Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Κ. Μητσοτάκης: "Η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα υπερτουρισμού" - Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για την εκτός σχεδίου δόμηση, για τα Airbnb κ.α.

16/10/2024
73 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Σταδιακούς περιορισμούς στην εκτός σχεδίου δόμηση προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε συνέδριο για τον ελληνικό τουρισμό που διοργάνωσε η «Καθημερινή».

Όπως είπε σε συζήτηση με τον διευθυντή της Καθημερινής Αλέξη Παπαχελά στην εκδήλωση «Reimagine Tourism in Greece», η κυβέρνηση θα φέρει άμεσα ρύθμιση στη Βουλή για την εκτός σχεδίου δόμηση, η οποία θα καταργήσει τη δουλεία δρόμου, δηλαδή τη δυνατότητα δόμησης σε ένα οικόπεδο με πρόσβαση σε δρόμο μέσω τη διέλευσης από άλλο οικόπεδο.

Είπε συγκεκριμένα ο κ.Μητσοτάκης, 

- Είναι απολύτως δεδομένο, με γνώμονα και τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ότι θα μπουν σταδιακοί περιορισμοί στην εκτός σχεδίου δόμηση. Γνωρίζετε ότι ήδη υπάρχει μία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τα οικόπεδα, τα «τυφλά» οικόπεδα και τη δυνατότητά τους να οικοδομούν αν δεν έχουν πρόσοψη σε δρόμο. Και πολύ σύντομα θα φέρουμε μια μεταβατική διάταξη -λογική, πιστεύω-, για να μπορούμε να προσαρμοστούμε μεταβατικά στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

- Αντίστοιχα, έχουμε και ζητήματα τα οποία αφορούν και τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό. Όπως γνωρίζετε, έγινε μια πάρα πολύ σημαντική δίκη πριν από λίγες μέρες και χωρίς να θέλω να παρέμβω στο σκεπτικό του δικαστηρίου, τονίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό στα ζητήματα αυτά να έχουμε μια ολιστική προσέγγιση του τι σημαίνει περιβαλλοντική επιβάρυνση της δόμησης. Δεν είναι μόνο το ζήτημα του ύψους, το οποίο επηρεάζει το περιβάλλον, είναι και η ποιότητα των υλικών, είναι και το πόσο φιλικά προς το περιβάλλον είναι τα κτήρια, ποια είναι η ενεργειακή τους κατανάλωση. Και ακριβώς σε αυτή τη λογική κινήθηκε ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός. Αλλά, από εκεί και πέρα, προφανώς, το ίδιο το δικαστήριο θα κρίνει την συνταγματικότητα του.
Κατά συνέπεια, δεν νομίζω ότι υπάρχει ένας απόλυτος ορισμός της «φέρουσας ικανότητας». Είναι βέβαιο, όμως, ότι ως προς την εκτός σχεδίου δόμηση, η οποία σε μεγάλο βαθμό δημιουργεί μεγάλα προβλήματα υποδομών, ειδικά στα νησιά μας, ότι θα μπουν περιορισμοί. Και πιστεύω ότι καλώς θα μπουν περιορισμοί, γιατί υπάρχουν πάρα πολλά νησιά ακόμα τα οποία πρακτικά δεν έχουν οικοδομηθεί, υπάρχουν οικισμοί οι οποίοι πρέπει να προστατευθούν.

- Προφανώς, αν θέλουμε να βάλουμε περιορισμούς στην εκτός σχεδίου δόμηση πρέπει να δώσουμε εναλλακτικές. Ποιες μπορεί να είναι οι εναλλακτικές; Η οργανωμένη δόμηση, οι οργανωμένοι υποδοχείς είναι μια επιλογή. Οι οικισμοί ή η ενδεχόμενη επέκτασή τους είναι μια άλλη επιλογή.
Προτιμώ, παραδείγματος χάρη, σε ένα νησί του Αιγαίου να σπρώξω τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν εξοχική κατοικία προς τους οικισμούς, όπου έχουμε πολλά εγκαταλελειμμένα σπίτια, να δώσουμε κίνητρα για να γίνει αυτό, παρά να μπορεί να οικοδομεί ο καθένας σε ένα οικόπεδο τεσσάρων στρεμμάτων, όπου θέλει, όπως θέλει, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Προφανώς υπάρχουν και άλλες προβλέψεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, όπως τα υπόσκαφα, για τα οποία οι απόψεις διίστανται. Αλλά είναι κι αυτό αντικείμενο μιας συζήτησης, κατά το πόσο θα δώσεις παραπάνω μέτρα για μια κατοικία, η οποία, όμως, έχει λιγότερη όχληση, διότι δεν θα βλέπουμε πια αυτά τα κουτάκια τα οποία βλέπαμε παλιά, τα οποία σηκωνόντουσαν σε ύψος. Είναι μια συζήτηση την οποία είμαι ανοιχτός να κάνω. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι το μέτρο αυτό βασικά έχει λειτουργήσει θετικά, αλλά σίγουρα δεν είμαι ειδικός ούτε είμαι αρμόδιος να το κρίνω.

- Αν θα έχουμε πισίνες, παραδείγματος χάρη, παντού στα νησιά του Αιγαίου, όταν έχουμε πρόβλημα λειψυδρίας. Όταν μου τέθηκε το ζήτημα αυτό, είπα, πολύ ωραία, επειδή είμαι πρακτικός άνθρωπος, τι μέρος της κατανάλωσης του νησιού είναι τελικά οι πισίνες; Εάν είναι το 20%, να το συζητήσω. Εάν είναι το 1%, προφανώς η πισίνα από μόνη της δεν μπορεί να είναι πρόβλημα ως προς τη διαχείριση των νερών του νησιού.
Άρα, πολλά από αυτά τα προβλήματα και πολλά από αυτά τα ζητήματα συχνά είναι αντικείμενα προκαταλήψεων, γι’ αυτό και χρειάζεται μία πιο σοβαρή αναλυτική δουλειά πριν κάνουμε οποιαδήποτε παρέμβαση.


Για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη

Ερωτώμενος για τις κυβερνητικές παρεμβάσεις στη Μύκονο και τη Σαντορίνη ο Πρωθυπουργός είπε:

- .... Έχουμε απαγορεύσει την έκδοση νέων οικοδομικών αδειών και στη Μύκονο και στη Σαντορίνη έως ότου μπορέσουμε να αξιολογήσουμε την πραγματική επίπτωση αυτής της γρήγορης ανάπτυξης στις υποδομές των νησιών και έως ότου ολοκληρωθούν τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, τα οποία αποτελούν, κατά τη άποψή μου, την μεγαλύτερη αθέατη μεταρρύθμιση την οποία δρομολογεί αυτή η κυβέρνηση.

- Τα ζητήματα της οργάνωσης του χώρου είναι απολύτως κρίσιμα. Είναι ένα ζήτημα το οποίο μονίμως μας εγείρει το δικαστήριο, το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο εκφράζει πάντα μία επιφύλαξη σχετικά με οριζόντιες ρυθμίσεις και μας ζητά να μπορούμε να εξειδικεύσουμε τον σχεδιασμό στη μικρότερη δυνατή κλίμακα, εν προκειμένω στο επίπεδο των νησιών, και ακριβώς αυτό δρομολογούμε.

- Όμως, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι νησιά τα οποία έχουν πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν. Από την άλλη, γνωρίζουμε ότι οι πιέσεις οι οποίες ασκήθηκαν σε αυτά τα νησιά μπορεί τελικά να είναι αντιπαραγωγικές και για το ίδιο μας το προϊόν.

- Εγώ δεν πιστεύω μόνο στην αυτορρύθμιση της αγοράς. Δεν θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο τα νησιά αυτά να έχουν υποστεί τέτοια ζημιά ώστε οι επισκέπτες που πηγαίνουν στα νησιά αυτά να μην αισθάνονται ότι έχουν μία ωραία εμπειρία. Γι’ αυτό και αναγκαζόμαστε να παρέμβουμε. Και όταν κάναμε την παρέμβαση και για την κρουαζιέρα στα νησιά αυτά, ακριβώς αυτόν τον σκοπό εξυπηρετούσε.

- Γιατί το ζήτημα της κρουαζιέρας, ενώ η κρουαζιέρα έχει σίγουρα προστιθεμένη αξία, πρέπει να μας προβληματίσει και πρέπει να το μελετήσουμε περισσότερο. Όταν έχουμε, παραδείγματος χάρη, έναν επισκέπτη, ο οποίος έρχεται στη Σαντορίνη και μπορεί να πληρώνει 1.000 και 2.000 ευρώ το δωμάτιο και ταυτόχρονα να έχουμε έναν επισκέπτη ο οποίος βγαίνει για έξι ώρες, και δεν είναι ένας, είναι χιλιάδες, και δημιουργείται ένας απίστευτος συνωστισμός στο περιβόητο ηλιοβασίλεμα, αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας απασχολήσει.

- Κατά συνέπεια, να βάλουμε ένα ακριβό εισιτήριο για την κρουαζιέρα, να ελέγξουμε ταυτόχρονα και το λεγόμενο «berth allocation», τον τρόπο με τον οποίο τα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν τα λιμάνια αυτά ώστε να μη φτάνουν όλα ταυτόχρονα, μου φαίνεται ότι είναι μία λογική παρέμβαση για να μπορέσουμε να εξακολουθούμε να προσελκύουμε επισκέπτες, αλλά να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και κάποιους πόρους, οι οποίοι θα πρέπει να επιστρέψουν στα νησιά αυτά για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε περαιτέρω τις υποδομές τους.

- Για παράδειγμα, η Σαντορίνη αναμφισβήτητα έχει ίσως περισσότερα ζητήματα από τη Μύκονο. Λόγω της πολύ ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της, έχουμε τα μεγάλα ζητήματα της προστασίας της Καλντέρας. Και έχουμε και το μεγάλο ζήτημα ότι η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως νέο λιμάνι, το οποίο δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή και το οποίο έχουμε αποφασίσει να δρομολογήσουμε πια ως έργο το οποίο θα τρέξει από το Υπουργείο Υποδομών, γιατί είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν.


Η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα υπερτουρισμού

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Πρωθυπουργός είπε για το ζήτημα του υπρτουρισμού:

- ....Όχι, η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα υπερτουρισμού, αντιμετωπίζει ζητήματα μεγάλης συγκέντρωσης τουριστών σε συγκεκριμένους, λίγους προορισμούς, λίγους μήνες τον χρόνο.

- Αλλά ζήτημα υπερτουρισμού, όπως τουλάχιστον αυτό ορίζεται ως ένα συστημικό πρόβλημα το οποίο προκαλεί ήδη αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες, η Ελλάδα δεν έχει. Και δεν πρέπει να αποκτήσει. Άρα, νομίζω ότι το ενδιαφέρον της συζήτησής μας θα είναι πώς θα διαχειριστούμε από εδώ και πέρα τις τουριστικές ροές, έτσι ώστε να μην βρεθούμε αντιμέτωποι με αυτό το πρόβλημα.

- Πράγματι, σε κάποια νησιά του Αιγαίου, κάποιους μήνες τον χρόνο, αρχίζουμε να έχουμε ένα ζήτημα όπου οι υποδομές των νησιών δοκιμάζονται. Αν είχαμε καλύτερες υποδομές, θεωρητικά θα μπορούσαμε να υποδεχθούμε περισσότερους τουρίστες. Δεν υπάρχει δηλαδή, κατά την άποψή μου, ένας απόλυτος αριθμός, ένα απόλυτο όριο πέραν του οποίου δεν μπορούμε να πάμε. Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τη δυνατότητα των νησιών μας να διαχειριστούν τις τουριστικές ροές ως προς τα απορρίμματα, ως προς το νερό, ως προς την κίνηση η οποία μπορεί να δημιουργείται στους δρόμους.

- Θεωρητικά, λοιπόν, αν βελτιώναμε κάποιες από τις υποδομές μας θα μπορούσαμε να δεχθούμε περισσότερους επισκέπτες. Το ερώτημα είναι αν θέλουμε περισσότερους επισκέπτες ή αν θέλουμε κατά βάση επισκέπτες οι οποίοι θα μπορούν να δαπανούν περισσότερα χρήματα στη χώρα μας. Και αν το μέτρο της επιτυχίας μιας τουριστικής χρονιάς είναι απλά ο απόλυτος αριθμός των αφίξεων ή αν τελικά είναι τα έσοδα και η κατά κεφαλήν δαπάνη του επισκέπτη όταν αυτός έρχεται στη χώρα μας.


Επενδύσεις για την προστασία από την κλιματική κρίση: Είπε ο κ.Μητσοτάκης:

- Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η χώρα συνολικά πρέπει να κάνει σημαντικές επενδύσεις για την προστασία από την κλιματική αλλαγή, οι οποίες είναι απαραίτητες σε μία εποχή όπου η κλιματική κρίση ήδη χτυπά την πόρτα μας.

- Έχουμε μακροπρόθεσμα ζητήματα τα οποία δεν μας έχουν απασχολήσει ακόμα στο βαθμό που θα έπρεπε. Παραδείγματος χάρη, τι σημαίνει άνοδος της στάθμης των θαλασσών μακροπρόθεσμα -και λέω πολύ μακροπρόθεσμα, γιατί δεν είναι κάτι το οποίο γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη- για τον ελληνικό τουρισμό.

- Τι σημαίνουν τα ζητήματα της διάβρωσης των ακτών για τον ελληνικό τουρισμό. Πολλές φορές μπορεί να γίνονται τουριστικές επενδύσεις σε παράκτιες περιοχές και η αδειοδοτική διαδικασία να καθιστά εξαιρετικά δυσχερές να δημιουργηθεί, ας πούμε, ένα ανάχωμα ή να φέρει κάποιος άμμο για να ρίξει και να δημιουργήσει μια παραλία, όταν αυτές οι παρεμβάσεις μπορούν να  είναι τελικά οι ίδιες φιλοπεριβαλλοντικές, γιατί προστατεύουν από το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών.
Οπότε χρειάζεται και ένας εξορθολογισμός του δικού μας κανονιστικού και νομοθετικού πλαισίου για να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις.

- Και μιας και μιλάμε για την κλιματική κρίση, είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί ως χώρα να δαπανούμε πολύ περισσότερους πόρους για αυτό το οποίο λέγεται «climate adaptation», για την προσαρμογή, δηλαδή, στην κλιματική κρίση -όχι μόνο για την αντιμετώπιση των αιτιών της, για τη μείωση των εκπομπών του αερίου του θερμοκηπίου.
Και η χώρα θα χρειάζεται ολοένα και περισσότερους πόρους για τέτοιες δράσεις, οι οποίες, προφανώς, είναι δράσεις οι οποίες πρέπει να δρομολογούνται και να οργανώνονται κεντρικά με τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.


Τι είπε για τα Airbnb

-....Καταρχάς, αυτό που αποκαλούμε «Airbnb», δηλαδή η βραχυχρόνια μίσθωση, γιατί το Airbnb είναι μία μόνο από τις πλατφόρμες που χρησιμοποιείται, είναι μία πραγματικότητα η οποία έχει έρθει για να μείνει κι έχει και πολλά θετικά στοιχεία. Είναι μία δραστηριότητα η οποία φορολογείται εύκολα, η οποία αποφέρει πολλά έσοδα στο ελληνικό κράτος, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σε ιδιοκτήτες να αξιοποιήσουν την περιουσία τους. Και η οποία, θα σας έλεγα, από μιας πλευράς, έχει και ένα περιβαλλοντικό αποτύπωμα, διότι αξιοποιεί για περισσότερο χρόνο κτίσματα τα οποία ήδη υπάρχουν.

- Αν κάποιος έχει ένα κτίσμα το οποίο είναι κενό για πολλές μέρες το χρόνο και το νοικιάζει για κάποιες μέρες, δεν υπάρχει πρόσθετη περιβαλλοντική επιβάρυνση της πρόσθετης δόμησης. Αξιοποιεί καλύτερα υφιστάμενα κτίσματα.

- Από την άλλη, υπάρχουν προφανώς και ζητήματα. Υπάρχουν γειτονιές της Αθήνας, όπου το ζήτημα δεν είναι μόνο η επίπτωση στα ενοίκια, αλλά και η αλλοίωση του χαρακτήρα μιας γειτονιάς. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε στο προσωρινό μέτρο, για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε καλύτερα την έκταση του προβλήματος, να μην δίνουμε νέες άδειες για βραχυχρόνια μίσθωση στο πρώτο, στο δεύτερο και στο τρίτο διαμέρισμα της Αθήνας, με δυνατότητα ενδεχομένως να επεκτείνουμε αυτό το μέτρο και αλλού.

- Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βραχυχρόνια μίσθωση έχει δώσει δυνατότητες σε πολλούς συμπολίτες μας να αξιοποιήσουν την περιουσία τους.

- Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και η βραχυχρόνια μίσθωση ξεκίνησε όχι στη λογική τού να γίνει μία επιχειρηματική δραστηριότητα η οποία θα ανταγωνίζεται τον τουρισμό. «Έχω δέκα Airbnb, φτιάχνω μία πολυκατοικία και ανταγωνίζομαι ένα ξενοδοχείο με άνισους όρους». Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει σε φορολογικές και ρυθμιστικές παρεμβάσεις, ώστε αυτοί που κάνουν αυτού του είδους τη δραστηριότητα να γνωρίζουν ότι πρέπει να πληρούν προδιαγραφές ίδιες με αυτές ενός ξενοδοχείου. Ξεκίνησε στη λογική ότι «εγώ έχω το σπίτι μου, το δικό μου σπίτι, και θέλω να το μισθώσω για κάποιες μέρες τον χρόνο, όταν ενδεχομένως δεν είμαι εκεί».

- Άρα, αν επιστρέψουμε στην αρχική λογική της βραχυχρόνιας μίσθωσης, αυτή ήταν. Και όσο επιστρέφουμε σε αυτή τη λογική και δεν βλέπουμε το Airbnb μόνο ως μια, θα έλεγα, πιο μαζική επιχειρηματική δραστηριότητα, τόσο νομίζω θα είμαστε ευθυγραμμισμένοι με τις απαιτήσεις των καιρών.

- Και μπορεί να υπάρχουν και άλλες περιοχές όπου το Airbnb να δημιουργεί ζητήματα, παραδείγματος χάρη για τη φοιτητική στέγη. Στη γενέτειρα μου, στα Χανιά, αν έχουμε ζήτημα φοιτητικής στέγης και το πανεπιστήμιο, ας πούμε, δεν έχει αρκετές φοιτητικές εστίες και ταυτόχρονα έχουμε και πολύ Airbnb, το οποίο δεν περιορίζεται στους τρεις μήνες του καλοκαιριού όπου οι φοιτητές μπορεί να μην είναι εκεί, αυτό όντως μπορεί να δημιουργεί ένα ζήτημα. Να σπρώχνει προς τα πάνω τα ενοίκια και το Airbnb να μην επιτρέπει σε φοιτητές να βρουν στέγη.
Αν υπάρχουν τέτοια ειδικά προβλήματα, είμαστε διατεθειμένοι να παρέμβουμε.


Αντιτουριστικές διαμαρτυρίες

Απαντώντας στο ερώτημα εάν φοβάται το ενδεχόμενο αντιτουριστικών διαδηλώσεων και στην Ελλάδα, ο κ.Μητσοτάκης είπε:

- Πιστεύω ότι οι Έλληνες είμαστε ένας φιλόξενος λαός. Αναγνωρίζουμε τη μεγάλη σημασία του τουρισμού. Οι πολίτες πιστώνουν, πιστεύω, και στην κυβέρνηση αλλά και στον κλάδο του τουρισμού συνολικά την επιτυχία του τουρισμού. Πιστεύω ότι δεν θα έχουμε τέτοια φαινόμενα και σε κάθε περίπτωση πρέπει πάση θυσία να τα αποτρέψουμε.

- Αλλά να έχουμε και μια αίσθηση αριθμών. Η Βαρκελώνη, όπου είδα κάποια τέτοια φαινόμενα, αν δεν κάνω λάθος -διορθώστε με οι πιο ειδικοί- υποδέχεται παραπάνω από 30 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο. Η Βαρκελώνη είναι μία πόλη μικρότερη από την Αθήνα και η Αθήνα υποδέχεται κάτω από 10 εκατομμύρια. Απλά για να έχουμε μια αίσθηση, γιατί πολλές φορές ακούω ότι φτάνουμε ήδη σε σημεία κορεσμού.

- Ο κορεσμός, ο επιχειρηματικός κορεσμός κατ’ εξοχήν, είναι μια έννοια που δεν μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα από την ίδια την κυβέρνηση. Εγώ βλέπω, όμως, ότι η Αθήνα έχει ακόμα πολύ σημαντική αναπτυξιακή δυναμική και βλέπω ότι η Αθήνα έχει ήδη μετατραπεί σε έναν προορισμό 12 μήνες τον χρόνο.

- Την ίδια δυνατότητα έχουν σίγουρα και άλλες πόλεις. Η Θεσσαλονίκη έχει ακόμα μεγάλη αναξιοποίητη δυναμική. Δεν νομίζω ότι μας έχει δείξει ακόμα, η Θεσσαλονίκη, αυτό το οποίο μπορεί να προσφέρει στο τουριστικό προϊόν της χώρας.

- Και με μεγάλη χαρά βλέπω ότι μέχρι και στην Κρήτη έχουμε πια εταιρείες οι οποίες βάζουν πτήσεις όλο τον χρόνο και οι επισκέπτες αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να έρθουν και στους νησιωτικούς προορισμούς μας όχι κατ’ ανάγκη για να κολυμπήσουν, αλλά για να απολαύσουν το φυσικό περιβάλλον, για να αθληθούν, για να περπατήσουν στα βουνά, για να απολαύσουν την ωραία μας κουζίνα και τα τοπικά ήθη και έθιμα.

- Άρα, το πώς θα έλεγα «brand-άρουμε» και τη χώρα ως έναν προορισμό ο οποίος δεν προσφέρει μόνο ήλιο και θάλασσα -αυτό είναι σίγουρα το «ψωμοτύρι» μας, αλλά μπορούμε να κάνουμε κι άλλα πράγματα πολύ καλά- έχει μεγάλη σημασία.
Και το πολιτιστικό μας απόθεμα, κατά την άποψή μου, δεν έχει ακόμα αξιοποιηθεί πλήρως. Η Ελλάδα δεν είναι ένας προορισμός στον οποίο έρχονται επισκέπτες μόνο για τον πολιτισμό της. Έρχονται και για τον πολιτισμό της. Αυτό από μόνο του μπορούμε να το διορθώσουμε.

- Παραδείγματος χάρη, μπορούμε να ανοίξουμε καινούργιες αγορές. Δεν το έχουμε καταφέρει ακόμη με την αγορά της Κίνας, αλλά η αγορά της Ινδίας είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία, όπου θα μπορούμε να φέρνουμε επισκέπτες οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ -θα έλεγα για πολιτισμικούς λόγους- για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά μπορούν να έρχονται αυτό που αποκαλούμε off-season και να απολαμβάνουν τον πολιτιστικό μας πλούτο σε πολύ καλύτερες συνθήκες από ό,τι θα το έκαναν αν έρχονταν τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο.

- Και βέβαια, και η προστασία των πολιτιστικών μας μνημείων έχει πολύ μεγάλη σημασία. Στην Ακρόπολη, πια, έχουμε ένα πλαίσιο διαχείρισης επισκεπτών, το οποίο λειτουργεί πολύ καλά. Ξέρουμε, ας πούμε, μιας και μιλάμε για φέρουσα ικανότητα, ναι, η Ακρόπολη έχει φέρουσα ικανότητα, δεν μπορείς να έχεις 50.000 επισκέπτες στην Ακρόπολη σε μία μέρα, αλλά μπορείς να έχεις περισσότερους επισκέπτες αν τους διαχειριστείς πιο σωστά. Αυτό ακριβώς κάνουμε.


tornosnews.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
Μπάμπης
Μπάμπης 16/10 - 16:09
Matrix
Εμείς δηλαδή ζούμε στο Matrix.... Είναι ιδέα μας...

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ