Στην Κω καταγγέλθηκε ακόμη ένα περιστατικό ψηφιακής απάτης που αναδεικνύει τις ολοένα αυξανόμενες μεθόδους παραβίασης της τηλεφωνικής ασφάλειας μέσω τεχνολογιών παραποίησης αναγνωριστικού κλήσης.
Τη 14η Οκτωβρίου 2025 και ώρα 19.10, κάτοικος του Ζηπαρίου, 43 ετών, μετέβη αυτοπροσώπως στο αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα της Κω και υπέβαλε ενόρκως καταγγελία σύμφωνα με την οποία άγνωστος δράστης απέκτησε παράνομα πρόσβαση στον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του.
Ο δράστης χρησιμοποίησε το τηλέφωνό του για να εξαπατήσει τρίτο άτομο, πράξη που συνιστά παραβίαση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών.
Η παραποίηση τηλεφωνικής ταυτότητας και η απάτη με τα κρυπτονομίσματα
Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, το περιστατικό εκτυλίχθηκε στις 29 Αυγούστου 2025, όταν ο καταγγέλλων έλαβε τηλεφώνημα από λογιστή 52 ετών με επαγγελματική έδρα στην Άρτα, ο οποίος τον ενημέρωσε πως είχε δεχθεί λίγη ώρα νωρίτερα κλήση από τον αριθμό του κινητού του.
Ο άγνωστος άνδρας που κάλεσε τον λογιστή συστήθηκε ως «Αχιλλέας», δηλώνοντας πως κατάγεται από την Κρήτη και κατοικεί στο Λουξεμβούργο. Εμφανιζόμενος ως ιδιώτης επενδυτής, ισχυρίστηκε ότι επιθυμεί να συζητήσει θέματα που αφορούν στα κρυπτονομίσματα και πρότεινε να συνεχιστεί η επικοινωνία το ίδιο απόγευμα μέσω της εφαρμογής «AnyDesk», γνωστής πλατφόρμας απομακρυσμένου ελέγχου ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Η πρόταση αυτή κίνησε υποψίες στον λογιστή, ο οποίος επικοινώνησε αμέσως με τον πραγματικό κάτοχο του τηλεφώνου για να επιβεβαιώσει την ταυτότητά του.
Ο τελευταίος, έκπληκτος, αρνήθηκε κάθε γνώση ή συμμετοχή στη συγκεκριμένη επικοινωνία και αντιλήφθηκε ότι είχε πέσει θύμα υποκλοπής ή αλλοίωσης τηλεφωνικού αριθμού.
Οι κινήσεις του παθόντος και η εμπλοκή των εταιρειών τηλεπικοινωνιών
Ακολούθως, ο παθών ζήτησε από τον λογιστή να του αποστείλει αντίγραφο των αρχείων επικοινωνίας, στα οποία φαινόταν ξεκάθαρα η κλήση που φέρεται να έγινε από το δικό του νούμερο.
Στη συνέχεια απευθύνθηκε άμεσα στο υποκατάστημα της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας «Vodafone» στην Κω, ενημερώνοντας τους υπευθύνους πως πιθανόν είχε υποστεί ψηφιακή υποκλοπή.
Παράλληλα, επικοινώνησε ηλεκτρονικά με το Τμήμα Ασφαλείας Πελατών της εταιρείας, αλλά και με το Τμήμα Υποκλοπών της τράπεζας «Alpha Bank», προκειμένου να διασφαλίσει τα οικονομικά του δεδομένα, καθώς ο ίδιος χρησιμοποιεί το κινητό του για επαγγελματικές συναλλαγές και τραπεζικές ενέργειες. Η ταχύτητα αντίδρασής του απέτρεψε πιθανή οικονομική ζημία ή διαρροή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών.
Τα αποτελέσματα του ελέγχου και η επιβεβαίωση της αλλοίωσης
Κατόπιν ελέγχου που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, προέκυψε ότι κατά το χρονικό διάστημα από 15 Αυγούστου έως 14 Σεπτεμβρίου 2025 δεν καταγράφεται καμία εξερχόμενη κλήση προς τον λογιστή στην Άρτα.
Επιπλέον, σύμφωνα με επίσημο έγγραφο της «Vodafone Hellas» διαπιστώθηκε ότι η επίμαχη κλήση έφερε αλλοιώσεις στον αριθμό αναγνώρισης κλήσης (CLI), εντασσόμενη στην κατηγορία SPAM – SPOOF.
Η συγκεκριμένη πρακτική, γνωστή διεθνώς ως “caller ID spoofing”, επιτρέπει σε ηλεκτρονικά κυκλώματα να παραποιούν τον εμφανιζόμενο αριθμό ενός τηλεφωνήματος ώστε να μοιάζει με αξιόπιστη πηγή, όπως επαγγελματία ή γνωστό πρόσωπο, με στόχο την εξαπάτηση των θυμάτων.
Πρόκειται για μια σύγχρονη μορφή απάτης που εξαπλώνεται ταχύτατα, εκμεταλλευόμενη τεχνολογικά εργαλεία και την εμπιστοσύνη των χρηστών σε γνωστές επικοινωνιακές πλατφόρμες.
Το συγκεντρωθέν προανακριτικό υλικό διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κω, η οποία θα επιληφθεί περαιτέρω για τη διερεύνηση της υπόθεσης, την ταυτοποίηση του δράστη και την ποινική του δίωξη.
Πηγή:www.dimokratiki.gr