Η χωρίς αναστολές και προσχήματα εμπάθεια του κ. Κυρίτση, στο πρόσωπο του μέχρι πρότινος Διευθυντή του 3ου Δημοτικού, εξαίρετου συμπολίτη μας Αλκιβιάδη Χατζηνικολάου, τον οδήγησε στα χρόνια της θητείας του, σε απόλυτη αδιαφορία για το Σχολείο.
Τα αποτελέσματα της μνησικακίας του, βιώνουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και οικογένειες συμπολιτών μας.
Αλλιώς, όταν του δόθηκε η μοναδική, έστω και προσχηματικά, ευκαιρία του σεισμού του 2017, θα μπορούσε να παραδώσει ένα εκ βάθρων ανακαινισμένο και σύγχρονο σχολείο στην Κωακή κοινωνία. Δεν το έπραξε όμως.
Σήμερα, αντί να στηρίζει τις λύσεις που βρίσκει η δημοτική αρχή Νικηταρά για το 3ο Δημοτικό Σχολείο, καταψήφισε στην Οικονομική Επιτροπή μέχρι και τη δωρεάν προσφορά κτιρίου συνδημότισσας μας για προσωρινή στέγαση του.
Μάλλον θέλει άστεγους μαθητές και εκπαιδευτικούς ή σε απογευματινή λειτουργία σε άλλο σχολικό κτίριο.
Αν είναι έτσι ας το πει καθαρά, δεν επιτρέπεται να παίζει σε ένα τέτοιο κρίσιμο θέμα.
Προφανώς τον ενοχλεί ότι το ιστορικό «Αζίλο» θα συντηρηθεί σε βάθος και θα γίνει κόσμημα στην καρδιά της πόλης μας, ενώ βρίσκεται και λύση για την επαρκή στέγαση του Σχολείου μέχρι την επισκευή του κτιρίου.
Επί της ουσίας τώρα.
Το 3ο Δημοτικό σχολείο, μαζί με άλλα 22 σχολικά κτίρια σε όλο το νησί, σε μια πρωτοφανή σε εύρος και ουσία παρέμβαση, συνολικού προϋπολογισμού 600.000€, μελετήθηκε για μια δραστική παρέμβαση, λειτουργικής και αισθητικής μορφής.
Όταν έκλεισαν τα σχολεία τον Ιούνιο, ξεκίνησαν οι εργασίες.
Στις 10 Αυγούστου, με την πρόοδο των εργασιών και μετά την αποξήλωση επιχρισμάτων σε τοίχους και οροφή, αποκαλύφθηκε το μέγεθος του προβλήματος που υπήρχε στην τοιχοποιία, στα ηλεκτρολογικά, και στον οπλισμό κυρίως.
Οι επιλογές ήταν δύο:
A) Να αγνοήσουμε (όπως ο κ. Κυρίτσης το 2017) την κατάσταση που αποκαλύφθηκε μπροστά μας και να πάμε σε μια λύση “κουκουλώματος” που θα άγγιζε τα όρια της ανευθυνότητας και της επικίνδυνης διαχείρισης της ασφάλειας των παιδιών.
Β) Να προχωρήσουμε σε πλήρη αποκατάσταση του κτιρίου και επί τη ευκαιρία σε μια εκ’ βάθρων ανακαίνιση του, ούτως ώστε να παραδοθεί σύγχρονο και ασφαλές στους μαθητές και την τοπική κοινωνία, με ορίζοντα συνέχειας της λειτουργίας του για πολλές δεκαετίες ακόμα.
Αυτός είναι ο δρόμος της ευθύνης και αυτόν επιλέξαμε, όπως πράττουμε 3 χρόνια τώρα.
Η αναστάτωση των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, είναι προφανής και δικαιολογημένη.
Όμως, η ωριμότητα που επιδεικνύουν όλες οι πλευρές, αντιλαμβανόμενοι ότι το σχολείο μόλις παραδοθεί θα αποτελεί κόσμημα στο χώρο της εκπαίδευσης και στολίδι για την πόλη μας, είναι αξιοσημείωτη .
Σε αυτό το διάστημα, που αναγκαστικά θα μεσολαβήσει, με εξαίρεση το γεγονός ότι τα παιδιά θα φιλοξενηθούν για 15 ημέρες (ίσως και λιγότερο) σε απογευματινό ωράριο στο 4ο Δημοτικό, οι μαθητές θα κάνουν μάθημα σε κτίριο που πληροί τις προδιαγραφές, αφού κατασκευάστηκε ως εκπαιδευτήριο.
Για τον προαύλιο χώρο, που λένε ότι δεν υπάρχει, τους καλούμε σε λίγες ημέρες να το διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι…
Δεν περιμέναμε τίποτα περισσότερο σήμερα από έναν άνθρωπο που έχει συνδεθεί με την κακία και την άρνηση.
Τον καλούμε όμως να αναλογιστεί ότι με τις ψυχές των παιδιών δεν μπορεί να παίζει.
Να χαμηλώσει τους τόνους και να αντιληφθεί ότι το 3ο Δημοτικό, θα είναι το καύχημα των μαθητών, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών, πολύ σύντομα.
Γραφείο Τύπου