Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2

Με τη θερινή περίοδο να βρίσκεται προ των πυλών και την τουριστική δραστηριότητα να ανεβάζει ταχύτητα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της ΑΑΔΕ τίθενται σε πλήρη επιφυλακή. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα εκτεταμένο επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο προβλέπει περισσότερους από 40.000 ελέγχους σε τουριστικές περιοχές, νησιά και περιοχές υψηλής οικονομικής δραστηριότητας. Ο στόχος είναι διττός: η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και ο εντοπισμός εποχικών επιχειρήσεων που εμφανίζονται για λίγους μήνες και εξαφανίζονται χωρίς να αποδώσουν τους αναλογούντες φόρους.Το επιχειρησιακό πλάνο, το οποίο ενεργοποιείται σταδιακά ήδη από τα τέλη Μαΐου, αναπτύσσεται σε καθημερινή βάση, με ελέγχους που θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, πρωί, απόγευμα και βράδυ, ακόμη και σε αργίες. Ζωντανός συντονισμός και ψηφιακή τεχνολογία αιχμήςΗ «καρδιά» της επιχείρησης θα χτυπά στην Αίθουσα Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ, από όπου θα γίνεται ο κεντρικός συντονισμός σε πραγματικό χρόνο. Οι ελεγκτικές ομάδες θα μεταδίδουν εικόνες και στοιχεία από τα σημεία ελέγχου – φωτογραφίες, βίντεο, επιτόπιες αναφορές – ενισχύοντας τον άμεσο εντοπισμό παρατυπιών.Στις πιο σύνθετες αποστολές, θα επιστρατεύονται drones που θα επιτηρούν επιχειρήσεις πριν από την ελεγκτική έφοδο. Η εναέρια παρακολούθηση αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη στοχευμένη προσέγγιση των ελέγχων, ιδίως σε δυσπρόσιτες ή πολυσύχναστες περιοχές όπου η «εικόνα» του χώρου παίζει κρίσιμο ρόλο στην τελική αξιολόγηση.Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση της εφαρμογής ΕΛΕΓΧΟΣlive, η οποία έχει εγκατασταθεί σε tablets που φέρουν μαζί τους οι ελεγκτές. Μέσω της εφαρμογής αυτής, οι εφοριακοί έχουν άμεση πρόσβαση στο φορολογικό προφίλ κάθε επιχείρησης, με δυνατότητα διασταυρώσεων σε πραγματικό χρόνο με τα δηλωθέντα εισοδήματα, τις δηλώσεις ΦΠΑ και τα λοιπά στοιχεία που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ΑΑΔΕ. Ο έλεγχος ολοκληρώνεται με έκδοση και επί τόπου κοινοποίηση σημειώματος στον ελεγχόμενο.Μυστικοί έλεγχοι και «τουρίστες-εφοριακοί»Το σχέδιο προβλέπει επίσης τη διενέργεια ελέγχων με μυστική ταυτότητα. Εφοριακοί μεταμφιεσμένοι σε τουρίστες θα επισκέπτονται καταστήματα εστίασης, ενοικιαζόμενα δωμάτια, beach bars και κάθε είδους εποχικές επιχειρήσεις για να διαπιστώσουν εάν εκδίδονται νόμιμα παραστατικά. Η πρακτική αυτή έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική τα προηγούμενα χρόνια, κυρίως σε τουριστικούς προορισμούς με αυξημένη εποχικότητα.Ενίσχυση των Δ.Ο.Υ. και γεωγραφική κατανομή των ελέγχωνΓια την καλύτερη κάλυψη των αναγκών, η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει σε ενίσχυση κρίσιμων Δ.Ο.Υ. σε τουριστικές περιοχές για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Δ.Ο.Υ. Μυκόνου, Θήρας, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Πάρου, Νάξου, Ηρακλείου, Σύρου, καθώς και άλλες σε ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές με αυξημένο ενδιαφέρον.Σαρωτικοί έλεγχοι και κυρώσειςΟι ελεγκτικές αρχές θα εξετάζουν, μεταξύ άλλων:Την έκδοση αποδείξεων και τη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις ΦΠΑΤην τήρηση των φορολογικών βιβλίωνΤη φορολογική συμπεριφορά κάθε επαγγελματία βάσει παρελθόντοςΠιθανές ενδείξεις για ύπαρξη «εικονικών» επιχειρήσεων που λειτουργούν μόνο για τη σεζόν Όταν εντοπίζονται παραβάσεις, ενεργοποιούνται άμεσα μέτρα αναστολής λειτουργίας:48 ώρες κλείσιμο, για μη έκδοση άνω των 10 αποδείξεων ή συναλλαγές χωρίς απόδειξη άνω των 500 ευρώ96 ώρες σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων την ίδια ή επόμενη χρονιά10 ημέρες για πολλαπλές υποτροπές μέσα σε δύο φορολογικά έτηΕπιπλέον 10 ημέρες για παραβίαση σφραγισμένου καταστήματος Η ΑΑΔΕ επιδιώκει να περάσει σαφές μήνυμα πως η φορολογική συμμόρφωση δεν είναι μόνο ζήτημα νομιμότητας, αλλά και θεμέλιο για τη δίκαιη λειτουργία της αγοράς, ιδιαίτερα σε περιόδους με έντονη οικονομική δραστηριότητα. Οι τουριστικές επιχειρήσεις καλούνται να λειτουργήσουν με διαφάνεια και συνέπεια, όχι μόνο απέναντι στην πολιτεία αλλά και απέναντι στον υγιή ανταγωνισμό.Πηγή: ertnews.gr
  • 25 Μαΐου 2025
  • 4 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2

Τις προηγούμενες ημέρες, ο Δήμος Κω δέχθηκε την επίσκεψη μελών της OLAF, δηλαδή της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης.Η παρουσία τους, προέκυψε στο πλαίσιο του ελέγχου που διενεργούν για τις χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τη χώρα μας, για την εκτέλεση έργων.Η συγκεκριμένη επίσκεψη, αφορούσε στον έλεγχο του πλήρους φακέλου του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΥΤΑ Δήμου Κω».Αξίζει να θυμίσουμε:1.Η μελέτη και η περιβαλλοντική αδειοδότηση επέκτασης του ΧΥΤΑ ξεκίνησε πριν από το 2010, ουσιαστικά προ της ενοποίησης των τριών δήμων της Κω.2.Η υπογραφή της εργολαβικής σύμβασης έγινε στις 30.10.2015, επί της προηγούμενης δημοτικής αρχής, οπότε και ξεκίνησε το έργο, το οποίο περατώθηκε το 2021. 3.Το έργο έχει δεχθεί τρείς ελέγχους έως τώρα, του Εξειδικευμένου Συμβούλου Ποιοτικού Ελέγχου (ΕΣΠΕΛ), όπως άλλωστε γίνεται σε όλα τα χρηματοδοτούμενα έργα.4.Όπως επίσης είναι γνωστό, ο ΧΥΤΑ Κω έχει περάσει ουσιαστικά στον ΦΟΔΣΑ, από το 2020, ως καθολικός διάδοχος, άρα ο έλεγχος προφανώς αφορά και σε αυτή την περίοδο.Δυστυχώς για την κοινωνία μας, στελέχη της αντιπολίτευσης, συμπεριφερόμενα με άκρατη επιπολαιότητα και απερισκεψία, προσπάθησαν να δημιουργήσουν εντυπώσεις για τη διαχείριση της συγκεκριμένης υπόθεσης, η οποία όμως ουδόλως αφορά την παρούσα δημοτική περίοδο. Η εργολαβική σύμβαση υπεγράφη το 2015 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, η τότε δημοτική αρχή, την υλοποιούσε. Δεν αντελήφθησαν δηλαδή, ότι θέτοντας στη δημόσια θέα το συγκεκριμένο έλεγχο, πρωτίστως τη δημοτική περίοδο 2014-2019 αφορά.Για να μην θεωρηθεί ότι υπονοείται οτιδήποτε, δεν υπαινισσόμαστε τίποτα μεμπτό για την περίπτωση αυτή και όσους διοίκησαν την περίοδο εκείνη, αφού από τους ελέγχους που έχουν γίνει καθώς και από τη συμβολή των υπηρεσιών του δήμου, καταδεικνύεται ότι το έργο, με πολλές δυσκολίες, ολοκληρώθηκε και λειτουργεί.Και σαφώς ο έλεγχος δεν μπορούσε να αφορά εξειδικευμένα στις Τεχνικές Υπηρεσίες, όπως επίσης ατυχώς αναφέρθηκε, αλλά στο Δήμο Κω. Στα γραφεία των Τεχνικών Υπηρεσιών, λόγω επάρκειας χώρου, συναντήθηκαν τα στελέχη της προαναφερόμενης υπηρεσίας με όλα τα υπηρεσιακά στελέχη των διευθύνσεων του δήμου, που κλήθηκαν να δώσουν τα στοιχεία των φακέλων που διαχρονικά διατηρεί για τα έργα, στο αρχείο του, ο Δήμος Κω.Δυστυχώς, μια μερίδα στελεχών της αντιπολίτευσης, ταυτιζόμενη και συμπορευόμενη με τους «ανώνυμους» αλλά γνωστούς σε όλους, σχολιαστές του διαδικτύου, επιχειρεί για μια ακόμα φορά με ψεύδη, ανακρίβειες και φτηνούς εντυπωσιασμούς, να προκαλέσει το ενδιαφέρον της κοινωνίας.Ο ολισθηρός και κατηφορικός δρόμος τους ανήκει, δεν τους ακολουθούμε, προασπιζόμενοι και μόνο το συμφέρον της κοινωνίας μας. Γραφείο Τύπου
  • 24 Μαΐου 2025
  • 4 Σχόλια

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η φετινή θερινή περίοδος στην Ευρώπη αποδεικνύεται εξαιρετικά απαιτητική για τους τουριστικούς οργανισμούς, με τις last-minute κρατήσεις να διαμορφώνουν –για άλλη μια χρονιά– τους τελικούς ισολογισμούς των πωλήσεων. Παρά την ισχυρή ώθηση των early bookings από το φθινόπωρο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024, η ζήτηση ατόνησε τους επόμενους μήνες, με την προσοχή να στρέφεται πλέον σχεδόν αποκλειστικά στην αγορά της τελευταίας στιγμής.Απρίλιος μετ’ εμποδίων, αλλά ο Μάιος έφερε ανάκαμψηΣύμφωνα με τα στοιχεία της Travel Data Analytics (TDA), η καμπύλη κρατήσεων φέτος παρουσίασε μετατόπιση εξαιτίας των αργιών του Πάσχα που έπεσαν αργά τον Απρίλιο, οδηγώντας σε αδύναμες νέες κρατήσεις εκείνο τον μήνα. Ωστόσο, από τις αρχές Μαΐου παρατηρείται σαφής ανάκαμψη, όπως σημειώνει ο Roland Gassner, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης της TDA. Η TUI και άλλοι μεγάλοι tour operators έχουν ήδη καταγράψει άνοδο στις πωλήσεις.Παρόλα αυτά, το αποτύπωμα αυτής της ανάκαμψης είναι περιορισμένο. Μέχρι τα τέλη Απριλίου, οι συνολικές πωλήσεις για πακέτα διακοπών ήταν αυξημένες μόλις κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, με τον αριθμό των ταξιδιωτών να υπολείπεται ελαφρώς σε σύγκριση με το 2023. Η αύξηση προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από τις τιμές, όχι από τον όγκο κρατήσεων.Η πίεση των τιμών και η «έκρηξη» του πληθωρισμού στην ΤουρκίαΚαθώς οι τιμές των πακέτων έχουν αυξηθεί κατά περίπου 40% την πενταετία 2019-2024, οι φετινές ανατιμήσεις συνεχίζονται, κυρίως λόγω του πληθωρισμού και της αύξησης του κόστους για ξενοδόχους και αεροπορικές εταιρείες. Ιδιαίτερα έντονη είναι η κατάσταση στην Τουρκία, όπου ο πληθωρισμός κυμαίνεται ακόμη γύρω στο 40%. Ως αποτέλεσμα, αν και οι συνολικές πωλήσεις είναι σχετικά σταθερές, ο αριθμός των επισκεπτών στη χώρα έχει μειωθεί κατά 5% σε σύγκριση με το προηγούμενο καλοκαίρι.Αυτό επέτρεψε στην Ισπανία να ανακτήσει την πρωτοκαθεδρία σε κρατήσεις για το καλοκαίρι, με προορισμούς όπως η Μαγιόρκα να ξεπερνούν την Τουρκία που πέρυσι είχε περάσει για πρώτη φορά μπροστά.Ελλάδα: Θετικό πρόσημο, αλλά χωρίς θρίαμβοΗ Ελλάδα, που το 2023 σημείωσε ρεκόρ με 5,4 εκατ. Γερμανούς επισκέπτες, συνεχίζει να καταγράφει καλή πορεία και φέτος. Παρά τις αυξήσεις τιμών, παραμένει ανταγωνιστική σε σχέση με την Τουρκία και προσελκύει ταξιδιώτες που αναζητούν πιο προσιτές λύσεις. Όπως επισημαίνει ο Gassner, ορισμένοι τουρίστες που παραδοσιακά επέλεγαν την Τουρκία στρέφονται φέτος προς την Ελλάδα, την Αίγυπτο και τη Βουλγαρία – χώρες που παρουσιάζουν διψήφιες αυξήσεις στις κρατήσεις από τους tour operators.Η απορρόφηση μέρους της ζήτησης από τη χρεοκοπία της FTI, του τρίτου μεγαλύτερου γερμανικού τουριστικού οργανισμού, ευνοεί και την Ελλάδα, όπως και την Αίγυπτο και την Τουρκία, όπου η παρουσία της FTI ήταν παραδοσιακά ισχυρή.Ποιοι ωφελούνται από την κατάρρευση της FTIΗ χρεοκοπία της FTI έχει διαμορφώσει ένα νέο τοπίο στην τουριστική αγορά. Οι ανταγωνιστές της – όπως οι TUI, Dertour, Schauinsland και Anex Group (που περιλαμβάνει την Öger Tours) – αποκτούν πρόσβαση σε μια πίτα εσόδων που ξεπερνά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Ορισμένοι από αυτούς καταγράφουν ήδη διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί Τούρκοι ξενοδόχοι έχουν κινητοποιηθεί δυναμικά, προσφέροντας ειδικές τιμές σε τουρ οπερέιτορς, με εκπτώσεις 10%-15% σε επιλεγμένα ξενοδοχεία, ενώ προτείνονται πιο οικονομικά καταλύματα στη δεύτερη ή τρίτη σειρά από την παραλία. Στόχος είναι να διατηρηθεί ζωντανή η last-minute αγορά, στην οποία η Τουρκία διακρίθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία δύο χρόνια.Οι ΗΠΑ σε υποχώρηση – Η Ασία και οι κρουαζιέρες κερδίζουν έδαφοςΕκτός Ευρώπης, η αγορά των ΗΠΑ καταγράφει σημαντική υποχώρηση: οι νέες κρατήσεις από τη Γερμανία είναι μειωμένες κατά πάνω από 30% σε σύγκριση με πέρυσι, κυρίως λόγω του κόστους. Οι τουρίστες στρέφονται σε πιο προσιτούς long-haul προορισμούς, όπως η Καραϊβική, η Ταϊλάνδη και άλλες ασιατικές χώρες. Αντίστοιχα, η Αυστραλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και προορισμοί στην υποσαχάρια Αφρική παρουσιάζουν αύξηση της ζήτησης.Αξιοσημείωτο είναι ότι οι κρουαζιέρες συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους, ενισχυμένες από τη ναυπήγηση νέων πλοίων και την επιστροφή της εμπιστοσύνης του κοινού.Last-minute κρατήσεις: Όχι πλέον «ευκαιρίες», αλλά καθυστερημένες αποφάσειςΟι τιμές για last-minute πακέτα δεν χαρακτηρίζονται πλέον από τις μεγάλες προσφορές του παρελθόντος. Το «πακέτο διάσωσης» των last-minute κρατήσεων είναι πάντα ο καιρός. Ένας βροχερός Ιούνιος στη Γερμανία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καταλύτης για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Οι καταναλωτές δεν έχουν πλέον πολλές ελπίδες για «ευκαιρίες» – οι καλές τιμές είναι σπάνιες – όμως η ανάγκη για διακοπές, ακόμα και με καθυστέρηση, παραμένει ισχυρή.Όπως σημειώνει ο Gassner, περίπου το 10-15% των Γερμανών καταναλωτών κινούνται πλέον στο όριο του “μόλις αντέχω οικονομικά να κάνω διακοπές”. Ωστόσο, συνεχίζουν να προγραμματίζουν ταξίδια, σχεδόν από κοινωνική και ψυχολογική αδράνεια. Η τάση μπορεί να ανατραπεί εφόσον αυξηθούν οι ανακοινώσεις για περικοπές θέσεων εργασίας, ιδίως στον ευαίσθητο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.Καλοκαίρι με προσδοκίες αλλά και ρίσκοΟ τουριστικός τομέας στην Ευρώπη βρίσκεται σε αναμονή: αν και οι last-minute κρατήσεις μπορούν να ενισχύσουν τους τζίρους, δεν υπάρχει καμία εγγύηση για υπερβάσεις στόχων. Η Ελλάδα παραμένει σε τροχιά ανάπτυξης, επωφελούμενη από τη σχετική της σταθερότητα τιμών και τη φήμη της ως ασφαλούς και φιλόξενου προορισμού.Όμως, όπως όλα δείχνουν, το καλοκαίρι του 2024 δεν θα είναι ένα καλοκαίρι «εύκολων πωλήσεων». Θα είναι ένα καλοκαίρι προσαρμογών, ταχύτατων κινήσεων, στοχευμένων προσφορών και σταθερής παρακολούθησης της αγοράς – ιδίως των last-minute κρατήσεων που μπορεί να κρίνουν την τελική έκβαση.Πηγή: tornosnews.gr
  • 24 Μαΐου 2025
  • 1 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ