Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

ΑΔΜΗΕ: Στη γραμμή εκκίνησης και η διασύνδεση Κόρινθος – Κως

15/01/2024
457 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Με γρήγορους ρυθμούς «τρέχει» ο ΑΔΜΗΕ το πρόγραμμα νησιωτικών διασυνδέσεων, με σκοπό έως το τέλος της τρέχουσας 10ετίας να έχει ενταχθεί στο ηπειρωτικό σύστημα σχεδόν το σύνολο των νησιών που έως αυτή τη στιγμή αποτελούν αυτόνομα συστήματα.

Τη σκυτάλη στο πρόγραμμα παίρνουν πλέον τα Δωδεκάνησα. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, ο Διαχειριστής «ωριμάζει» ήδη τις προκαταρκτικές διαδικασίες, που θα του επιτρέψουν εντός του 2024 να προκηρύξει τους διαγωνισμούς για τη βασική «ηλεκτρική λεωφόρο» του πρότζεκτ, δηλαδή για τη διασύνδεση Κόρινθος – Κως.

Με βάση το πρόσφατο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024-2033, που έχει υποβάλει ο ΑΔΜΗΕ προς έγκριση στη Ρυθμιστική Αρχή, ο προϋπολογισμός του συνόλου της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων ανέρχεται σε 2,026 δισ. ευρώ. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης όλου του πρότζεκτ είναι το 2028.

Με τα έργα που προγραμματίζονται, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς 6 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα. Έτσι, θα αρθεί η ενεργειακή απομόνωση της Ρόδου (και εμμέσως της Χάλκης που συνδέεται με τη Ρόδο με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Καρπάθου (και της Κάσου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Σύμη, των Κω – Καλύμνου (και εμμέσως της Ψερίμου της Τελένδου, της Νισύρου, της Τήλου, της Λέρου, των Λειψών και του Γυαλιού), της Πάτμου και των Αρκιών (και του Μαραθίου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης).

Βασικός «κορμός» του πρότζεκτ
Η διασύνδεση Κόρινθος – Κως αποτελεί βασικό «κορμό» του πρότζεκτ, παίζοντας κεντρικό ρόλο ώστε όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων να αποκτήσει πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα. Για την υλοποίησή της, προβλέπεται η πόντιση δύο υποβρύχιων καλωδίων συνεχούς ρεύματος συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης (HVDC), συνολικής ισχύος 900 MW και μήκους 380 χιλιομέτρων.

Επίσης, στα δύο άκρα της διασύνδεσης (δηλαδή σε Κόρινθο και Κω) θα κατασκευαστούν δύο Σταθμοί Μετατροπής, ενώ θα εγκατασταθούν και υπόγεια καλώδια συνεχούς ρεύματος – από τα σημεία προσαιγιάλωσης των υποβρύχιων καλωδίων, μέχρι τους δύο Σταθμούς. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε φάση σύνταξης τα τεύχη δημοπράτησης τόσο για τα υποβρύχια – υπόγεια καλώδια συνεχούς ρεύματος, όσο και για τους Σταθμούς Μετατροπής, βάζοντας στις ράγες την προκήρυξη μέσα στο τρέχον έτος των διαγωνισμών υλοποίησης αυτών των υποδομών.

Νωρίτερα, ολοκληρώθηκε από τον ΑΔΜΗΕ η διαδικασία επιλογής χώρων των δύο σταθμών σε Κω και Κόρινθο και των προμελετών όδευσης των Γραμμών Μεταφοράς (όπου περιλαμβάνονται και εναέριες γραμμές μεταφοράς εναλλασσόμενου ρεύματος στην Κόρινθο). Επίσης ολοκληρωμένες είναι οι εργασίες πεδίου για τις αναλυτικές μελέτες βυθού καθώς για τις μελέτες εναερίων και υπογείων Γραμμών Μεταφοράς σε Κόρινθο και Κω.

Η επεξεργασία των δεδομένων πεδίου είναι σε εξέλιξη και οι οριστικές μελέτες (σχέδια, αναφορές, κλπ) θα έχουν πλήρως ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών, έτσι ώστε να συμπεριληφθούν στις διακηρύξεις. Την ίδια στιγμή, έχει υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την περιβαλλοντική διασύνδεση του συνόλου του πρότζεκτ διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, ενώ προετοιμάζονται τα φύλλα απαλλοτριώσεων για να κατατεθούν αμέσως μετά την έκδοση της ΑΕΠΟ (Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων).

Όφελος έως 3,64 δισ. ευρώ από τις ΥΚΩ
Στο πλαίσιο άρσης της ενεργειακής απομόνωσης των Δωδεκανήσων, προβλέπεται μία σειρά ακόμη έργων, όπως η διασύνδεση της Κω με τη Ρόδο, μέσω τριών υποβρύχιων καλωδίων εναλλασσόμενου ρεύματος, μήκους 100 χιλιομέτρων περίπου. Επίσης, θα διασυνδεθεί η Ρόδος με την Κάρπαθο, με ένα υποβρύχιο εναλλασσόμενου ρεύματος, μήκους 88 χιλιομέτρων.

Το πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις, και σε συγχρονισμό με τη διασύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου, που επίσης βρίσκεται στα σκαριά. Μάλιστα, με τη διασύνδεση Κω – Σάμου που προβλέπεται να υλοποιηθεί από τον Διαχειριστή, τα δύο νησιωτικά συμπλέγματα θα «επικοινωνούν» ηλεκτρικά μεταξύ τους, ενώ τα Δωδεκάνησα θα έχουν πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα και μέσω ενός νέου υποσταθμού που θα κατασκευαστεί στην περιοχή της Καβάλας.

Όπως συμβαίνει και στις νησιωτικές περιοχές που έχουν ήδη διασυνδεθεί (π.χ. με τις τρεις πρώτες φάσεις του πρότζεκτ για τις Κυκλάδες), η τροφοδοσία μέσω του ηπειρωτικού συστήματος θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την ποιότητα κάλυψης των τοπικών αναγκών σε ρεύμα. Επίσης, θα απελευθερώσει ηλεκτρικό «χώρο» για την εγκατάσταση νέων μονάδων ΑΠΕ.

Παράλληλα, θα επιτρέψει να «σβήσουν» οι τοπικοί πετρελαϊκοί σταθμοί, μειώνοντας κατακόρυφα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νησιών, αλλά και τα ποσά που πρέπει να καταβάλλονται μέσω των χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Σύμφωνα με τις μελέτες κόστους – οφέλους που έχουν διεξαχθεί, για την 24ετία 2029-2053 η εκτίμηση για την εξοικονόμηση των ΥΚΩ ξεκινά από τα 2,8 και φτάνει μέχρι τα 3,64 δισ. ευρώ.

Πηγή insider.gr


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
Γραφείο
Γραφείο 16/01 - 08:40
Απογοήτευση
Τρελαίνεστε για φωτογράφηση και όλα καλά!!

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ