Αγαπητοί κυρία και κύριοι βουλευτές ,
Σας καλούμε έστω και την τελευταία στιγμή, να στηρίξετε το αίτημα ΟΛΩΝ των επιχειρηματιών της διαμονής (των νομίμως λειτουργούντων), που αφορά την ΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ με αυτές τις αυξήσεις.
Για την απόφαση αυτή δεν προηγήθηκε καμία απολύτως ουσιαστική διαβούλευση και μετα λύπης μας διαπιστώνουμε πως ούτε το πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό μας όργανο, η ΠΟΞ δεν προσεκλήθη -παρά τις παρατηρήσεις και τις αντιρρήσεις που έστειλε σε μια συζήτηση.
Διαθέτουμε ως χώρα ένα τουριστικό πακέτο ήδη επιβαρυμένο με φορολογία και αύξηση δαπανών σε όλα τα επίπεδα (ακρίβεια, πληθωρισμός, ενέργεια, εργοδοτικό κόστος). Οποιαδήποτε περαιτέρω επιβολή ή αύξηση φόρου -ακόμα και αν επιβαρύνει τον καταναλωτή, έχει ως αποτέλεσμα να καθίσταται το προϊόν μας ακόμα ακριβότερο. Είναι σαφέστατο ότι θα επηρεαστεί η εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων διαμονής και κυρίως η ανταγωνιστικότητα του τελικού προσφερόμενου προϊόντος, ειδικά όταν οι ανταγωνιστικοί μας προορισμοί λειτουργούν με πολύ ευνοϊκότερες συνθήκες. Στη δε Τουρκία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝ ΦΟΡΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ η οποιαδήποτε επιπλέον επιβάρυνση στον επισκέπτη.
Βάσει μελέτης του ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ, αποδεικνύεται πόσο λάθος είναι αυτή η απόφαση λόγω της ΑΝΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΑΣ που υπάρχει στις τιμές πώλησης των ξενοδοχείων στη χώρα μας, ανάλογα με τη χρονική περίοδο και την περιοχή. Άλλωστε, υπολογίζεται πως η τελική τιμή του ξενοδοχείου αυξάνεται από 4 έως και 32% (με μέσο όρο 9%), γεγονός που επιβεβαιώνεται και στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στο νησί της ΚΩ.
Για τη δε βραχυχρόνια, μετά λύπης μας διαπιστώνουμε πως οι προτάσεις είναι πρόχειρες και δεν λαμβάνουν υπόψιν το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σχεδόν σε όλες τις περιοχές με την έλλειψη ακινήτων μακροχρόνιας ενοικίασης και την υπέρμετρη αύξηση των ενοικίων.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας στέλνουμε τις παρατηρήσεις μας γενικά επί των ρυθμίσεων του σχεδίου νόμουτου Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ» και ειδικά για την
εξαγγελθείσααύξηση στον φόρο διαμονής στα ξενοδοχεία:
- Τα ξενοδοχεία πουλάνε ΠΟΛΥ χαμηλά τους μήνες μη αιχμής με αποτέλεσμα το ποσοστό του τέλους στην τιμή να φτάνει έως και το 20% (ξενοδοχείο 5 αστέρων πουλάει 80€ τον Απρίλιο με το τέλος να είναι 10€). Ανάλογα γίνεται στα ξενοδοχεία ΟΛΩΝ των κατηγοριών, με αποτέλεσμα η τελική τιμή του ξενοδοχειακού προϊόντος να καθίσταται πολύ ακριβή για τον τελικό αποδέκτη, στρέφοντάς τον σε άλλες κατηγορίες καταλυμάτων.
- Κατά μέσο όρο μετά από έρευνα που κάναμε στα ξενοδοχεία της Κω, η τελική τιμή του ξενοδοχειακού προϊόντος αυξάνεται κατά 6-8 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που θα πλήξει κάθετα την ανταγωνιστικότητα του ξενοδοχειακού κλάδου. Δίδουμε ως παράδειγμα το ότι για να πετύχουμε αύξηση τιμών στα συμβόλαια με touroperatorπέρασαν ΠΟΛΛΑ χρόνια (από το 2012 έως το 2019) και οι συνήθεις αυξήσεις αγγίζουν τα νούμερα των αυξήσεων πληθωρισμού.
- Υπάρχει διαφορετική τιμή πώλησης ανά περιοχή (ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων πουλάει άλλη τιμή στη Σαντορίνη και άλλη τιμή στην Κω). Το ποσοστό μεταβολής της τελικής τιμής επηρεάζει λιγότερο τους πιο ακριβούς προορισμούς σε σχέση με τους φθηνότερους, πλήττοντας περισσότερο το προϊόν των δεύτερων, γεγονός που αποδεικνύει ότι η οριζόντια επιβολή τέλους σε επίπεδο προορισμού είναι λανθασμένη.
- Δεν είναι σωστό να επιβάλλεται σε ΜΙΑ μόνο κατηγορία (καταλύματα) της τουριστικής αλυσίδας και να μην θέτονται ως εισπράκτορες και άλλοι τομείς (μεταφορές, σκάφη αναψυχής, αεροπορικές εταιρίες, κρουαζιέρα κλπ).
- Το τέλος που επιβάλλεται στην βραχυχρόνια είναι αστείο, δεδομένου ότι οι τιμές πώλησης των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, συνήθως ξεπερνά τα 100Ευρώ με ένα μέσο όρο φιλοξενίας 4 ατόμων ανα σπίτι. Επιπλέον, ο διαχωρισμός που γίνεται στη βραχυχρόνια για σπίτια >80μ2 δεν προσφέρει κάτι επιπλέον, καθώς τα περισσότερα είναι κάτω των 80μ2 Το 1,50 Ευρώ τέλος στη βραχυχρόνια έναντι των 3-10Ευρώ στα ξενοδοχεία σαφέστατα σπρώχνει τον καταναλωτή σε επιλογή καταλυμάτων βραχυχρόνιας έναντι του κλάδου των ξενοδοχείων.
- Μήνες υψηλής τουριστικής κίνησης ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ να θεωρούνται ο Μάρτιος, ο Απρίλιος, ο Μάιος και ο Οκτώβριος! Στους μήνες αυτούς όσα ξενοδοχεία είναι ανοιχτά προχωρούν σε επιπλέον προσφορές προκειμένου να προσελκύσουν κόσμο προς την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου… Υπερδιπλασιασμός οποιουδήποτε τέλους σίγουρα δεν βοηθάει στην κατεύθυνση αυτή.
Βραχυχρόνια:
- Να θεωρείται επιχειρηματική δραστηριότητα από το ΠΡΩΤΟ ακίνητο.
- Να επιβάλλονται κανόνες ασφάλειας και υγιεινής όπως και στα ξενοδοχεία.
- Να μπει πλαφόν στον αριθμό καταλυμάτων ανά περιοχή προς την προστασία της ανάγκης ύπαρξης κατοικιών.
- Να υπάρχει πλαφόν 90 ημερών ενοικίασης.
Είμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνηση.
Με εκτίμηση,
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου Σπύρος Μπαλαλής