναν ακόμη “πονοκέφαλο” στην ήδη πιεσμένη καθημερινότητά τους θα βρεθούν από τις 3 Νοεμβρίου, περισσότεροι από 300.000 εργαζόμενοι και τουλάχιστον 50.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα, μετά την υποχρεωτική εφαρμογή της Ψηφιακή Κάρτας Εργασίας σε επιπλέον κρίσιμους τομείς της οικονομίας.Η νέα επέκταση του μέτρου αφορά κλάδους όπως:- Χονδρικό και λιανικό εμπόριο- Επισκευή - πώληση μηχανοκίνητων οχημάτων- Παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, ατμού και κλιματισμού- Χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες- Διοικητικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες στον τουρισμόΗ Ψηφιακή Κάρτα, η οποία ήδη εφαρμόζεται (όχι με μεγάλη επιτυχία) σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα τον τουριστικό κλάδο, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις κυρίως από τους επιχειρηματίες, οι οποίοι κάνουν λόγο για προβληματική λειτουργία του συστήματος και αδυναμία υποστήριξής του στην πράξη, ειδικά από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.Oι ίδιοι, μας εκφράζουν την ιδιαίτερη αγωνία τους, καθώς όπως τονίζουν, σε μια περίοδο που οι επιχειρήσεις “αιμορραγούν” από την έλλειψη προσωπικού, καλούνται να εντάξουν την ψηφιακή κάρτα στις καθημερινές τους διαδικασίες και να ακολουθήσουν τη γραφειοκρατική πολυπλοκότητα του μέτρου, υπό τον φόβο μάλιστα, της επιβολής αυστηρών προστίμων (κυμαίνονται από 2.000 έως 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο).Από την πλευρά τους, οι λογιστές επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του νέου μέτρου παρουσιάζει σημαντικές δυσκολίες, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τονίζουν ότι, λόγω λαθών στην εφαρμογή του, τα πρόστιμα έχουν ήδη αυξηθεί και στο νησί μας, ενώ εκφράζουν την εκτίμηση ότι, με την ένταξη ακόμη περισσότερων επιχειρήσεων στο μέτρο, τα πρόστιμα θα “πέφτουν βροχή”, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητά τους.ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΜΕΝΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣΣύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Υπ. Εργασίας, από το 2022 που ξεκίνησε η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας έχει καταγραφεί κατακόρυφη αύξηση των δηλωμένων υπερωριών, ιδιαίτερα φέτος που εφαρμόζεται υποχρεωτικά στις επιχειρήσεις τουρισμού και επισιτισμού, ενώ σημαντική αύξηση καταγράφηκε και στο λιανεμπόριο και τη βιομηχανία, γεγονός που δείχνει ότι οι εργοδότες συμμορφώνονται σταδιακά και ότι η αδήλωτη εργασία περιορίζεται αισθητά.Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025 οι καταγεγραμμένες υπερωρίες εμφανίζονται κατά 80% αυξημένες σε σχέση με το ανάλογο επτάμηνο του 2024. Στην ψηφιακή κάρτα εργασίας έχουν ήδη καταγραφεί περισσότερες από 3,5 εκατ. υπερωρίες εντός του 2025, ενώ βρισκόμαστε ήδη 1,8 εκατ. ώρες πάνω σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2024.Θ. ΜΟΛΥΒΙΑΤΗΣ: ΑΚΟΜΑ ΕΝΑΣ “ΒΡΑΧΝΑΣ” ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΟ κ. Θανάσης Μολυβιάτης, ιδιοκτήτης εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων, μας ανέφερε ότι γνωρίζει πως από τις 3 Νοεμβρίου, θα ισχύει η υποχρεωτική λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας και στον κλάδο τους, δηλώνοντας μας την ανησυχία του για το πώς αυτή θα εφαρμοστεί.«Γνωρίζουμε – είπε – ότι από τις 3 Νοεμβρίου, μπαίνει σε εφαρμογή η ψηφιακή κάρτα εργασίας και στον κλάδο μας. Ακόμα ένας “βραχνάς” έρχεται να προστεθεί στη λειτουργία των επιχειρήσεών μας. Είχαμε το ψηφιακό πελατολόγιο που εφαρμόστηκε από φέτος το καλοκαίρι και μας ταλαιπώρησε αρκετά και τώρα έπεται και συνέχεια με την κάρτα εργασίας. Εμείς προσπαθούμε πως και πώς να καταφέρουμε να λειτουργήσουμε τις επιχειρήσεις μας, με το ελάχιστο προσωπικό που υπάρχει και το Κράτος μας φορτώνει όλο και περισσότερη γραφειοκρατία. Καμία επιχείρηση δεν μπορεί με αυτά τα μέτρα να είναι νόμιμη 100%, όσο και αν θέλει. Πρέπει να έχει κάθε επιχείρηση και ένα λογιστή μέσα στην επιχείρηση για όλο το ωράριο λειτουργίας της. Και οικονομικά δεν μπορεί να αντέξει μία επιχείρηση, αλλά και να μπορεί να αντέξει οικονομικά, δεν μπορεί να βρει το προσωπικό. Το γραφείο μας είναι στην Κω, οι υπάλληλοι σχεδόν όλη την ημέρα βρίσκονται εκτός γραφείου και ορισμένες φορές, δεν επιστρέφουν στο τέλος της εργασίας, γιατί για παράδειγμα, έχουν πάει στην Καρδάμαινα για δουλειά του γραφείου και δεν επιστρέφουν πίσω, όταν είναι η ώρα να σχολάσουν. Ποιος θα χτυπάει την κάρτα τους; Δεν έχω κάνει ακόμα τίποτα για την ψηφιακή κάρτα, καθώς αρχίζει από 3 Νοεμβρίου και λογικά για την δική μας επιχείρηση θα εφαρμοστεί από την έναρξη της νέας σεζόν και υπάρχει ανησυχία και αγωνία για τον πως τελικά θα λειτουργήσει όλο αυτό».Δ. ΜΑΝΤΟΥΚΟΣ: ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΒΟΗΘΟΣ…Ο κ. Δαυίδ Μαντούκος, ιδιοκτήτης επιχείρησης εμπορίας αυτοκινήτων και συνεργείο οχημάτων, μας εξέφρασε και αυτός τους προβληματισμούς του για την λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας.«Έχουμε εγκαταστήσει – είπε- τα απαραίτητα λογισμικά, έχουμε αγοράσει και τα tablet και θα ξεκινήσουμε αυτές τις ημέρες την λειτουργία, ώστε μέχρι τις 3 Νοεμβρίου που είναι η υποχρεωτική εφαρμογή, να έχουμε εξοικειωθεί σε έναν βαθμό. Δυστυχώς, αυτοί που μας κυβερνούν κάνουν ότι μπορούν για να δυσκολέψουν την λειτουργία των επιχειρήσεων. Είναι απίστευτο να φορτώνουν με τόση γραφειοκρατία τις επιχειρήσεις. Εδώ δεν έχουμε προσωπικό να ανταπεξέλθουμε και εκείνοι μας αναγκάζουν να έχουμε ένα άτομο να ασχολείται καθημερινά μόνο με αυτό, για να βλέπει αν όλα έγιναν σωστά, αν όλοι χτύπησαν στην ώρα τους την κάρτα, για να μπορέσουμε να γλιτώσουμε τα πρόστιμα. Όποιος θεωρεί ότι μπορεί μία επιχείρηση που θέλει να είναι 100% νόμιμη, να μπορεί να το πετύχει με όλα αυτά, τότε είναι εκτός πραγματικότητας. Υπάρχουν εργαζόμενοι που φεύγουν συχνά εκτός γραφείου. Για παράδειγμα, η υπάλληλος μου, συχνά πριν έρθει στο γραφείο, θα πρέπει να περάσει από το Γραφείο Συγκοινωνιών ή από άλλες υπηρεσίες. Ποιος θα χτυπάει την κάρτα της; Θα πρέπει όλοι να έχουμε συνέχεια στο μυαλό μας και να βλέπουμε το ρολόι για να χτυπάμε την κάρτα. Δυστυχώς το Κράτος μας φορτώνει όλο και περισσότερη γραφειοκρατία, όλο και περισσότερα έξοδα και αυτό είναι ότι χειρότερο για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων».M. ΓΡΥΛΛΗΣ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΣΤΡΕΣΟ ιδιοκτήτης συνεργείου αυτοκινήτων κ. Μιχάλης Γρύλλης, μας ανέφερε ότι με τα νέα μέτρα έχει αλλάξει η καθημερινότητά τους και αντί να ασχολούνται με την δουλειά τους, ασχολούνται όλη την ώρα με γραφειοκρατικές διαδικασίες.«Η αλήθεια – είπε- είναι ότι έχει αλλάξει η καθημερινότητά μας με τα τελευταία μέτρα, τόσο με το ψηφιακό πελατολόγιο, όσο και με την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Εμείς ξεκινήσαμε πριν από λίγες ημέρες και την ψηφιακή κάρτα, ώστε να είμαστε κάπως εξοικειωμένοι αφού από 3 Νοεμβρίου, θα είναι υποχρεωτική και σε εμάς. Υπάρχει κάθε μέρα πλέον στρες και μείωση της απόδοσης μας. Αντί να ασχολούμαστε με την δουλειά μας, κάνουμε γραφειοκρατικές δουλειές. Μία επιχείρηση για να μπορέσει να είναι όσο το δυνατόν πιο νόμιμη (γιατί δεν μπορεί με τίποτα να είναι 100%), θα πρέπει να έχει έναν υπάλληλο αποκλειστικά για το ψηφιακό πελατολόγιο και για την ψηφιακή κάρτα. Όπως καταλαβαίνεται όλο αυτό είναι ένα σημαντικό κόστος για μία επιχείρηση που ακόμα και αν μπορεί οικονομικά να ανταπεξέλθει, δεν βρίσκει υπαλλήλους, καθώς η έλλειψη στην αγορά είναι μεγάλη. Δυστυχώς, οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται συνεχώς από νέα μέτρα που δυσκολεύουν την λειτουργία τους».Ν. ΧΑΡΤΟΦΙΛΗΣ: ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΗΚΑΜΕ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗΚΑΜΕΟ ιδιοκτήτης κάβας ποτών κ. Νίκος Χαρτοφίλης, μας επισήμανε ότι από πέρυσι λειτουργεί στην επιχείρησή του το σύστημα της ψηφιακής κάρτας και έστω και με κάποιες δυσκολίες προσαρμόστηκε στο νέο τρόπο λειτουργίας.«Κάθε αρχή και δύσκολη που λένε. Σίγουρα, η ψηφιακή κάρτα, είναι ένα επιπρόσθετο βάρος για μία επιχείρηση. Εμείς την λειτουργούμε από πέρυσι. Δυσκολευτήκαμε στην αρχή. αλλά προσαρμοστήκαμε. Για μια επιχείρηση που έχει μόνο 2-3 υπαλλήλους τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Στην αρχή και εμείς ξεχνούσαμε και ήμασταν σε συνεχή επικοινωνία με τον λογιστή και τον τεχνικό μας, όμως σιγά σιγά προσαρμοστήκαμε. Λάθη θα γίνουν σίγουρα αλλά διορθώνονται. Το πρόβλημα θα είναι, εάν εκείνη την ώρα (που θα γίνει το λάθος), σου τύχει έλεγχος. Φυσικά και φοβίζει το ενδεχόμενο ενός προστίμου, γιατί είναι δύσκολο, ακόμα και να θέλεις, να είσαι 100% νόμιμος. Είναι αδύνατο. Υπάρχουν επιχειρηματίες ή εργαζόμενοι που είναι μεγάλης ηλικίας και δεν ξέρουν να χειρίζονται αυτές τις τεχνολογίες και το νέο τρόπο λειτουργίας μίας επιχείρησης και είναι λογικό να αγχώνονται για το πώς θα τα καταφέρουν».Δ. ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ: ΣΕ ΕΣΤΙΑΣΗ ΚΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΟ Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κω κ. Δημήτρης Κώστογλου, υπογράμμισε ότι τα περισσότερα προβλήματα όσον αφορά την λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εμφανίζονται σε Εστίαση και Ξενοδοχεία.«Οι επιχειρήσεις – είπε- που έχουν σταθερό ωράριο λειτουργίας, δεν έχουν τόσο μεγάλο πρόβλημα, καθώς είναι πιο εύκολο να υπάρχει έλεγχος. Στην εστίαση και στα ξενοδοχεία, ναι, εκεί είναι αλήθεια ότι δημιουργήθηκαν προβλήματα και απ’ όσο γνωρίζουμε έχουν πέσει και πρόστιμα. Σίγουρα είναι ένα ακόμα βάρος για τις επιχειρήσεις να πρέπει να κάνουν όλη αυτή την γραφειοκρατία που χρειάζεται, το μέτρο αυτό και ιδιαίτερα όταν δεν έχεις το απαραίτητο προσωπικό, αφού οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα στελέχωσης. Εμείς σαν επιχείρηση εμπορίας οικοδομικών υλικών, από 3 Νοεμβρίου, είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε την ψηφιακή κάρτα. Την έχουμε ξεκινήσει πριν λίγο διάστημα για να είμαστε έτοιμοι και μέχρι τώρα, θεωρώ ότι δεν υπήρχε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, καθώς λειτουργούμε με συγκεκριμένο ωράριο, έναρξης και κλείσιμο του καταστήματος».Κ. ΜΑΚΡΗ: ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝΗ Αντιπρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Β.Σ.Δ., τόνισε ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε φέτος, επιβεβαιώνει την αρνητική θέση του σωματείου, για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας.«Βρισκόμαστε στο τέλος της σεζόν. Με βάση την εμπειρία που αποκτήσαμε, επιβεβαιώθηκε η θέση του σωματείου και Εργατικού Κέντρου για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας. Η κάρτα αποτελεί ένα πρόσθετο εργαλείο για το ξεχείλωμα του σταθερού ημερήσιου χρόνου απασχόλησης, με στόχο την αύξηση των ωρών εργασίας, την αλλοίωση της οικογενειακής ζωής και την επικινδυνότητα στους χώρους δουλειάς. Η αποτύπωση της τεράστιας αύξησης των υπερωριών, αποδεικνύει αυτό που χρόνια καταγγέλλουμε ότι συμβαίνει. Εξαντλητικές συνθήκες και δουλειά μέχρι τελικής πτώσης. Είναι χιλιάδες τα ατυχήματα, είναι τεράστια η φθορά της υγείας μας. Η εφαρμογή της κάρτας δεν προστατεύει, ούτε πρόκειται να αντιμετωπίσει τη μαύρη εργασία, τις αδήλωτες ώρες, την απληρωσιά και την εντατικοποίηση.Σημαντικό ζήτημα, αποτελούν οι ελλείψεις προσωπικού στις επιθεωρήσεις εργασίας, που είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Στην Κω η επιθεώρηση εργασίας καλύπτει πάνω από 300 μικρά και μεγάλα καταλύματα, χιλιάδες εργαζόμενους σε τουρισμό, εμπόριο και άλλους κλάδους, τόσο στο νησί μας, όσο και στα υπόλοιπα νησιά της Β. Δωδεκανήσου. Βλέπουμε ότι με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε με την ουσιαστική στήριξη πολλών κομμάτων και υποστηρίζει ευρωπαϊκές οδηγίες, μας οδηγούν αιώνες πίσω.Σήμερα που δημοσιοποιούνται στοιχεία για την πολύ πετυχημένη σαιζόν με αυξημένα νούμερα αφίξεων, τα οποία φέρνουν και τα έσοδα, οι εργαζόμενοι σε τουρισμό, εμπόριο, μεταφορές και αλλού, αν και σμπαραλιασμένοι, πρέπει να βρεθούν άμεσα στα σωματεία και να συμμετέχουν σε αυτά, ώστε να παλέψουμε για να εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης κατά τη διάρκεια του χειμώνα και για επιδότηση ανεργίας για όλο το διάστημα ανεργίας και όχι για τους τρεις μόνο μήνες».Κλείνοντας, κάλεσε τους εργαζόμενους σε ενότητα και διαρκή επιφυλακή, καθώς όπως τόνισε μόνο με αγώνα θα καταφέρουν να παλέψουν για τα δικαιώματά τους.Γ. ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ: ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΧΑΟΣ - Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣΟ Λογιστής κ. Γιώργος Βουδούρης, αναφέρθηκε στα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η λειτουργία της ψηφιακής κάρτας, τονίζοντας ότι ο σκοπός που αποφασίστηκε η λειτουργία της, είναι για να μπουν χρήματα στα ταμεία του κράτους.«Δυστυχώς τα προβλήματα από την μέχρι τώρα λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, είναι μεγάλα. Δεχόμαστε δεκάδες τηλεφωνήματα καθημερινά από πελάτες για λάθη ή παραλείψεις που έγιναν και προσπαθούμε να τα φτιάξουμε. Από τις 3 Νοεμβρίου, η εφαρμογή της επεκτείνεται και σε άλλους κλάδους, πιάνοντας έτσι το μεγαλύτερο κομμάτι του εργατικού δυναμικού. Τα προβλήματα θα αυξηθούν. Το βλέπουμε κυρίως φέτος όπου μπήκε μέσα ο τουριστικός κλάδος. Αν μου ζητούσατε να περιγράψω την κατάσταση με μία λέξη, αυτή θα ήταν “χάος”. Κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι ένα τεράστιος πονοκέφαλος και είναι πολύ δύσκολο μία επιχείρηση, ακόμα και αν το θέλει να είναι 100% νόμιμη. Δεν γίνεται. Δεν υπάρχει το προσωπικό και δεν υπάρχει και η οικονομική δυνατότητα να απασχολούν εργαζόμενους αποκλειστικά γι’ αυτό. Οι τουριστικές επιχειρήσεις σε ποσοστό 80%, αλλάζουν κάθε χρόνο τους εργαζόμενους τους. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι, που σε ένα βαθμό εξοικειώθηκαν με τη χρήση λειτουργίας για την ψηφιακή κάρτα εργασίας, την επόμενη σεζόν δεν θα είναι στην ίδια επιχείρηση. Ενώ μην ξεχνάμε ότι σε μεγάλο βαθμό, υπάρχουν εργαζόμενοι από το εξωτερικό που δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν αυτά τα συστήματα. Η εφαρμογή έγινε καθαρά για να εισπράξει το κράτος χρήματα. Το κόστος μισθοδοσίας για κάθε επιχείρηση λόγω της ψηφιακής κάρτας αυξήθηκε κατά 20% περίπου και δυστυχώς αυτά τα χρήματα δεν πήγαν στις τσέπες των εργαζομένων, αλλά στο κράτος και στις ασφαλιστικές εισφορές. Μακάρι να τα έπαιρναν οι εργαζόμενοι, αλλά έτσι όπως είναι δομημένο το σύστημα, ούτε αυτοί κερδίζουν. Τώρα που μπαίνουν και άλλες επιχειρήσεις στο “χορό” της ψηφιακής κάρτας, η κατάσταση θα δυσκολέψει και σε αυτούς και τα πρόστιμα θα αυξηθούν. Μην ξεχνάμε ότι αρκετοί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι δεν διαθέτουν την ψηφιακή κατάρτιση που απαιτείται για την αποτελεσματική χρήση του συστήματος. Αυτό οδηγεί σε συχνά λάθη, παρερμηνείες των οδηγιών ή εξάρτηση από εξωτερικούς συνεργάτες».Σε ερώτησή μας για το τι γίνεται με εργαζόμενους που δουλεύουν εκτός γραφείου, ο κ. Βουδούρης, μας απάντησε ότι απαγορεύεται να χτυπήσει άλλος την κάρτα, καθώς είναι προσωπική και πως υπάρχει εφαρμογή, όπου ο εργαζόμενος μπορεί να χτυπάει την κάρτα του, μέσω του κινητού του, όμως όπως έχει δείξει η μέχρι τώρα εμπειρία του, αρκετοί ξεχνούν και έτσι οι επιχειρήσεις κινδυνεύουν με πρόστιμα ή με πληρωμή υπερωριών που δεν έγιναν και αυτό όπως καταλαβαίνεται, ίσως παίξει καθοριστικό ρόλο, ακόμα και για την επιβίωση μίας μικρομεσαίας επιχείρησης, που ήδη μετά βίας τα βγάζει πέρα».Επίσης, μας ανέφερε ότι φέτος οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας στην περιοχή μας ήταν πιο εντατικοί και τα πρόστιμα περισσότερα, αφού όπως προανέφερε είναι πολύ δύσκολο, μία μικρομεσαία επιχείρηση να μπορέσει να είναι νόμιμη και να έχει τον πλήρη έλεγχο των εργαζομένων, όσον αφορά την ψηφιακή κάρτα εργασίας.Π. ΠΗΛΙΟΥΡΑΣ: ΚΑΘΕ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗΟ Λογιστής κ. Πέτρος Πηλιούρας μας ανέφερε ότι η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας ξεκίνησε με προβλήματα, ωστόσο εκτιμά ότι όσο περνάει ο καιρός θα εξομαλύνεται η κατάσταση και στο τέλος θα έχει θετικό αντίκτυπο.«Είναι ένα μέτρο – είπε- που δημιούργησε αρκετά προβλήματα κατά την εφαρμογή του. Είμαστε σε συνεχή επαφή με τους επιχειρηματίες οι οποίοι ανησυχούν μην γίνει κάποιο λάθος και τους επιβληθεί πρόστιμο. Όμως όπως λέμε, κάθε αρχή και δύσκολη. Σιγά σιγά, υπάρχουν βελτιώσεις, έχουν βρεθεί λύσεις και εκτιμώ ότι μπορεί στο τέλος να έχει θετικό αντίκτυπο. Τα προβλήματα κυρίως εντοπίζονται στις τουριστικές επιχειρήσεις και στην εστίαση. Οι άλλες επιχειρήσεις που λειτουργούν με συγκεκριμένο ωράριο, όπως π.χ. τα καταστήματα πώληση ρούχων κ.α. δεν αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Στο τουρισμό όπως ανέφερα και κυρίως στην εστίαση η κατάσταση ήταν πιο δύσκολη. Αρκετές επιχειρήσεις, καθώς δεν είχαν το απαραίτητο προσωπικό και επειδή δεν ισχύει εδώ, η τοπική κλαδική σύμβαση όπως στη Ρόδο, δεν μπορούν να απασχολούν εργαζόμενους για 7 ημέρες και έμειναν κλειστές για μία ημέρα την εβδομάδα. Αυτό είναι σημαντική οικονομική ζημιά, αφού χάνουν σχεδόν ένα μήνα από τη σεζόν. Μία τοπική σύμβαση εργασίας, θα έλυνε αρκετά προβλήματα. Υπάρχουν ιδιαιτερότητες, κυρίως στις εποχιακές επιχειρήσεις που έπρεπε να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν από το νομοθέτη. Τώρα, όμως με το νέο εργασιακό, που αναμένεται να το δούμε σε εφαρμογή το επόμενο διάστημα, δίνονται λύσεις. Υπήρχαν έλεγχοι για την ψηφιακή κάρτα και έπεσαν και πρόστιμα. Οι ελεγκτές από την Κω ήταν πιο ελαστικοί, καθώς γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες, όμως οι ελεγκτές από την Αθήνα ήταν αρκετά αυστηροί. Έχει τα αρνητικά της, η ψηφιακή κάρτα, αλλά έχει και τα θετικά της. Αυξήθηκαν οι αποδοχές των εργαζομένων, οι ασφαλιστικές εισφορές και υπήρχε ένας έλεγχος για το πόσο εργάζεται κάποιος και πόσο ανταμείβεται».Σε ερώτησή μας για το αν επιβάλλεται πρόστιμο σε κάποιον που ξεχάσει να χτυπήσει την κάρτα αμέσως, ο κ. Πηλιούρας, μας ανέφερε ότι για τον κάθε εργαζόμενο, υπάρχει κάθε μήνα η δυνατότητα, για συμπληρωματικά στοιχεία. Δηλαδή του επιτρέπεται να έχει 3 “ορφανά χτυπήματα” (να έχει ξεχάσει να χτυπήσει την κάρτα του είτε, κατά την ώρα έναρξης, είτε στην αποχώρηση) και ο εργοδότης μπορεί μετά να δηλώσει αυτές τις ημέρες, ώστε να μην του επιβληθεί κάποιο πρόστιμο. Όμως εάν έρθει έλεγχος την ημέρα που έγινε αυτή η παράβαση και φαίνεται στο σύστημα, ότι δεν έχει χτυπήσει κάρτα, τότε του επιβάλλεται πρόστιμο.ΟΙ ΚΑΔ ΠΟΥ ΑΠΟ 3/11 ΘΑ ΤΗΡΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Από την 3 Νοεμβρίου εντάσσονται, στο σύστημα της ψηφιακής κάρτας εργασίας οι επιχειρήσεις που ανήκουν κατά κύρια δραστηριότητα (βάσει ΚΑΔ):i) στην παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, ατμού και κλιματισμού, όπως αυτές εξειδικεύονται στον Πίνακα 4 που ακολουθεί, ii) στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετών, όπως αυτές εξειδικεύονται στον Πίνακα 5 που ακολουθεί, iii) σε χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες, όπως αυτές εξειδικεύονται στον Πίνακα 6 που ακολουθεί, iv) σε διοικητικές και υποστηρικτικές δραστηριότητες, όπως αυτές εξειδικεύονται στον Πίνακα 7 που ακολουθεί. i) Πίνακας 4: Παροχή Ηλεκτρικού Ρεύματος, Φυσικού Αερίου, Ατμού και ΚλιματισμούΚΑΔΠΕΡΙΓΡΑΦΗ35Παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, ατμού και κλιματισμού35.1Παραγωγή, μετάδοση και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας35.11Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος35.12Μετάδοση ηλεκτρικού ρεύματος35.13Διανομή ηλεκτρικού ρεύματος35.14Εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος35.2Παραγωγή φυσικού αερίου, διανομή αερίων καυσίμων με αγωγούς35.21Παραγωγή φυσικού αερίου35.22Διανομή αέριων καυσίμων μέσω αγωγών35.23Εμπόριο αέριων καυσίμων μέσω αγωγών35.3Παροχή ατμού και κλιματισμού35.30Παροχή ατμού και κλιματισμούii) Πίνακας 5: Χονδρικό και λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετώνΚΑΔΠΕΡΙΓΡΑΦΗ45Χονδρικό και λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετών45.1Πώληση αυτοκινήτων οχημάτων45.11Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκινήτων οχημάτων45.19Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων45.2Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων45.20Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων45.3Πώληση μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων45.31Χονδρικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων45.32Λιανικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων45.4Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσικλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους45.40Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσικλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους46Χονδρικό εμπόριο, εκτός από το εμπόριο μηχανοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλετών46.1Χονδρικό εμπόριο έναντι αμοιβής ή βάσει σύμβασης46.11Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση γεωργικών πρώτων υλών, ζώντων ζώων, κλωστοϋφαντουργικών πρώτων υλών και ημιτελών προϊόντων46.12Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση καυσίμων, μεταλλευμάτων, μετάλλων και βιομηχανικών χημικών προϊόντων46.13Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ξυλείας και οικοδομικών υλικών46.14Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση μηχανημάτων, βιομηχανικού εξοπλισμού, πλοίων και αεροσκαφών46.15Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση επίπλων, ειδών οικιακής χρήσης, σιδηρικών και ειδών κιγκαλερίας46.16Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων, γουναρικών, υποδημάτων και δερμάτινων προϊόντων46.17Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση τροφίμων, ποτών και καπνού46.18Εμπορικοί αντιπρόσωποι ειδικευμένοι στην πώληση άλλων συγκεκριμένων προϊόντων46.19Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση διαφόρων ειδών46.2Χονδρικό εμπόριο ακατέργαστων γεωργικών πρώτων υλών και ζώντων ζώων46.21Χονδρικό εμπόριο σιτηρών, ακατέργαστου καπνού, σπόρων και ζωοτροφών46.22Χονδρικό εμπόριο λουλουδιών και φυτών46.23Χονδρικό εμπόριο ζώντων ζώων46.24Χονδρικό εμπόριο δερμάτων, προβιών και κατεργασμένου δέρματος46.3Χονδρικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού46.31Χονδρικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών46.32Χονδρικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέατος 46.33 Χονδρικό εμπόριο γαλακτοκομικών προϊόντων, αβγών και βρώσιμων ελαίων και λιπών46.34Χονδρικό εμπόριο ποτών46.35Χονδρικό εμπόριο προϊόντων καπνού46.36Χονδρικό εμπόριο ζάχαρης, σοκολάτας και ειδών ζαχαροπλαστικής46.37Χονδρικό εμπόριο καφέ, τσαγιού, κακάου και μπαχαρικών46.38Χονδρικό εμπόριο άλλων τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων46.39Μη ειδικευμένο χονδρικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού46.4Χονδρικό εμπόριο ειδών οικιακής χρήσης46.41Χονδρικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων46.42Χονδρικό εμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων46.43Χονδρικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών46.44Χονδρικό εμπόριο ειδών πορσελάνης και γυαλικών και υλικών καθαρισμού46.45Χονδρικό εμπόριο αρωμάτων και καλλυντικών46.46Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων46.47Χονδρικό εμπόριο επίπλων, χαλιών και φωτιστικών46.48Χονδρικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων46.49Χονδρικό εμπόριο άλλων ειδών οικιακής χρήσης46.5Χονδρικό εμπόριο εξοπλισμού πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων46.51Χονδρικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακού εξοπλισμού υπολογιστών και λογισμικού46.52Χονδρικό εμπόριο ηλεκτρονικού και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού και εξαρτημάτων46.6Χονδρικό εμπόριο άλλων μηχανημάτων, εξοπλισμού και προμηθειών46.61Χονδρικό εμπόριο γεωργικών μηχανημάτων, εξοπλισμού και προμηθειών46.62Χονδρικό εμπόριο εργαλειομηχανών46.63Χονδρικό εμπόριο εξορυκτικών μηχανημάτων, καθώς και μηχανημάτων για κατασκευαστικά έργα και έργα πολιτικού μηχανικού46.64Χονδρικό εμπόριο μηχανημάτων για την κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία και χονδρικό εμπόριο ραπτομηχανών και πλεκτομηχανών46.65Χονδρικό εμπόριο επίπλων γραφείου46.66Χονδρικό εμπόριο άλλων μηχανών και εξοπλισμού γραφείου46.69Χονδρικό εμπόριο άλλων μηχανημάτων και εξοπλισμού46.7Άλλο ειδικευμένο χονδρικό εμπόριο46.71Χονδρικό εμπόριο στερεών, υγρών και αερίων καυσίμων και συναφών προϊόντων46.72Χονδρικό εμπόριο μετάλλων και μεταλλευμάτων46.73Χονδρικό εμπόριο ξυλείας, οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής46.74Χονδρικό εμπόριο σιδηρικών, υδραυλικών ειδών και εξοπλισμού και προμηθειών για εγκαταστάσεις θέρμανσης46.75Χονδρικό εμπόριο χημικών προϊόντων46.76Χονδρικό εμπόριο άλλων ενδιάμεσων προϊόντων46.77Χονδρικό εμπόριο απορριμμάτων και υπολειμμάτων46.9Μη ειδικευμένο χονδρικό εμπόριο46.90Μη ειδικευμένο χονδρικό εμπόριοiii) Πίνακας 6: Χρηματοπιστωτικές και Ασφαλιστικές ΔραστηριότητεςΚΑΔΠΕΡΙΓΡΑΦΗ64Δραστηριότητες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, με εξαίρεση τις ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία64.1Οργανισμοί νομισματικής διαμεσολάβησης64.19Άλλοι οργανισμοί νομισματικής διαμεσολάβησης64.2Δραστηριότητες εταιρειών χαρτοφυλακίου64.20Δραστηριότητες εταιρειών χαρτοφυλακίου64.3Καταπιστεύματα, κεφάλαια και παρεμφερή χρηματοπιστωτικά μέσα64.30Καταπιστεύματα, κεφάλαια και παρεμφερή χρηματοπιστωτικά μέσα64.9Άλλες δραστηριότητες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών με εξαίρεση τις ασφάλειες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία64.91Χρηματοδοτική μίσθωση (leasing)64.92Άλλες πιστωτικές δραστηριότητες64.99Άλλες δραστηριότητες χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, με εξαίρεση τις ασφάλειες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία π.δ.κ.α.65Ασφαλιστικά, αντασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ταμεία, εκτός από την υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση65.2Αντασφάλιση65.20Αντασφάλιση65.3Συνταξιοδοτικά ταμεία65.30Συνταξιοδοτικά ταμεία66Δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και τις ασφαλιστικές δραστηριότητες66.1Δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με εξαίρεση τις ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία66.11Διαχείριση χρηματαγορών66.12Δραστηριότητες σχετικά με συναλλαγές συμβάσεων χρεογράφων και αγαθών66.19Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, με εξαίρεση τις ασφαλιστικές δραστηριότητες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία66.2Δραστηριότητες συναφείς προς τις ασφαλίσεις και τα συνταξιοδοτικά ταμεία66.21Αξιολόγηση κινδύνων και ζημιών66.22Δραστηριότητες ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών66.29Άλλες δραστηριότητες συναφείς προς τις ασφαλίσεις και τα συνταξιοδοτικά ταμεία66.3Δραστηριότητες διαχείρισης κεφαλαίων66.30Δραστηριότητες διαχείρισης κεφαλαίωνiv) Πίνακας 7: Διοικητικές και Υποστηρικτικές ΔραστηριότητεςΚΑΔΠΕΡΙΓΡΑΦΗ77.11Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων79Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών και άλλων υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες79.1Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων και γραφείων οργανωμένων ταξιδιών79.11Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων79.12Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών79.9Άλλες δραστηριότητες υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες79.90Άλλες δραστηριότητες υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητεςΟι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ήδη την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (υποχρεωτικά) είναι όσες δραστηριοποιούνται στους παρακάτω κλάδους:ΛιανεμπόριοΤουρισμός & Εστίαση ΒιομηχανίαΕταιρείες φύλαξης & ιδιωτικής ασφάλισηςΣούπερ μάρκετ & ΤράπεζεςΟρισμένοι φορείς μεταφορών, υποδομών και κοινής ωφέλειας Δημοσίου* Να σημειωθεί επίσης, ότι μετά την εισχώρηση των νέων ΚΑΔ στην υποχρεωτικότητα του μέτρου, υπολογίζεται ότι θα υπάγονται σε αυτό περίπου 1.850.000 εργαζόμενοι.
- 02 Νοεμβρίου 2025
- 0 Σχόλια