Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Γ. Παπαδομαρκάκης: Με 644 νεοδιόριστους μόνιμους εκπαιδευτικούς στα Δωδεκάνησα καλύφθηκαν όλες οι οργανικές θέσεις των σχολείων

27/08/2025
92 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί νέοι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης έχουν διορισθεί στη χώρα για την ενίσχυση των σχολείων το νέο εκπαιδευτικό έτος 2025-2026 εκ των οποίων οι 644 στα Δωδεκάνησα, όπως δήλωσε στη «δ» ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παπαδομαρκάκης.

Ειδική έμφαση όπως είπε, δίνεται φέτος και στο πεδίο της ειδικής αγωγής με τη δημιουργία νέων ειδικών σχολείων σε όλες τις βαθμίδες και του μεγαλύτερου από ποτέ, αριθμού τμημάτων ένταξης.
Προσφάτως άλλωστε σε δηλώσεις της και η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη είχε επισημάνει ότι τη χρονιά 2025- 2026 διορίζονται σε νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία 3.937 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι. 1.790 καθηγητές σε Γυμνάσια και Λύκεια ενώ η ειδική αγωγή θα ενισχυθεί με 3.273 καθηγητές και επιπλέον 1.000 άτομα Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Όπως τόνισε η κα Ζαχαράκη πρόκειται για 10.000 αναπληρωτές οι οποίοι γίνονται μόνιμοι, θυμίζοντας ότι από το 2019 η κυβέρνηση της Ν.Δ έχει υλοποιήσει περίπου 38.000 διορισμούς μόνιμου προσωπικού. Μαζί με τους νέους 10.000 διορισμούς το σύνολο θα αγγίζει τις 48.000 μόνιμους νηπιαγωγούς δασκάλους και καθηγητές.
Όπως τόνισε ο κ. Παπαδομαρκάκης: «Τα σχολεία μας είναι έτοιμα να υποδεχθούν τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς για τη νέα χρονιά. Ήδη από τις 26 του μήνα (χθες) ως και την 1η Σεπτεμβρίου θα κάνουν πράξη ανάληψης τα σχολεία και μέσα στην εβδομάδα περιμένουμε να βγουν και οι αναπληρωτές, ούτως ώστε 5-6 Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθούν τα ονόματά τους και 10-11 του μήνα με το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού θα έχουν παρουσιασθεί στα σχολεία. Με την έναρξη δηλαδή της χρονιάς, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα είναι στις σχολικές μονάδες. Στα Δωδεκάνησα είναι 644 οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αυτές τις ημέρες θα υπολογίσουμε και τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Με τους 644 μόνιμους εκπαιδευτικούς έχουν καλυφθεί όλες οι οργανικές θέσεις των σχολείων και στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Ο κ. Παπαδομαρκάκης ανακοίνωσε επίσης μέσω της «δ» ότι εγκρίθηκε το αίτημα της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη να καλυφθούν με μείωση στις τιμές των εισιτηρίων και οι νεοδιόριστοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί κι έτσι για πρώτη χρονιά θα μπορούν οι δάσκαλοι και καθηγητές που είναι νεοδιόριστοι να μετακινηθούν στον τόπο που αναλαμβάνουν υπηρεσιακά καθήκοντα με μειωμένα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και αεροπορικά εισιτήρια (sky express).


431 σχολεία στο Πρόγραμμα Γιαννάκου
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη και τον Γ.Γ. του Υπουργείου Γιάννη Παπαδομαρκάκη, επισκέφθηκε το πρωί της Δευτέρας το 3ο Γυμνάσιο Ζωγράφου, ένα από τα 431 δημόσια σχολεία της χώρας που ανακαινίζονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», ώστε να είναι έτοιμα να υποδεχθούν μαθητές και μαθήτριες στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. 

Ο Πρωθυπουργός προανήγγειλε ότι το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί και σε άλλα σχολεία. Συγκεκριμένα στη δήλωσή του ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι: «Το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου” απεδείχθη εξαιρετικά επιτυχημένο, 431 σχολεία σε ολόκληρη την επικράτεια θα έχουν ανακαινιστεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου και πρόθεσή μας είναι όχι απλά να συνεχίσουμε, αλλά να ενισχύσουμε τη χρηματοδότηση του προγράμματος αυτού. Διότι κάθε σχολείο το οποίο ανακαινίζεται προσφέρει στα παιδιά μας ποιοτικές κτηριακές υποδομές, ειδικά όταν αναλογιστούμε ότι πολλά από τα κτήριά μας είναι παλιά και πολύ ταλαιπωρημένα. Επίσης, κάθε εξωτερικός, προαύλιος χώρος ο οποίος ανακαινίζεται μας επιτρέπει να κάνουμε πράξη αυτή την έννοια του ανοιχτού σχολείου.

 Ενός σχολείου, δηλαδή, το οποίο θα είναι ανοιχτό στα παιδιά της γειτονιάς και πέραν των ωρών λειτουργίας του, ώστε να μπορούν τα παιδιά να έρχονται, να αξιοποιούν τις εγκαταστάσεις, να αθλούνται, να παίζουν, να είναι μακριά από τις οθόνες των κινητών τους και να κάνουν πιο χρήσιμα και πιο δημιουργικά πράγματα.
Βλέπουμε, λοιπόν, το πώς από τη μία η αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών αλλά και η χρήση της τεχνολογίας μας επιτρέπουν να προσφέρουμε στους μαθητές μας αλλά και τους καθηγητές μας μια διαφορετική εκπαιδευτική εμπειρία, στα πλαίσια του “νέου σχολείου” έτσι όπως το οραματιζόμαστε. Οπότε, καλή αρχή ευχόμαστε και σύντομα θα έχουμε και σημαντικές ανακοινώσεις για τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου” σε πολλά περισσότερα σχολεία της ελληνικής επικράτειας».
Από την πλευρά της, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «Φέτος, πολλά από τα σχολεία είναι ανακαινισμένα. 

Και ευχαριστούμε πάρα πολύ και για την πρωτοβουλία που πήρατε και, βέβαια, και τις τράπεζες, το Υπουργείο Μεταφορών, τις “Κτιριακές Υποδομές”, έτσι ώστε να μπορούμε φέτος να υποσχόμαστε στα παιδιά και ένα καλύτερο περιβάλλον. 

Δεν σταματάει αυτή η προσπάθεια και του χρόνου και κάθε χρονιά να προσπαθούμε να παραδίδουμε καινούργια σχολεία, “κύτταρα” μιας ολόκληρης γειτονιάς, ανοιχτά για τα παιδιά, έτσι χαρούμενα και φωτεινά. Φέτος, με περισσότερους διορισμούς, με καλύτερες υποδομές και υποσχόμαστε συνεχώς βελτιώσεις στο ελληνικό μας δημόσιο σχολείο».
10.000 απινιδωτές τα σχολεία μας για την ασφάλεια των παιδιών
Όπως επισήμανε στη «δ» ο Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας κ. Παπαδομαρκάκης, η υπουργός κα Ζαχαράκη ανακοίνωσε στις αρχές του μήνα τη διάθεση 10.000 απινιδωτών στα σχολεία της χώρας. 

Είναι μια κίνηση για την ενίσχυση της ασφάλειας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στα σχολεία. Ειδικότερα με τη διάθεση απινιδωτών στα σχολεία, επιδιώκεται αφενός η δημιουργία ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος τόσο για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό αφετέρου, η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση σε θέματα υγείας.
Σημειώνεται τέλος, ότι ο Βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ Μάνος Κόνσολας, ζητά από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, να επιλεγούν σχολεία της Δωδεκανήσου στο πρώτο πιλοτικό στάδιο εφαρμογής του προγράμματος εγκατάστασης απινιδωτών, αλλά και εκμάθησης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών. Ο «γαλάζιος» βουλευτής επισημαίνει ότι τα ακριτικά νησιά χαρακτηρίζονται από τα προβλήματα που δημιουργεί η γεωγραφική ασυνέχεια, αλλά και από την υποστελέχωση των δομών δημόσιας υγείας και αυτοί είναι δύο πρόσθετοι και ουσιαστικοί λόγοι για να εγκατασταθούν απινιδωτές στα σχολεία αλλά και να οργανωθούν εκπαιδευτικά προγράμματα παροχής πρώτων βοηθειών.

Βλέπουμε, λοιπόν, το πώς από τη μία η αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών αλλά και η χρήση της τεχνολογίας μας επιτρέπουν να προσφέρουμε στους μαθητές μας αλλά και τους καθηγητές μας μια διαφορετική εκπαιδευτική εμπειρία, στα πλαίσια του “νέου σχολείου” έτσι όπως το οραματιζόμαστε. Οπότε, καλή αρχή ευχόμαστε και σύντομα θα έχουμε και σημαντικές ανακοινώσεις για τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου” σε πολλά περισσότερα σχολεία της ελληνικής επικράτειας».
Από την πλευρά της, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «Φέτος, πολλά από τα σχολεία είναι ανακαινισμένα. Και ευχαριστούμε πάρα πολύ και για την πρωτοβουλία που πήρατε και, βέβαια, και τις τράπεζες, το Υπουργείο Μεταφορών, τις “Κτιριακές Υποδομές”, έτσι ώστε να μπορούμε φέτος να υποσχόμαστε στα παιδιά και ένα καλύτερο περιβάλλον. Δεν σταματάει αυτή η προσπάθεια και του χρόνου και κάθε χρονιά να προσπαθούμε να παραδίδουμε καινούργια σχολεία, “κύτταρα” μιας ολόκληρης γειτονιάς, ανοιχτά για τα παιδιά, έτσι χαρούμενα και φωτεινά. Φέτος, με περισσότερους διορισμούς, με καλύτερες υποδομές και υποσχόμαστε συνεχώς βελτιώσεις στο ελληνικό μας δημόσιο σχολείο».


10.000 απινιδωτές τα σχολεία μας για την ασφάλεια των παιδιών
Όπως επισήμανε στη «δ» ο Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας κ. Παπαδομαρκάκης, η υπουργός κα Ζαχαράκη ανακοίνωσε στις αρχές του μήνα τη διάθεση 10.000 απινιδωτών στα σχολεία της χώρας. Είναι μια κίνηση για την ενίσχυση της ασφάλειας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στα σχολεία. Ειδικότερα με τη διάθεση απινιδωτών στα σχολεία, επιδιώκεται αφενός η δημιουργία ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος τόσο για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό αφετέρου, η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση σε θέματα υγείας.
Σημειώνεται τέλος, ότι ο Βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ Μάνος Κόνσολας, ζητά από την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, να επιλεγούν σχολεία της Δωδεκανήσου στο πρώτο πιλοτικό στάδιο εφαρμογής του προγράμματος εγκατάστασης απινιδωτών, αλλά και εκμάθησης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών. Ο «γαλάζιος» βουλευτής επισημαίνει ότι τα ακριτικά νησιά χαρακτηρίζονται από τα προβλήματα που δημιουργεί η γεωγραφική ασυνέχεια, αλλά και από την υποστελέχωση των δομών δημόσιας υγείας και αυτοί είναι δύο πρόσθετοι και ουσιαστικοί λόγοι για να εγκατασταθούν απινιδωτές στα σχολεία αλλά και να οργανωθούν εκπαιδευτικά προγράμματα παροχής πρώτων βοηθειών.


Ανησυχία και προβληματισμός στους εκπαιδευτικούς για τα προβλήματα του κλάδου

Ανησυχία και προβληματισμός στους εκπαιδευτικούς για τα προβλήματα του κλάδου εκφράζει και η Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, στο πλαίσιο των αιτημάτων τους.
Όπως δήλωσε προς την ‘δ’ ο πρόεδρος κ. Αντώνης Κουφού:
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στα Δωδεκάνησα, είναι το οικονομικό. Αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από άλλα ζητήματα όπως π.χ. και το στεγαστικό. Η μη επίλυση του οικονομικού, είναι αυτή που αντανακλά στο πρόβλημα διαβίωσης, εύρεσης στέγης αλλά και μετακίνησης. Τα αιτήματά μας –τα οποία έχουμε προωθήσει και προς το υπουργείο- αφορούν στον διπλασιασμό του επιδόματος παραμεθορίου για την δική μας περιοχή (τα Δωδεκάνησα) λόγω της ακρίβειας η οποία δεν έχει ενσωματωθεί στις αυξήσεις, καθώς και του ειδικού κόστους με το οποίο επιβαρύνονται οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, που υπηρετούν στα Δωδεκάνησα. Επιπρόσθετα, ζητάμε επιδότηση ενοικίου καθώς και επιδότηση των μετακινήσεων των καθηγητών, από και προς την Ηπειρωτική Ελλάδα. 

Τα αιτήματά μας, κινούνται στο πλαίσιο των διεκδικήσεων της ΑΔΕΔΥ και της ΟΛΜΕ αναφορικά με τις αυξήσεις και την επιστροφή του 13ου και του 14ου μισθού (που έχουν καταργηθεί για τους δημόσιους υπαλλήλους ως μνημονιακά μέτρα και πρέπει να επανέλθουν). Σε αυτό είμαστε κάθετα απέναντι, καθώς οι εργαζόμενοι (είτε στον δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα) δικαιούνται εξίσου τα δώρα και τα επιδόματά τους».
Σχολιάζοντας το στεγαστικό πρόβλημα, ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, υπογράμμισε ότι είναι από τα βασικά ζητήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί αλλά το οικονομικό, είναι αυτό που καλύπτει όλα τα άλλα –μαζί με την ακρίβεια, το ζήτημα διαβίωσης και το θέμα των μετακινήσεων.
«Οι εκπαιδευτικοί δικαιούνται ειδικό μισθολόγιο και οφείλει να τους το αναγνωρίσει, η οποιαδήποτε κυβέρνηση. Δηλαδή, να τους εντάξει σε ένα ξεχωριστό μισθολόγιο (όπως ήταν παλαιότερα) βάσει των ειδικών καθηκόντων με τα οποία ασκούν το επάγγελμά τους» -ανέφερε ο κ. Κουφού.
Σχετικά με τους διορισμούς, είπε ότι θα μπορούσαν να είχαν γίνει λίγο νωρίτερα ώστε να έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετηθούν οι εκπαιδευτικοί που θα έρθουν στα νησιά μας να καλύψουν, έγκαιρα, τις θέσεις τους και να προλάβουν το πρώτο… κουδούνι:
«Σαν περιοχή, μπορούμε να πούμε ότι πήραμε τους περισσότερους διορισμούς από όλη την Ελλάδα. Έχουμε περίπου 400 νέους καθηγητές που έρχονται στα Δωδεκάνησα –ένας μεγάλος αριθμός που μας ικανοποιεί καθώς τα σχολεία στα νησιά, έχουν πολλές ανάγκες και δεν πρέπει να μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς. Πάντως τα κενά, δεν είναι μεγάλο πρόβλημα. Μας ενδιαφέρει να γίνονται άμεσα οι προσλήψεις» όπως τόνισε.
Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις στο προσεχές διάστημα, στο πλαίσιο των διεκδικήσεων επίλυσης των αιτημάτων τους.



 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ