Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2

«Φρένο» στο ράλι των προσφερόμενων καταλυμάτων βραχυχρόνια μίσθωσης, τύπου Airbnb, καταγράφεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη χώρα μας τον Οκτώβριο σαν αποτέλεσμα τόσο των κανονιστικών ρυθμίσεων όσο και της ωριμότητας της αγοράς. Η ευρωπαϊκή αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων (STR) κατέγραψε τον Οκτώβριο του 2025 μια μικτή εικόνα, με την προσφορά να αυξάνεται ελαφρώς σε ποσοστά που υποδηλώνουν «φάση επιβράδυνσης της επέκτασης» αλλά τη ζήτηση να υποχωρεί για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.Παρά τις πιέσεις σε πληρότητες και ημερήσιες τιμές, η Ελλάδα—αν και δεν βρίσκεται στο επίκεντρο των πιο ακραίων μεταβολών—βιώνει ξεκάθαρα τις συνέπειες όπως και η Ευρώπη στο σύνολο της, μιας πιο ώριμης και ρυθμισμένης αγοράς, επισημαίνει στο μηνιαίο report η AIRDNA. Η χώρα μας για τον Οκτώβριο ήταν μέσα στις τρεις ευρωπαϊκές χώρες που κατέγραψαν μείωση στον αριθμό των προσφερόμενων καταλυμάτων, αλλά ήταν από τις χώρες που καταγράψανε έστω και μικρή άνοδο στη ζήτηση και τις πληρότητες. Ωστόσο εμφάνισε μείωση στη μέση τιμή καταλύματος (ADR) και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR).Οι καταχωρήσεις τύπου AirbnbΕιδικότερα τον Οκτώβριο, η Ελλάδα κατέγραψε μείωση στα προσφερόμενα καταλύματα κατά 2% περίπου αλλά άνοδο στη ζήτηση και τις πληρότητες λίγο πάνω από 1% αντίστοιχα στους δυο δείκτες. Το ADR μειώθηκε τον ίδιο μήνα κατά 3,6% ενώ στο RevPAR η πτώση φτάνει το 2,5%. Όπως σημειώνει η AIRDNA αναφερόμενη στην ευρωπαϊκή αγορά σαν σύνολο μετά από αρκετούς μήνες στασιμότητας, οι διαθέσιμες καταχωρήσεις αυξήθηκαν και πάλι, παρά την απότομη μείωση που προκλήθηκε από τη ρύθμιση στην Ισπανία. Τα έσοδα ανά διαθέσιμη ενοικίαση (RevPAR) μειώθηκαν, καθώς οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) συνέχισαν τη σταδιακή τους πτώση.Παρά τις πιέσεις αυτές, η ισχυρή τιμολογιακή πολιτική των καθιερωμένων φορέων παρέμεινε εμφανής. Ο δείκτης Repeat Rent Index (RRI), ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές διανυκτέρευσης των υφιστάμενων φορέων και αφαιρεί την επίδραση των νέων καταχωρίσεων, σημείωσε θετική ανάπτυξη για ένατο συνεχόμενο μήνα. Αυτό σηματοδοτεί σταθερή ανθεκτικότητα των τιμών παρά την ευρύτερη επιβράδυνση του ADR. Οι προοπτικές για τις κρατήσεις δείχνουν μείωση της ζήτησης στις αρχές του 2026, αν και η Βόρεια Ιταλία αποτελεί σημαντική εξαίρεση. Οι επικείμενοι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του Μιλάνου-Κορτίνα οδηγούν σε σημαντική αύξηση της περιφερειακής ζήτησης.Πώς κινήθηκαν οι διανυκτερεύσειςΗ ζήτηση διανυκτερεύσεων μειώθηκε ελαφρώς κατά 0,5% σε ετήσια βάση, στα 38,2 εκατομμύρια. Οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) μειώθηκαν ελαφρώς κατά 1,5% σε ετήσια βάση, στα 120,2 ευρώ. Ο μέσος όρος πληρότητας έφτασε το 54,9%, σημειώνοντας μείωση 1,8% σε ετήσια βάση. Τα έσοδα ανά διαθέσιμη διανυκτέρευση (RevPAR) μειώθηκαν κατά 3,3% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 66 ευρώ.Οι διαθέσιμες καταχωρίσεις σε όλη την Ευρώπη έφτασαν τα 3,69 εκατομμύρια μονάδες τον Οκτώβριο, σημειώνοντας αύξηση 1,8% σε ετήσια βάση. Αφού έφτασε στο χαμηλότερο σημείο της με αύξηση 0,6% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο (ο χαμηλότερος ρυθμός από τον Μάιο του 2022), η αύξηση της προσφοράς άρχισε να ανεβαίνει και πάλι. Η αύξηση του Οκτωβρίου σηματοδοτεί τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα με αύξηση κάτω του 2%, υποδηλώνοντας μια φάση επιβράδυνσης της επέκτασης μετά τις ραγδαίες αυξήσεις που σημειώθηκαν μετά την πανδημία. Παρά την άμβλυνση της οικονομικής αβεβαιότητας και τη μείωση των επιτοκίων, η αυστηροποίηση των κανονιστικών ρυθμίσεων σε ολόκληρη την ήπειρο όσον αφορά τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις συνεχίζει να περιορίζει την προσφορά, ιδίως στη νότια Ευρώπη.Η ζήτηση σταθεροποιείταιΜε την αύξηση της προσφοράς να κυμαίνεται σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά, η ζήτηση ακολούθησε παρόμοια τάση. Ο Οκτώβριος είναι ο τρίτος συνεχόμενος μήνας με σταθερή ή ελαφρώς αρνητική μεταβολή, με τον Αύγουστο στο 0,3% και τον Σεπτέμβριο να σημειώνει ελαφρά μείωση κατά 0,9%. Η συνολική ζήτηση στην Ευρώπη αναμένεται να μειωθεί ελαφρώς το 2025 κατά 0,5% σε ετήσια βάση, κάτι που ισοδυναμεί με 185 λιγότερες διανυκτερεύσεις.Μείωση της πληρότηταςΗ πληρότητα μειώθηκε στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές τον Οκτώβριο, καθώς η προσφορά συνέχισε να αυξάνεται ταχύτερα από τη ζήτηση. Λίγες χώρες κατέγραψαν αύξηση της πληρότητας σε ετήσια βάση. Οι ισχυρότερες βελτιώσεις προήλθαν από την Ουγγαρία: 2,3%, την Τσεχική Δημοκρατία: 1,8% και το Βέλγιο: 1,1% Ωστόσο, αυτές αντισταθμίστηκαν από πιο σημαντικές μειώσεις της πληρότητας αλλού. Οι απότομες πτώσεις σημειώθηκαν σε Κροατία: –5,7%, Νορβηγία: –5,0% και Σουηδία: –4,0%. Η Ελλάδα καταγράφει μείωση όπως προαναφέρθηκε της προσφοράς όμως αντιθέτως παρουσιάζει μικρή αύξηση της ζήτησης και της πληρότητας λίγο πάνω από 1%. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, τα αποτελέσματα του Οκτωβρίου δείχνουν μια γενική μείωση της πληρότητας.Σταθερότητα των τιμώνΟι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά -1,5% σε ετήσια βάση (YoY). Αυτό σηματοδοτεί τον 7ο μήνα του 2025 με αρνητική ανάπτυξη ADR, με μόνο τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και τον Μάιο να παρουσιάζουν θετική ανάπτυξη. Η τάση ADR παραμένει αρνητική, με μέσο όρο -1,7% τους τελευταίους πέντε μήνες. Ωστόσο, ο Οκτώβριος παρουσίασε βελτίωση από τη μείωση -2,1% του Σεπτεμβρίου. Εξετάζοντας την απόδοση του ADR μεταξύ των 20 κορυφαίων ευρωπαϊκών χωρών, Σουηδία με 4,2%, η Τσεχική Δημοκρατία με   3,9% και η Πολωνία με 3,6% ξεχωρίζουν ενώ οι σημαντικότερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στην Γαλλία με -7,9%, στη Φινλανδία με -4,8% και στην Ελλάδα με -3,6%. Επίσης η τάση φαίνεται να είναι ότι το RevPAR μειώνεται λόγω της μείωσης των ποσοστών πληρότητας. Στη Γαλλία το RevPAR μειώθηκε πάνω πάνω από 10% και ακολουθεί με Φινλανδία με 8% στην Ελλάδα η πτώση φτάνει το 2,5%.Η ζήτηση επιβραδύνεται στις αρχές του 2026Η ζήτηση για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στην Ευρώπη συνεχίζει να μειώνεται μέχρι τα μέσα του 2026. Από τις 11 Νοεμβρίου, η ζήτηση για διαμονή μέχρι τον Μάιο του 2026 είναι περίπου 2% χαμηλότερη από τα επίπεδα του περασμένου έτους, δείχνοντας επιβράδυνση των ταξιδιών σε ολόκληρη την ήπειρο.Η Ελλάδα καταγράφει μια ελαφρά μείωση στις κρατήσεις διανυκτερεύσεων με βάση τα δεδομένα μέχρι τις 11 Νοεμβρίου. Η γενική τάση υποδηλώνει ότι οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για τις βασικές περιόδους του χειμώνα και των αρχών του καλοκαιριού, αλλά οι συντομότερες προθεσμίες κρατήσεων και η μακροοικονομική επιφυλακτικότητα ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τη μελλοντική ζήτηση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα κατά τους μήνες εκτός αιχμής.Πηγή: ot.gr
  • 21 Νοεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2

Από τη δημοτική παράταξη ΔΥΝΑΜΗ ΑΛΛΑΓΗΣ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: ‘’ Είναι πλέον σαφές ότι η Κως είναι ακυβέρνητη.Η δημοτική αρχή του κ.Νικηταρά είναι σε κατάσταση διάλυσης και αποσύνθεσης αφού σπαράσσεται από τις εσωτερικής της αντιθέσεις.Ούτε λόγος για παραγωγή έργου, η εγκατάλειψη στη πόλη και στα χωριά δεν έχει προηγούμενο.Έχουμε και λέμε:-Στο ΔΗΡΑΣ έγινε κυβερνοεπίθεση, χάθηκαν αρχεία αλλά και για μέρες όλοι ήταν άφαντοι. Και κυρίως ο Πρόεδρος του ΔΗΡΑΣ που είναι σαν να μην έχει αναλάβει τα καθήκοντά του.-Στη ΔΕΥΑΚ, ο προτεινόμενος ως Αντιπρόεδρος από τον κ.Νικηταρά δεν προσήλθε στη συνεδρίαση που είχε θέμα την εκλογή του.-Η Δημοτική Συγκοινωνία εδώ και καιρό βρίσκεται υπό διάλυση ενώ υπάρχουν σαφή ζητήματα στη διαχείριση και χρηματοδότηση της ΚΕΚΠΑΠΥΑΣ.-Στη Μαρίνα πέρα από το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης , υπάρχουν και άλλα ζητήματα. Ο κ.Νικηταράς όμως διατήρησε τον κ.Καλλέργη στη θέση του Προέδρου της Μαρίνας , επιβραβεύοντας τον.Τα συμπεράσματα ανήκουν στους πολίτες. 
  • 20 Νοεμβρίου 2025
  • 3 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2

Ένας πραγματικός χαμός γίνεται στην εφορία και στα λογιστικά γραφεία του Νησιού μας, τις τελευταίες ημέρες, όπου ξεκίνησε η διαδικασία των αιτήσεων για την απόκτηση 16 νέων αδειών Ταξί στο νησί μας, από την Περιφέρεια.Δεκάδες συμπολίτες μας ετοιμάζουν τα χαρτιά τους, μήπως και είναι οι τυχεροί και αποκτήσουν μία άδεια ταξί.Οι αιτήσεις θα κατατίθενται μέχρις τις 5 Δεκεμβρίου 2025 και εάν ο αριθμός των αιτούντων είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των προς χορήγηση αδειών, θα διενεργηθεί ηλεκτρονική κλήρωση από τη Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο τηλ. 2242057903 και στο e-mail: m.vasiliadou@kos.pnai.gov.gr.ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣΤην έντονή αντίδρασή της, μας εξέφρασε η Πρόεδρος του Συλλόγου Πολυτέκνων Κω – Νισύρου κ. Διονυσία Πασσανικολάκη, η οποία όπως μας ανέφερε δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη, ώστε ένα μέρος των αδειών αυτών, να δοθούν σε πολύτεκνους, όπως έγινε και σε αντίστοιχους διαγωνισμούς για νέες άδειες Ταξί, φέρνοντας ως παράδειγμα, τις περιφέρειες Ηπείρου και Έβρου.«Φαίνεται – είπε- ότι κάποιοι δεν δίνουν την μέριμνα και την φροντίδα που πρέπει στους πολύτεκνους, οι οποίοι μαστίζονται από την οικονομική κρίση. Είναι δικαίωμα και νόμος του κράτους, να υπάρχουν κάποιες ειδικές προβλέψεις για τους πολύτεκνους, αλλά και τους ανάπηρους σε διάφορους διαγωνισμούς και προσλήψεις. Η Περιφέρεια Ηπείρου που πρόσφατα έδωσε νέες άδειες Ταξί, προέβλεψε με την υπ’ αριθμόν 83288/11198 πρόσκληση ενδιαφέροντος για νέες άδειες ταξί, να υπάρχει η μέριμνα, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 3 του άρθ. 106 του ν. 4070/12, μέρος των νέων αδειών, να χορηγηθούν σε πολύτεκνους, τρίτεκνους με ανήλικα τέκνα, καθώς και σε φυσικά πρόσωπα που έχουν τέκνα με αναπηρία σε ποσοστό πάνω του 67%. To ίδιο έκανε πριν λίγες ημέρες και η Περιφέρεια Έβρου (27/5/2025 – Α.Π.175840/10493)Απ’ ότι φαίνεται η δική μας Περιφέρεια δεν δείχνει την ανάλογη μέριμνα για αυτούς τους ανθρώπους. Εάν δεν πάρουν αυτοί που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τις άδειες για να δουλέψουν, ποιοι θα τις πάρουν; Θα πάνε στα χέρια κάποιων που έχουν ήδη ένα καλό εισόδημα ή στα χέρια κάποιων εταιρειών για να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο.Είναι κρίμα να μην δοθεί ένα μέρος σε οικογένειες που έχουν ανάγκη, ώστε να μπορούν να τα φέρουν βόλτα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που βιώνουν. Θα καλέσω άμεσα το Δ.Σ. σε συνεδρίαση, ώστε να βγάλουμε μία επιστολή διαμαρτυρίας προς πάσα κατεύθυνση. Δεν μπορεί να μην μας υπολογίζουν. Δεν ζητάμε κάτι παράλογο, αλλά τα αυτονόητα. Όπως δόθηκαν άδειες σε πολύτεκνους σε άλλες περιοχές, έτσι να γίνει και εδώ. Δηλαδή εδώ στην Κω, είμαστε παιδιά κατώτερου Θεού εμείς οι πολύτεκνοι. Θα παλέψουμε για τα δικαιώματά μας.».Ν. ΝΙΚΟΛΗΣ: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΑΜΕΑΣε επικοινωνία που είχαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών Δωδεκανήσου κ. Νίκο Νικολή, μας ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις άδειες Ταξί στην Κω, ενώ όσον αφορά την ειδική μέριμνα για τους συνταξιούχους – ΑΜΕΑ, μας δήλωσε ότι επικοινώνησε με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας και του ανέφεραν ότι δεν υπάρχει τέτοιος νόμος, και πως λανθασμένα μπήκε αυτό το κριτήριο, στον αντίστοιχο διαγωνισμό της Περιφέρειας Ηπείρου.* Να υπενθυμίσουμε ότι ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ταξί Κω, όπως μας είχε δηλώσει παλαιότερα ο Πρόεδρος κ. Κίννας αναμένεται να κάνει ένσταση στην απόφαση για τη χορήγηση νέων αδειών Ταξί στην Κω, εκφράζοντας τις ανησυχίες του ότι θα επέλθει κορεσμός στον κλάδο.
  • 19 Νοεμβρίου 2025
  • 26 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ